Gå till innehåll

En bra extrainkomst


NinjaSwede

Recommended Posts

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Trevlig dagbok:)

 

Spelar du någonsin satelliter till de större turneringarna (söndagsturrarna) eller försöker kvala till EPT och liknande?

Själv sysselsätter jag mig mest med satellitspel just nu nämnligen. :)

 

Lycka till i fortsättningen.

 

Hej Pires! Roligt att höra med dagboken:-)

 

 

Jag har provat att köpa in mig i en del turneringar till de största på Bet24(Bigdeal 100K). Jag spelar alldeles för oinspirerat och jag kan inte helt förklara varför det är sådan. Kanske för att Buyin är "bara" 10 eller 20 dollar och att det är så få som får biljetter. Du skall bland top 2 för att få en biljett och oftast är dessa kvalturneringar turbo. Och jag är som sagt ingen vidare turbospelare.

 

Drömmen är ju att få spela i någon stor Live-turnering:-D Och ja... Jag har börjat tänka tanken att betala in mig i de större inköpen till EPT-satelliterna. Men det får bli tills nästa år. Efter att jag har kommit tillbaka från Thailand.

 

Ha det bra!

 

hilsen Ninja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och trenden håller i sig. Nedåt

 

Har inte ens kommit i närheten av ett finalbord i 5 dagar nu. Men mönstret verkar hålla i sig. Är bra med efter pausen och blir busted 1 mot 1 allin-situation där jag callar med monsterhänder. De två turneringar som startade 16.00 och 17.00 var jag bra med nästan fram till pengapåsen, och åker ut med AA mot A3 då han träffar den sista trean på rivern. Och KK mot QQ. Då gav jag mer eller mindre upp. 10K som hade pågått i 20 minuter åkte jag ut utan att rebuy igen. Det var inte lönt då jag såg mitt oflyt. 18K som var inne på andra timmen fick det samma öde som de andra.

 

Jag har nu vid det här tidspunkt blivit rätt erfaren med MTT på internet och har sett åtskilliga gånger att en allin-situation mot chipleader på bordet oftast är en chanslös affär. Men, man kan inte slänga AA och KK fastän man har den vetskapen i kroppen. Och så händer det ändå. Den shortstackade med bättre starthand kan inte vinna mot chipleadern. Han vill alltid träffa. And its over and out. Jag har ju provat det själv ett antal gånger. Att slå ut med sämre hand.

 

Vet inte vad som pågår. Min rivstart på de första 14 dagar i juli med många ITM och 10 finalbord har förvandlats till en fars i denna vecka. Jag spelar mitt samma spel, med stort tålamod och inväntar spelbara händer, men så kommer jag i den situation med den bästa starthanden och som till slut får mig ut av turneringen. Värre oflyt har jag skådat. Visst har man haft dagar där man har backat, men inte har jag upplevet något liknande.

 

Kanske beror det på att jag jagar number 1 för juli. Kanske vill jag för mycket? Skönt att det inte blir spel förrän i nästa vecka. men dagarna närmar sig augusti och thailand. Är också nervös för min nya laptop som jag skall ha med, och som jag inte har spelat en enda hand poker på. Gulp! Nu skall man inte få driller i huvudet.

 

-$180 idag. arghhhhhhhh!

 

hilsen Ninja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så blev min stora dator hämtad igår. En vän skall låna den medan jag är i Thailand. Kommer att sakna min 23 tummare..:-( . Det är skönt att kunna spela många bord utan att de överlappar varandra. Investerade i en bärbar dator med massor av kraft och den provkörde jag så igår.

 

En vecka med torsk på att komma i ITM och den bröt jag äntligen igår! Juhu. Bara en 32 placering i $10K och $80 till mig. Men jag kom i pengarna! Och det ger lite på det sväckade självförtroendet senaste veckan.

 

Så väldigt positivt med min nya bärbara. Hoppas den nu blir min pengamaskin den nästa tiden. Nu är det bara få en av mina vänner i thailand att skriva på konraktet, så jag kan få ett PCMCIA-kort och surfa på nätet utan att disconnecta. Var i thailand i maj och provade att spela poker men nätet var så ostabilt. Så hoppas det nya funkar bättre. Har fått veta att man kan få upp 1.5MB i hastighet.

 

Lite turneringar blir det på Bet24 ikväll.

 

Ha det bra ute i pokerjungeln och passa på era pengar!

 

hilsen Ninja

 

(Profit) med start Feb 2007

 

Bet24 +18858($19001)

 

PartyPoker +6006($6565)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt!

 

3 finalbord igår!

 

Jag beslutade mig för att hålla en paus på bet24. Och spelade på partypoker igår. Om jag inte kom i pengarna, lovade jag mig själv att hålla en break, fram till det att jag var på Samui. Finalborden var på $10K 22+2Rebuy, $2,5K 10+1Rebuy och en kvalifikationsturnering till söndagens $300K där jag kom bland de 5 som fick biljetter.

 

Positivt! Det behövde jag

 

Summa summarium. Det är inte mitt pokerspel som är i en downswing. Har bara inte flyt på min favoritsida Bet24 i nuläget.

 

Så leker livet igen!:-D

 

hilsen Ninja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice mannen!

 

Hur mycket gav finalborden? Du verkar klart vass, kanske ska raila (titta på när du spelar) dig någon dag när jag sitter hemma och har tråkigt.

 

Själv spelade jag en hel del tourneys tidigare, kom ITM typ 17 av 25 tourneys (3 finalbord), vilket var rätt lämpligt då jag precis startat om med pokern (i januari). Nu har jag endast kört cashgame sedan dess, men är sjukt sugen att sätta mig och "turnera" någon dag =)

 

Hilsen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice mannen!

 

Hur mycket gav finalborden? Du verkar klart vass, kanske ska raila (titta på när du spelar) dig någon dag när jag sitter hemma och har tråkigt.

 

Själv spelade jag en hel del tourneys tidigare, kom ITM typ 17 av 25 tourneys (3 finalbord), vilket var rätt lämpligt då jag precis startat om med pokern (i januari). Nu har jag endast kört cashgame sedan dess, men är sjukt sugen att sätta mig och "turnera" någon dag =)

 

Hilsen!

 

 

Hej! Det blidde $615 dollar för finalborden. Inte mycket, men det är pengar.

 

Har precis åkt ut från den stora på partypoker. Rök ut som nummer 197 utav 1515 startande och fick $400 för besväret. Förlorade med AA mot KJ i en hand där jag tappade en stor del av mina chips. Och sen var det ut några händer senare. Livet kan vara surt ibland. Hade "the feeling" till denna turnering, men jag får kämpa vidare och försöka komma högre upp i placeringar nästa gång. 1 platsen ger $60000... Det kunde vara härligt att få en sådan peng in på kontot:-D

 

Men jag skall börja spela fler billiga kvalifikationsturneringar till dem stora. Betalade totalt $3+2,60+addon 2,60 till denna. Så utbytet blev ganska skapligt ändå. Funderar lite... Använder $60-80 på vanliga $10K och $18K rebuy och måste få minst en 6-7 plats för att kunna hösta in samma pengar som jag fick för 300K och en placering 197. Och jag spelade i bara 3,5 timmar för den pengen. Hmm.

 

Tror jag skall tänka igenom mina turneringar och spela mindre per vecka och koncentrera mig på kvalikfikationer till $162 superweekdays och $215 $300K. Alla dessa på Partypoker. $162 euro grandprix och $320 Bigdeal på Bet24. Jo, det kan kanske betala sig.

 

Ha det gött. Nu är det inte många dagar kvar till mitt paradis:-D

 

hilsen Ninja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppsummering Juli månad

 

(Profit som den var, den dagen jag startade dagboken) Turneringsspel startade Feb 2007

 

Bet24 +18202($19001)

 

PartyPoker +5898($6565)

 

Total BR i MTT är 161658 SEK

 

Juli månad slutade med en profit på $3701(24 810SEK). Det är $1300 under mitt månadsmål. I rena prispengar $10500, så min samlade ROI på bägge sidor blev inte så hög. I Bet24 blev det till en ROI på 98% och Partypoker blev till blygsamma 7%. till En jättebra 14 dagars period avslutádes med en 14 dagars oflytsvåg. Jag har läst mycket material från inläggen här på PF, och om denna pokervarians. Får väl ta det till mig, men det är svårt att acceptera att det skall vara sådan i perioder. Viktigt är iallafall att jag inte tänker på all minus i sista delen av juli utan tänker på mtt vinnande spel igen.

 

Jag öppnade ett konto på Everest igår och ville starta ett lite mindre sidoprojekt. Satte in $100 och har tänkt mig spela CG på denna sida. Förlorar jag mina $100 sätter jag in det samma belopp i slutet av augusti. Har det bra med $100 i en 30 dagars intervall.

 

Efter gårdagens introduktionspel blev det till

 

+ $32

 

Total BR i CG på Everest Poker $132

 

Jag upptäckte att det var många dåliga spelare som spelade på rent utsagt skitkort:shock: . Sätter in 2 handhistory. Den första kan man se hur dåliga spelarna är och den andra är ju en fröjd för ögat. Det hade varit härligt om killen som gick allin hade haft mer pengar på bordet.:-D .

 

Och en undran. Jag har aldrig brytt mig om bonusar då det inte är så mycket i förhållande till de pengar jag spelar om. Det ligger 2xbonus på mitt konto på Everest. En välkomst på $100 och den andra på $150 via Poker.se. Hur i all världen lyckas folk att spela av bonusar som heter 600-3000 dollar? För det första tar det en evighet och sedan är ju risken väldigt stor att man har satt in det dubbla beloppet innan bonusen är i hamn. Jag menar att det är smart marknadsföring av pokersidorna. Stackars alla som jagar dessa bonusar och förlorar det mångdubbla bonusbeloppet på vägen dit. Och om de når det överhuvudtaget innan tidsperiodens slut. Det är ju frågan.....

 

"Bonushoreri" är ett ord jag har läst många gånger på detta forum(Vill inte uttala mig om alla dåliga ordval som blir använda på PokerForum). Är detta bonusjagande en lönsam historia? Jag tror det inte. Jag har i allafall avverkat 12% av min första bonus. haha

 

Everest Poker — Giv - info

 

Bordsplacering:

 

Gaara93 sitter på stol 1 med $101.10.

blauweregen sitter på stol 2 med $14.90.

xyu sitter på stol 3 med $100.65.

sjonnie27 sitter på stol 4 med $46.50.

seba870 sitter på stol 5 med $3.62.

fiskpinnen sitter på stol 6 med $82.49.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 3.

sjonnie27 lägger den lilla blinden på $0.50.

seba870 lägger den stora blinden på $1.00.

 

Ge hålkorten:

 

Gaara93: -- --

blauweregen: -- --

xyu: -- --

sjonnie27: -- --

seba870: -- --

fiskpinnen: Qc Ks

 

Före floppen:

fiskpinnen höjer $2.00.

Gaara93 synar $2.00.

blauweregen synar $2.00.

xyu lägger sig.

sjonnie27 lägger sig.

seba870 höjer $2.62.

fiskpinnen synar $1.62.

Gaara93 synar $1.62.

blauweregen synar $1.62.

 

 

Floppen (6c 4d Kc):

fiskpinnen höjer $2.00.

Gaara93 synar $2.00.

blauweregen höjer $11.28.

fiskpinnen synar $9.28.

Gaara93 synar $9.28.

 

 

Turnkortet (6c 4d Kc 9d):

fiskpinnen checkar.

Gaara93 checkar.

 

 

Riverkortet (6c 4d Kc 9d As):

fiskpinnen checkar.

Gaara93 checkar.

 

 

Kortvisning:

fiskpinnen visar Qc Ks.

fiskpinnen har 9d Qc Ks Kc As: Par

Gaara93 visar Kd 8c.

Gaara93 har 8c 9d Kd Kc As: Par

blauweregen visar 7d 6d.

blauweregen har 6d 6c 9d Kc As: Par

seba870 visar Qs 3h.

seba870 har 6c 9d Qs Kc As: Högsta kort

 

Pott - sammandrag:

Hela potten: $48.82

fiskpinnen vinner $14.23.

fiskpinnen vinner $32.19.

Husprovision: $2.40

 

Everest Poker — Giv - info

 

Bordsplacering:

 

fiskpinnen sitter på stol 1 med $103.47.

Meadhros sitter på stol 2 med $138.50.

hatesissi sitter på stol 3 med $69.00.

TINI15 sitter på stol 4 med $10.30.

NALLEPUH6 sitter på stol 5 med $91.50.

friedel001 sitter på stol 6 med $57.08.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 4.

NALLEPUH6 lägger den lilla blinden på $0.50.

friedel001 lägger den stora blinden på $1.00.

 

Ge hålkorten:

 

fiskpinnen: Kd Ad

Meadhros: -- --

hatesissi: -- --

TINI15: -- --

NALLEPUH6: -- --

friedel001: -- --

 

Före floppen:

fiskpinnen höjer $3.50.

Meadhros lägger sig.

hatesissi lägger sig.

TINI15 höjer $10.30.

NALLEPUH6 lägger sig.

friedel001 lägger sig.

fiskpinnen synar $6.80.

 

 

Floppen (Kc As Ks 6s 2s):

 

Kortvisning:

TINI15 visar 9c Kh.

TINI15 har 9c Kh Kc Ks As: Triss

fiskpinnen visar Kd Ad.

fiskpinnen har Kd Kc Ks Ad As: Kåk

 

Pott - sammandrag:

Hela potten: $22.10

fiskpinnen vinner $21.00.

Husprovision: $1.10

 

Men ha det gott folks. Jag flyger i övermorgon och sedan får vi se hur lång tid det tar innan jag kommer igång med pokerspelet igen. Det är helt upp till om de har Aircard i butiken eller att dem skall beställa det från Bangkok.

 

En god pokerdag önskar jag eder alla

 

hilsen Ninja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va skönt att åka till Thailand, ditt svin;) Hehe närå, jag hoppas du får det så himla bra där! Rapportera inte för mycket om sol, bad och stränder, då blir man ju tiltad direkt:) Jag och tjejen åker till Thailand i december, men det är bara i 16 dagar.

 

hilsen KlonkBerra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va skönt att åka till Thailand, ditt svin;) Hehe närå, jag hoppas du får det så himla bra där! Rapportera inte för mycket om sol, bad och stränder, då blir man ju tiltad direkt:) Jag och tjejen åker till Thailand i december, men det är bara i 16 dagar.

 

hilsen KlonkBerra

 

Heja Klonkberra!

 

Jo, jag längtar jättemycket nu. Första sommaren jag upplever det nordiska sommarväder. Jag åker alltid utomlands hela sommaren. Och vädret härhemma har ju inte var direkt upphetsande. Regn och åter regn. Jag tog en avstickare på en hel månad i april till samui för att tänka igenom mitt beslut med mitt arbete, och mådde så bra och sedan komma tillbaka till detta väder... usch!

 

Vart i Thailand skall du på semester? Om du har vägarna förbi Samui, kan ni sova i mitt gästrum ett par dagar. Erbjudandet ger jag dig, då jag tycker du verkar vara en hyggelig figur.:-D

 

Ha det bra

 

hilsen Ninja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så tar jag med mig markersetet och en kortlek och sen blir tjejen min vansinnig:) Hehe, tack för erbjudandet, men tror inte vi kommer ha vägarna förbi Samui. Varit på Phuket och i Bangkok tidigare, nu lutar det åt Koh Chang, men inget bestämt. Vi har bara köpt flygbiljetter ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 dygn.

 

Så lång tid tog det att bli av med sin BR på Everest. haha

 

Nej CG är nog inte min kopp kaffe.

 

Total BR på Everest $18,05

 

Ps. Är mitt spel helt åt skogen i denna hand? Kunde jag ha gjort något annorlunda?

 

hilsen Ninja

Everest Poker — Giv - info

 

-apoG- sitter på stol 1 med $78.00.

fiskpinnen sitter på stol 2 med $81.85.

carajo10 sitter på stol 3 med $34.20.

iomax sitter på stol 4 med $39.50.

alphober sitter på stol 5 med $63.80.

gromit88 sitter på stol 6 med $112.50.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 3.

iomax lägger den lilla blinden på $0.50.

alphober lägger den stora blinden på $1.00.

 

Ge hålkorten:

 

-apoG-: -- --

fiskpinnen: 8c 7c

carajo10: -- --

iomax: -- --

alphober: -- --

gromit88: -- --

 

Före floppen:

gromit88 lägger sig.

-apoG- lägger sig.

fiskpinnen synar $1.00.

carajo10 lägger sig.

iomax höjer $1.50.

alphober synar $1.00.

fiskpinnen synar $1.00.

 

 

Floppen (9h 6s 10c):

iomax checkar.

alphober höjer $6.00.

fiskpinnen synar $6.00.

iomax synar $6.00.

 

 

Turnkortet (9h 6s 10c 10s):

iomax checkar.

alphober höjer $24.00.

fiskpinnen höjer $73.85.

iomax lägger sig.

alphober synar $31.80.

 

 

Riverkortet (9h 6s 10c 10s 3s):

 

Kortvisning:

fiskpinnen visar 8c 7c.

fiskpinnen har 6s 7c 8c 9h 10c: Straight

alphober visar 7s 9s.

alphober har 3s 6s 7s 9s 10s: Flush

 

 

Pott - sammandrag:

$18.05 går tillbaka till fiskpinnen (ingen syn).

Hela potten: $135.60

alphober vinner $132.60.

Husprovision: $3.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter och 3 händer senare med de sista 18 dollar proppat in på ett NL50.

 

+$80

 

Ja, vad skall man säga? CG är ett farligt spel. Pengarna kommer in lika snabbt som de kan försvinna igen. Mitt lilla sidoprojekt är fortfarande i liv. Juhu! Tror jag håller mig till NL50 intill jag har byggt upp denna BR något mer.

 

Men jag tycker detta lilla projekt är rätt roande och MTT för denna månad är ju slutspelat. Sååå, det blir några händer till ikväll

 

hilsen Ninja

 

Den här handen var ju rätt trevlig

 

 

MindInMotion sitter på stol 1 med $45.85.

pokeropa sitter på stol 2 med $35.73.

mitomito sitter på stol 3 med $8.15.

fiskpinnen sitter på stol 4 med $40.14.

julit sitter på stol 5 med $49.25.

wlf. sitter på stol 6 med $33.59.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 3.

fiskpinnen lägger den lilla blinden på $0.25.

julit lägger den stora blinden på $0.50.

 

Ge hålkorten:

 

MindInMotion: -- --

pokeropa: -- --

mitomito: -- --

fiskpinnen: As Js

julit: -- --

wlf.: -- --

 

Före floppen:

wlf. synar $0.50.

MindInMotion lägger sig.

pokeropa synar $0.50.

mitomito lägger sig.

fiskpinnen höjer $2.25.

julit lägger sig.

wlf. lägger sig.

pokeropa synar $2.00.

 

 

Floppen (Jh Ad Qh):

fiskpinnen höjer $6.00.

pokeropa synar $6.00.

 

 

Turnkortet (Jh Ad Qh Jd):

fiskpinnen checkar.

pokeropa checkar.

 

 

Riverkortet (Jh Ad Qh Jd 2d):

fiskpinnen höjer $18.00.

pokeropa synar $18.00.

 

 

Kortvisning:

fiskpinnen visar As Js.

fiskpinnen har Js Jh Jd As Ad: Kåk

pokeropa döljer .

 

 

Pott - sammandrag:

Hela potten: $54.00

fiskpinnen vinner $51.30.

Husprovision: $2.70

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt för omväxlingskull att spela något annat än MTT.

 

Kvällen avslutades bra på EverestPoker.

 

Startade dagen med $132 och var helt nere på $18. Trodde att mitt CG-projekt bara skulle hålla en dag. Men istället för att bli kvar på bordet och tilta degraderade jag mig till NL50. Och nu står det helt plötsligt $182 på kontot. Kul! Och på den nivån blir jag ett tag, då jag inte är van vid CG game.

 

30/7 +$32

31/7 +$50

 

BR $182($100 investerade den 30 juli)

 

2 händer som avgjorde mitt fortsatta CG-projekt

 

hilsen Ninja

 

 

stonius sitter på stol 1 med $48.05.

Patries123 sitter på stol 2 med $63.19.

thiesco123 sitter på stol 3 med $62.88.

lecul93170 sitter på stol 4 med $4.50.

den_tjiep sitter på stol 5 med $35.88.

fiskpinnen sitter på stol 6 med $42.01.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 4.

den_tjiep lägger den lilla blinden på $0.25.

fiskpinnen lägger den stora blinden på $0.50.

 

Ge hålkorten:

 

stonius: -- --

Patries123: -- --

thiesco123: -- --

lecul93170: -- --

den_tjiep: -- --

fiskpinnen: Ac As

 

Före floppen:

stonius lägger sig.

Patries123 lägger sig.

thiesco123 höjer $1.75.

lecul93170 lägger sig.

den_tjiep lägger sig.

fiskpinnen höjer $5.00.

thiesco123 synar $3.75.

 

Floppen (6s 9d 2s):

fiskpinnen höjer $11.25.

thiesco123 höjer $45.00.

fiskpinnen synar $25.26.

 

Turnkortet (6s 9d 2s 9c Jd):

 

Kortvisning:

thiesco123 visar 7s 8h.

thiesco123 har 7s 8h 9d 9c Jd: Par

fiskpinnen visar Ac As.

fiskpinnen har 9d 9c Jd Ac As: Två par

 

Pott - sammandrag:

$8.49 går tillbaka till thiesco123 (ingen syn).

Hela potten: $84.27

fiskpinnen vinner $81.27.

Husprovision: $3.00

 

----------------------------------------------------------------------

 

Adv1978 sitter på stol 1 med $19.10.

adonis_1980 sitter på stol 4 med $49.80.

fiskpinnen sitter på stol 5 med $50.00.

Queen_of_Sex sitter på stol 6 med $97.95.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 1.

adonis_1980 lägger den lilla blinden på $0.25.

fiskpinnen lägger den stora blinden på $0.50.

 

Ge hålkorten:

 

Adv1978: -- --

adonis_1980: -- --

fiskpinnen: Ks Ac

Queen_of_Sex: -- --

 

Före floppen:

Queen_of_Sex höjer $2.00.

Adv1978 lägger sig.

adonis_1980 lägger sig.

fiskpinnen synar $1.50.

 

Floppen (6h Ad 8h):

fiskpinnen höjer $4.25.

Queen_of_Sex synar $4.25.

 

Turnkortet (6h Ad 8h 9d):

fiskpinnen höjer $12.75.

Queen_of_Sex höjer $25.50.

fiskpinnen höjer $31.00.

Queen_of_Sex synar $18.25.

 

 

Riverkortet (6h Ad 8h 9d 6d):

 

Kortvisning:

fiskpinnen visar Ks Ac.

fiskpinnen har 6h 6d Ks Ac Ad: Två par

Queen_of_Sex visar As Qs.

Queen_of_Sex har 6h 6d Qs As Ad: Två par

 

 

Pott - sammandrag:

Hela potten: $100.25

fiskpinnen vinner $98.25.

Husprovision: $2.00

 

hilsen Ninja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första gången jag skriver i en dagbok så känn dig ärad. 8-)

 

Har själv funderat i flera år på koh samui och poker så kul att du kom till skott. Du får gärna delge praktiska erfarenheter eftersom.

 

Tämligen säker att vi bataljerat någon gång då jag känner igen ditt nick. Spelar du på någon mindre obskyr sida, no names mentioned?

 

Du spelade ganska tokaggressivt och chipdumpade till mig den gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna dagbok kommer att följas. Tycker att du borde lira SNGS eller MTTs på Everest eftersom dom är otroligt dåliga på där. Iaf att åka till Thailand och grinda låter inte fel, bättre att tilta där än här hemma:-)

 

Hey!

 

Jag har kollat in MTTutbudet på everest. Inte så föga imponerande och använder sidan oavbrutet till CG-games. Och så kommer inte MTT-statistiken in på officialpokerrankings.

 

ha det bra!

 

hilsen Ninja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första gången jag skriver i en dagbok så känn dig ärad. 8-)

 

Har själv funderat i flera år på koh samui och poker så kul att du kom till skott. Du får gärna delge praktiska erfarenheter eftersom.

 

Tämligen säker att vi bataljerat någon gång då jag känner igen ditt nick. Spelar du på någon mindre obskyr sida, no names mentioned?

 

Du spelade ganska tokaggressivt och chipdumpade till mig den gången.

 

Hej psykologen!

 

Och nu känner jag mig jättespeciell. :-D

 

Jag spelar MTT på partypoker och Bet24. CG på everest

 

Tokaggressivt och chipdumping?? Det är iallafall inte NinjaSwede.

 

Vilken sida var det på?

 

hilsen Ninja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så kom det första 4-talet någonsin! Det är otroligt att jag inte har fått en sådan förut efter alla myriader av händer som jag har spelat. Nu fattas det bara en en Royal!

 

Det är kul att spela om "små" pengar, och jag har blivit glad varje gång jag har vunnit en pott. Det går inte att jämföra NL50 mot en första placering i MTT på flera tusen dollar i en stor turnering. Det ger en härlig susning i magen. Ni förstår säkert ni som har varit i samma sits, och tittat på skärmen där det ploppar upp en liten ruta med texten "Congratulation to the first place", och först där förstår man vad man har uträttat. Det är bara en fantastisk känsla!

 

Taggad av en del trådar på detta forum, som har föremål att starta från scratch ser jag CG-projektet som mycket underhållande.

 

Jag glädjer mig att börja spela MTT igen, men det blir som sagt om några dagar. Har inte riktigt haft tiden att sitta framför datorn i flera timmar.

 

Efter 20 minuter spel heter min CG-BR således

 

30/7 +$32

31/7 +$50

1/8 +$73

 

BR $255($100 investerade den 30 juli)

 

Må ni ha det bra i det gråmulna Norden. Konstigt nog har dagstemperaturen legat 2 grader över det normala i juli månad. Och det har jag inte märkt något av.

 

Vi ses om några dagar, och då har jag också några bilder att bjuda på från paradiset.

 

hilsen Ninja

 

Startdatum: 2007-08-01 GMT

Starttid: 18:52:54 GMT

 

fiskpinnen sitter på stol 1 med $80.80.

Chappolini sitter på stol 2 med $59.50.

xelnaga sitter på stol 3 med $55.30.

Kerpo94 sitter på stol 5 med $20.00.

McBassie77 sitter på stol 6 med $9.95.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 1.

Chappolini lägger den lilla blinden på $0.25.

xelnaga lägger den stora blinden på $0.50.

 

Ge hålkorten:

 

fiskpinnen: 4d 4h

Chappolini: -- --

xelnaga: -- --

Kerpo94: -- --

McBassie77: -- --

 

Före floppen:

Kerpo94 synar $0.50.

McBassie77 höjer $1.00.

fiskpinnen synar $1.00.

Chappolini lägger sig.

xelnaga lägger sig.

Kerpo94 synar $0.50.

 

 

Floppen (9c 2c 4c):

Kerpo94 checkar.

McBassie77 höjer $3.75.

fiskpinnen synar $3.75.

Kerpo94 lägger sig.

 

 

Turnkortet (9c 2c 4c Ad):

McBassie77 höjer $5.20.

fiskpinnen synar $5.20.

 

 

Riverkortet (9c 2c 4c Ad 4s):

 

Kortvisning:

McBassie77 visar Ks Kc.

McBassie77 har 4c 4s Ks Kc Ad: Två par

fiskpinnen visar 4d 4h.

fiskpinnen har 4d 4h 4c 4s Ad: Fyrtal

 

 

Pott - sammandrag:

Hela potten: $21.65

fiskpinnen vinner $20.60.

Husprovision: $1.05

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hey!

 

Så har man packat ut och installerat sig i sitt nya hem det nästa halvår.

 

Internetfrågan då? Jag har bestämt mig för att köra på min polares ASDL WIFi. Hastigheten är 512kb och mer än tillräckligt för pokerspel.

 

Jag delar kostnaden och pungar ut med cirka 80 kronor om månaden. Mycket billigare än att investera i ett AIR-card på 2000 kronor och en månadskostnad till 120 kronor och samma hastighet.

 

Har provkört datorn på Bet24 och spelat 3 små uppvärmningsturneringar på thainätet. 2 finalbord och 500 dollar. Katchiiing! Bra start på ön. :-D . 500 dollar blir till 20 000 thaibath och för det kan man få ganska många måltider. Allting är som sagt ruskigt billigt härnere.

 

PartyPoker funkar inte som sagt, då Thailand har blockerat sidan. Men det funkar fint på Everest. Lite dåligt enligt mina planer då jag spelar turneringsspel på Party också.

 

Ett tips vill jag ha av er som läser min dagbok. Vilken sida skall bli min andra turneringssida? Jag vägrar att spela på Pokerstars. Men mycket annat är välkommet.

 

Jag vill uppdatera med bilder från mitt hus imorgon.

 

Ha det bra i Sverige kära vänner. :-D

 

hilsen Ninja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Katastrof!

 

4 minuter spel, restart pokerklient, 4 min spel osv. Så har det varit när jag har spelat på Bet24(Ongame). Första gången det hände, tänkte jag att det är så thainätet är. Ostabilt.

 

Men efter ett tag såg jag ett mönster. Samtidigt som jag spelade på Everest och på den sidan förlorade jag inte förbindelsen. Jag satte in lite penger på Pokerstars för att se det samma fenomen som på Bet24. Nej, det funkar helt normalt.

 

Jag skrev en mail till Bet24 och hoppas på ett svar senare idag. Partypoker har jag provat men sidan funkar inte. Om thailand är igång med att blocka bet24 blir jag ledsen.

 

Vet inte riktigt var jag vill spela...Känner mig otrygg med att byta sida. Är igång med att downloada Unibet. Skall se om den funkar.

 

Status och funderingar...

 

PartyPoker - Fungerar ej. Får ett meddelande att sidan inte fungerar i thailand

 

Ladbrokes - Fungerar ej. Jag installerade denna för att se om den funkade. Negativt. Sidan kommer inte ens upp

 

Bet24 - Fungerar inte optimalt - 4min spel och disconnetion. Otroligt att jag har fått 3 finalbord i de 3 dagar jag varit på samui. Tror jag har stängt ner pokerprogrammet 200 gånger för att få förbindelse igen. Och det går inte att spela så. Vet inte hur många AA och KK som jag inte kunnat använda då förbindelsen har försvunnit. Jag blev så förbannad i lördags. Eurograndprix(162 dollar) Jag har AA. BB är 1200. Jeg raiser 3600. Sen försvinner min connection och mina 3600 är borta när jag kommer på bordet igen. Senare åkte jag ut som 41. 40 fick pengar. Och förlorade pengar pga av detta. Jag blir så förbannad

 

Och med vetskapen om detta, fortsatte jag ändå att betala mig in i turneringar då jag hoppades att det blev bättre, men det blev det som sagt inte. Mitt spel efter detta var efter 4 min regel. Dvs. Håll styr på tiden och inget miniraise, så chansen var stor att jag blev disconnected tills det var min tur igen. Mitt spel var allin allin allin när jag fick goda kort. Omöjligt att spela så här.

 

EverestPoker - Fungerar. Jag vill inte spela MTT på denna sida. Generellt tycker jag inte om designen. Överger snart denna sida.

 

Pokerstars - Fungerar. Har inte flyt på denna sida, och är rädd för att jag inte kommer att vinna. Min ROI är minus på denna sida. Om krisen blir så stor, blir jag väl tvungen att spela här.

 

Jag gråter nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick detta meddelande från Bet24

 

Hej,

 

Jeg kan ikke med sikkerhed sige om det er muligt at spille hos os fra Thailand eller ej, men typsik vil det give problemer i sådanne lande.

 

Desuden er vores servere placeret langt væk fra Thailand og dette kan også give forbindelsesproblemer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...