Gå till innehåll

Tootootrain ångar på


Tootootrain

Recommended Posts

Hallå i stugan!

 

Nu tänkte även jag skapa en dagbok här på forumet!

 

Om mig:

Jag är en grabb i tonåren som bor 3½ mil norr om Stockholm. Jag går i skolan i Solna med mål att bli elektriker. Ca. 6 dagar i veckan spelar ishockey, annars består min fritid till största del att spela poker eller umgås med vänner.

 

Jag har spelat poker i ca. 4 månader nu, och ligger i det stora hela ca 1500kr back för tillfället.

 

Jag har läst boken "Spela poker som proffsen". Den inriktar sig framför allt på limit spel, men jag känner att jag kan använda mycket i boken även i no-limit.

 

 

Mål:

Mitt mål är att försöka plussa en del, och framför allt utvecklas som pokerspelare. Jag ska framför allt jobba på diciplinen, då jag har en förmåga att inte ge mig förän jag "tagit tillbaka alla pengar". Och ni vet ju alla hur det brukar sluta.

 

 

Rulle:

Jag kom idag ITM på en frirulle på Martinspoker och vann €61. Men lyckades självklart i lyckoruset spela bort €10 på CG nästan direkt. Min rulle kommer därför att starta från €51.

 

Spel:

Jag kommer spela det mesta; CG, MTT och S&G.

 

Mitt CG kommer jag variera mellan att spela NL och FL på micronivåer.

 

MTT's kommer jag spela en del, för kostnader mellan €1 och €3, S&G lika så.

 

 

 

 

 

Jaa.. då kör vi då ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad lirar du för sng där 1 vinst och en andraplats går +/- på 4 spelade? Kanske bättre du kör fullbord, med den lilla rullen?

 

Lycka till iallafall!

 

Jag kanske spelade en till sng. Jag var väldigt trött vid senaste inlägget, så kan hända att jag räknat fel! :)

 

Lycka till!

 

"Spela poker som proffsen" har tyvärr inte fått direkt lysande kritik (jag har i ärlighetens namn dock inte läst den själv), så jag rekommenderar att du läser mkt på forumet och postar ett gäng händer här.

 

Cheers!

 

Jaha, okej. Eftersom det är den första jag läst så fick jag en del saker förklarade för mig, och iallfall lite tips. Jag ska inom kort läsa en till bok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har idag spelat en väldans massa SnG's, och det har för det mesta gått åt helvete.. Inte många ITM platser.

 

Har plussat en del i cashgamet, men ligger i det stora hela på minus än så länge.

 

 

Rulle: €46 (€13-)

 

Ska spela lite cashgame nu och hoppas det går lika bra som tidigare idag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oj :rolleyes:

 

€3-nivån känns för hög för min rulle, och när dessutom cashgamet går kasst kan det gå åt helvete.

 

Rulle: €36 (€30-)

 

Hur stor rulle bör man ha för att spela t.ex. €3-nivån?

Hur många inköp så att säga? 15-20 st känns för lågt. :/

 

man brukar säga att 30 inköp är lagom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är ju jag jätte-sit&go-fisk, men brukar man inte säga mer än 30 på sit&goes? Typ >50?

 

Jo alltså det är ju klart det är mycket inviduellt och att fler än 30 kanske är att föredra. Själv föredrar jag fler än 50 inköp t.o.m. Kör $22 just nu med ca $1500 i rullen. Men menar att på så pass låga nivåer som €1 och €3 kan faktiskt 30 inköp räcka. Klarar man inte med 30 inköp kanske det inte är någon idé att fortsätta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-P

Jo alltså det är ju klart det är mycket inviduellt och att fler än 30 kanske är att föredra. Själv föredrar jag fler än 50 inköp t.o.m. Kör $22 just nu med ca $1500 i rullen. Men menar att på så pass låga nivåer som €1 och €3 kan faktiskt 30 inköp räcka. Klarar man inte med 30 inköp kanske det inte är någon idé att fortsätta?

 

 

Okej.. Aja, som du säger bör väl 30 räcka på nivån jag spelar nu! Så det blir att jobba upp rullen till en €90-100 innan jag byter nivå!

 

 

- - - - - - - - - - - - - -

 

Har gått lite plus sen senast iallfall,

 

Rulle: €40 (€4+)

 

 

 

Får se om jag lirar något mer ikväll, drar nämligen till gotland i natt! :D

 

Återkommer isf nästa vecka, ha det bra grabbar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka efter lite partajande på Gotland!

 

Spelade lite smått igår och lite mer idag vilket har resulterat i €16 friska! :D

 

Får se om det blir något mer spelande idag!

 

Jag har hört talas om något program som ger statistik osv i SNG, någon som har tips på något bra program för en nybörjare?

 

Rulle: €56 (€16+)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

O'boy, vilken härlig pokerkväll :)

 

När jag drog igång dagens pokersession låg rullen på ungefär €52-53.

Jag började först med lite cashgame och det gick strålande! Jag spelade på fyra bord, €0.05/0.10 SH. Cashgame liret slutade med ca. +€20!

Efter detta så spelade jag en tvåbordsturnering á la €3, som jag tog hem och vann ytterligare €30.

 

Mitt mål med spel på martinspoker var att klonka en frirulle och bygga mig en en lagom summa för att lägga in på någon annan sida med en bra bonus. Det målet tycker jag nu är avklarat. Sitter därför nu och läser runt lite på bonus & siter-delarna här på forumet. Kom gärna med tips!

 

Cashgamet tycker jag har gått väldigt bra på senaste, och ska lägga ned lite mer tid på det har jag tänkt mig!

 

 

Rulle: €103 (€50+)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Sätta in $100 på Titan = Få $100

Titan = En klient jag tycker mycket illa om

$200 = $100 ¤&%#/&

Mitt spel? TOTALT ÅT HELVETES JÄVLA VÄRDELÖST

 

Jag ska aldrig mer:

*Leka cash-game hajjjjjj

*Spela waaaaaaaaay to high MTT's

 

 

Brukar spela SNG's på $5, men ska ett tag framöver spela $2. Det kommer jag göra tills jag hittar tillbaka till riggenjäveln igen.

 

Dessutom har jag fått för mig att jag är bra och vill satsa vidare på pokern, och ska innom en snar framtid investera i en bärbar dator. Vilken sjuk jävla självinsikt man har....

 

Här har ni iallfall något grymt: http://www.youtube.com/watch?v=k6QPW-GiuPg

 

Enjoy!

 

Annars då? Jo fan, is-säsongen har ju dragit igång igen! Så jävla skönt! Trots att jag inte låg i allt för hårt under semestern har jag höjt mig i de flesta styrketesterna också! Känns riktigt bra. Ser framimot en ny säsong.

 

Fyfan vad det ekar i min dagbok btw haha

 

 

GODNATT GEEEEKS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...