dlinder Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 Inte så lätt läge. Förutom vad ni gör här får ni gärna ange er range. Förutsätt genomsnittsmotståndare. OnGame Network Game #589,552,395: Tournament #24097991, $50+$4 - 2007/7/14 - 23:48:55 Seat 0: Hero ($3560) Seat 2: ildoctor1 ($2930) Seat 4: Mesna ($4470) Seat 5: Larry04 x ($4040) Dealt to Hero [] Mesna: posts small blind 200 Larry04 x: posts big blind 400 Hero? Citera
kravmärkt Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 raise 4bb, har nån raisat innan så synar jag bara. Citera
the_bean Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 Edit: Missade blindsen. Raise 4BB pre och push på ofarlig flopp vid syn ? Postade samma situation här för länge sedan, där jag lyckades åka ut mot AQ som pushade tror jag. Citera
dlinder Postad 15 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 15 Juli , 2007 Nu skojar ni väl med mig? För det första är jag UTG så ingen lär betta före mig. För det andra är jag comitted med en raise till 1600 redan, så cb och sen fold lär väl inte vara aktuellt? Citera
Kenan83 Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 Hehe. Berör ju mycket på situationen men jag degar nog här. Foldar ildoctor1 så behöver blindsen ganska stark hand för att syna dig, och jag tror att ildoctor1 foldar ganska ofta i hopp om att någon av blindsen synar dig. Handrange är jättesvårt att säga här eftersen det berör mer på situationen och hur de senaste 5-10 händer utspelat sig, men säg kanske 77+ AJs+ och AQ (mot avrage). Citera
eurythmech Postad 16 Juli , 2007 Rapport Postad 16 Juli , 2007 Det här är ju en vidrigt enkel push. Vet inte min range, men vidare än Kenans. Citera
emilio_15 Postad 16 Juli , 2007 Rapport Postad 16 Juli , 2007 Allin med alla par och ess. Några kungar och QJ/QTs/Q9s. Citera
vetgirig Postad 16 Juli , 2007 Rapport Postad 16 Juli , 2007 Det här är ju en vidrigt enkel push. Den som tänker sig något annat än en push får stå i skamvrån. PS Ställer in med alla Ax, Kxs, K8o+, Q9+ alla par. Citera
dlinder Postad 16 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 16 Juli , 2007 Oj vad lösa ni är. Jag kan lova att det är kraftligt -EV att trycka med Q9 UTG (eller halvkassa kungar för den delen) här. Tar ni hänsyn till stackdjupet? Det är väldigt dålig uppsida jämfört med nedsida att stjäla här. Hade det varit 4-5bb i stackarna hade det varit en annan sak. Om det där är er range för push UTG undrar jag också vad den blir först in på knappen eller sb. Any two på sb? Det är helt enkelt inte bra att vara så lös med så här "djupa" stackar, och det här är ingen vidrigt enkel push. Även om det nog är en push. Tycker Kenans range ser rätt bra ut faktiskt. Citera
kraclob Postad 16 Juli , 2007 Rapport Postad 16 Juli , 2007 Push med nästan samma range som Kenan lite vidare dock men inte mycket säg 55+ ATs+ AJo+ KQo. Edit: Underskatta aldrig hjältesynerna som kommer på ongame Citera
eurythmech Postad 16 Juli , 2007 Rapport Postad 16 Juli , 2007 lol @ kommentarer om stackdjup Jag vet inte hur jag pushar, men kanske 55+ A7s+ A9o+ KJs+ KQo QJs JTs eller nåt. Citera
dlinder Postad 16 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 16 Juli , 2007 lol @ kommentarer om stackdjup ? Citera
eurythmech Postad 16 Juli , 2007 Rapport Postad 16 Juli , 2007 Inga citationstecken i världen gör det här till djupa stackar. Citera
dlinder Postad 16 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 16 Juli , 2007 Inga citationstecken i världen gör det här till djupa stackar. På OnGames turbo med 3 min perioder är 10bb rätt djupt på bubblan. Och oavsett struktur är det ju på gränsen till att man ska kunna börja höja+vika för ställ, vilket ju gör det till djupt push/fold-spel. Och djupt push/fold ska man vara relativt tajt i. Kör gärna en SnGPT på din range om du vill, jag tror den är ganska mycket för lös faktiskt. Citera
eurythmech Postad 16 Juli , 2007 Rapport Postad 16 Juli , 2007 Du bör aldrig spela raise/fold med 10bb, inte en chans. Kör en SNGPT när jag har lirat klart. Citera
Appel Postad 16 Juli , 2007 Rapport Postad 16 Juli , 2007 Om vi ponerar att vi lägger handen (syn ser jag inte som ngt allternativ ens) så kommer vi nästa hand ha BB, vilket innebär att vi har istort sett lika mkt marker kvar som ildoctor som har minst. Om vi däremot pushar och får rundpass så slickar vi i oss 600. Detta gör att efter att vi lagt BB har vi nästan lika mkt som tvåan Larry. Detta (även om det rör sig om mindre än ett varvs skillnad) tycker jag spelar in rätt mkt på att vi skall pusha med våra åttor. Att lägga handen ser jag som helgerån i detta läge. Och att det är en snabb struktur ser jag även det som ännu större anledning till att ställa in pengarna medans det fortfarande finns lägg för fi. Citera
Matteprof Postad 16 Juli , 2007 Rapport Postad 16 Juli , 2007 Lägger vi den här är nästan lika med att ge upp och nöja sig med att få tillbaka dryga inköpet. I en satellit släpper jag men i en vanlig turre ska pengarna in i mitten. In med degen! Citera
dlinder Postad 16 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 16 Juli , 2007 Du bör aldrig spela raise/fold med 10bb, inte en chans. Det är det heller ingen som har sagt. Vad jag skrev var att 10bb är nära det djupaste stackar man kan ha vid push/fold-spel (gränsen går väl i mina ögon ungefär mellan 11 och 12bb). Alltså riskerar man maximalt för minimal vinst, vilket bör leda till en tajtare push-hd. Citera
dlinder Postad 16 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 16 Juli , 2007 Lägger vi den här är nästan lika med att ge upp och nöja sig med att få tillbaka dryga inköpet. Hur menar du nu? Drygt inköp går inte att få hur man än gör, bubbla ger inget och trea dubblar inköpet (minus rejk). Vad gäller att "ge upp" ser jag inte riktigt sambandet, det man siktar på är väl att maxa $EV. Citera
dlinder Postad 16 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 16 Juli , 2007 Om vi ponerar att vi lägger handen (syn ser jag inte som ngt allternativ ens) så kommer vi nästa hand ha BB, vilket innebär att vi har istort sett lika mkt marker kvar som ildoctor som har minst. Om vi däremot pushar och får rundpass så slickar vi i oss 600. Detta gör att efter att vi lagt BB har vi nästan lika mkt som tvåan Larry. Detta (även om det rör sig om mindre än ett varvs skillnad) tycker jag spelar in rätt mkt på att vi skall pusha med våra åttor.Att lägga handen ser jag som helgerån i detta läge. Och att det är en snabb struktur ser jag även det som ännu större anledning till att ställa in pengarna medans det fortfarande finns lägg för fi. Intressant resonemang även om jag är tveksam till hur stor inverkan det har när stackarna ändå är så jämna. Att täcka t ex med 400 marker ger inte jättemycket övertag, man blir ändå crippled vid en förlust. Vad gäller FE så finns det garanterat lägg för Fi både nästa och nästnästa blindperiod också. Citera
dlinder Postad 19 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 19 Juli , 2007 Nån som orkat köra SNGpt? Har det inte själv och är lite nyfiken på vad det ger för resultat, då SNGwiz gav rekommendationer som ingen här håller med om. Citera
el_kryddo Postad 1 September , 2007 Rapport Postad 1 September , 2007 Jag pushar med 77+, AJ+, KQs. Detta är så länge jag inte har nåra synstationsnotes på någon fi iaf, då stramar jag upp det till 99+, AQ+ tror jag. Citera
Gahlster Postad 2 September , 2007 Rapport Postad 2 September , 2007 Min HD är normalt som eurys. emilios känns typisk först in från knappen. Citera
Recommended Posts