Gå till innehåll

Spelar jag för tight och passivt för höga nivåer?


purplecard

Recommended Posts

Hallå hallå. Har spelat poker i några år och har alltid gått plus på allt högre och högre nivåer. Nu börjar det att bli svårare för mig att vinna. (vet inte om det är statistiskt säkerställt för det handlar bara om 23000 händer hitills)

 

Är nu uppe på NLT 400$ och multitablar 6 bord. Mina stats är 17/8/3. Ser ju att många vinnande spelare ligger över 20 i flopseen och upp mot 20 i preflopraise. Min aggfaktor är väl okej tror jag.

 

Förstår ju att man inte kan hårddra allting så här i och med att ett hårdare preflopspel kräver ett helt annat flopspel etc. Men generellt är det ju en intressant fråga. Klart att det är bättre och aggressivare spelare på 400-nivån men fiskar finns ju det på alla nivåer. Tror ni att jag får lägga om mitt spel eller finns det spelare där ute som ligger på dom statsen och går mycket plus på den nivån och att jag får vänta på att turen vänder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag anser nog att du är lite för tajt. Antingen så går du ner och försöker spela typ ~12/10, eller upp och spelar åtminstone ~17/14..

 

ett förslag är ju att gå ner till NL 100. Sätta dig där och försöka spela Löst och aggressivt. Säg runt 25/20. Så kan du se hur det går.

 

 

Och ja, 23000 händer är alldeles för lite. Men jag skulle inte palla spela så "tajt". Jag kanske inte är mycket bättre. Men försöker åtminstone spela runt 17/13 - 19/15 iaf. Fast jag grindar dock NL 100 och försöker kliva upp NL 200 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Du kan garanterat plussa på nl400$..men har svårt att se dig få en högre winrate än 2bb/100, alltså att spela såpass tight funkar mot fiskarna som kommer in, men du tappar en väldans massa värde ändå..

Testa lösa upp ditt spel lite och kolla resultatet =)

 

Din range när du höjjer först in är alldeles för liten för att dom hyffsade spelarna där kommer betala av dig..Funkar inte att limpa med 6-6 först in tex...sen ta nåns stack när du floppar ett set.. Hur ska dom betala av på en 2s-4h-6h bräda..när dom vet att du ger upp ak efter floppen? (Samt att mellanpar antagligen är precis dom få händer du limpar med). Innehåller din range också J-10h eller 5-7s får du ett helt annat resultat..

 

17/8 är alltså knappt tightaggr..mer tightpassivt anser jag..försök få upp din preflopraise till iallafall 70% av din Vpip. 17/13 tex är fortfarande tight men iallafall en mycket bättre siffra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...