Gå till innehåll

NLT20 - JTs floppar stegen


Recommended Posts

Denna handen tyckte jag var ganska intressant. Sitter på JTs, och cutoff (det heter väl så knappen-1?) minirejsar. Jag och BB synar. Floppen kommer, och jag floppar stegen på enkelfärgad bräda. Nu funderar jag lite över vad jag ska göra.

 

Båda mina Fiender är ganska synfriska. Vad gör jag på floppen? Vill man bygga pott här?

 

--------------------------------------------------------------------------

 

Game # 606368651 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.10/0.20 - Table "Skinnskatteberg"

 

Players(max 6):

manacor (EUR 12.65 in seat 2)

kokkimann (EUR 9.12 in seat 3)

oloneuvos (EUR 17.03 in seat 4)

kaustii (EUR 22.32 in seat 5)

JKQA (EUR 12.11 in seat 6)

 

Dealer: oloneuvos

Small Blind: kaustii (0.10)

Big Blind: JKQA (0.20)

 

kaustii was dealt: Td - Jd

 

manacor Raise (0.40)

oloneuvos Fold

kaustii Call (0.30)

JKQA Call (0.20)

 

Flop Kh - 9h - Qh

 

kaustii ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vill bygga pott direkt.

 

Om preflop raisern betar ut starkt KAN du överväga att kallsyna för att få med den sista spelaren men riskerar då att ett eventuellt färgdrag får dra ut dig gratis.

 

Det bästa är att raisa direkt, eller beta starkt om preflopraisern checkar till dig.

Försök få in så mycket du kan på floppen. Om någon höjer dig tycker jag du ställer rakt av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Depending on what the others do, I would either call a raise or check along, to lull them into a false sense of security, then build the pot on the turn.

 

Varför ska man checka eller syna en höjning?

Bygg pott nu och betta ut på floppen, du ska nästan vara nöjd om du tar potten här och nu med tanke på den flushade floppen.

Så betta ut starkt och se vart du står, finns inte på kartan att du ska slöspela den här handen på den här floppen enligt mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du borde check-raisat honom !

Eller så kunnde man också ha betat lite av potten , hoppats på att den på knappen höjt.För att då bygga upp potten ! Men vafan , hatar att slowspela på internet , lika bra att raisa direkt !

 

 

Är du full eller?

Fattar ingenting av det du skrev

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...