Gå till innehåll

Routerproblem på Svenska Spel


Kjelle13

Recommended Posts

Har installerat en router (Netgear RP614v4) och efter det har jag stora problem med Svenska Spels pokerklient. Det bryter hela tiden uppkopplingen (längsta session 20 minuter) och en ruta med "återanslutning misslyckades" kommer upp.

Har varit i kontakt med kundservicen, fick rådet att öppna en port, vilket jag gjorde utan att det blev bättre. Har uppdaterat firmware och ställt in "port forwarding" utan resultat.

Har inga brandväggar eller antivirusprogram som kommer i konflikt med routerns brandvägg.

Dotterns msn bryts också hela tiden, medans andra program som Azureus fungerar hur bra som helst.

Har en fast IP men det ska ju inte påverka. Har kollat runt lite på nätet, verkar som många har samma problem, men har ej hittat någon lösning.

Någon som har en lösning på detta eller kan rekommendera någon annan router?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har installerat en router (Netgear RP614v14) och efter det har jag stora problem med Svenska Spels pokerklient. Det bryter hela tiden uppkopplingen (längsta session 20 minuter) och en ruta med "återanslutning misslyckades" kommer upp.

Har varit i kontakt med kundservicen, fick rådet att öppna en port, vilket jag gjorde utan att det blev bättre. Har uppdaterat firmware och ställt in "port forwarding" utan resultat.

Har inga brandväggar eller antivirusprogram som kommer i konflikt med routerns brandvägg.

Dotterns msn bryts också hela tiden, medans andra program som Azureus fungerar hur bra som helst.

Har en fast IP men det ska ju inte påverka. Har kollat runt lite på nätet, verkar som många har samma problem, men har ej hittat någon lösning.

Någon som har en lösning på detta eller kan rekommendera någon annan router?

 

Har du Comhem?

Dom gjorde så åt mig ett tag, jag ringde dom å sa åt dom att skärpa sig och skicka ett nytt modem. Bjud på canal+ också pajasar sa jag, sen dess har jag både TV och fungerande bredband.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wesqas: Hjälper tyvärr inte.....

KNIOBes: Uppkopplingen är helt ok. När jag kopplar förbi routern är det problemfritt...

 

Tack ändå och hoppas någon har en lösning...

 

Någon måste ju spela på Svenska Spel och använda router. Tips på router som funkar! Netgearskiten åker ut....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...