Gå till innehåll

Sheep (Film)


eurythmech

Recommended Posts

En kompis erkände en gång att han grät på bio då Brucan offrade livet i Armageddon. Han tyckte det var så jävla fint gjort. Suffice to say, killen sjönk ett par pinnhål där :lol:

 

Fan att man missade den här listan. Men det kommer kanske fler?

 

Lugn nu, det är fan en av de bästa scenerna ever.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kompis erkände en gång att han grät på bio då Brucan offrade livet i Armageddon. Han tyckte det var så jävla fint gjort. Suffice to say, killen sjönk ett par pinnhål där :lol:

 

Fan att man missade den här listan. Men det kommer kanske fler?

Haha, det gjorde jag också. Inte på bio dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7. En film som inte berättas kronologiskt

 

Memento (9)

Pulp Fiction (6)

 

kommentar: Hade knappt väntat mig att andra filmer skulle nämnas. Trodde dock att PF skulle få flest röster.

 

8. En film av David Lynch

 

Mulholland Drive (11)

Blue Velvet (4)

 

Kommentar: Kunde inte tänka mig något annat än att MD skulle vinna, men trodde vi skulle få några fler alternativ med multipla röster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att jag är riktigt säker på vad detta går ut på. Ska man svara det man först kommer på för att se hur mainstream man är eller ska man skriva det man tror att flest kommer svara?

Det borde ju vara så att man skriver det man kommer på själv och inte sitter och letar efter flera svar och funderar på vad som förmodligen blir det vanligaste svaret. Men jag skulle tro att de flesta tyvärr gör så. :(

 

Själv är jag ruskigt dålig på namn och har så dåligt minne så jag kommer inte ihåg så mycket. Så i den här tävlingen fick jag sitta och söka runt på nätet efter de flesta svar. Men tyvärr verkar det inte som att jag hittat några bra svar eftersom ingen annan har svarat likadant :(. Får väl trösta mig med att jag kan se alla bra filmer igen eftersom jag ändå inte kommer ihåg dom. Ha!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

9. En Hollywoodfilm med en svensk i en framträdande roll

 

Armageddon (2)

Exorcisten (2)

Fargo (2)

Good Will Hunting (2)

Rocky IV (2)

Star Wars Episode I (2)

 

 

10. En film om ett krig som varken är Vietnam eller WW2

 

Black Hawk Down (5)

Star Wars (3)

Braveheart (2)

 

Kommentar: Jag nöjer mig med att säga att det här inte var resultatet jag tänkt mig.

 

Detta bör innebära följande slutställning:

 

 

jojje44: 56

punkrock_kid: 53

tanten: 53

Larzone: 47

arsenalrulez: 45

Loveless: 45

Plala: 43

PinkFloyd: 42

Park: 41

elvisero: 40

Hakflem: 40

kj: 37

wesqaz: 37

FordPrefect: 36

Bluwajt: 34

Clemens: 26

azN-: 24

thestonk: 22

Staahla: 9

sorkenkk: 0

 

Grattis jojje44!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni får mig att känna mig konstig. Oscar, 1980-tal, och bara jag svarar Gandhi? Och knappt några poäng på resterande seriösa svar heller. Det känns som att jag står och frågar världens befolkning vad 1+2 är och får det unisona svaret "5". Av ren och skär bitterhet ska jag photoshoppa era morsor.

 

Men tack för tacket, eury.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...