Gå till innehåll

Professional No-Limit Holdem: Volume 1


benemerson

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Har nästan läst ut boken nu. Nån annan som läst/läser den?

 

Finns det nån länk till seriös och kritisk diskussion om boken?

Misstänker att 2+2 diskussionerna ä'r lite färgade av respekt för författare...sant?

 

Läst ~80 sidor nu. Mest basic än så länge. Tycker den är lättare att läsa än NLHTAP iaf.

 

Inga fler som läser/läst den som har åsikter om kvalitén? Det ska ju vara en del "banbrytande" material enligt en del bokrecensioner på amazon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läst ~80 sidor nu. Mest basic än så länge. Tycker den är lättare att läsa än NLHTAP iaf.

 

Inga fler som läser/läst den som har åsikter om kvalitén? Det ska ju vara en del "banbrytande" material enligt en del bokrecensioner på amazon?

 

Är på sidan 126 och håller med om att det är basic som tas upp än så länge men på ett hyfsat bra sätt. Det som skall vara mer banbrytande är del fyra med planering angående Stack-to-Pot Ratio och commitment med olika händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

jag tycker den var rätt värdelös.

 

börjar halvintressant och man tror den ska komma någonstans. sedan helt plötsligt får de för sig att de ska revolutionera preflop-raise-sizes genom att raisa olika beroende på vilken hand man har och ägnar andra halvan av boken åt detta.

 

småintressant om comittment threshhold, SPR och kanske något annat. men tycker deras exploaterande resonemang inte alls passar mot mina motståndare.

 

är ju del 1 av 3(eller 4?!?!) och sådeles preflop-boken. tror de flesta som läser den blir besvikna. kan inte rekommendera boken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror de flesta som läser den blir besvikna.

 

Verkar inte stämma att döma av

 

http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Board=books&Number=11329671&page=0&fpart=1

 

Själv gillade jag den mycket. Visst är det bara del ett så att mycket är oavslutat. Mycket beror också på motstånd, vilket de explicit säger att man skall ta hänsyn till och mixa upp spelet mer ju bättre motståndarna läser en.

 

Själva det konkreta tänket med MålSPR etc. tycker jag dock var mycket intressant och tror kommer vara nyttigt åtminstone för mig.

 

Sen är det nog sant att böcker inte är bästa sättet att lära sig poker, men för gamla stötar som jag som är vana att läsa böcker är det i alla fall det klart bästa om NLHE CG jag läst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var grymt imponerad av REM-metodiken och SPR, men jag är å andra sidan en NL50 spelare, så jag skulle nog ha haft nytta av att läsa vad som helst som fokuserade strukturerat på NL (men den här var den första boken jag läste - av 30 lästa - som gjorde det, förutom No Liimit Hold Em Theory and Practice, och den här kändes bättre)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...