Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Haft varierande resultat under 1-2 år, kunnat spara ihopa till en hyfsad bil samt lite annat roligt som tv, telefoner , bärbar dator osv..

Efter bilköpet tömdes bankrullen till så gott som noll kr.

Nu i dagarna torska jag en 1200$, bryde mig väl inte speciellt om de just då.

Dock så är inte min ekonomi den bästa just nu, min bankrulle e i princip slut :(

Jobbar för tillfället o tjänar ca 600kr/dagen efter skatt, när man då spelar med högre belopp 1/2-2/4NL blir de riktigt jobbigt att förlora större potter.

Tar ett uppehåll nu, får se om jag börjar spela igen.

Känns fortfarande som jag är en vinnare på bordet när jag brukar allvar.

Oftast slutar de med jag vill vinna mer pengar snabbare och jag bluffar för mycke som leder till jag loosar.

Om jag över huvud taget ska börja spela igen måste jag jobba på följande.

MM

Skotta INTE = jag har skottat hela tiden i princip när jag spelat.

Sluta spela när mitt tålamod brister = fått dåliga kort under en långtid börjar spela 2-7.

Inte vilja vinna för snabbt, får ta den tiden det tar att bygga rulle.

Hålla mig på min nivå (aldrig lyckats me de mer än nån dag)

TILTA INTE

Få respekt för pengar igen, satte in 3k på party poker o tänkte köra lägsta nivåerna, funkade i ca 10 händer sen gick jag upp o spela 2/4, efter jag förlorat en badbeat (2par mot 2par) Ladda jag in 4k till o skulle vinna tillbaka.. ja ni förstår hur de sluta.

Jäkligt svårt o spela om enstaka $ när man spelat om större summor förr...

Har jobb för tillfället och har jobb i 1,5månad till efter det vet jag itne vad som händer, kasnke ta upp pokern igen o börja spela på lägsta nivåerna...

Är fortfarande inte så gammal (21år) så funderar på börja plugga nån KY utbilning...

Tips/syn punkter?

NU BLIR DET MINST 1,5 MÅNADERS UPPEHÅLL IALLAFALL!

Postad

Du har gamblingproblem sök till ngn. beroendeorganisation. En spelare som uppvisar liknande disciplinsvårigheter kan sällan bryta en ond cirkel själv.

PUSH säger:
Haft varierande resultat under 1-2 år, kunnat spara ihopa till en hyfsad bil samt lite annat roligt som tv, telefoner , bärbar dator osv..

Efter bilköpet tömdes bankrullen till så gott som noll kr.

Nu i dagarna torska jag en 1200$, bryde mig väl inte speciellt om de just då.

Dock så är inte min ekonomi den bästa just nu, min bankrulle e i princip slut :(

Jobbar för tillfället o tjänar ca 600kr/dagen efter skatt, när man då spelar med högre belopp 1/2-2/4NL blir de riktigt jobbigt att förlora större potter.

Tar ett uppehåll nu, får se om jag börjar spela igen.

Känns fortfarande som jag är en vinnare på bordet när jag brukar allvar.

Oftast slutar de med jag vill vinna mer pengar snabbare och jag bluffar för mycke som leder till jag loosar.

Om jag över huvud taget ska börja spela igen måste jag jobba på följande.

MM

Sluta spela när mitt tålamod brister = fått dåliga kort under en långtid börjar spela 2-7.

TILTA INTE

Få respekt för pengar igen, satte in 3k på party poker o tänkte köra lägsta nivåerna, funkade i ca 10 händer sen gick jag upp o spela 2/4, efter jag förlorat en badbeat (2par mot 2par) Ladda jag in 4k till o skulle vinna tillbaka.. ja ni förstår hur de sluta.

Jäkligt svårt o spela om enstaka $ när man spelat om större summor förr...

Har jobb för tillfället och har jobb i 1,5månad till efter det vet jag itne vad som händer, kasnke ta upp pokern igen o börja spela på lägsta nivåerna...

Är fortfarande inte så gammal (21år) så funderar på börja plugga nån KY utbilning...

Tips/syn punkter?

NU BLIR DET MINST 1,5 MÅNADERS UPPEHÅLL IALLAFALL!

Postad

Tror inte att det handlar om spelmissbruk... men jag har varit med om liknande situation flertalet gånger !

Man har svårt att gå ner i nivå när man spelat in sej på en högre... man har ingen respekt för pengarna och slaskar messt.

Ta en paus och starta lågt så ska du nog spela upp dej igen, brukar funka efter en paus och nu när det är sommar är det ju inga problem att pausa spelet !

GL

Postad

"MM

TILTA INTE

Få respekt för pengar igen, satte in 3k på party poker o tänkte köra lägsta nivåerna, funkade i ca 10 händer sen gick jag upp o spela 2/4, efter jag förlorat en badbeat (2par mot 2par) Ladda jag in 4k till o skulle vinna tillbaka.. ja ni förstår hur de sluta."

Detta är tydliga symptom på dålig disciplin, visst har det hänt mig oxo när jag spelat in mig på för hög nivå och tvingats ner ett tag efter att jag backat ett x antal inköp. Jag har känt de svårigheter du pratar om men inte i den utsträckning. De mål jag citerar högre upp som du satt är jävligt tuffa för en spelare som har dålig disciplin. Tror man kan träna den till viss del, men mycket är knutet till din personlighetsstyp. "TILTA INTE", troru att du kan sluta tilta bara för att du säger det högt? Hur haru tänkt gå till väga? vilken är din pragmatiska vinkel på detta dilemma? Anledningen till att jag överhuvudtaget ödslar tid på denna tråd e för att jag har en vän som har samma problem. Mitt ärliga råd till honom var att han skulle lägga av tror bara inte en sån spelare är benägen att ta bra beslut över tid.

LuckyStar5.1 säger:
Tror inte att det handlar om spelmissbruk... men jag har varit med om liknande situation flertalet gånger !

Man har svårt att gå ner i nivå när man spelat in sej på en högre... man har ingen respekt för pengarna och slaskar messt.

Ta en paus och starta lågt så ska du nog spela upp dej igen, brukar funka efter en paus och nu när det är sommar är det ju inga problem att pausa spelet !

GL

Postad

Blir som sagt tar ett uppehåll nu, problemet är helt klart disciplinen.

Men jag tror fortfarande man kan träna upp disciplinen.

Saker jag måste börja om med:

MM

Respekt för pengarna (kunna spela låga nivåer, kommer väl få börja på 0,25/0,5 eller nått)

Tilta inte, då menar jag främst när man åkt på en badbeat sen har jag gått upp i nivå för vinna tillbaka snabbt. (har faktiskt lyckats för de mesta, men när man inte klarar de åker man på en tung smäll)

Nu blir det uppehåll iallafall tills jag känner poker suget igen, får njuta av sommaren, var den nu är?