Lilly77 Postad 11 Juli , 2007 Rapport Postad 11 Juli , 2007 Igår satte jag mig vid ett bord och ett av de första händerna jag fick var QQ. Jag hade sen position och en spelare hade höjt 5 bb. Jag lite mer än dubblar hans satsning och han svarar med att lite mer än dubbla min. Vad ska man göra i det här läget? Det är ganska uppenbart att han har en stark hand i detta läget. AK, AA, KK eller QQ skulle jag sätta personen på. QQ tycker jag dock man i princip kan utesluta. Det som man också kan anta är att potten kommer att bli stor i denna giv. Om jag synar spelarens reraise så finns det en stor chans att han betar hårt på floppen. Om jag höjer preflop ytterligare så höjer han nog mig igen. Så min fråga är om det är värt att generellt spela denna hand om en liknande situation uppstår, och i så fall hur ska man spela den? Min rekommendation är nog att man ska lägga handen för det är en alldeles för stor risk att man åker dit eller att bara syna spelarens höjning och hoppas på ett set på floppen. Missar man trissen så lägger man sig. Vad tycker ni? Citera
route66 Postad 11 Juli , 2007 Rapport Postad 11 Juli , 2007 Instämmer i din slutsats. Speciellt som du inte har några reads. Citera
the_bean Postad 11 Juli , 2007 Rapport Postad 11 Juli , 2007 Håller med, vi sitter på ett tiomannabord och har precis satt oss = inga reads. Troligaste händer är AA/KK och AK och vi leder bara mot en. Bra fold. Citera
EApoker Postad 11 Juli , 2007 Rapport Postad 11 Juli , 2007 Du bör nog ge lite mer info av typen: Vilken nivå spelar vi på? Hur många spelare? Höjde han från tidig position? Personligen, om vi antar att vi spelar på någon inte allt för hög nivå, så hade jag slagit om till minst 15 om jag har position på honom. Jag gillar inte att dubbla där av den anledningen att man ger honom för bra odds för att syna. OM han sedan väljer att slå tillbaka så vet jag att jag förmodligen är slagen, men jag hade alltid tagit en syn för chansen att hitta en triss på floppen. lägger man sig pre för en dubbling där tycker jag iaf att man spelar för tight... lycka till! Citera
DrRoland Postad 11 Juli , 2007 Rapport Postad 11 Juli , 2007 Släpper aldrig QQ preflop i fullring utan en mycket bra read. Finns så mycket idioter som gillar att göra moves med allt möjligt skit. Citera
the_bean Postad 11 Juli , 2007 Rapport Postad 11 Juli , 2007 Fulla inköp båda två så tycker jag det är värt att folda utan read, beroende på hur mycket som ligger i potten redan. Citera
Ignatius Postad 11 Juli , 2007 Rapport Postad 11 Juli , 2007 QQ är en svår hand. Jag gillar ofta att ta synen i position mot tighta spelare. Detta ger ofta mer pengar senare i handen, vilket är svårt att få om man höjer. På rätt bräda skjuter fi ofta iväg en kula både på flopp och turn. Citera
cluelessrookie Postad 12 Juli , 2007 Rapport Postad 12 Juli , 2007 Tänk på antal kombinationer av varje möjlig hand. Du har 6 + 6 för AA + KK och 16 komb för AK. Och tror vi att FI har en platt fördelning så överväger ju AK. Clueless Troligaste händer är AA/KK och AK och vi leder bara mot en. Bra fold. Citera
Recommended Posts