Gå till innehåll

kk vs aa 200bb var.


Recommended Posts

** Game ID 1491740162 starting - 2007-07-11 02:31:29

** All Down the Line [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- sergo120 sitting in seat 1 with $148.35

- __Sundance sitting in seat 2 with $102.30

- HipsterDofus sitting in seat 3 with $47.75

- Federer14 sitting in seat 4 with $52.00

- Lurthe sitting in seat 5 with $52.10

- Deubois sitting in seat 6 with $84.39

- underO sitting in seat 7 with $123.64

- TedMechanic sitting in seat 8 with $62.15 [Dealer]

- Lisa_swe sitting in seat 9 with $4.25

- Cat_onashed sitting in seat 10 with $49.00

 

Lisa_swe posted the small blind - $0.25

Cat_onashed posted the big blind - $0.50

** Dealing card to underO: King of Spades, King of Clubs

sergo120 folded

__Sundance raised - $2.50

HipsterDofus folded

Federer14 folded

Lurthe folded

Deubois folded

underO raised - $5.00

TedMechanic folded

Lisa_swe folded

Cat_onashed folded

__Sundance raised - $14.50

underO raised - $40.00

__Sundance went all-in - $87.80

underO called - $102.30

 

** Dealing the flop: 6 of Diamonds, 4 of Clubs, Jack of Hearts

 

** Dealing the turn: Queen of Diamonds

 

** Dealing the river: 5 of Hearts

__Sundance shows: Ace of Diamonds, Ace of Spades

underO mucks: King of Spades, King of Clubs

__Sundance wins $202.35 from the main pot

 

Folk säger sedan i chatten att det var givet att han hade AA och jag borde släppt.... vafan ska man göra? __sundace är en helt okej spelare.

15.8/8.8/3.9 är hans stats på 500 händer.. han verkar vara en NL50 grinder

 

Kan han göra ett sådant här spel med QQ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en 16/9 snubbe 4-bettar äckligt sällan på dessa låga nivåer, nu är det även ett FR bord och han höjer UTG+1, har EXTREMT ofta AA här..

 

Precis. Tror inte det finns värde i att syna, men orkar du folda denna? Jag lyckas alltid prata in mig själv i en syn i dessa lägen, trots att allting säger mig att jag är slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis. Tror inte det finns värde i att syna, men orkar du folda denna? Jag lyckas alltid prata in mig själv i en syn i dessa lägen, trots att allting säger mig att jag är slagen.

 

precis... Satt och sa för mig själv, jahaja nu har han AA innan jag tryckte syn. :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en 16/9 snubbe 4-bettar äckligt sällan på dessa låga nivåer, nu är det även ett FR bord och han höjer UTG+1, har EXTREMT ofta AA här..

 

Haha. Kolla nyss igenom mina stats på fullring och ser att de är i stort sett identiska med den killens. Är det bra eller dåligt?

Är dock tämligen säker på att jag skulle kunna dega in med betydligt sämre händer än KK och AA beroende på vilken read man har på Fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är dock tämligen säker på att jag skulle kunna dega in med betydligt sämre händer än KK och AA beroende på vilken read man har på Fi.

 

ja det är väl klart att man kan dega in en massa skit om man möter en cp maniac, men det har ju ingen som helst betydelse i denna handen då Fi är riktigt tight, alltså han höjer med 9% av sina händer preflop, har ingen koll i huvudet på vad hans raise HD rimligtvid bör vara då men nu är det även UTG+1 och hans raise HD där lär va mycket låg och hans 4-bet HD lär va äckligt extremt låg, speciellt nu med 200BB effektiva stackar.. Jag ser absolut inte KK som nån helig hand som inte går slänga preflop men nu har vi ju investerat så himla mycket så vi inte kan släppa typ?

 

EDIT: trött o fattar inte HHn, är det raise MED eller raise TILL?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dumt att 5-betta eftersom han nu bara fortsätter med AA om han är stabil nit-grinder. Jag skulle numera komma ifrån denna hand i lowstakes FR utan större problem mot denna typ av spelare.

 

Edit: Jag skulle folda mot 4 bettet om jag inte sett honom göra det med sämre än KK förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 - betten gör jag aldrig här (utan tomteread, eller mot shortie ), ingen chans att få betalt av sämre händer med all den action pre. Särskilt när du möter en nit, du vill ju inte att han foldar QQ.

Syna bara efter 4 betten och CR allin på floppen, vet inte om man bör göra det på alla floppar (ex om A faller).

 

PT är din gud här, mot någon med 9% så tappar KK värde med all denna action pre.

Jag släpper den gärna med 200 BB i stacken men visst är det svårt, skulle inte alltid klara det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gött att du blev stackad eftersom du mini3bettade pre. rätt åt dig din fisk.

 

jag synar med QQ för setvalue där...

 

 

Okej. Inte varje dag en Phil Ivey skriver i ens tråd. Skulle du kunna fixa lite andra tips? Vi fiskar behöver verkligen dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dumt att 5-betta eftersom han nu bara fortsätter med AA om han är stabil nit-grinder. Jag skulle numera komma ifrån denna hand i lowstakes FR utan större problem mot denna typ av spelare.

 

Edit: Jag skulle folda mot 4 bettet om jag inte sett honom göra det med sämre än KK förut.

 

Så du kallar 16/9/3,5 fullring för nit medan du själv spelar 21/17/3,5 i 5-manna och är TAG. Hmm, ok....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...