Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Ja, skådespelarkarriärer är misär*Skulle tro att heroinmissbrukare har bättre karriärerutsikter än en typisk svensk skådis. Och mer roligt i längden.

* Om du nu inte ser fram emot att dricka billigt rödvin på dåligt besökta premiärer långt upp i 30-års åldern och sakna möjlighet att äga eget boende. I så fall bör du satsa på det.

Rent guld ovanför.

Och vad gäller KTH, been there and done that och det sög. Glöm tips om "tänk på utbildning som passar jobb blablabla." Ta den enklaste utbildningen, var med i kåren/quarnevalen, kyss röv och lyckan är din. kontakter mannen. Alltid kontakter.

Postad
Blivit något spel på Klubben de senaste måndagarna?

Japp, vann den förra veckan (19 man), men det blir bara glesare för varje gång. Är i frankrike nu så lirade inte denna vecka. Vi får starta igång en Rädda Klubben-kampanj!

Postad
Japp, vann den förra veckan (19 man), men det blir bara glesare för varje gång. Är i frankrike nu så lirade inte denna vecka. Vi får starta igång en Rädda Klubben-kampanj!

Jag ska prata med Jonas om lite idéer jag har (om de får köra vidare). Handlar om turneringar på andra veckodagar. Saknar tiden med 50-70 pers på måndagarna:-(

Postad

Tycker du verkar vara en klok kille ulaf.

Håller med hjort om skådespelartankarna. Vad du dock kan göra är ju att kombinera ditt låtskriveri med dina studier i vad du nu väljer att studera. Att "bara" vara låtskrivare tror jag är extremt lökigt och jag kan nog tänka mig att inspirationen till en bra låt kommer lättare när man har något annat att göra.

Plita ihop en bra låt och få med den i melodifestivalen. Bör inte vara allt för svårt, med tanke på allt skit som ständigt är med i den. På så sätt får du 1. cash så du klarar dig ett tag 2. en skara som upptäcker dig som låtskrivare, och vips är din "karriär" påbörjad.

Dock är det ju lite sellout att skriva låtar till melodifestivalen, men skriv inget vinnarbidrag. Bara en bra låt som nätt och jämnt kommer med, för den är på gränsen till för okommersiell. Men det är lugnt, nu för tiden bryr dom sig om att bli "mångkulturella" så dom tar alltid med x antal "skumma" bidrag :-)

Postad
Tycker du verkar vara en klok kille ulaf.

Håller med hjort om skådespelartankarna. Vad du dock kan göra är ju att kombinera ditt låtskriveri med dina studier i vad du nu väljer att studera. Att "bara" vara låtskrivare tror jag är extremt lökigt och jag kan nog tänka mig att inspirationen till en bra låt kommer lättare när man har något annat att göra.

Plita ihop en bra låt och få med den i melodifestivalen. Bör inte vara allt för svårt, med tanke på allt skit som ständigt är med i den. På så sätt får du 1. cash så du klarar dig ett tag 2. en skara som upptäcker dig som låtskrivare, och vips är din "karriär" påbörjad.

Dock är det ju lite sellout att skriva låtar till melodifestivalen, men skriv inget vinnarbidrag. Bara en bra låt som nätt och jämnt kommer med, för den är på gränsen till för okommersiell. Men det är lugnt, nu för tiden bryr dom sig om att bli "mångkulturella" så dom tar alltid med x antal "skumma" bidrag :-)

Har faktiskt tänkt på att försöka få med en låt på skoj. Får försöka nästa gång. Som du säger, hur svårt ska det va?

Projekt Melodifestivalen -08 är påbörjat. Jag betvivlar dock att jag ska kunna göra en låt som inte vinner. :-P

Nån som har en bra (eller snarare riktigt dålig) text?

Postad
Jag ska prata med Jonas om lite idéer jag har (om de får köra vidare). Handlar om turneringar på andra veckodagar. Saknar tiden med 50-70 pers på måndagarna:-(

Ja det vore verkligen skitkul att få igång det där igen, men det låter jävligt svårt. Vi får starta klubben-tråd på forum och samla ihop ett stim stockholmsfisk.

Och tack! :-)

Postad

Jag gick Indek på KTH (I93) och det var nöten. Verkligen. Jag tog inte så tokallvarligt på studierna, utan hade helt enkelt fem riktigt bra år.

Efter KTH har jag bara haft riktigt roliga jobb. Enda gången jag gjort något civilingenjörsaktigt var när jag skulle kontrollera att uppgigterna på Teknik-SM som jag var projektledare för var tillräckligt svåra. Ja de var de, jag fick fem-sex rätt av ett femtiotal poäng.

Postad
Jag gick Indek på KTH (I93) och det var nöten. Verkligen. Jag tog inte så tokallvarligt på studierna, utan hade helt enkelt fem riktigt bra år.

Efter KTH har jag bara haft riktigt roliga jobb. Enda gången jag gjort något civilingenjörsaktigt var när jag skulle kontrollera att uppgigterna på Teknik-SM som jag var projektledare för var tillräckligt svåra. Ja de var de, jag fick fem-sex rätt av ett femtiotal poäng.

Hehe ok. Ja man hör mycket bra om linjen.

Postad

Ett beslut (eller uppskjutning av beslut) är fattat. Jag har tackat nej till indek och kommer att jobba/spela ett år till. Nästa år kommer jag söka arkitekt på ett antal orter via arbetsprover och betyg. Kommer kanske söka musikhögskolan också mest för att se om man skulle lyckas flaxa sig in, kan man tacka nej om man kommer in?

Mål för kommande år:

1: Komma på vad jag vill bli när jag blir stor

2: Leva på poker fram till plugg. Kunna slösa lite.

3: Spela in musik. 11 spår för närvarande klara på egenproducerad demo.

4: Kvala in till ett EPT-event och WSOP ME.

5: Få in en låt på melodifestivalen.

6: Ha kul som få.

Mer orealistiska mål:

1: Få ett fett skivkontrakt, bli större än The Beatles.

2: Vinna WSOP.

Kanske blir det till och med ett nytt försök till dagbok på pf om man hittar nåra fans!!! :mrgreen:

Tack för vägledningen.