jope84 Postad 10 Juli , 2007 Rapport Postad 10 Juli , 2007 HalloHallo. Har nu läst lite pokerdagböcker och blev lite sugen på att starta en egen, jag är 23 år och kommer från Östersund. Jag har spelat en massa olika nivåer och olika poker klienter, har haft en väldigt bra rulle på olika bolag men inte längre. Har haft allvarliga tilt problem, allvarliga!!!!!!!! Några av mina tidigare alias har vare och är versting, verstingen, vertrix,rapiero, permango. mfl. Spelar mesta dels limit allt i från 20-40 och uppåt. men även nl, och då 4-8 och neråt. Flera av er har säkert spelat mot mig eller kanske sett mig spela, så jag kan ju börja med att be alla er om ursäkt för mitt språk, hot och dåliga beteende. Där ska jag verkligen bättra mig! Det har som sagt gått lite tyngre den sista tiden, så jag ser denna dagbok som en liten nystart. Poker är det jag har haft som jobb det sensate 3 åren annars spelar jag mest fotboll, samt följer mitt kära FBK. Mitt mål är att som rubriken säger att på 100 dagar vinna 500 000 kr dvs 5000kr per dag i snitt. Kom gärna med tips, råd och synpunkter, ska försöka uppdatera dagboken varje dag, på återseende.Wish me luck! Citera
jope84 Postad 10 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2007 good luck vart ska du spela? Hej Tack så mycket. Ska spela På svenska spel i kväll, samt på prima, annars blir det mycket spel på laddes, samt party ävan b2b. Uppdaterar i kväll ska nu ut o springa lite , så jag e laddad till nattens grind! Citera
MrTilt_ Postad 10 Juli , 2007 Rapport Postad 10 Juli , 2007 Lycka till! Vad nickar du och på vilken nivå spelar du på Svenska Spel ? Citera
Partyjack Postad 10 Juli , 2007 Rapport Postad 10 Juli , 2007 Stämmer in, känns som att det skulle vara roligt att veta lite mer exakt vad du brukar spela. De flesta inriktar sig ändå främst på en viss del av spelet, eller kommer du flaxa runt på de fyra ställen du uppgav för att tjäna din halva miljon? Menar alltså lite mer ingående vad du kommer inrikta dig på för spel och på vilka sidor du kommer härja främst? Citera
Memory Postad 10 Juli , 2007 Rapport Postad 10 Juli , 2007 Skulle också vara trevligt att veta vilken limit du hade tänkt spela på. GL! Citera
Lixifer Postad 10 Juli , 2007 Rapport Postad 10 Juli , 2007 Instämmer! Ska bli kul att följa. GL! Citera
jope84 Postad 10 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2007 Ah fattar att jag vart otydlig, så här hade jag tänkt mig i stora drag. På svenska spel är mitt namn Rapiero, där hade jag tänkt mig spela mycket sngs heads up oftast då, men kommer även lira 5-10 10-20 nl kr då, sen om det går bra ett tänkte jag gå på 50-100 limit. Har inte börjat lira på laddes än men kommer nog göra det, där är mitt nick Verstingen, där kommer ni se mig lira 1-2 2-5 3-6 4-8 nl, även limit allt i från 10-20 till 50-100. Samt sngs hu. Lika på prima, problemet är att jag inte har nån br på prima o laddes eller b2b, så får börja lågt på dessa sidor, kommer lira många sngs från början för att bygga rulle. Mitt prima namn är vertrix, där har jag chatten avstängd tyvärr. på b2b är namnet jope84. Nu börjar grinden på svenska spel, sngs för hela slanten.! Ska lira 3-4 tim iaf. Citera
Ceritus Postad 10 Juli , 2007 Rapport Postad 10 Juli , 2007 Så roligt med en till Östersundare Får önska dig lycka till med målet Citera
Steppwolf Postad 10 Juli , 2007 Rapport Postad 10 Juli , 2007 Spännande, lycka till. Vad börjar du med för rulle? Citera
hawg Postad 10 Juli , 2007 Rapport Postad 10 Juli , 2007 Var det inte du som spelade €300/€600 FL HU mot fmr_1 på B2B massa dagar i rad? Om det var du, hur gick det dom sessionerna? Citera
jope84 Postad 10 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2007 Var det inte du som spelade €300/€600 FL HU mot fmr_1 på B2B massa dagar i rad? Om det var du, hur gick det dom sessionerna? Tjo jo visst var det jag, de sessiorna vann han med 30 000 e, så som sagt detta är min väg tillbaka, jag har alltid haft problem med money mangement, och de sessiorna är ett tydligt exempel på uselt money mangement, jag hoppas och tror jag förbättrat det rejält. Min br vill jag hålla hemlig än så länge. har lite olika br på olika konton, men ska försöka uppdatera resultat varje pokerdag. plus eller minus. sitter just nu och lirar 10-20 limit på prima, det är kontraster mot mina 200-400 euro sessioner, mår nästan dåligt när man tänker på vilken mupp o slarvig med pengar man varit. jaja tjänar inget till att tänka tillbaka på sånt som hänt, bara att se framåt! Citera
escobar Postad 10 Juli , 2007 Rapport Postad 10 Juli , 2007 Hej jope! Var du i marbella med stingbet eller var det din bror? Tog inte du en slant av Liz Lieu på B2B? Mvh Morgan Marbella Citera
jope84 Postad 10 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2007 Hej jope! Var du i marbella med stingbet eller var det din bror? Tog inte du en slant av Liz Lieu på B2B? Mvh Morgan Marbella Jag var bjuden men hade inte möjligt att närvara, när jag lira med permango lånade jag ett konto av 1 av bröderna du syftade på. Men det gick nästan alltid bra mot liz. Citera
jope84 Postad 11 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2007 Kvällen / natten börjar gå mot sitt slut så efter 6 timmars kort spel summerar jag. På svenska spel slutar jag 1000 kr minus efter en bedrövlig avslutning, som tur var räddade jag upp det på prima där jag slutar 1000 dollar upp. Så sammanlagt ca 900 dollar plus räknat till kr 6000 kr det var en godkänd start, hoppas det blir lite mer i morgon. Ska lära mig lägga in händer senare, men gn . hörs i morrn. Citera
flyckten Postad 11 Juli , 2007 Rapport Postad 11 Juli , 2007 Lycka till att tämja tiltdemonerna Citera
Ruterkung Postad 11 Juli , 2007 Rapport Postad 11 Juli , 2007 GL! Släng gärna upp FL händer eller babbla bara lite allmänt om det. Citera
rAilFISH Postad 11 Juli , 2007 Rapport Postad 11 Juli , 2007 nicee:-) förstår inte riktigt? Du spelar alltså ifrån 1-2 och uppåt. Varför gör du det och inte vänjer dig vid en level och bygger därifrån? Sen vore det skoj o veta om din bankrulle så man har koll. GL:-) Citera
jope84 Postad 12 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 12 Juli , 2007 GL! Släng gärna upp FL händer eller babbla bara lite allmänt om det. Tjo sitter i kväll och lirar lite 20-40 limit på prima , är inne i ett bra flyt just nu, men det vet vi ju alla hur fort det kan vända. peppar peppar. Tänkte lägga upp 2 händer som vi kan diskutera, 1a > vertrix posted small blind ($10) > Silverback posted big blind ($20) > Game # 1,493,497,220 starting. > Dealing Hole Cards(Kc Qc ) > Nemo4 called for $20 > vertrix raised for $30 > Silverback called for $20 > Nemo4 raised for $40 > vertrix called for $20 > Silverback called for $20 > Dealing the Flop(3d Jc 4c ) Floppar 2 överkort samt färgdrag > vertrix checked > Silverback checked > Nemo4 bet for $20 > vertrix raised for $40 > Silverback raised for $60 > Nemo4 folded > vertrix raised for $40 > Silverback called for $20 > Dealing the turn(Js ) > vertrix bet for $40 > Silverback raised for $80 > vertrix called for $40 > Dealing the river(8s ) > vertrix checked > Silverback bet for $40 > vertrix called for $40 > Silverback shows One Pair, Jacks Han har 52 off suit. (Jc Js 8s 5h 4c ) > vertrix shows One Pair, Jacks, with kicker card King (Jc Js Kc Qc 8s ) vertrix wins $599 with One Pair, Jacks and kicker card King Det luriga med limit är ju att det ofast är värt att dra på färg o stege mm, problemet är att på de lägre bordena så släpper ingen en hand, som detta exempel. Så tänkte ställa en fråga, vad är det som skiljer de bättre spelarna mot de sämre? finns det nåt bra svar,? Här är en annan hand som inträffade 2a. > Dealing Hole Cards(Kd 6s ) > Ureken folded > Nemo4 called for $20 > vertrix raised for $30 > Silverback called for $20 > Nemo4 called for $20 > Dealing the Flop(Jh 9s Qc ) > vertrix bet for $20 > Silverback raised for $40 > Nemo4 folded > vertrix called for $20 > Dealing the turn(2h ) > vertrix checked > Silverback bet for $40 > vertrix called for $40 > Dealing the river(10d ) > vertrix bet for $40 > Silverback called for $40 > vertrix shows a Straight, King high (Kd Qc Jh 10d 9s ) > Silverback mucked > vertrix wins $358 with a Straight, King high Denna hand sitter hand om jag minns rätt med 2 par j 9. Här sitter jag ju och bara idiot synar och hoppas på tur, borde ju kunnat höjt på turn för att försöka köpa potten åtminstone, ett väldigt dåligt spel, som jag klonka. Tror man kan tjäna mycket på att tighta till sitt limit spel, kom gärna med synpunkter och råd, nu ska det liras lite till på prima innan det blir läggdags. Återkommer med dagens resultat ligger bra till än så länge. bye Citera
jope84 Postad 12 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 12 Juli , 2007 Tjo nu tror jag att det är nog med lir för i natt, nattens kan väl summeras så som att jag började bra med några sköna uppdubblingar på nl 4-8 på prima, men efter det gick det tyngre på svenska spel. jaja måste sova Men minus 5000 kr på svenska spel Plus 1700 d på prima ca 12000 kr god natt! Citera
Hagan Postad 12 Juli , 2007 Rapport Postad 12 Juli , 2007 GLGLGLGLG, ses snart då jag kommer hem från vegas så kan vi ta några grindkvällar. Citera
Recommended Posts