Gå till innehåll

AQ åter en gång


Recommended Posts

Har litet svårt att släppa tankarna på den här handen.

Sunday million, 2:a timmen. Har för en gångs skull spelat vettigt och byggt en OK stack. Motståndaren har spelat bra, men inte gjort några häpnadsväckande moves.

 

PokerStars Game #10837152148: Tournament #54101356, $200+$15 Hold'em No Limit - Level VII (400/800) - 2007/07/08 - 18:20:42 (ET)

Table '54101356 483' 9-max Seat #8 is the button

 

Seat 1: ppj800 (5350 in chips)

Seat 2: lmbb (28835 in chips)

Seat 3: lindenleni (7600 in chips)

Seat 4: mdmd1111 (12250 in chips)

Seat 5: sputnik1 (28550 in chips)

Seat 6: HAN (20625 in chips)

Seat 7: bojjo (25700 in chips)

Seat 8: dikn (5150 in chips)

Seat 9: JAG (27625 in chips)

 

JAG: posts small blind 400

ppj800: posts big blind 800

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to JAG Queen of DiamondsAce of Diamonds

lmbb: folds

lindenleni: calls 800

mdmd1111: folds

sputnik1: folds

HAN: calls 800

bojjo: folds

dikn: folds

JAG: raises 2400 to 3200

ppj800: folds

lindenleni: folds

HAN: calls 2400

*** FLOP *** 10 of HeartsJack of DiamondsAce of Clubs

JAG: bets 4800

HAN: raises 4800 to 9600

 

Jag antar att det bara är till att bli akut illamående och lägga? Kan fantisera ihop åtminstone ett drygt halvdussin händer som dominerar mig. Kan man hitta synen? För vekt preflop? För hårt? (tanken att limpa för att hålla nere potten/trappa ett svagt A slog mig aldrig då-spelar ni så ibland?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelet känns ganska standard, limp där.. nja. jag vet inte. men jag har svårt att se hur du skulle ligga före i denna. skulle han gjort en raise med A9-A2 ? alla andra A har dig ju dominerad. hans limp syn brukar ju tala för pocket, och då skulle han eventuellt ha träffat T? svårt att syna här.

 

EDIT: går ju att diskutera vilkaa händer han möjligen har hur länge som helst, men viktigare är, vilken hand kan han ha som du slår? skulle han verkligen göra detta spelet som en bluff när du visat styrka innan flopp och på flopp med AJT ute.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker raisen pre var något låg med tanke på att två limpat. Ytterligare 800-1200 i raise hade varit att föredra. Däremot är ditt bet på floppen ok, tycker jag, men släpp handen nu imho.

Finns ju fler händer än TJs som han kan ha och synat raisen pre med. JJ,TT,KQs, ATs, AJ, AK. Kan ju även slowat AA, kanske inte troligt men ändå.

Tyvärr så slår han väl oss med de flesta. Ganska enkel fold tycker jag. Finns väl ingen anledning till att riskera mer av stacken i detta läge.

 

Tycker manshoras edit är helt rätt resonerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren. Nej, vad kan jag slå var ju frågan så jag lade. Fick bara ett vagt obehag av att det kanske var vekt, då det är ett av mina största problem (ännu) längre in i turneringarna.

Snubben avslöjades med en jättebluff 20 min senare vilket gjorde mig fundersam på om han satte mig på AK/AQ och jag var utsatt för ett spel från hans sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...