Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vad tycker ni om linjen? Checka turn? Blir halvdant allting här.

***** PokerChamps Hand History for Game 227105075 *****

NL $0.05/$0.10 Texas Hold'em - Saturday, July 07, 22:50:11 GMT 2007

Table Mensa 05 9-max (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of active players : 9

Seat 1: pyro14 ( $10.37 )

Seat 2: bos ( $5.39 )

Seat 3: Skalle88 ( $9.40 )

Seat 4: Stepper123 ( $6.99 )

Seat 5: Equill ( $5 )

Seat 6: Kalifi ( $9.76 )

Seat 7: Azazel ( $4.38 )

Seat 8: MrScriber ( $5 )

Seat 9: megsdad ( $15.15 )

Azazel posts small blind [$0.05]

MrScriber posts big blind [$0.10]

Equill posts big blind [$0.10]

** Dealing down cards **

Dealt to Skalle88 [ Tc, 9c ]

megsdad folds

pyro14 calls [$0.10]

bos calls [$0.10]

Skalle88 calls [$0.10]

Stepper123 folds

Equill checks

Kalifi calls [$0.10]

Azazel calls [$0.05]

MrScriber checks

** Dealing Flop ** [ Ts, 5s, 4c ]

Azazel checks

MrScriber checks

pyro14 bets [$0.10]

bos calls [$0.10]

Skalle88 raises to [$0.70]

Equill folds

Kalifi calls [$0.70]

Azazel folds

MrScriber folds

pyro14 calls [$0.60]

bos folds

** Dealing Turn ** [ 3h ]

pyro14 checks

Skalle88 bets [$1.20]

Kalifi calls [$1.20]

pyro14 folds

** Dealing River ** [ Qd ]

Skalle88 bets [$1.50]

Kalifi goes all-in

Kalifi raises to [$7.76]

Skalle88 folds

Returning uncalled bet [$6.26] to Kalifi

Postad

Går ju både betta och checka turn, dock förstår ja inte alls din bet på river, finns inte en enda hand som han kan ha som han synar med... Check/call där eller check/fold beroende på read.

Ojdå, vad du än gör, gör inget mesbett på turn som de får outs för att syna med färgdraget, antingen check eller riktigt bet (2/3 pott iaf) :P

Postad
Går ju både betta och checka turn, dock förstår ja inte alls din bet på river, finns inte en enda hand som han kan ha som han synar med... Check/call där eller check/fold beroende på read.

Ojdå, vad du än gör, gör inget mesbett på turn som de får outs för att syna med färgdraget, antingen check eller riktigt bet (2/3 pott iaf) :P

Först av allt spelar jag inte T9s för parvärde om man säger så. Men nu när det börjar minibetas så känner jag att jag måste ta kommandot i handen och straffa draws.

Jag ser nu ännu tydligare i efterhand att det stora misstaget jag gjorde handlade om att jag fick två syner på floppen och då borde ha gett upp handen på turn men valde istället att betta turn för att behålla kommandot(uuugh) och valde då att prioritera att hålla nere potten framför att bestraffa draws ordentligt.

Betfolden på rivern är egentligen en konsekvens av fiskspelet från min sida tidigare i handen. Jag ville inte ge honom ett tillfälle att bluffa med ett busted draw eftersom jag inte gärna kan syna.

Onödigt att jag egentligen postade skiten, ser ju själv vart jag spelade fel så...

med facit i hand hade jag checkat turn och utvärderat all eventull action och förmoidligen foldat för ett resonabelt bet.

Postad

Betfolden på rivern är egentligen en konsekvens av fiskspelet från min sida tidigare i handen. Jag ville inte ge honom ett tillfälle att bluffa med ett busted draw eftersom jag inte gärna kan syna.

Onödigt att jag egentligen postade skiten, ser ju själv vart jag spelade fel så...

med facit i hand hade jag checkat turn och utvärderat all eventull action och förmoidligen foldat för ett resonabelt bet.

alltså, din lilla bet på river tycker ja gav han perfekt tillfälle att bluffa med ett busted draw, känns som att han mycket väl gjorde det dessutom även om han möjligtvis slowplayda stegen på turn eller nån tomte med ett set. Och varför skulle du inte kunna syna om du checkar? är ju perfekt tillfälle för han att bluffa med sitt färgdrag.

Postad
alltså, din lilla bet på river tycker ja gav han perfekt tillfälle att bluffa med ett busted draw, känns som att han mycket väl gjorde det dessutom även om han möjligtvis slowplayda stegen på turn eller nån tomte med ett set. Och varför skulle du inte kunna syna om du checkar? är ju perfekt tillfälle för han att bluffa med sitt färgdrag.

på NL10 är bluffraisar med busted draws på rivern ovanliga. Att jag inte vill inducera en bluff här beror på att jag inte tycker att min hand är stark nog att syna ett potbet med.

Postad

ojdå, va visst nl10 ja. nåja, alltså, ditt turn-bet och river-bet skriker ju fullkomligt ut "jag är svag, jag foldar om du går allin". är ju inte säkert att han potbettar heller, han kanske bara bettar 2 dollar och då är d ju klart bättre att syna än det du gjorde :P