gazzaflush Postad 7 Juli , 2007 Rapport Postad 7 Juli , 2007 Sånt som händer? Inte direkt bad beats. Förstår inte varför du ska gå all in på river i första handen? Tror du att du har bäst hand och att du får syn av AJ där eller vad är tanken,tror du att han lägger en stege där tex om han är en sån stor fisk? Tycker du sätter dig själv i skiten i första handen Andra handen, klart hans syn pre är iskall men gå vidare? Citera
Jerico Postad 7 Juli , 2007 Rapport Postad 7 Juli , 2007 Tycker fi spelar helt ok båda händerna förutom det missade riverbetet i hand 2. Citera
mrspanishboy Postad 7 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 7 Juli , 2007 ville gärna ha kommentarer på mitt spel, inte på hans spel. Men tack ändå. Citera
mrspanishboy Postad 7 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 7 Juli , 2007 Skrev ju att jag reppade färg på river. Gjorde om handen till en bluff på river. Citera
gazzaflush Postad 7 Juli , 2007 Rapport Postad 7 Juli , 2007 ville gärna ha kommentarer på mitt spel, inte på hans spel. Men tack ändå. Jo men du utgår ju från att du tycker hans spel är så katastrofalt, då blir kommentarerna på både hans och ditt spel så som du lägger upp frågan.. Citera
emil_c Postad 7 Juli , 2007 Rapport Postad 7 Juli , 2007 ville gärna ha kommentarer på mitt spel, inte på hans spel. Men tack ändå. Jag tycker du stirrar dig helt blind på att han är "fisk" När du höjer till 130 och han synar så tänker du direkt "jaha han kan inte släppa en hand" och verkar inte tänka det minsta på vad han faktiskt kan hålla för kort. på turn så är det ju faktiskt du som vägrar lägga handen trots att det finns många kombinationer som spöar skiten ur dig just nu. Ok du har stegdraget to go men han kan ju redan ha en made stege, split eller på annat sätt ha dig ägd redan. Men men vet hur det känns när man blir beatad ganska mycket, men att bli utfloppad QK mot JT är ju inte världens ovanligaste scenario. Citera
Nimzowich Postad 7 Juli , 2007 Rapport Postad 7 Juli , 2007 Hand 2 hade jag bara lagt, stege mm ligger redan sitter inte med bästa par endast bra kicker... Hand 1 är lite skum bara ren tur för han att det träffade, anser ju inte att du borde spelat annorlunda på den....precis som när du får KK och någon fick AA samma deal... Sånt händer, personligen bluffar jag aldrig om nån jätte fisk kommer in, det går helt enkelt inte dom synar allt..Väntar på rätt hand sen slå igen och vi vet ju redan att han synar 99% så kommer ge bra utdelning... Tålamod = utdelning! Citera
Mr.Gul Postad 7 Juli , 2007 Rapport Postad 7 Juli , 2007 ville gärna ha kommentarer på mitt spel, inte på hans spel. Men tack ändå. Hade du nån bra läsning på killen? ISF skulle jag bettat 950 i första handen på floppen, betta ut med andra ord. Är han en synstation så är det bara vänta vid rätt tillfälle. I andra handen märker du ju att han har över läge så lägg dig. Citera
mrspanishboy Postad 7 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 7 Juli , 2007 Jag fattar inte hur han synar ändå pre med de händerna. Antar att han satte mig på skit då. AQ och AK är väl inte värt att höja pre då det är väl bara att slänga skiten pre för man vet att man blir utdragen ändå. A-5, han får en håla som han inte kan släppa när jag betar pott, nästa gång ska jag helt enkelt ställa. Och AQ får jag väl helt enkelt lägga nästa gång och inte spela överhuvudtaget eftersom jag kan bli utdragen av J-10. Han har ju utmärkta händer båda gångerna.... Tack för kommentarerna de hjälpte. Citera
mrspanishboy Postad 7 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 7 Juli , 2007 Med AK får man väl höja ungefär 500 pre ist för att de ska förstå att jag har en bra hand. Citera
ampixo Postad 7 Juli , 2007 Rapport Postad 7 Juli , 2007 Med AK får man väl höja ungefär 500 pre ist för att de ska förstå att jag har en bra hand. RSPCT MEH RAIZEZ!!!! Citera
dlinder Postad 7 Juli , 2007 Rapport Postad 7 Juli , 2007 Som sagt, första handen spelar han rätt postflop även om han borde släppt för reraise pre. Din riverbet är inte bra, vaddå reppa färg? Vilken färg skulle du ha där efter din reraise pre? Ässet ligger ju ute. Andra handen tycker jag du cbetar alldeles för lite. Han har ju visat sig synvillig, och brädan är dragvänlig. Citera
gazzaflush Postad 7 Juli , 2007 Rapport Postad 7 Juli , 2007 Jag fattar inte hur han synar ändå pre med de händerna. Antar att han satte mig på skit då. AQ och AK är väl inte värt att höja pre då det är väl bara att slänga skiten pre för man vet att man blir utdragen ändå. A-5, han får en håla som han inte kan släppa när jag betar pott, nästa gång ska jag helt enkelt ställa. Och AQ får jag väl helt enkelt lägga nästa gång och inte spela överhuvudtaget eftersom jag kan bli utdragen av J-10. Han har ju utmärkta händer båda gångerna.... Tack för kommentarerna de hjälpte. herregud, du snackar som en nybörjare som aldrig tagit ett par beats? Vi lever för folk som spelar som han, du tar hans pengar nästa gång. Lägg en note på honom, skriv nh, wp och gå vidare.... Låt han tro att han spelar bra, uppmuntra dåliga spelare är mitt motto Citera
icecoldwind Postad 7 Juli , 2007 Rapport Postad 7 Juli , 2007 Jag fattar inte hur han synar ändå pre med de händerna. Antar att han satte mig på skit då. AQ och AK är väl inte värt att höja pre då det är väl bara att slänga skiten pre för man vet att man blir utdragen ändå. A-5, han får en håla som han inte kan släppa när jag betar pott, nästa gång ska jag helt enkelt ställa. Och AQ får jag väl helt enkelt lägga nästa gång och inte spela överhuvudtaget eftersom jag kan bli utdragen av J-10. Han har ju utmärkta händer båda gångerna.... Tack för kommentarerna de hjälpte. Tja han kanske resonerar som så at han har implicita odds mot en sån postfloppfisk som dig om han träffar tungt och därmed är beredd att chansa lite lösare pre ;D Citera
Jerico Postad 7 Juli , 2007 Rapport Postad 7 Juli , 2007 FWIW så är väl fi en vinnande regular vilket inte verkar gälla för OP. Citera
morango Postad 7 Juli , 2007 Rapport Postad 7 Juli , 2007 Kul att trådskaparen har rensat HHn.. Laousy Citera
Recommended Posts