Gå till innehåll

neverwrite, hur tänker ni här?


emil_c

Recommended Posts

"As far as your knowledge about the other players extends, try to follow the same ethics online as live. When someone is totally out of their game, drunk or megatilting at too high limits, advice them to leave in the chat. Sit out if you are playing headsup. If this is a friend, call him. If that doesn’t work, call his closer friends. Get your income from players who can afford it and know what they are doing, appreciate the honest and tough matches."

 

Våran mystiska neverwrites skriver detta i en av sina artiklar (antar att den kan läsas i poker magazine)

 

Jag antar att många ser väldigt olika på den här frågan. Om en vänn till mig skulle möta mig headsup skulle jag kunna säga åt honom att sluta spela om jag märkte att han var supertiltad eller aspackad, nu har jag som tur var inga nära vänner som spelar poker och dom vänner som spelar spelar aldrig med/mot mig online.

 

Men jag har lite svårt att medge att jag skulle lämna ett headsup bord om det kom in en supertiltad aspackad spelare. Jag skulle nog med all säkerhet kapitalisera så mycket jag kunde på honom.

 

Tycker det reser en intresant frågeställning om vilken etik och moral man har vid bordet :) Eftersom megatiltaren väldigt gärna skulle tagit över mina pengar så skulle jag gärna ta över hans :). Sen vet man ju inte allt för ofta om dom spelar på för höga limits (om man kanske inte spelar 300/600 vilket jag inte gör).

 

men men ville bara vädra ur lite etikfrågor :D kul å se hur andra tänker.

 

kortfattat : jag skulle bombat på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom megatiltaren väldigt gärna skulle tagit över mina pengar så skulle jag gärna ta över hans :).

 

Jag kan förstå den här synen, men många som har den i poker applicerar den nog inte i "verkliga livet". Om en full fjortistjej försöker örfila en på stan nån sen lördagskväll, har man då moralisk rätt att slå henne till en blodig pöl?

 

Personligen skulle jag dock försökta stacka tiltaren, då mina moraliska dogmer kan sammanfattas med "wtf lol omg plzzzz".. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom igen nu, poker är ett spel där man försöker ta varandras pengar, så enkelt e det bara. Vuxna människor måste ta ansvar för sina egna handlingar och spelar man poker full fastän man inte har råd med det får man fan skylla sig själv..

 

Vuxen eller inte finns massor som är det men dom kan inte ta större ansvar än min 2åring

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...