Gå till innehåll

NL 1/2 SvS KK möter Allin efter 3-bet


Recommended Posts

Spelade i går em följande hand. För er som spelar mkt NL kanske det är vardagsmat. Fi har i mitt tycke varit en stabil och en ibland lite aggresiv spelare. Han har dock alltid haft en hand när han gått till showdown. Min image bör vara tajt-aggro. Så vad gör vi här då?

 

 

***** Hand 370370077 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 4 juli 2007 16:38:36

Bertil Turbo 2 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Ängeln17 (196.45)

Plats 2: Zami (59.35)

Plats 3: losse14 (73.85)

Plats 4: 6-bomb (292.97)

Plats 5: loa555 (82.41)

Plats 6: TrueBluff (397.00)

Plats 7: ROCKERDUCK (265.85)

Plats 8: Twille (280.15)

Plats 9: Nicegirl (31.80)

Plats 10: ffj* (420.60)

Twille lägg LM 1.00

Nicegirl lägg SM 2.00

** Giv **

Ängeln17 [:Ks::Kh: ]

 

*** Bet Runda 1 ***

ffj* Lägg

Ängeln17 Höj till 8.00

Zami Lägg

losse14 Lägg

6-bomb Lägg

loa555 Lägg

TrueBluff Höj till 22.00

ROCKERDUCK Lägg

Twille Lägg

Nicegirl Lägg

Ängeln17 Höj till 46.00

TrueBluff All-in 397.00

Ängeln17 Synar vi? Är rätt säker :roll: på att Fi´s HD är AA, KK, ev QQ, AKs eller AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har AA eller tiltad truebluff är en ganska stabil spelare på 2 kr. Tror han gör ett av mina faforit move med AA dv sätter dig på KK eller QQ och smäller in degen. på 2 kr nivå får man syn ca 70 % vid dessa tillfällen.
Ja, varför spela vidare handen när man är mer än 80% favorit? Bättre att panga in hela stacken på 200BB och få motståndaren att överväga en läggning.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätta mig om jag har fel men jag skiter i potodds när jag har relativ säker read.

Varför betala av liksom?

Man nu hade troligen Ängeln inte denna read/handhistoria.

*rättar* Det är alltid fel att skita i pottodds och allra oftast fel att sätta någon på en specifik hand. ;-)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, varför spela vidare handen när man är mer än 80% favorit? Bättre att panga in hela stacken på 200BB och få motståndaren att överväga en läggning.

 

Det va ju det här som jag funderade på. Hade jag haft AK eller QQ hade jag foldat direkt men nu funderar jag om inte AK, QQ skulle vara motiverat HD för det spelet om han sätter mig på AK/KK. Med AA på handen så vill man ju gärna få syn preflopp, eller?

 

Och nej jag har inte spelat tillräckligt mot honom för att ha säkra reads.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite svårt med mikronivåer, men en normal pokerspelare på en normal nivå har väl cirka {0,7AA, 0.02KK, 0.08QQ, 0.2ATC} i det här läget.

 

Väldigt sällan man tror att AK is da shiet för 200 bb preflop i på ett 10-manna cashgame liksom.

 

Edit: Man har ju hellre J,8os eller rentav 2,7os mot ett 200bb ställ pf än AK.

 

Jag skriver alltså att om den av OP förmodade HDn {AA, KK, QQ, AKs, AKo} stämmer så är det syn, och att det även mot HDn {AA, KK, AKs, AKo} är syn.

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 47.293% 43.79% 03.51% 67479612 5402286.00 { KK }

Hand 1: 52.707% 49.20% 03.51% 75823176 5402286.00 { KK+, AKs, AKo }

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 57.191% 54.62% 02.57% 117843360 5545566.00 { KK }

Hand 1: 42.809% 40.24% 02.57% 86815812 5545566.00 { QQ+, AKs, AKo }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det va ju det här som jag funderade på. Hade jag haft AK eller QQ hade jag foldat direkt men nu funderar jag om inte AK, QQ skulle vara motiverat HD för det spelet om han sätter mig på AK/KK. Med AA på handen så vill man ju gärna få syn preflopp, eller?

 

Och nej jag har inte spelat tillräckligt mot honom för att ha säkra reads.

 

förmodar att du synade vad hade han?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För alla förvirrade i tråden, stället är inte 200 big blinds.

 

Nähä, vad ställer han med då? 198,5 BB, eller?

 

I vilket fall så förstår jag att de flesta nog förespråkar syn i detta läge om man inte är 100 på att Fi enbart ställer med AA i detta läge och det var jag inte (kanske nästa gång mot samma Fi). Det resonemanget tillsammans med det jag skrev i förra inlägget gjode att jag synade.

Tyvärr så på SvS vänds ju inte hållkorten upp förrän efter riverkortet kommit och dessutom så visas ju inte den handen som synat om den förlorar och har inställt att inte visa förlarnde hand. Bägge lika idiotiska tycker jag då det är av intresse att dels se hur man ligger till innan flopp och vilken hand Fi spelade på detta sättet. Men så är det ju.

 

Floppen kom nått åt hållet JxK, turn Q, river x, och eftersom Fi hade AA så va pokergudarna med mig denna gång.

 

Tack för era svar. Case closed.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...