Gå till innehåll

Systems Pokerdagbok!


SystemE

Recommended Posts

Ja då ska man testa att dra igång en pokerdagbok. Jag kommer att spela 0,5-1 HU och även lite 0,25-0,50 även det HU med en bankrulle på närmare 1300$.

 

började på den sida jag spelar på nu med 1000$ i bankrulle och spelade du 5manna bord och förlorade cirka 350$ i en dålig period men byggde på bara någon dag upp det till 930$ och testade sen att spela lite heads up och det gick bra och har på 1 vecka vunnit cirka 370$+rakeback. har varit uppe på 1450$ men efter några snabba beats åkte man lätt ner. Nåväl, kommer lira ikväll och sen skriva en slags rapport här hur det har gått och även några speciella händer som jag vunnit/förlorat en stor pott i. Vi får se hur det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp idag har jag lirat litegranna (kommer antagligen att bli mer till kvällen)

 

började med att lira lite 0,25-0,50 och vann 44$ några interessanta händer är väl när jag får 9-7 off och checkar på bb och floppen kommer 99Q regnbåge. jag bettar en pottbet på 1$ rakt ut och han blixtsynar turnen kommer en J och det ligger fortfarande inget färgdrag ute. jag bettar ut 3$ och får fortfarande syn. river visar en 10 och har man nu en 8 eller kung så har dom mig slagna men då det inte är troligt att motståndaren har det så bettar jag ut stort en gång till för då ser det mer ut som en bluff sen om jag får omslag så är det bara att lägga. så jag bettar ut 9$ och får en syn och motståndaren muckar sin hand. och potten på 26$ till mig.

 

En annan av händerna som kanske skulle kunna vara lite interessanta är denna hand.

 

jag får K9off på bb och checkar min motståndares syn floppen kommer A93 med 2 klöver och jag checkar min motståndare gör en bet på 3$ i en 1$ pott. jag är nästan helt säker på att jag har honom i det läget för att överbetar brukar ofta vara bluffar. nåväl turn kommer ett A till och jag checkar åter igen och min motspelare bettar ut 5$ och direkt så slår jag om till all in då jag inte tror han har ett A en all in för honom är cirka 20 till och han väljer att lägga sig och ännu en pott till mig , vet inte redit om det va rätt med tanke på att jag trodde att han bluffa men ifall jag hade synat där och det kommit en KJQ på river så hade det blivit jobbigt om han bettat ut en gång till. därför valde jag att pusha på turn. nåväl. körde även en till match på 0,25- 0,50 då jag torskade 34$ men jag gick sedan upp till 0,5-1 och körde en match där jag vann 90$ så cirka 100$ + idag och bankrullen ligger nu på 1707$ fick även min rakeback igår på 197$ så det la ju till lite. men nu ska jag hem till mina föräldrar och äta söndagsmiddag. hoppas ni får lite trevlig läsning! / SystemE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tillbaka vid bordet och pengarna får komma i rullning.

 

en mycket bra dag idag tycker jag 265 händer spelade och alla på 0,5-1$ borden

 

dock inte fulla inköp för det mesta.

 

4 matcher

 

4 vinster :)

 

några interessanta händer:

 

ja den första matchen fick ett väldigt mystiskt slut mot en väldigt mystisk spelare..

 

helt plötsligt så gjorde han all in överbets på flopp eller preflop men varje gång han gjorde det fick jag inte någon värdig hand. men där kom den JJ på knappen och jag höjjer upp det och då plötsligt smäller han om all in jag steker lite och är ganska säker på att jag är favorit och synar flopp : A99 turn A river 2 och han visar sin hand. Q2off. fattar nada. det finns mycket skumma spelare alltså..

 

nästa hand.

 

Jag får se 22 på hand och callar från knappen. och floppen kommer 2,6,6 han checkar till mig och jag tycker det är onödigt att betta ut utan jag ger istället ett gratiskort för att han ska få ett 2 par. turn visar 9 och han bettar ut 1$ och jag re-raisar till 3$ och han synar direkt. så jag hoppas då på ett stegdrag eller en 9a river kommer en 8a han han checkar till mig och jag bettar ut 7,60$ och då trycker han upp det till 20$ och har han då en högre kåk så får han ha det jag hoppas på stegen eller en triss. så jag smäller han all in och han synar och han muckar sin hand och ännu en pott till mig

 

och här kommer den för mig mest interessanta handen för dagen.

 

min motspelare är en väldigt speciell spelare. när han höjjer preflop så har han oftast ett par. minst 1010 eller möjligen AK. och efter ett antal händer och jag har tagit ett inköp av honom men han har tagit igen en del så ligger jag på 137$ mot min motspelares 146$. och där kommer det, han höjjer och det har han bara gjort cirka 4 ggr innan och alla gångerna så har han visat riktiga monster. och vad får jag . jo jag får se 7,3off men jag är nästan helt säker på att jag kommer få allt om jag träffar bra. och medans potten är liten och vi har så stora stackar tycker jag det är en värdig syn. så jag synar.

 

Flopp: 7,3,3 och jag har just floppat nöten om han inte har 77 men har han det så får han det. iallafall så checkar jag floppen och han bettar ut 4$ på floppen och direkt så smäller jag upp det till 10$ och han synar. turnen visar en 4 och jag tror defnitivt att han har ett stort överpar. jag bettar ut 20$ och han smäller upp det till 40$ och jag pressar nästintill all in (jag har 5$ kvar) och han synar river visar 7 och han checkar och jag höjjer all in och han synar. och han visar 56. det satte jag honom defnitivt inte på. men potten på 273,80$ gick till mig

 

nåväl ger mig gärna tips ifall ni vill. jag är idel öra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade lite på kvällningen oxå och förlorade då cirka ett halvt inköp pga den här handen.

 

 

Hand 567,996,085, Started at 2007-07-09 17:56 (EDT)

Table 'Sana': $0,50-$0,50 No Limit HE (Real)

Seat 0: Oaktribe ($56,45 in chips) (on the button)

Seat 7: U_Got_Owned- ($42,75 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Oaktribe : Post Blind ($0,25)

U_Got_Owned- : Post Blind ($0,50)

Dealt to U_Got_Owned-: 7c

Dealt to U_Got_Owned-: Ac

*** Pre-Flop *** :

Oaktribe : Bet ($2)

U_Got_Owned- : Call ($1,75)

*** Flop *** : 3s 9h 6d

U_Got_Owned- : Check

Oaktribe : Bet ($2,50)

U_Got_Owned- : Raise ($6)

Oaktribe : Call ($3,50)

*** Turn *** : [ 3s 9h 6d ] 4s

U_Got_Owned- : Bet ($11)

Oaktribe : Raise ($30)

U_Got_Owned- : Fold

*** SUMMARY ***

Pot: $56,50 | Rake: $1

Board: [ 3s 9h 6d 4s ]

Oaktribe bet $38,25, collected $56,50, net $18,25

U_Got_Owned- lost $19,25

 

tycker endå jag spelade agressivt och bra. antagligen hade han slängt en hand som 67 eller liknande på turnen. men jag tror nog att han satt på ett stegdrag eller att han drog in 2 par på turn.

 

 

Sen när jag då gått ner mig kommer denna handen.

 

 

Hand 567,999,136, Started at 2007-07-09 17:57 (EDT)

Table 'Sana': $0,50-$0,50 No Limit HE (Real)

Seat 0: Oaktribe ($74,20 in chips) (on the button)

Seat 7: U_Got_Owned- ($24 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Oaktribe : Post Blind ($0,25)

U_Got_Owned- : Post Blind ($0,50)

Dealt to U_Got_Owned-: Js

Dealt to U_Got_Owned-: Jd

*** Pre-Flop *** :

Oaktribe : Bet ($1,50)

U_Got_Owned- : Raise ($5)

Oaktribe : Raise ($20)

U_Got_Owned- : Raise ($18,50)

U_Got_Owned- : All In ($24)

Oaktribe : Call ($2,25)

*** Flop *** : 5c 9s Qs

*** Turn *** : [ 5c 9s Qs ] 10d

*** River *** : [ 5c 9s Qs 10d ] Ah

Dealt to Oaktribe: 10h

Dealt to Oaktribe: 10c

Dealt to Oaktribe: 10h

Dealt to Oaktribe: 10c

Dealt to U_Got_Owned-: Js

Dealt to U_Got_Owned-: Jd

U_Got_Owned- : Show Cards

Oaktribe : Show Cards

*** SUMMARY ***

Pot: $47 | Rake: $1

Board: [ 5c 9s Qs 10d Ah ]

Oaktribe bet $24, collected $47, net $23 Shows [ 10h 10c ] (three tens)

U_Got_Owned- lost $24 Shows [ Js Jd ] (a pair of Jacks)

 

I denna hand funderade jag lite preflop om han kunde ha mig slagen men jag hade ju bara ett halvt inköp och då kommer jag antagligen aldrig att lägga JJ pre. tyvärr fick jag smaka

 

 

även test att lira triss på nätet idag, fast det gick inte så bra :D

 

nåväl, hoppas det blir bättre läsning såhär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

här har vi en hand jag spelade tidigare idag.. ger gärna tips om vad ni trodde han hade och om ni tycker jag borde synat. spelaren va en ganska tajt spelare.

 

Hand 565,314,587, Started at 2007-07-09 08:22 (EDT)

Table 'Rostov': $1-$1 No Limit HE (Real)

Seat 0: rol77 ($152,20 in chips)

Seat 7: U_Got_Owned- ($148,30 in chips) (on the button)

*** Blind Bet Round *** :

U_Got_Owned- : Post Blind ($0,50)

rol77 : Post Blind ($1)

Dealt to U_Got_Owned-: Qs

Dealt to U_Got_Owned-: Qd

*** Pre-Flop *** :

U_Got_Owned- : Bet ($2)

rol77 : Call ($1,50)

*** Flop *** : 5s 7h 9c

rol77 : Check

U_Got_Owned- : Bet ($4)

rol77 : Raise ($15)

U_Got_Owned- : Call ($11)

*** Turn *** : [ 5s 7h 9c ] Js

rol77 : Bet ($134,70)

rol77 : All In ($134,70)

U_Got_Owned- : Fold

*** SUMMARY ***

Pot: $168,70 | Rake: $1

Board: [ 5s 7h 9c Js ]

rol77 bet $152,20, collected $168,70, net $16,50

U_Got_Owned- lost $17,50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp. drog igång lite på ett 0,5-1 bord idag och satte mig med 100$ så kom en kille in och satte sig med 48$ så jag tog väck 50 från mitt inköp så att det blev lite jämmnare stacks. nåväl. jag börjar min ganska agressiva stil och tar några småpotter och sen efter 7 händer kommer denna hand:

 

 

 

 

 

Hand 570,057,279, Started at 2007-07-10 15:36 (GMT+2)

Table 'Gent': $1-$1 No Limit HE (Real)

Seat 2: zidlicky3 ($33,75 in chips)

Seat 7: U_Got_Owned- ($63,40 in chips) (on the button)

*** Blind Bet Round *** :

U_Got_Owned- : Post Blind ($0,50)

zidlicky3 : Post Blind ($1)

Dealt to U_Got_Owned-: Js

Dealt to U_Got_Owned-: 5c

*** Pre-Flop *** :

U_Got_Owned- : Bet ($2)

zidlicky3 : Raise ($4,50)

U_Got_Owned- : Call ($3)

*** Flop *** : 2d 10c Jd

zidlicky3 : Bet ($10)

U_Got_Owned- : Call ($10)

*** Turn *** : [ 2d 10c Jd ] 10h

zidlicky3 : Check

U_Got_Owned- : Check

*** River *** : [ 2d 10c Jd 10h ] 4c

Dealt to zidlicky3: 5d

Dealt to zidlicky3: As

Dealt to U_Got_Owned-: Js

Dealt to U_Got_Owned-: 5c

zidlicky3 : Check

U_Got_Owned- : Bet ($47,90)

U_Got_Owned- : All In ($47,90)

zidlicky3 : Call ($18,25)

zidlicky3 : All In ($18,25)

U_Got_Owned- : Show Cards

zidlicky3 : Show Cards

*** SUMMARY ***

Pot: $96,15 | Rake: $1

 

ja. i detta läget så sätter jag min motståndare på en hand som AK,AQ eller liknande med tanke på hans re-raise pre och hans check på turn och check på river. och tror att det är möjligt att han sätter mig på en 10:a eller en bluff om jag trycker hårt på river. så det gör jag och han synar gladeligen med sin A hög och resterande delar av hans inköp går till mig.

 

ge mig gärna lite kommentarar på det här om det är något jag borde förbättra osv.

 

/ SystemE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min andra match idag och även där blev det vinst. fick spela mot min favorit motståndare. Passiva spelare som inte orkar att spela mot agressiva spelare under längre perioder.

 

här har vi resultatet av sista handen.

 

Hand 570,238,506, Started at 2007-07-10 16:23 (GMT+2)

Table 'San Antonio': $1-$1 No Limit HE (Real)

Seat 3: dfcoelho ($78,25 in chips)

Seat 7: U_Got_Owned- ($105,90 in chips) (on the button)

*** Blind Bet Round *** :

U_Got_Owned- : Post Blind ($0,50)

dfcoelho : Post Blind ($1)

Dealt to U_Got_Owned-: 5s

Dealt to U_Got_Owned-: 7h

*** Pre-Flop *** :

U_Got_Owned- : Bet ($2)

dfcoelho : Call ($1,50)

*** Flop *** : 6s 8c 4c

dfcoelho : Check

U_Got_Owned- : Bet ($4)

dfcoelho : Raise ($25)

U_Got_Owned- : Call ($21)

*** Turn *** : [ 6s 8c 4c ] 10s

dfcoelho : Bet ($50,75)

dfcoelho : All In ($50,75)

U_Got_Owned- : Call ($50,75)

*** River *** : [ 6s 8c 4c 10s ] Jc

Dealt to dfcoelho: Ks

Dealt to dfcoelho: 8s

Dealt to U_Got_Owned-: 5s

Dealt to U_Got_Owned-: 7h

Dealt to U_Got_Owned-: 5s

Dealt to U_Got_Owned-: 7h

dfcoelho : Show Cards

U_Got_Owned- : Show Cards

*** SUMMARY ***

Pot: $155,50 | Rake: $1

Board: [ 6s 8c 4c 10s Jc ]

dfcoelho lost $78,25 Shows [ Ks 8s ] (a pair of eights)

U_Got_Owned- bet $78,25, collected $155,50, net $77,25 Shows [ 5s 7h ] (a straight, eight high)

 

 

ja jag hade lite tur i denna potten som floppade stegen, men hade han inte träffat något så hade jag antagligen snott potten iallafall, det enda jag funderade på här va om jag skulle smälla han all in innan floppen eller om jag skulle syna och hoppas att han fortsätter trycka på turn. för jag va lite orolig för färgdraget. men med tanke på att det bara uppkommer på turn 1/5 så tycker jag att det blev rätt beslut. och ja jag fick ju som tur va alla pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp då har det kommit lite förluster. Fast som tur väl inte så stora förluster på 2 dagar så är det nästan 200$ En av dom lite större händerna är väl denna.

 

 

Hand 591,952,046, Started at 2007-07-15 19:15 (GMT+2)

Table 'Oberhausen': $1-$1 No Limit HE (Real)

Seat 6: jannemand111 ($107,10 in chips)

Seat 7: U_Got_Owned- ($78,75 in chips) (on the button)

*** Blind Bet Round *** :

U_Got_Owned- : Post Blind ($0,50)

jannemand111 : Post Blind ($1)

Dealt to U_Got_Owned-: Ac

Dealt to U_Got_Owned-: 7s

*** Pre-Flop *** :

U_Got_Owned- : Bet ($2)

jannemand111 : Call ($1,50)

*** Flop *** : As 6c 3h

jannemand111 : Check

U_Got_Owned- : Bet ($4)

jannemand111 : Call ($4)

*** Turn *** : [ As 6c 3h ] Kh

jannemand111 : Check

U_Got_Owned- : Bet ($10)

jannemand111 : Call ($10)

*** River *** : [ As 6c 3h Kh ] 2d

Dealt to jannemand111: 3s

Dealt to jannemand111: Ad

Dealt to jannemand111: 3s

Dealt to jannemand111: Ad

jannemand111 : Bet ($20)

U_Got_Owned- : Call ($20)

jannemand111 : Show Cards

U_Got_Owned- : Fold

*** SUMMARY ***

Pot: $72 | Rake: $1

Board: [ As 6c 3h Kh 2d ]

jannemand111 bet $36,50, collected $72, net $35,50 Shows [ 3s Ad ] (two pairs, Aces and threes)

U_Got_Owned- lost $36,50

 

 

visste inte redit vad jag skulle sätta han på där. antingen en triss, 2 par eller bara en ren bluff. Pga mitt agressiva hu spel så känns ändå bluffen ganska trolig med en hand som par i kungar med K10 eller dylikt. Fick endå vara med om en dryg hand. AA mot AA i HEADS UP?!?! hur ofta händer det lixom :D

 

tyckte det va hur gött som helt när alla pengarna åkte in preflop med mina ess men det blev istället en splitt.

 

 

Sen här har vi en hand till då jag spelade mot en väldigt agressiv motståndare och jag hade inte träffat något alls på jättelänge men jag visste att ifall jag träffade något så skulle jag få bra betalt. så det blev att jag försökte slowspela mitt topppar men sen på turn när jag även fick ett öppet stegdrag tyckte jag att det va en bra timing att stoppa in degen. tyvärr så gick det inte denna gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Goddag dagbok, då sitter jag här ute hos mina föräldrar på deras bärbara dator ute i solskenet. Mycket härligt väder idag att sitta ute och spela poker, solen står på men endå så är det en mycket skön bris som gör att det är mycket konfortabelt att spela. spelade en match på cirka 60 händer på 0,5-1$ med fulla inköp och plockade snubben på 100$ då jag floppade 2 par med 67s på en hjärter flopp så jag pushade han all in direkt där och det kom inget mer hjärter och jag vann potten + hela hans inköp. hade tagit cirka 70% innan på en floppad kåk med 44 nåväl. idag ligger jag iallafall på + och det är jag nöjd med. hoppas det går ännu mer uppåt senare under dagen. Och jag hoppas defnitivt att min förlust streak var kort, fyfan. som jag inte berättat innan så spelade jag mest 6 manna bord och hade då en väldigt väldigt kall period i 4 månader då jag förlorade en del men plussade till slut pga. utav en insättningsbonus + rakeback. Nåväl. allt för denna gång, lycka till med pokern allesammans / SysteM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, nu ska jag beklaga mig som dom flesta pokerspelarna gör någon gång ibland.

 

 

har gått lite dåligt nu dom senaste, rättare sagt cirka 500$ åt fel håll. och det va en ganska stor del idag då jag torskade 3 inköp på 0,5-1 mot en. så här såg det ut, första all in handen.

 

Hand 613,632,383, Started at 2007-07-20 22:13 (GMT+2)

Table 'Kolding': $1-$1 No Limit HE (Real)

Seat 7: MrFrancis666 ($120,65 in chips) (on the button)

Seat 8: U_Got_Owned- ($104,25 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

MrFrancis666 : Post Blind ($0,50)

U_Got_Owned- : Post Blind ($1)

Dealt to U_Got_Owned-: 10h

Dealt to U_Got_Owned-: Qh

*** Pre-Flop *** :

MrFrancis666 : Bet ($3)

U_Got_Owned- : Call ($2,50)

*** Flop *** : 6s 10c Qs

U_Got_Owned- : Check

MrFrancis666 : Bet ($5)

U_Got_Owned- : Raise ($20)

MrFrancis666 : Call ($15)

*** Turn *** : [ 6s 10c Qs ] 4h

U_Got_Owned- : Bet ($40)

MrFrancis666 : Raise ($97,15)

MrFrancis666 : All In ($97,15)

U_Got_Owned- : Call ($40,75)

U_Got_Owned- : All In ($80,75)

*** River *** : [ 6s 10c Qs 4h ] Ad

Dealt to MrFrancis666: As

Dealt to MrFrancis666: Qd

Dealt to U_Got_Owned-: 10h

Dealt to U_Got_Owned-: Qh

MrFrancis666 : Show Cards

U_Got_Owned- : Show Cards

*** SUMMARY ***

Pot: $223,90 | Rake: $1

Board: [ 6s 10c Qs 4h Ad ]

MrFrancis666 bet $120,65, collected $223,90, net $103,25 Shows [ As Qd ] (two pairs, Aces and Queens)

U_Got_Owned- lost $104,25 Shows [ 10h Qh ] (two pairs, Queens and tens)

 

 

Som ni ser så satte jag 2 par och det blev all in och river visade sig det äckliga esset och han vann på högre 2 par. sen efter det så gick jag sakta ner några händer och köpte in för att ligga på 100$ och tillslut kom jag upp lite. och till slut satt vi båda med cirka 200$ på bordet. och så här kom den sista handen.

 

Hand 613,808,993, Started at 2007-07-20 22:52 (GMT+2)

Table 'Kolding': $1-$1 No Limit HE (Real)

Seat 7: MrFrancis666 ($176,90 in chips)

Seat 8: U_Got_Owned- ($211 in chips) (on the button)

*** Blind Bet Round *** :

U_Got_Owned- : Post Blind ($0,50)

MrFrancis666 : Post Blind ($1)

Dealt to U_Got_Owned-: Qd

Dealt to U_Got_Owned-: Qc

*** Pre-Flop *** :

U_Got_Owned- : Bet ($2)

MrFrancis666 : Raise ($11)

U_Got_Owned- : Raise ($208,50)

U_Got_Owned- : All In ($211)

MrFrancis666 : Call ($164,90)

MrFrancis666 : All In ($176,90)

*** Flop *** : 3d 10s Ah

*** Turn *** : [ 3d 10s Ah ] 2d

*** River *** : [ 3d 10s Ah 2d ] 3c

Dealt to MrFrancis666: As

Dealt to MrFrancis666: Jd

Dealt to U_Got_Owned-: Qd

Dealt to U_Got_Owned-: Qc

U_Got_Owned- : Show Cards

MrFrancis666 : Show Cards

*** SUMMARY ***

Pot: $386,90 | Rake: $1

Board: [ 3d 10s Ah 2d 3c ]

MrFrancis666 bet $176,90, collected $352,80, net $175,90 Shows [ As Jd ] (two pairs, Aces and threes)

U_Got_Owned- bet $211, collected $34,10, net -$176,90 Shows [ Qd Qc ] (two pairs, Queens and threes)

 

Ni kanske tycker att mitt spel här är lite hårt, men då jag sett att han gjort den stora re-raisen på flopp så vet jag att jag har honom och och att han är trött och synar, jag trycker han synar och drar in esset, allt slit för inget. ja poker för mig just nu, är skit. :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Peter

 

Tänkte att jag skall göra en kommentar till dina senaste händer

 

Din hand A7off: Okej spel fram till turn, men jag hittar inte synen på river, kanske bara jag som är knas. Han synar tom turn för att sedan ta initiativet på river. Detta brukar betyda stål.

 

Din hand QT off: Okej lir hela vägen, kanske att jag hade ställt på turn efter som han måste ha en ganska stark hand då han synade din höjning på flopp. Måste dock medge att du hade lite oflyt här.

 

Din hand QQ: Du får in degen med bästa hand, samtidigt som han gör en katastrofsyn i mina ögon. Men det är ju det man vill ha :D. Oflyt med esset men du lirar denna han helt rätt.

 

Sammanfattning: Jag tycker att du överspelade A7 tillslut, de andra händerna är det inte mycket att orda om förutom det eventuella "All in" På turnen med QT off. Skönt att se att du har lite oflyt emellanåt.

 

Ha det gött vännen/ Syns snart

 

Jensa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Peter

 

Tänkte att jag skall göra en kommentar till dina senaste händer

 

Din hand A7off: Okej spel fram till turn, men jag hittar inte synen på river, kanske bara jag som är knas. Han synar tom turn för att sedan ta initiativet på river. Detta brukar betyda stål.

 

Din hand QT off: Okej lir hela vägen, kanske att jag hade ställt på turn efter som han måste ha en ganska stark hand då han synade din höjning på flopp. Måste dock medge att du hade lite oflyt här.

 

Din hand QQ: Du får in degen med bästa hand, samtidigt som han gör en katastrofsyn i mina ögon. Men det är ju det man vill ha :D. Oflyt med esset men du lirar denna han helt rätt.

 

Sammanfattning: Jag tycker att du överspelade A7 tillslut, de andra händerna är det inte mycket att orda om förutom det eventuella "All in" På turnen med QT off. Skönt att se att du har lite oflyt emellanåt.

 

Ha det gött vännen/ Syns snart

 

Jensa

 

 

 

Härligt med en kommentar!

 

jag kan hålla med om att A7an, synen på river finns egentligen inte när man möter en så hyffsat tajt/passiv spelare som han vart, men det är endå heads up och ett högsta par är en mycket bra hand i heads up. men tyvärr måste jag hålla med om att folden skulle varit korrekt. kul att höra dina åsikter och jo, otur har man väl alltid någon gång ibland. kommer komma lite händer snart som du gärna får kommentera. tack återigen för kommentaren!

 

/ Mvh Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att donka QQ rakt av preflop känns kallt. Skulle nog hellre synat och spekulerat efter floppen.

 

förstår din åsikt, men fortfarande så vill man ju ha in pengarna innan floppen. och gör man en sådan stor höjjning innan flopp blir det lätt att motståndaren misstänker tilt. det jobbiga oxå om han har en hand som 99 eller AJ som han nu hade så blir det ingen action om floppen kommer tex: AK3 eller 67K eller dylikt. kom även att ihåg att det är heads up som liras, då höjjs ju alla händerna väldigt mycket. Tack för din kommentar / SysteM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp igår blev det livespel hemma hos en polare som hade föräldrarnas hus för sig själv, nåväl. började bra då jag höjjde med 67off från knapp första handen för att lösa upp spelet fick 2 syn flopp 6j3 med ett färgdrag. en spelare vars spelstil jag har hyffsad koll på bettar ut direkt och det brukar betyda drag så jag synar hans höjjning turnen kommer en 6a till och han checkar, jag bettar då ut närmare potten, och han synar, river kommer inget speciellt och han checkar och jag bettar ut en ganska liten bet men han lägger sig endå och säger att han hade ett drag. sen efter det gick allt åt helvete. jag har KJ och höjjer pre från co och får en syn från small blind. floppen kommer K hög och small blind checkar. jag bettar ut en hyffsad höjjning på 100(har cirka 1500 i stacken), small blind re-raisar mig till 300. jag funderar, antingen all in eller fold. men då jag tycker hans spel är märkligt för att vara han så tror jag att jag kan ha honom och även för att det ligger ett färgdrag, så jag trycker all in och han blixtsynar och visar färgdrag. och river visar sista färgkortet och jag får rebuya. sen kommer handen 75off som jag blir fast vid. och killen som har stört stack raisar upp till 200. när blindsen är 50-100 jag har small blind och synar. flopp K73 utan färgkort. jag checkar och den stora stacken bettar ut 600. jag har cirka 700 kvar och trycker all in och han synar med AJoff. turn K river A. och även där blir jag utdragen, sen är ju mitt spel där med 75off väldigt speciellt. nåväl. sen kommer AQ 3 gånger på raken och jag har nu 3000 i min stack och en motspelare som är lite trött på att jag gick all in förra rundan och vann med min AQ mot hans KJ höjjer preflopp till 400 på blinds 100-200 jag trycker all in för det verkar jobbigt då jag spelat hårt nu dom senaste. åh han blir direkt irriterad, han säger " visar du om jag foldar." japp det kan jag göra det lovar jag att jag kan göra." han blir helt irriterad och säger ja , jag synar. och jag frågar honom va det bara för att jag sa att jag hade visat som du synade, och då sa han ja, det va det. han slänger upp KQ och jag visar AQ och han blir lite irriterad, flopp J10 turn 3 river A och han sätter nöten och vinner handen och jag är ute. så tråkigt ibland men men.

 

här kommer även en hand jag lirade online för någon dag

 

 

Hand 622,794,763, Started at 2007-07-23 04:22 (GMT+2)

Table 'Tais': $1-$1 No Limit HE (Real)

Seat 2: Coronas_6 ($204,95 in chips) (on the button)

Seat 7: U_Got_Owned- ($93,85 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Coronas_6 : Post Blind ($0,50)

U_Got_Owned- : Post Blind ($1)

Dealt to U_Got_Owned-: 8d

Dealt to U_Got_Owned-: 7c

*** Pre-Flop *** :

Coronas_6 : Call ($0,50)

U_Got_Owned- : Check

*** Flop *** : 9s 10c Jc

U_Got_Owned- : Bet ($2)

Coronas_6 : Call ($2)

*** Turn *** : [ 9s 10c Jc ] 4h

U_Got_Owned- : Bet ($5)

Coronas_6 : Raise ($16)

U_Got_Owned- : Call ($11)

*** River *** : [ 9s 10c Jc 4h ] 6s

Dealt to Coronas_6: Qc

Dealt to Coronas_6: 8s

Dealt to Coronas_6: Qc

Dealt to Coronas_6: 8s

Dealt to U_Got_Owned-: 8d

Dealt to U_Got_Owned-: 7c

U_Got_Owned- : Check

Coronas_6 : Bet ($40)

U_Got_Owned- : Raise ($74,85)

U_Got_Owned- : All In ($74,85)

Coronas_6 : Call ($34,85)

U_Got_Owned- : Show Cards

Coronas_6 : Show Cards

*** SUMMARY ***

Pot: $186,70 | Rake: $1

Board: [ 9s 10c Jc 4h 6s ]

Coronas_6 bet $93,85, collected $186,70, net $92,85 Shows [ Qc 8s ] (a straight, Queen high)

U_Got_Owned- lost $93,85 Shows [ 8d 7c ] (a straight, Jack high)

 

nåväl. nu ska jag hem till mina föräldrar och äta lite mat, ha en bra dag gott folk / SysteM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp igår blev det livespel hemma hos en polare som hade föräldrarnas hus för sig själv, nåväl. började bra då jag höjjde med 67off från knapp första handen för att lösa upp spelet fick 2 syn flopp 6j3 med ett färgdrag. en spelare vars spelstil jag har hyffsad koll på bettar ut direkt och det brukar betyda drag så jag synar hans höjjning turnen kommer en 6a till och han checkar, jag bettar då ut närmare potten, och han synar, river kommer inget speciellt och han checkar och jag bettar ut en ganska liten bet men han lägger sig endå och säger att han hade ett drag. sen efter det gick allt åt helvete. jag har KJ och höjjer pre från co och får en syn från small blind. floppen kommer K hög och small blind checkar. jag bettar ut en hyffsad höjjning på 100(har cirka 1500 i stacken), small blind re-raisar mig till 300. jag funderar, antingen all in eller fold. men då jag tycker hans spel är märkligt för att vara han så tror jag att jag kan ha honom och även för att det ligger ett färgdrag, så jag trycker all in och han blixtsynar och visar färgdrag. och river visar sista färgkortet och jag får rebuya. sen kommer handen 75off som jag blir fast vid. och killen som har stört stack raisar upp till 200. när blindsen är 50-100 jag har small blind och synar. flopp K73 utan färgkort. jag checkar och den stora stacken bettar ut 600. jag har cirka 700 kvar och trycker all in och han synar med AJoff. turn K river A. och även där blir jag utdragen, sen är ju mitt spel där med 75off väldigt speciellt. nåväl. sen kommer AQ 3 gånger på raken och jag har nu 3000 i min stack och en motspelare som är lite trött på att jag gick all in förra rundan och vann med min AQ mot hans KJ höjjer preflopp till 400 på blinds 100-200 jag trycker all in för det verkar jobbigt då jag spelat hårt nu dom senaste. åh han blir direkt irriterad, han säger " visar du om jag foldar." japp det kan jag göra det lovar jag att jag kan göra." han blir helt irriterad och säger ja , jag synar. och jag frågar honom va det bara för att jag sa att jag hade visat som du synade, och då sa han ja, det va det. han slänger upp KQ och jag visar AQ och han blir lite irriterad, flopp J10 turn 3 river A och han sätter nöten och vinner handen och jag är ute. så tråkigt ibland men men.

 

Efter att du blivit utdragen av en färg när du har KJ så tycker jag att det luktar tilt efter rebyen. Att lira 75 off från smallblind efter att blivit utdragen känns inte som ett smart drag. Dessutom när han dubblat blindsen. Nej lägg istället den handen och ta en stund att samla dig.

 

Sedan kommer du igen på ett bra sätt, för att sedan åka på en riktig snyting igen :D. Lite oflyt att han skall träffa stegen på river men det brukar bli så när man får samma hand flera gånger i rad. Därför kan jag rekomendera att variera aggressiviteten i spelet lite t ex här skulle du kunna syna hans höjning på pre för att sedan spekulera på floppen. Jag tror att detta skulle förvirra honom ännu mer.

 

Givetvis vill man dominera motståndaren som du gjorde men det går ofta i baklås då man ha fått samma hand flera gånger i rad. Det är min uppfattning och erfarenhet.

 

Jensa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hand 622,794,763, Started at 2007-07-23 04:22 (GMT+2)

Table 'Tais': $1-$1 No Limit HE (Real)

Seat 2: Coronas_6 ($204,95 in chips) (on the button)

Seat 7: U_Got_Owned- ($93,85 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Coronas_6 : Post Blind ($0,50)

U_Got_Owned- : Post Blind ($1)

Dealt to U_Got_Owned-: 8d

Dealt to U_Got_Owned-: 7c

*** Pre-Flop *** :

Coronas_6 : Call ($0,50)

U_Got_Owned- : Check

*** Flop *** : 9s 10c Jc

U_Got_Owned- : Bet ($2)

Coronas_6 : Call ($2)

*** Turn *** : [ 9s 10c Jc ] 4h

U_Got_Owned- : Bet ($5)

Coronas_6 : Raise ($16)

U_Got_Owned- : Call ($11)

*** River *** : [ 9s 10c Jc 4h ] 6s

Dealt to Coronas_6: Qc

Dealt to Coronas_6: 8s

Dealt to Coronas_6: Qc

Dealt to Coronas_6: 8s

Dealt to U_Got_Owned-: 8d

Dealt to U_Got_Owned-: 7c

U_Got_Owned- : Check

Coronas_6 : Bet ($40)

U_Got_Owned- : Raise ($74,85)

U_Got_Owned- : All In ($74,85)

Coronas_6 : Call ($34,85)

U_Got_Owned- : Show Cards

Coronas_6 : Show Cards

*** SUMMARY ***

Pot: $186,70 | Rake: $1

Board: [ 9s 10c Jc 4h 6s ]

Coronas_6 bet $93,85, collected $186,70, net $92,85 Shows [ Qc 8s ] (a straight, Queen high)

U_Got_Owned- lost $93,85 Shows [ 8d 7c ] (a straight, Jack high)

 

nåväl. nu ska jag hem till mina föräldrar och äta lite mat, ha en bra dag gott folk / SysteM

 

Denna handen tycker jag du överspelar på river. Om vi börjar med att titta på scenariet i handen: Ingen höjning på pre, sedan betar du pott på floppen och han synar dig. På turn betar du 5 för att sedan bli höjd till 16. Nu hade jag blivit försiktig om jag var du. Vilka händer kan han ha nu då? Seten känns inte som något alternativ då han inte höjde pre eller på flopp. Färgdrag? Nja inte så troligt med tanke på spel och flopp. Två par ? Nej det måste han försvara på floppen vilket han inte gjorde. KQ? Nej då hade han nog höjt på pre. 78? kanske, Q8 också möjlig. Bluffar kanske, ja spelet kan tyda på det.

 

På river så fläskar han in 40. Nu Kan vi stryka bluffen dels för att du synade turnen samt att han betar 40 nu. I detta läget verkar han inte vara rädd för att du skall ha träffat set eller nötstegen dvs KQ så därför känns bluffen inte som ett alternativ längre. I detta stadiet så tror jag att han satte dig på 78 eller möjligtvis ett set men det sista känns ej troligt då du är en aggressiv lirare med pocket.

 

Efter detta resongemang så tycker jag att du kan lägga handen i stället för att gå all in på river. För det bästa du kan få är delning känns det som. Men det intressanta är "Vilken hand satt du honom på?" Det skull jag vilja veta.

 

MVH

 

Jensa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har vi några händer som ni gärna får komma med kommentarer på.

 

Hand 640,285,430, Started at 2007-07-27 08:33 (GMT+2)

Table 'Port Arthur': $1-$1 No Limit HE (Real)

Seat 2: _donald_duck ($130,70 in chips)

Seat 7: U_Got_Owned- ($106,45 in chips) (on the button)

*** Blind Bet Round *** :

U_Got_Owned- : Post Blind ($0,50)

_donald_duck : Post Blind ($1)

Dealt to U_Got_Owned-: Kd

Dealt to U_Got_Owned-: 9s

*** Pre-Flop *** :

U_Got_Owned- : Bet ($3)

_donald_duck : Call ($2,50)

*** Flop *** : 7h 2s 9d

_donald_duck : Check

U_Got_Owned- : Bet ($6)

_donald_duck : Raise ($14)

U_Got_Owned- : Raise ($22)

_donald_duck : Call ($14)

*** Turn *** : [ 7h 2s 9d ] 3c

_donald_duck : Check

U_Got_Owned- : Bet ($52)

_donald_duck : Raise ($99,20)

_donald_duck : All In ($99,20)

U_Got_Owned- : Call ($22,95)

U_Got_Owned- : All In ($74,95)

*** River *** : [ 7h 2s 9d 3c ] Kh

 

 

 

 

 

 

Hand 525,525,949, Started at 2007-06-29 18:41 (EDT)

Table 'Stockton': $1-$1 No Limit HE (Real)

Seat 5: U_Got_Owned- ($101,05 in chips) (on the button)

Seat 7: cyril26 ($144,75 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

U_Got_Owned- : Post Blind ($0,50)

cyril26 : Post Blind ($1)

Dealt to U_Got_Owned-: 3c

Dealt to U_Got_Owned-: As

*** Pre-Flop *** :

U_Got_Owned- : Bet ($2)

cyril26 : Call ($1,50)

*** Flop *** : Qc 5c 6d

cyril26 : Check

U_Got_Owned- : Bet ($4)

cyril26 : Call ($4)

*** Turn *** : [ Qc 5c 6d ] 7d

cyril26 : Check

U_Got_Owned- : Bet ($9)

cyril26 : Call ($9)

*** River *** : [ Qc 5c 6d 7d ] 9s

Dealt to U_Got_Owned-: 3c

Dealt to U_Got_Owned-: As

Dealt to cyril26: 2c

Dealt to cyril26: Ad

cyril26 : Bet ($25)

u_got_owned ?

 

 

 

 

Hand 633,698,689, Started at 2007-07-25 19:19 (GMT+2)

Table 'Irvine': $1-$1 No Limit HE (Real)

Seat 2: _donald_duck ($99 in chips) (on the button)

Seat 7: U_Got_Owned- ($100,75 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

_donald_duck : Post Blind ($0,50)

U_Got_Owned- : Post Blind ($1)

Dealt to U_Got_Owned-: 2d

Dealt to U_Got_Owned-: 2h

*** Pre-Flop *** :

_donald_duck : Bet ($3)

U_Got_Owned- : Call ($2,50)

*** Flop *** : 10d Jh 3d

U_Got_Owned- : Check

_donald_duck : Check

*** Turn *** : [ 10d Jh 3d ] 7c

U_Got_Owned- : Bet ($2)

_donald_duck : Raise ($12)

U_Got_Owned- : Call ($10)

*** River *** : [ 10d Jh 3d 7c ] 5c

Dealt to _donald_duck: Ks

Dealt to _donald_duck: 9s

Dealt to U_Got_Owned-: 2d

Dealt to U_Got_Owned-: 2h

Dealt to U_Got_Owned-: 2d

Dealt to U_Got_Owned-: 2h

U_Got_Owned- : Check

_donald_duck : Bet ($21)

u_got_owned ?

 

 

 

Hand 640,280,180, Started at 2007-07-27 08:28 (GMT+2)

Table 'Port Arthur': $1-$1 No Limit HE (Real)

Seat 2: _donald_duck ($99 in chips) (on the button)

Seat 7: U_Got_Owned- ($100,90 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

_donald_duck : Post Blind ($0,50)

U_Got_Owned- : Post Blind ($1)

Dealt to U_Got_Owned-: Js

Dealt to U_Got_Owned-: 7c

*** Pre-Flop *** :

_donald_duck : Bet ($3)

U_Got_Owned- : Call ($2,50)

*** Flop *** : Ah 7h Ac

U_Got_Owned- : Check

_donald_duck : Bet ($4)

U_Got_Owned- : Call ($4)

*** Turn *** : [ Ah 7h Ac ] 5c

U_Got_Owned- : Check

_donald_duck : Bet ($12)

U_Got_Owned- : Call ($12)

*** River *** : [ Ah 7h Ac 5c ] 8d

Dealt to _donald_duck: 8h

Dealt to _donald_duck: 6s

Dealt to _donald_duck: 8h

Dealt to _donald_duck: 6s

U_Got_Owned- : Check

_donald_duck : Bet ($14)

U_Got_Owned- : Call ($14)

_donald_duck : Show Cards

U_Got_Owned- : Fold

*** SUMMARY ***

 

 

må era gissningar vara vilda!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Det är bara att hoppas att han inte ha ett set.

 

Hand 2: Checka turn istället för en bet. Lägg handen på river om du inte träffar.

 

Hand 3: om du vill vinna denna handen så måste du betta flopp. Inte ge han chansen att trycka ut dig som du nu gjorde på turn. Kasst spel.

 

Hand 4. Här måste du försvara dina sjuor på floppen istället för att check-syna hela vägen. Mediokert enligt mig. Du ger bort denna handen istället för att vinna den på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Det är bara att hoppas att han inte ha ett set.

 

Hand 2: Checka turn istället för en bet. Lägg handen på river om du inte träffar.

 

Hand 3: om du vill vinna denna handen så måste du betta flopp. Inte ge han chansen att trycka ut dig som du nu gjorde på turn. Kasst spel.

 

Hand 4. Här måste du försvara dina sjuor på floppen istället för att check-syna hela vägen. Mediokert enligt mig. Du ger bort denna handen istället för att vinna den på floppen.

 

Tack för kommetarerna nu ska du få svaren (även om jag så klantigt råkat lägga in vad dom hade för händer i vissa av hh) nåväl

 

första handen så hade han andra paret och jag vann på mitt topp par med K kicker

 

#2 heads up är väldigt speciellt, många synar med A hög efter en bet på flopp och även en bet på turn. i slutändan så bettade han hårt på river och jag trodde inte på honom och synade och vann potten.

 

#3 i denna handen så ser jag inte mig själv som speciellt stark. men jag checkar floppen på automatik och han checkar bakom. efter det så tror jag att jag har honom.turnen visar inget speciellt kort och jag bettar då ut en jätteliten bet för att han ska syna med möjligtvis A hög eller försöka bluffa eftersom att det blir väldigt lätt att man blir bluffsugen när någon gör en sådan liten höjjning. nåväl han re-raisar jag synar och likadant på river. fast på river funderar jag lite om jag verkligen har den bästa handen. och svaret blev att antagligen så hade jag det. och synen blev korrekt då han hade K hög.

 

 

hand nummer 4 så kan jag hålla med om att det är lite medikort spelat. kunde tryckt till mer istället för att ge gratiskort. och tyvärr så visar sig en äcklig 8 på river och han vinner med sin 86:a

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommetarerna nu ska du få svaren (även om jag så klantigt råkat lägga in vad dom hade för händer i vissa av hh) nåväl

 

första handen så hade han andra paret och jag vann på mitt topp par med K kicker

 

#2 heads up är väldigt speciellt, många synar med A hög efter en bet på flopp och även en bet på turn. i slutändan så bettade han hårt på river och jag trodde inte på honom och synade och vann potten.

 

#3 i denna handen så ser jag inte mig själv som speciellt stark. men jag checkar floppen på automatik och han checkar bakom. efter det så tror jag att jag har honom.turnen visar inget speciellt kort och jag bettar då ut en jätteliten bet för att han ska syna med möjligtvis A hög eller försöka bluffa eftersom att det blir väldigt lätt att man blir bluffsugen när någon gör en sådan liten höjjning. nåväl han re-raisar jag synar och likadant på river. fast på river funderar jag lite om jag verkligen har den bästa handen. och svaret blev att antagligen så hade jag det. och synen blev korrekt då han hade K hög.

 

 

hand nummer 4 så kan jag hålla med om att det är lite medikort spelat. kunde tryckt till mer istället för att ge gratiskort. och tyvärr så visar sig en äcklig 8 på river och han vinner med sin 86:a

 

Efter att jag läst ditt resonemang kring de olika händerna så inser jag vikten av att spela motståndaren och inte korten. Framför allt de sista tre händerna. För annars finns inte synerna, men du hittade de nånstans. Iskallt gjort :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...