Sactodian Postad 4 Juli , 2007 Rapport Postad 4 Juli , 2007 Hej, finns det någon pokerklient som har grafikfri poker, typ IRC eller liknande?`Bara ASCII-poker??? Citera
Loveless Postad 4 Juli , 2007 Rapport Postad 4 Juli , 2007 Finns och finns, jag skrev en IRC bot som anordnade SNG's, men tyvärr dog projektet ut mitt i en buggfix (jag tröttnade på den urusla strukturen och maniacspelet det bidrog till) så den är inte körbar för tillfället. Om du är bra på tcl och c kod kan jag säkert leta reda på den och skicka över, men jag varnar dig för att läsbar kod inte var högsta prioritet. Citera
negothian Postad 4 Juli , 2007 Rapport Postad 4 Juli , 2007 Ok tack, jag var otydlig, menade pokersajt utan grafik. Vill inte ha någon grafik när jag spelar poker online... Citera
Loveless Postad 4 Juli , 2007 Rapport Postad 4 Juli , 2007 Det däremot är en helt annan femma. Tror inte det finns en sajt som anser det vara lönsamt att göra en textbaserad klient. Att någon privatperson skulle skriva ett hack är ju också osannolikt, speciellt som man då skulle vara inne och tassa på Bot-liknande beteende. Citera
Everhill Postad 4 Juli , 2007 Rapport Postad 4 Juli , 2007 Här finns en färdig poker-motor för IRC. http://www.cs.cmu.edu/People/mummert/ircbot.html Citera
Everhill Postad 4 Juli , 2007 Rapport Postad 4 Juli , 2007 Ok tack, jag var otydlig, menade pokersajt utan grafik. Vill inte ha någon grafik när jag spelar poker online... Prima's miniview är i det närmaste avsaknad av grafik. Mer ografik än så tror jag inte finns. Screenshot: http://bonospoker.com/images/software/thegamingclub_miniview.gif Citera
DocLame Postad 4 Juli , 2007 Rapport Postad 4 Juli , 2007 Primas miniview är skön. En anledning till att jag spelar på just Prima faktiskt. Rent och snyggt utan en massa meningslös grafik, och lätt att ha många bord framme utan överlapp. Citera
Flesh2Flesh Postad 5 Juli , 2007 Rapport Postad 5 Juli , 2007 Prima's miniview är i det närmaste avsaknad av grafik. Mer ografik än så tror jag inte finns. Screenshot: http://bonospoker.com/images/software/thegamingclub_miniview.gif Ja, jag håller med den är fin. har lirat där i flera år men inte så mycket senaste halvåret. Fast korten kommer ändå fram med grafik, det är det OP vill undvika kankse. Gillar annars också WPEX miniview. Citera
Carl_X Postad 5 Juli , 2007 Rapport Postad 5 Juli , 2007 Varför vill du ha en grafikfri klient? Citera
two_aces Postad 5 Juli , 2007 Rapport Postad 5 Juli , 2007 För att han är blind och använder ett program som läser upp text med en datorröst. Detta gör att han kan spela även fast han är blind, vilket givetvis är otroligt viktigt för OP. Citera
Fnii! Grrp! Postad 5 Juli , 2007 Rapport Postad 5 Juli , 2007 Primas miniview är skön. En anledning till att jag spelar på just Prima faktiskt. Rent och snyggt utan en massa meningslös grafik, och lätt att ha många bord framme utan överlapp. Slajdern täcker ju för fan de två högraste nedersta stackststorlekarna! Hur kan man spela då? Citera
Bikern Postad 5 Juli , 2007 Rapport Postad 5 Juli , 2007 Slajdern täcker ju för fan de två högraste nedersta stackststorlekarna! Hur kan man spela då? Helt korrekt, och sjukt störande om man råkat sätta sig där....alltid när man vill räkna potodds m.m så är det åt helvete. Man får helt enkelt i förväg minnas vad man har eller vad de som sitter där har. Dock någonting de måste ändra på. Citera
Fnii! Grrp! Postad 17 Juli , 2007 Rapport Postad 17 Juli , 2007 Plus att foldknappen sitter längst till höger, tvärtemot alla andra klienter. Livsfarligt. Och att hela fönstret är greppbart så att man råkar flytta omkring fönstrena till höger och vänster hela tiden. Sammanlagt är Prima miniview skräp, även om tanken är god. Jag vill ha nåt i stil med den, fast användbart. Citera
Recommended Posts