Gå till innehåll

LillaMys NL 100 Dagbok


LillaMy

Recommended Posts

Det blev visst inte så bra det där heller...

 

 

Jag har inte spelat riktigt 10k händer ännu, men lägger upp de första händernas statt ändå, det saknas bara några hundra händer.

Jag skrattar åt mig själv när jag ser hur tight jag spelar, kom ihåg att det är short handed, fullring hade det varit mer ok :)

 

 

http://img120.imageshack.us/img120/6560/10kca6.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

HH1. Syn alla dagar i veckan.

 

HH2. Fi som har 99 spelar inte fel någonstans. Även om han är uppe mot worst-case-scenario som i detta fall mot färdig stege med öppet straight-flushdrag så är han "bara" 70-30 underdog. Snabbkalkyl i PokerStove säger att han inte är så stor underdog mot en färdig hand. Eftersom brädan är så dragig så kan du, från han synvinkel, ha väldig bred HD som ex AhKh eller likande.

 

 

Board: Qh 8s 9h

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 65.473% 65.02% 00.45% 10299 72.00 { JTs, JTo }

Hand 1: 34.527% 34.07% 00.45% 5397 72.00 { 9d9s }

 

HH3. Syna i stort sett aldrig här om du ska fråga mig. Du hamnar bara i problem. Ska du spela handen så trebeta och gör ett squeezeplay istället för att spela en hand som denna ur position. Antingen vinner du en liten pott eller förlorar en stor samtidigt som du får tuffa besult om fi är en aggressiv spelare som kan skjuta på alla gator. Eftersom du sätter dig i den sitsen nu så får du snällt check-folda turn.

 

HH4. Jag hade inte synat, men jag kan inte säga att du gör fel. Det ligger lite drag ute och "endast" ett överkort, men oftast så har fi bättre än ett färgdrag här. Man måste ha read om man ska syna här enligt mig.

 

 

 

Ang. dina stats. Rent spontat tycker jag att du ligger på lite för låg vpip. Höj upp den till 18-19 minst. Sedan reagerar jag på dina Att. to steal blinds som är för tok för låga - upp med dom till ungefär 20-27%, dvs höj med bredare HD först in från CO och button. Väldigt fin won $ at SD, annars ser det okej ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för feedbacken! Jag håller med om HH2, det var sista stora handen jag spelade för sessionen, var nog lite tiltad efter den, jag vill ju ha syn så klart så ska ju inte gnälla när jag får in pengarna med en nöttern och dra till färgstege.

 

Håller med om din analys av mina PT statt med, jag försvarar mina blinds väldigt lite med, men man kanske ligger lågt där i NL?

 

/mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om din analys av mina PT statt med, jag försvarar mina blinds väldigt lite med, men man kanske ligger lågt där i NL?

 

/mvh

 

Oj, glömde nästan det viktigaste i mitt förra inlägg. Carcas påpekar det i sitt inlägg och visst är 8 i PFR för lite för ett SH-spel. Att ligga runt 14-17 i PFR är att sträva efter och det får man genom att bland annat börja stjäla blindar om man är först in i sena positioner. Ett annat exempel som jag kommer på ur tomma intet är att exempelvis höja med alla pocketpar om man är först in istället för att limpa. Limpa kan man göra om spelare innan dig har gjort detsamma...

 

Ang försvar av blindar så ska man inte ha för högt värde. Jag ligger ungefär på samma siffor och resonerar som så att man inte behöver ha mindre än 80% i folds to steal när man har SB/BB. Så länge man trebetar lite då och då (säg 2ggr av 10 = 80% folds to steel) så ska det nog löna sig. Måste också ta och berömma din vpip från SB som säger att du inte compleatar i onödan vilket är något som jag behöver jobba på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort kvällssession, måste natta Olivia nu. Hon är 7 månader gammal men lägger sig sällan före midnatt det är inte helt bra. Jag har inte sovit speciellt mycket sedan hon blev född, men man vänjer sig :roll:

 

Jag postar HH imorgon, har 5 stycken som var ganska intressanta.

 

Sessions resultat: $137

Tid spelad: 0 h 28 min

Rakade händer: 3438

Bankrulle totalt: $5519

Tid spelat totalt: 17h 46min

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort kvällssession, måste natta Olivia nu. Hon är 7 månader gammal men lägger sig sällan före midnatt det är inte helt bra. Jag har inte sovit speciellt mycket sedan hon blev född, men man vänjer sig :roll:

 

Jag postar HH imorgon, har 5 stycken som var ganska intressanta.

 

Sessions resultat: $137

Tid spelad: 0 h 28 min

Rakade händer: 3438

Bankrulle totalt: $5519

Tid spelat totalt: 17h 46min

 

Ojoj...midnatt sa du. Ska ge er ett gott råd .. Börja redan nu med fasta tider gällande sovandet samt även maten( om ni gör det redan). Vi har lagt våran grabb samma tider alla dagar typ 1800 för det är otroligt viktigt att dom har samma rutiner. Och har ni haft så sent och sen börja ändra på det är inte det lättaste. Sen kör vi att varannan morgon stiger den ena upp om han vaknar tidigt. För när det sen är dax för dagis osv så blir det inte så mycket fajt för att barnet är trött. Sen är det bra för er som föräldrar att ha lite tid för er själva på kvällen. Lite OT men jag hoppas jag gett er nån tanke om sovtider osv...:-)

 

 

Pokern verkar rulla på....har du öppnat upp dig mer ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt att förklara mina reads men ska försöka bli bättre på det, använder förnärvarande inte PAhud utan tycker det fungerar bättre att göra några korta anteckningar om varje spelare på ett papper. Det får mig att vara mer skärpt.

 

HH1:

Dumt spelat? Jag kommer ändå syna honom då kan jag väl lika gärna ställa honom själv? Rätt saker på att han inte har knektarna.

 

** Sarajevo [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Socre_ sitting in seat 2 with $97.50

- HERO sitting in seat 4 with $102.60

- MrNatet sitting in seat 5 with $74.77 [Dealer]

- Houwwie sitting in seat 6 with $77.45

 

Houwwie posted the small blind - $0.50

Socre_ posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to HERO: King of Spades, King of Diamonds

HERO raised - $4.00

MrNatet called - $4.00

Houwwie folded

Socre_ folded

 

** Dealing the flop: 8 of Spades, Jack of Hearts, 5 of Clubs

HERO bet - $5.00

MrNatet called - $5.00

 

** Dealing the turn: Jack of Diamonds

HERO checked

MrNatet bet - $19.50

HERO called - $19.50

 

** Dealing the river: Ace of Spades

HERO bet - $58.50

MrNatet folded

 

HH2:

Hur ska man få bra betalt här?

** Indus [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Ruben75 sitting in seat 1 with $31.30

- corn111 sitting in seat 2 with $78.72

- HERO sitting in seat 3 with $100.65 [Dealer]

- Lejo_Net sitting in seat 4 with $95.50

- clairdelune sitting in seat 5 with $241.45

- Xeqtr sitting in seat 6 with $50.00 [sitting out]

 

Lejo_Net posted the small blind - $0.50

clairdelune posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to HERO: Queen of Clubs, King of Spades

Ruben75 folded

corn111 called - $1.00

HERO raised - $4.00

Lejo_Net folded

clairdelune folded

corn111 called - $4.00

 

** Dealing the flop: Queen of Spades, Jack of Hearts, King of Hearts

corn111 checked

HERO bet - $5.00

corn111 called - $5.00

 

** Dealing the turn: Queen of Hearts

corn111 bet - $4.87

HERO called - $4.87

 

** Dealing the river: 5 of Spades

corn111 checked

HERO bet - $15.00

corn111 folded

 

HH3:

Måste väl ändå vara rätt att syna här? Speciellt eftersom han är short.

** Sarajevo [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- terrycorner sitting in seat 1 with $67.97 [Dealer]

- Socre_ sitting in seat 2 with $98.50

- BigAl9 sitting in seat 3 with $54.35

- HERO sitting in seat 4 with $138.20

- MrNatet sitting in seat 5 with $31.12

- Hugsno sitting in seat 6 with $41.91

 

Socre_ posted the small blind - $0.50

BigAl9 posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to HERO: Jack of Hearts, Ace of Hearts

HERO raised - $4.00

MrNatet folded

Hugsno called - $4.00

terrycorner folded

Socre_ folded

BigAl9 folded

 

** Dealing the flop: 4 of Spades, King of Diamonds, 10 of Hearts

HERO bet - $5.00

Hugsno called - $5.00

 

** Dealing the turn: Ace of Spades

HERO bet - $12.00

Hugsno went all-in - $32.91

HERO called - $32.91

 

 

HH4:

Är det rätt att ge upp den här handen redan på floppen? Mot en motståndare hade jag antingen bettat runt 6 eller check-synat för att se om jag kan sno potten senare.

 

** Old Man [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- itsmequik sitting in seat 1 with $114.65

- Joevb1 sitting in seat 3 with $22.15

- HERO sitting in seat 4 with $98.05

- berger0405 sitting in seat 5 with $86.41

- poomaski sitting in seat 6 with $98.50 [Dealer]

 

itsmequik posted the small blind - $0.50

Joevb1 posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to HERO: Ace of Spades, King of Spades

HERO raised - $4.00

berger0405 called - $4.00

poomaski called - $4.00

itsmequik folded

Joevb1 folded

 

** Dealing the flop: 4 of Spades, 7 of Hearts, 3 of Clubs

HERO checked

berger0405 checked

poomaski bet - $10.00

HERO folded

berger0405 called - $10.00

 

 

HH5:

Är det rätt att ställa här? Jag vill inte bli utdragen men samtidigt så är det ju inte bästa sättet att få ordentligt betalt. Men jag hoppas att ett bra ess ska syna mig allternativt ett färgdrag.

** Heart Of Gold [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- HERO sitting in seat 1 with $99.30

- terrier1983 sitting in seat 2 with $100.43

- bjarno86 sitting in seat 3 with $62.29 [Dealer]

- gameover7 sitting in seat 4 with $72.49

- Tiny1949 sitting in seat 5 with $251.70

- Joevb1 sitting in seat 6 with $47.05

 

gameover7 posted the small blind - $0.50

Tiny1949 posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to HERO: 8 of Clubs, 8 of Hearts

Joevb1 folded

HERO raised - $4.00

terrier1983 folded

bjarno86 folded

gameover7 raised - $7.00

Tiny1949 folded

HERO called - $7.00

 

** Dealing the flop: 3 of Clubs, 8 of Diamonds, Ace of Clubs

gameover7 checked

HERO bet - $10.00

gameover7 called - $10.00

 

** Dealing the turn: 5 of Diamonds

gameover7 checked

HERO went all-in - $82.30

 

 

/mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojoj...midnatt sa du. Ska ge er ett gott råd .. Börja redan nu med fasta tider gällande sovandet samt även maten( om ni gör det redan). Vi har lagt våran grabb samma tider alla dagar typ 1800 för det är otroligt viktigt att dom har samma rutiner. Och har ni haft så sent och sen börja ändra på det är inte det lättaste. Sen kör vi att varannan morgon stiger den ena upp om han vaknar tidigt. För när det sen är dax för dagis osv så blir det inte så mycket fajt för att barnet är trött. Sen är det bra för er som föräldrar att ha lite tid för er själva på kvällen. Lite OT men jag hoppas jag gett er nån tanke om sovtider osv...:-)

 

 

Pokern verkar rulla på....har du öppnat upp dig mer ?

 

 

Ja det är helt klart ett problem. Grejen är att det är först senaste tre veckorna hon har börjat sova någorlunda kontinuerligt. Före dess sov hon knappt alls. Första 4 månaderna sov hon runt 6 timmar per dygn utspritt lite när som på dygnet. Vi har testat det mesta för att göra det bättre. Nu resonerar vi som så att vi ska låta henna få en dygnsrytm först, även om den är fel sedan får vi styra den efterhand, plocka upp henne en halvtimme tidigare varje vecka eller så, tills hon kommer i säng normal tid. Hon har inte varit helt lätt det lilla livet, men nu sover hon i alla fall som sagt.

 

 

Ja jag la till lite fler händer, framför allt slutade jag limpa små par i tidig position, antingen raise eller fold. Oftast raise, släpper typ 22-55 UTG sedan plockar jag in ett par för varje position. Om jag bestämde mig för att spela "problem händer" så trebettade jag dem annars fold. Jag stal även lite fler blinds även om jag måste lägga på ännu fler händer där.

 

Det var en kort session så ganska enkelt att vara koncentrerad hela tiden måste fortsätta i samma stil känner jag. Vill dock inte ändra för mycket på en gång utan tar det steg för steg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny session. Rätt trist egentligen fick inte mycket spelbart och jag stoppar ju inte in pengar i onädan som ni sett :) Ska jobba på det dock.

Fick dock bra betalt de få händer jag spelade.

 

Sessions resultat: $148

Tid spelad: 0 h 56 min

Rakade händer: 3678

Bankrulle totalt: $5667

Tid spelat totalt: 18h 42min

 

Ingen HH från sessionen hade inga svåra beslut faktiskt, de två största potterna jag vann floppade jag nötstegen i ena och top set i andra.

 

Jag jobbar dock på att stjäla mer, hur gör ni med t.ex. A7-A9o från mittenposition? Hur gör ni med Axs från tidigt- eller mittenposition?

 

Jag ligger efter vad det gäller rakade händer för att få ut full bonus, hade velat ta hem den till mitten på Augusti då jag har en annan bonus som är bra och förfaller i början på september, jag behöver ca 10 dagar för att spela hem den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HH1. Tycker du spelar bra på flop och turn men jag har inte den blekaste vad du sysslar med på river. Du gör dina kungar till en sämre hand än vad de egentligen är, eftersom du i stort sett bluffar när du går AI på river. Du säger att du ändå kommer syna honom om han går AI, så varför inte låta honom gå AI och ge honom en chans att göra bort sig med en dålig hand? Han kommer knappast att syna dig såvida han inte har en J eller ett A och då är din AI onödig eftersom du bara får syn av en hand som slår dig. För att klaragöra det så kommer ett exempel:

 

Säg att fi har TT på handen och väljer att syna dig på flop eftersom det endast ligger ett överkort på bordet. En till J kommer vilket är ett bra kort för honom samtidigt som du checkar - sjävklart betar han ut för att skydda sin hand. Du synar och rivern visar A och du går AI. Enkelt fold för honom. Säg att du istället checkar och han börjar tänka i banor som "nu kanske jag kan ta och representera ett A eller en J. Han checkar ju till mig vilket innebär svaghet, han kanske har QQ, KK och då kan jag kanske få honom att folda.." etc etc. Du ser själv varför det är bättre att check-syna istället för att gå AI.

 

HH2. Tycker att du ska ta och höja på turn istället för att syna hans fjuttiga bet. Har han en färg så kommer han att betala av ändå. Har han något konstigt drag, som typ Ah, så kommer han ofta betala för att se ett hjärter på river. Höj turn hur som helst. Bra bet på river, men han verkar inte ha något.

 

HH3. Ser verkligen ut som han har QJ och träffat stegen på turn, men jag ser inte hur man ska kunna lägga med 3:1 i odds när man dessutom har träffat ett "dolt" A på turn. Fi kan nog ha en naken K 1 gg av 3 för att det ska vara motiverande till att syna.

 

HH4. Du tänker rätt när det gäller att man ska vara varsam med att beta tom hand i flervägspott, men jag tycker att du gott och väl kan skjuta en kula på flop. Du representerar en starkt hand i och med din preflopraise och brädan är väldigt torr vilket är tveksamt att den har hjälpt motståndarnas händer. Inga riktiga drag ute så testa att ta potten nu.

 

HH5. Lite onödigt att överbeta potten med en AI här eftersom du skrämmer iväg ett A. Potten är runt $34, så beta ungefär $27-$32 för att på så sätt ge fi chans att "bluffa bort dig" med en draghand eller ett A genom att gå AI. Genom att beta runt pott så ger du fi ändå skräpodds till att jaga sin färg...

 

Jag jobbar dock på att stjäla mer, hur gör ni med t.ex. A7-A9o från mittenposition? Hur gör ni med Axs från tidigt- eller mittenposition?

 

Beror självklart på hur aggressivt bordet är men i regel så höjer jag inte händer som A7o från tidig eller mittenposition. Om den är suited och först in så höjer jag från MP, men ej EP.

 

 

My two cents!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag jobbar dock på att stjäla mer, hur gör ni med t.ex. A7-A9o från mittenposition? Hur gör ni med Axs från tidigt- eller mittenposition?

 

 

Axs spelar jag raise om jag är först in oavsett pos men viker den vid mer action. A7 - A9o slänger jag faktiskt varje gång förutom knapp och SB. Där är det blindsteal som gäller. Får du action ligger man ofta inte så bra till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På dina händer där uppe..

 

SB + BB 1.5 och nån synar och du höjer till 4 och han synar. Ligger det 8 + 1.5 = 9.5 eller ligger det 10 + 1.5 = 11.5?(har aldrig tänkt på vad det står i handhistoriken när jag själv spelar) Sen följer du upp med ett ½ pottbet. Är den nån taktik du kör med eller skulle du kunna öka den till typ 7-8 och få samma svar av FI och du tjänar ett par bucks mer...?

 

Jag har själv funderat på detta med hur man bettar och hur mycket action man vill ha kontra kanske ge dem ett litet odds och dra på ibland för att kanske få dem mer kommitad med sämdra kort osv. Kan t ex sitta med AT för fi känner att jag går tom med så litet bet....

 

Vad säger ni ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för synpunkterna!

 

jozoa du har hjälpt mig att få upp ögonen flera gånger på mina HH som jag postar, HH1 är verkligen dåligt spelad. Som du säger får jag bara syn av en sämre hand och han lägger ju aldrig någon hand som slår min ändå. Låt han bluffa oh syna ner i stället.

 

Angående CB efter höjning får jag en syn av någon som ej är i blindsen så ligger det 9.5bb Får jag syn av big blind ligger det 8.5bb, Jag brukar betta ut 5-6 som cb, träffar jag hyfsat och det ligger drag ute brukar jag betta pot, vet att detta gör mig lättare att läsa men samtidigt vill jag att de ska få betala för sina drag.

Angående storleken på CB vet jag inte hur mycket man skulle tjäna på att höja upp dem något, oftast skjuter man ju tom (2 av 3 gånger ungefär) och FI släpper. Synar FI eller höjer är det ju vi som bitit oss själva i svansen genom att stoppa in mer. Säker fel resonerat men så tänker jag förtillfället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny session avklarade, det svängde lite denna sessionen jag gjorde några dålig spel och några bra, det blev plus i alla fall. 3 HH från sessionen jag postar dessa senare.

 

Sessions resultat: $109

Tid spelad: 1 h 49 min

Rakade händer: 4012

Bankrulle totalt: $5777

Tid spelat totalt: 20h 31min

 

 

/mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HH1:

Höjer jag för mycket vill att det ska kosta att dra till hans klöver K eller A.

** Jos?a [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- MR_Jimmy sitting in seat 1 with $106.30

- kim999 sitting in seat 2 with $87.93

- seisouso sitting in seat 3 with $91.35

- HERO sitting in seat 4 with $108.80 [Dealer]

- O_X_E_N sitting in seat 5 with $329.60

- bare77 sitting in seat 6 with $47.55

 

O_X_E_N posted the small blind - $0.50

bare77 posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to HERO: Ace of Hearts, Ace of Diamonds

MR_Jimmy folded

kim999 folded

seisouso folded

HERO raised - $4.00

O_X_E_N folded

bare77 called - $4.00

 

** Dealing the flop: 7 of Clubs, Queen of Clubs, 5 of Clubs

bare77 bet - $8.00

HERO called - $8.00

 

** Dealing the turn: 3 of Spades

bare77 bet - $12.00

HERO raised - $60.50

 

HH2:

Kanske på gränsen att ställa här? med AJ tycker jag inte att det är något att snacka om men KJ är tveksamt väll?

** Schwerin [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Lancefan sitting in seat 1 with $85.65 [Dealer]

- DonKKz_I_EaT sitting in seat 2 with $98.00

- _JmF_VmF_ sitting in seat 3 with $99.00

- jacks_10 sitting in seat 4 with $47.25

- peppe_pip sitting in seat 5 with $39.05

- HERO sitting in seat 6 with $115.60

 

DonKKz_I_EaT posted the small blind - $0.50

_JmF_VmF_ posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to HERO: King of Hearts, Jack of Hearts

jacks_10 folded

peppe_pip folded

HERO raised - $4.00

Lancefan folded

DonKKz_I_EaT called - $4.00

_JmF_VmF_ folded

 

** Dealing the flop: 4 of Spades, 8 of Hearts, Jack of Spades

DonKKz_I_EaT checked

HERO bet - $5.00

DonKKz_I_EaT raised - $17.00

HERO called - $17.00

 

** Dealing the turn: 4 of Diamonds

DonKKz_I_EaT checked

HERO checked

 

** Dealing the river: 5 of Hearts

DonKKz_I_EaT bet - $25.00

HERO went all-in - $94.60

 

HH3:

Denna skäms jag för undrar vad jag gör? Måste ju höja upp honom på turn ordentligt, det var det jag hade planerat genom att checka till honom men sedan fullföljde jag inte. Riktigt dåligt spelat av mig.

** Shrike [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- HERO sitting in seat 1 with $130.50

- tubbz69 sitting in seat 2 with $10.40

- rolf_allan sitting in seat 3 with $78.02

- seisouso sitting in seat 4 with $202.85

- zehlendorfer sitting in seat 5 with $100.00

- _JmF_VmF_ sitting in seat 6 with $131.58 [Dealer]

 

HERO posted the small blind - $0.50

tubbz69 posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to HERO: Queen of Clubs, Queen of Hearts

rolf_allan folded

seisouso folded

zehlendorfer folded

_JmF_VmF_ called - $1.00

HERO raised - $5.00

tubbz69 folded

_JmF_VmF_ called - $5.00

 

** Dealing the flop: 4 of Spades, 6 of Diamonds, Jack of Spades

HERO bet - $6.00

_JmF_VmF_ called - $6.00

 

** Dealing the turn: 3 of Spades

HERO checked

_JmF_VmF_ bet - $12.00

HERO called - $12.00

 

** Dealing the river: 2 of Clubs

HERO checked

_JmF_VmF_ bet - $20.00

HERO called - $20.00

 

 

 

Jag är rätt nöjd med hur jag spelar de två första händerna men sista är bedrövlig. Hade det varit bra skulle jag höjt till pott på turn på sista handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HH3

Återigen så tycker jag du bettar för lite efter floppen vilket ger flushdraget odds. Minst 2/3 pott ska du betta tycker jag. Sen när spadern kommer så checkar du och då kan han betta ut med vad somhelst och du får svårt att sätta han på en hand. Betta 2/3 pott och vik sedan om det blir action.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort session vi skulle visst ha gäster vid 18.00 så måste hjälpa till lite hemma.

Jag slaskade lite mer den här gången, det gick bra men torskade en AA mot QQ all-in pre flopp.

HH kommer senare.

 

Sessions resultat: $55

Tid spelad: 43 min

Rakade händer: 4127

Bankrulle totalt: $5832

Tid spelat totalt: 21h 14min

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HH1: Tycker jag verkar vara en bra linje.

HH2: För litet bet på flop. Sen på river vad hoppas du få syn av för händer? Känns som det räcker med att syna ner hans hand då han knappast lär syna din raise med en sämre hand.

HH3: Alltid lurig men ett större bet på flop är ett måste. Sen på turn vågar jag inte komma med en i mina ögon "optimal" linje.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog rätt att kanske betta pot på HH3, enda problemet är att jag blir lättläst av observanta motståndare då jag alltid bettar mellan 5-7 som cb. Jag vill ju ha betalt med. Är det helt uteslutet att höja upp till runt 35 på turn och sedan släppa om han ställer?

 

Några HH från gårdagens session:

 

HH1:

Egentligen inget konstigt, visst måste jag ta synen här? Betta mer på turn?

 

** Jos?a [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- muck1208 sitting in seat 1 with $69.02 [Dealer]

- clairdelune sitting in seat 2 with $109.58

- IamDeucE sitting in seat 3 with $168.90

- rolf_allan sitting in seat 4 with $50.80

- MrNatet sitting in seat 5 with $14.65

- HERO sitting in seat 6 with $111.35

 

clairdelune posted the small blind - $0.50

IamDeucE posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to HERO: 9 of Spades, Ace of Hearts

rolf_allan folded

MrNatet folded

HERO raised - $4.00

muck1208 called - $4.00

clairdelune folded

IamDeucE folded

 

** Dealing the flop: 9 of Clubs, 8 of Hearts, 9 of Diamonds

HERO bet - $5.00

muck1208 called - $5.00

 

** Dealing the turn: 2 of Spades

HERO bet - $9.00

muck1208 called - $9.00

 

** Dealing the river: 7 of Clubs

HERO bet - $15.00

muck1208 went all-in - $51.02

HERO called - $51.02

 

 

HH2:

Inget konstigt här heller väl? Jag gillar inte min minihöjning på floppen eftersom det avslöjar att jag har en 7:a, jag borde antingen bara syna eller ställa in honom, vad tror ni om det?

** Samara [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- bajme1 sitting in seat 1 with $11.88

- magarlieile sitting in seat 2 with $44.20

- MegaFossil sitting in seat 3 with $98.00 [Dealer]

- Nymen87 sitting in seat 4 with $29.49

- HERO sitting in seat 5 with $99.00

- karkki77 sitting in seat 6 with $24.00

 

Nymen87 posted the small blind - $0.50

HERO posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to HERO: 7 of Diamonds, Queen of Hearts

karkki77 raised - $2.00

bajme1 folded

magarlieile called - $2.00

MegaFossil folded

Nymen87 folded

HERO called - $2.00

 

** Dealing the flop: 7 of Hearts, 9 of Diamonds, 7 of Spades

HERO checked

karkki77 bet - $4.00

magarlieile folded

HERO raised - $8.00

karkki77 called - $8.00

 

** Dealing the turn: 5 of Diamonds

HERO bet - $13.00

karkki77 went all-in - $14.00

HERO called - $14.00

 

 

HH3:

Båda FI är rätt korta så ingen konstigt att ställa väl? Hur hade jag gjort om båda hade haft mycket marker istället? Ska jag häja pre-flop efter en limpare?

** Samara [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- bajme1 sitting in seat 1 with $9.76

- magarlieile sitting in seat 2 with $36.00

- MegaFossil sitting in seat 3 with $99.85

- Nymen87 sitting in seat 4 with $27.69

- HERO sitting in seat 5 with $127.05

- alek997 sitting in seat 6 with $80.82 [Dealer]

 

bajme1 posted the small blind - $0.50

magarlieile posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to HERO: 10 of Diamonds, Jack of Diamonds

MegaFossil folded

Nymen87 called - $1.00

HERO called - $1.00

alek997 folded

bajme1 raised - $3.50

magarlieile called - $3.50

Nymen87 called - $3.50

HERO called - $3.50

 

** Dealing the flop: 8 of Diamonds, 3 of Diamonds, King of Clubs

bajme1 bet - $3.50

magarlieile folded

Nymen87 raised - $7.00

HERO went all-in - $123.55

bajme1 went all-in - $3.26

Nymen87 folded

 

 

HH4:

Hur ska man spela för att få betalt här?

** Schwerin [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- isse21 sitting in seat 1 with $178.70 [Dealer]

- HERO sitting in seat 2 with $88.35

- rolf_allan sitting in seat 3 with $97.60

- clairdelune sitting in seat 4 with $228.90

- Salkin_22 sitting in seat 5 with $116.55

- All_in_Virus sitting in seat 6 with $115.45

 

HERO posted the small blind - $0.50

rolf_allan posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to HERO: Jack of Clubs, Queen of Hearts

clairdelune folded

Salkin_22 called - $1.00

All_in_Virus folded

isse21 called - $1.00

HERO called - $1.00

rolf_allan checked

 

** Dealing the flop: 7 of Hearts, 5 of Hearts, Jack of Diamonds

HERO bet - $3.00

rolf_allan folded

Salkin_22 called - $3.00

isse21 folded

 

** Dealing the turn: Jack of Spades

HERO bet - $10.00

Salkin_22 folded

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HH2:

 

Eftersom du har settet med en sjua så tycker jag att du ska skjuta på och inte låta dem dra till något. Skulle han ha en 9:a och det kommer en till så blir det jobbigt. Det enda som kanske jag inte gjort är att syna där. Vet att man kanske har odds men tror att man är -ev på att göra dom synen med Q7o och dålig position.

 

HH4:

 

Betalt och betalt... känner att ni är många som ser floppen billigt och du träffar J hyffsad kicker men färgdraget och ev ett stegdrag eftersom det inte var någon raise preflop så kan nån sitta med vadsomhelst. Betta ut och ge dem inga odds och var glad åt den peng du vann... :-)

 

Skulle jag spelat handen hade jag nog höjt eller lagt mig. Höjningen gör att man får mer koll tycker jag och i detta fall kanske nån som limpat QQ-AA , AK så kan du få in hela stacken på slutet med settet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny session avslutad, satt på samma bord som svint0 på tre eller fyra bord, han var bra. Känns som han vet rätt väl hur jag spelar, snodde många potter av mig. Är det någon av er?

Jag slarvade med HH denna omgången, kommer nästagång istället. Jag spelade inte så jätte bra men plussade lite i alla fall, mest beroende på en high stakes spelare som tyckte att det var roligt att ställa in pre i varje hand. lyckades dubbla mot honom en gång.

 

Sessions resultat: $84

Tid spelad: 1h 42min

Rakade händer: 4559

Bankrulle totalt: $5917

Tid spelat totalt: 22h 56min

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny session avslutad, satt på samma bord som svint0 på tre eller fyra bord, han var bra. Känns som han vet rätt väl hur jag spelar, snodde många potter av mig. Är det någon av er?

Jag slarvade med HH denna omgången, kommer nästagång istället. Jag spelade inte så jätte bra men plussade lite i alla fall, mest beroende på en high stakes spelare som tyckte att det var roligt att ställa in pre i varje hand. lyckades dubbla mot honom en gång.

 

Sessions resultat: $84

Tid spelad: 1h 42min

Rakade händer: 4559

Bankrulle totalt: $5917

Tid spelat totalt: 22h 56min

 

Svint0 är pfare... får man fråga vem det va som va high stackes lirare? Jag ha nämligen själv varit med om detta, han la ungefär in 9 inköp på 2 timmer :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...