Gå till innehåll

Tiltad till 100%


Sweeler

Recommended Posts

Hej kära pokervänner!

 

Ja vet inte om denna posten kommer bli way off topic men jag bara måste få skriva av mig, de är man känner sig helt ____ uppgiven, pokerlivet är just nu så grymt mot mig som de bara kan bli.

 

Att notera är att jag inte är någon rik snubbe med stor bankrulle utan spelar turneringar på skoj och för mig är 500kr för en turnering en del. (har man månadslön på 15000kr så).

 

I förrgår natt skulle jag spela 5050pokers 5000$ gdt på natten där dom 10 bästa får betalt (den som jag lirat nu för övrigt) Vid 15 spelare kvar hade jag runt medelstack, tappade rätt mycket i potten efter och när medelstacken var 30.000 hade jag 17.000, då var det 13 spelare kvar, blinds 400/800. Jag tittar ner på AA som sb och hoppas på lite action, alla foldar fram till mig, vill få lite betalt så jag raisar 5000 istället för att gå all in. Killen på bb

täcker mig dubbelt och synar. Flop kommer 102A rainbow och jag går all-in direkt. Till min stora förvåning får jag syn och blir grymt

glad när jag får se J9 unsuited hos bb killen. Men vad händer till min stora bedrövelse? turn kommer med en 8 och river kommer med en 7.

Han slår ut mig på 13e platd med en runner runner stege, även om han täckte mig stort så kan verkligen inte jag hitta synen där?

 

Då var man LAGOM grining, och idag skulle jag ta revanch.

 

Vad hände då för ca 5 minter sen, jo då är det ungefär samma läge, hade 16.000 nu dock, 15 spelare kvar. får JJ och tackar gud, GÅR ALL IN DIREKT, får syn av en kille med K5 suited som har (50K+ marker) och allt ser bra ut tills det där absolut sista riverhelvetet kommer med en kung.

 

När det blir så två turneringar i rad, tilläggas bör att jag åkte ut på bubblan på en 55+5$ turnering 2500gdt på PKR förut idag också. Alltså 3 turneringar där jag waistat bort nästan alla mina insatta surt förväravde doolars. Jag har inte spelat något annat förutom dom 3 dom senaste dagarna och 3 sådana otroliga jävla loss, jag är verkligen nertryckt i skorna just nu. Så lågt man kan komma. Just nu sitter jag här och än en gång känner att jag waistat 500kr och 3 timmar av min sömn för att åka ut precis innan pengarna.

 

Kommer denna otur hålla i sig ? Undra vafan ja gör för fel? :o

 

Jag är tiltad och kommer bara vilja spela mer tills jag tar den där winnen :S fast ja vet att de kommer bara suga o försöka spela mer nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelar inte händerna fel, men om 3 förlorade inköp nästan tömmer din rulle så kanske du ska fundera på att gå ner i nivå.

 

Och ja, oturen kan tyvärr sitta i ett för jävla bra tag och till slut börjar man ifrågasätta sitt eget spel. Kan bara ge dig tipset att gå ner i nivå. Åtminstone nu när allt verkar kännas hopplöst.

 

PS. Dina motståndare spelar sina händer för jävla bedrövligt dessutom. De ska skämmas som ser till att gå vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelar ju händerna rätt så det är klart att oturen inte håller i sig i längden.

Tyvärr får du nog vänja dig vid att pokern är så här emellanåt.

Du kommer även i fortsättningen bli utdragen av tomtar som spelar galet.

Behåll bara ditt normalt vinnande spel och tilta inte så kommer det nog att ordna sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför blinds 400/800. Jag tittar ner på AA som sb och hoppas på lite action, alla foldar fram till mig, vill få lite betalt så jag raisar 5000 istället för att gå all in.

 

hahahaha. Och sen att du ställer flop direkt är ganska gulligt också.

 

Så ska du inte göra om du vill ha betalt i vanliga fall iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelar helt klart händerna rätt, men som tidigare sagts kanske borde du gå ner i nivån.....att tre 3 inköp nästan äter upp din bankrulle = låter som för hög nivå.

 

Otur, men poker går ju upp och ner, det gäller bara att lära sig att hantera downswing....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...