Gå till innehåll

NL 100 Crazy Allin av mig? Grym syn av X


Recommended Posts

Är det jag eller han/hon som spelar galet i denna hand(vi har bara 3st spelade händer tidigare mot varandra)

 

Otrolig syn av han/hon är det iallafall(med 88K99 på bordet)

Kanske om jag bettat 40-50 jag hade sett starkare ut?

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to me Ace of HeartsQueen of Diamonds

me: calls $1

l33twingman: raises $4 to $5

DrGreve: folds

tinga81: folds

SisterSadie: folds

fivecom: folds

me: calls $4

*** FLOP *** 8 of Spades8 of DiamondsKing of Hearts

me: checks

l33twingman: checks

*** TURN *** 8 of Spades8 of DiamondsKing of Hearts9 of Hearts

me: bets $12

l33twingman: calls $12

*** RIVER *** 8 of Spades8 of DiamondsKing of Hearts9 of Hearts9 of Spades

me: bets $106.90 and is all-in'

*** SHOW DOWN ***

me: shows Ace of HeartsQueen of Diamonds (two pair, Nines and Eights)

l33twingman: shows King of ClubsJack of Clubs (two pair, Kings and Nines)

l33twingman collected $195.50 from pot

l33twingman: calls $81.50 and is all-in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

båda spelar idiotiskt.

Varför ställa över 100 dollar i en 30 dollars pott?

Att han sen hittar synen är nästan lika dåligt.

Vad slår han?

Synen är helt kass. Å andra sidan vet han att du antagligen inte har en 8a och 9an verkar otrolig, men när du bettar så mycket kan han egentligen inte syna.

Båda spelar så konstigt, varför ska du riskera så mycket pengar i en så liten pott, och varför ska han riskera så mycket med en sån marginell hand i en sån liten pott.

 

hela handen är tomtig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han synar ju för att ditt spel inte stämmer nånstans...

 

Ja självklart är spelet verkligen konstigt, antingen har mysiskatten allt eller inget här.

Men vill man verkligen betala av så mycket för att få reda på det?

Jag hade lagt mig, man ska vara riktigt jävla säker på att man har bäst hand öfr att syna ett sånt överbet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var typ säker att han hade AK KQ när han höjde preflop......att han inte har en 8 eller 9tycker jag är solklart(om han har det så var det 99 eller 88), så jag försöker helt enkelt representerar A9.

 

Skulle jag spelat om handen skulle jag bettat 45$ istället. Jag spelar rätt aggressivt annars.

 

Att jag limpar AQ var för att det alltid någon efter mig som höjde 4 av 5 gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte varför ni klankar ner på l33twingmans river syn. Han tror att FI är en fisk som inte är kapabel att överbeta brutalt mycket med nöten så därför synar han ner, det räcker med att han har bäst hand 1 av 2 gånger för att hans spel ska vara mycket EV+.

 

Ärligt talat tror jag inte att OP gör det här spelet med en 8 eller 9 nån gång alls så det är supermycket EV+ att syna med en kung här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat hu många här synar en Allin mot en man bara spelat 3händer mot med KJ med det bordet.

 

Ta inte illa upp men dom flesta är inte kapabla att överbeta så mycket med nöten/nästnöten.

 

Det ser väldigt mycket ut som en desperat bluff och det är det ju oxå :)

 

Alla spelar fel ibland det är bara att komma igen och spela bättre i fortsättningen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du inte är orolig att motståndaren sitter på en KK här är ju ett mysterium och att då ta risken att bluffa bort sig är ju helt obra...

 

 

JO jag har nog sett för mycket på HSP(Brad booth"24" vs Phil Ivey"KK") och tror jag kan tillämpa det spelet på NL100 lol :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var typ säker att han hade AK KQ när han höjde preflop......att han inte har en 8 eller 9tycker jag är solklart(om han har det så var det 99 eller 88), så jag försöker helt enkelt representerar A9.

 

Skulle jag spelat om handen skulle jag bettat 45$ istället. Jag spelar rätt aggressivt annars.

 

Att jag limpar AQ var för att det alltid någon efter mig som höjde 4 av 5 gånger.

 

Men AQ är ju fortf. en sån bra hand som du skulle kunna reraisa med preflop. Höj med en gång istället. Får du omslag, ta ett beslut.. Som spelat nu reppar du inget annat än luft. Jag hade synat dig med KJ alla dagar i veckan..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart så betar bättre spelare ofta mycket med nötterna men nu snackar jag 0.5/1 och medelfisken som jag har uppfattat det betar nästan aldrig så mycket MED nötterna.

Kan garantera dig att stora bets oftare betyder en bra hand snarare än en dålig hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...