Macallan Postad 29 Juni , 2007 Rapport Postad 29 Juni , 2007 Just nu har jag mina digitalfoton i en himla röra. Jag tänkte fixa till det på ett riktigt bra sätt. Men jag vet inte hur jag ska gå till väga och att arbeta direkt i Windows är antagligen mycket omständigare än nödvändigt. Jag vill: * Skapa ett digitalt fotoalbum. * Funktion för att visa bilder på ett praktiskt sett (bildspel etc.). * Ta bort röda ögon. * Skriva kommentarer till bilderna, som ska kunna visas i albumet eller om man klickar på bilderna men inte vara en del av själva bilden. Är det möjligt? * Funktion för att förminska och kopiera alla bilder till ny mapp (t.ex. för att spara på webb), originalen behålls självklart. Citera
The Grand Bark Postad 29 Juni , 2007 Rapport Postad 29 Juni , 2007 Testa Googles Picasa med möjlighet till webalbum. Gratis dessutom. http://picasa.google.com/ Citera
brainslicer Postad 29 Juni , 2007 Rapport Postad 29 Juni , 2007 nu vet jag inte om nåt gratis program har alla dom där kriterierna, photo album tex brukar ju vara lösa program osv(ev ingå i ett paket) som bildbehandlings program måste ju GIMP vara det mest avancerade av gratisprogrammen iaf: http://www.gimp.org/ Citera
eurythmech Postad 2 December , 2009 Rapport Postad 2 December , 2009 Någon mer än jag som har problem med gimp 2.6.7? Det hänger sig något alldeles in i analen vid uppstart, i samband med att den läser in typsnitten. Jag har bara ca 300 st på datorn, så det kan inte vara relaterat till det. Datorn blir helt oanvändbar när det här pågår, det tycks inte hjälpa att ge datorn tid, och jag får inte ens igång aktivitetshanteraren. Citera
Mr Zero Postad 3 December , 2009 Rapport Postad 3 December , 2009 Provade just. Inga problem alls. Första gången så tog det en liten stund att läsa in men efter det så blinkar det bara till. Provat gimpshop? Citera
eurythmech Postad 3 December , 2009 Rapport Postad 3 December , 2009 Jag hade inte hört talas om gimpshop innan. Får testa det nu, för igår när jag försökte med gimp igen så krashade det på mer märkligt vis än någonsin förr. Citera
eurythmech Postad 3 December , 2009 Rapport Postad 3 December , 2009 Aha, det kräver att man först installerar det vanliga gimp. Tvivlar på att det fungerar då. Citera
Recommended Posts