Gå till innehåll

SB push på bubblan med höga blinds


dlinder

Recommended Posts

Tänkte kolla med er SnG-rävar vad ni säger om det här, rent generellt. Utgå från något slags standard motståndarmodell, för det är mer konceptet jag är ute efter än just denna handen.

 

OnGame Network Game #521,318,736: Tournament #23593222, $50+$4 - 2007/6/28 - 22:34:9

Seat 2: 44x11 ($4610)

Seat 6: yd0572 ($4900)

Seat 8: Beckham777 x ($2890)

Seat 9: Hero ($2600)

Dealt to Hero [:Qs::7d:]

Beckham777 x: posts small blind 500

Hero: posts big blind 1000

44x11: folds

yd0572: folds

Beckham777 x: bets 2390

Hero: calls 1600

 

Bra eller anus? SnGWiz ger mig bannor som fan här, men jag känner att jag inte kan vika mtp att hans pushrange bör vara mycket bred (först in på sb, tredjestack mot fjärdestack) och jag vid vik hamnar hopplöst efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du lägger dig i det här läget har du ju endast 1600 kvar, samt lilla mörken nästa gång, som är på 500. Detta innebär att du igentligen måste syna med vilka händer som helst från stora mörken.

Att sitta med 1100 kvar på när lilla mörken (på 500) är lagt gör att du även om du vinner den handen när du ställer in pengarna kommer ha 3200, och då ligger du trea i chips med det. Om du däremot vinner nu med Q7 så kommer du ha 5200, leda med det samt att seat8 har 500 kvar. Detta gör att du mer eller mindre är klar för iaf 3e-priset, antaglien även 2a-priset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard syn =)

 

En annan intressant fråga är vilka händer kan du tänka dig att foldar här?

 

Jag hittar inte många händer som jag viker, speciellt inte mot SB. Känns som att man måste gambla här eftersom blindsen är jättehöga höga, tyvärr blir det så ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver ha minst 40.7% vinstchans för att ta synen enligt ICM. Det borde du kunna ha. Jag hade aldrig lagt mig.

 

Är du säker? Låter konstigt, som sagt gav SnGwiz kraftigt minus på syn här. Kommer inte ihåg vilken range den hade på ställaren bara, och av nån anledning är handen borta.

 

 

Men hursomhelst, här måste man ju syna med det allra mesta, eller hur? Typ T5 kan man ju knappast vika heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kraftigt minus kan det aldrig vara, det är ett marginellt läge oavsett vad fi har för ställrange. (any two och det är en jätterätt syn, snortight marginellt felaktig)

 

Men, frågan är vad som händer med ICM i det här läget, går nog att räkna på det också.

 

Men, om ICM var helt korrekt med så här höga blinds skulle det vara rätt att vika de allra sämsta händerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Är ganska säker på att han inte pushar med allt.

 

Hehe, så har jag bustat ut många fi iaf. De har vikt upp anytwo :P

 

Dock lirar jag endast SnG för nöjes/omväxlings skull så har ingen jättekoll. När det handlar om att göra deg så är det cashgame som gäller :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen hemma och kan pilla lite med SNGPT (det var ett tag sedan), orkar inte skapa någon ny struktur (programmet stödjer inte Ongame by default), men min approximation med Partys gamla, antefria, struktur är nog ganska fin.

 

Här får vi att sb ska pusha 48% om bb synar 100%. Kanske lite tightare än jag trott, men var ganska klar på att vi måste lägga en hel del, hur som.

 

Mot 48% vill SNGPT att bb synar 44%. Mot 44% så ska givetvis sb pusha 100%.

 

Mot sb push 100% tycker programmet att bb synar med 83%.

 

Men som sagt, SNGPT tar inte hänsyn till FE och sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...