Gå till innehåll

Var spela PLO dagtid?


stenarn

Recommended Posts

Disclaimer: Nu spelar jag inte mer än 3-5k händer per månad, så ha det i åtanke när ni läser det här.

 

Ang Party: Man får ju oftast en $100 bonus i månaden på Party. Inte så mkt, men det är bättre än ingenting.

 

Min poäng är dock att om man vill spela PLO fullring dagtid så är detta de två siter där man har störst chans att hitta spel på. Det är möjligt att Crypto också har något lir på full ring om man nu är sådan storspelare att rakeback gör en jätteskillnad. Dock, om man känner att ens edge ligger på full ring så tycker jag det är betydligt viktigare att hitta bra spel än att dra in ett par hundra dollar i rb per månad.

 

Och om man spelar över 15k händer per månad så lär man nog hitta lösningar för att betala mindre rake ändå (går på slak lina här m PFs regler för rb-diskussioner, men vi håller diskussionen generell).

 

Personligen höll jag 14PTBB/100 på Partys 1/2 och 2/4 PLO-bord under förra året över de 15k händer jag spelade på de nivåerna på, och de extra PTBB/100 jag fick ihop pga fiskigt motstånd täckte mer än väl över min avsaknad på rakeback. Sedan har ju Stars sitt egna bonussystem med poäng som om man är storspelare (ie supernova) motsvarar en rejäl rakeback efter de uträkningar jag sett på 2+2 och i Olas dagbok. Att sedan ett flushdrag aldrig missar på sajten är en diskussion man får ta med supporten (läs: jag har sämre bb/100 på stars (7 ptbb/100 förra året) ;).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gång i tiden när jag för första gången satte mig på PLO100 så blev jag utdragen fem ggr på raken med top set mot draghänder på Crypto, och sedan dess har jag av ren princip vägrat att spela där. Dock måste jag säga att det jag sett på deras 6-max bord ser mycket trivsamt ut, så jag funderar på att spela lite mer på crypto.

 

Som jag sade i annan tråd har jag hört om colluders på FTPs midstakesnivåer (framförallt på 2/4) och spelar bara HU där för tillfället, dock så hade jag 21PTBB/100 under en skön rush där från oktober till januari, så jag skall inte säga för mycket. Deras CAP-bord är det sjukt värde på förresten, spela de så ofta det går.

 

Mest värde finns dock på Party när det blir shorthanded framåt sena kvällen/natten och folk börjar gå och lägga sig. Kvar finns fullringgrinders som inte kan justera snabbt nog till att det helt plötsligt bara är 3-4 spelare vid bordet samt toktiltade tyskar som donerar rakt ut. Tyvärr verkar Partys bord vara snudd på binära, de är antingen tomma eller fulla...

 

Stars är...jag älskar siten och om jag bara hade lite bättre flyt där skulle jag spela där konstant. Men är man kall på stars är man av någon fantastisk anledning verkligen iskall, så mina swings är alltid större där. Med lite table selection kan man dock hitta bra värde, framförallt på helger.

 

Bästa tipset dock: Gå och lägg dig tidigt på fredagar och lördagar och spela mellan 6:30 och 9 på morgonen på lördag och söndag på sajter med amerikanska spelare. Det är som att ha en sedelpress hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...