m4dh4tter Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 I bubblan i en satelitt till Söngadsmiljonen inträffade följande: 10-max Seat #4 is the button Seat 1: sumey (4085 in chips) Seat 4: hero (4440 in chips) Seat 6: fi1 (2570 in chips) Seat 8: fi2 (3905 in chips) fi1: posts small blind 75 fi2: posts big blind 150 *** HOLE CARDS *** Dealt to hero sumey: folds hero: raises 150 to 300 fi1: calls 225 fi2: calls 150 *** FLOP *** fi1: checks fi2: bets 150 hero: raises 600 to 750 fi1: calls 750 fi2: raises 2855 to 3605 and is all-in hero: ???? syn och jag vinner då vinner jag biljetten värd 215$. syn och jag förlorar då har jag 535 chips kvar. jag viker, då har jag 3390 kvar och ändå en god chans att ta mig vidare. om fi1 viker har han 1520 kvar. Best case är att både jag och fi1 synar. Då räcker det att jag slår en av dem. Worst case är att jag synar och fi1 viker. Torskar jag då mot AQ/set eller drag ligger jag pyrt till. Hur hade ni gjort? Citera
azN- Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Måste ju syna, vad vill du ha på floppen för att syna annars liksom? Citera
Ängeln17 Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Kanske inte en Q oxå. Tveksamt med syn här faktiskt iom att det är bubblan och att du ändå inte blir direkt short. Fi 1 är ju nästa tvungen att syna med tanke på han s stackstorlek och vad som blir kvar om han viker. Ifall han synar så är ju scenariot så att du är vidare om Fi2 vinner annars blir Fi2 shortstackad med 1300 kvar. Så tycker med tanke på att det är bubblan i en sattelit att fold är motiverat. Citera
m4dh4tter Postad 28 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2007 Måste ju syna, vad vill du ha på floppen för att syna annars liksom? Det handlar inte bara om vad jag vill ha på floppen. Menar du att du att man inte skall ta hänsyn till stackstorlekar, prisstruktur, läge i turneringen när man spelar? Citera
m4dh4tter Postad 28 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2007 Kanske inte en Q oxå. Tveksamt med syn här faktiskt iom att det är bubblan och att du ändå inte blir direkt short. Fi 1 är ju nästa tvungen att syna med tanke på han s stackstorlek och vad som blir kvar om han viker. Ifall han synar så är ju scenariot så att du är vidare om Fi2 vinner annars blir Fi2 shortstackad med 1300 kvar. Så tycker med tanke på att det är bubblan i en sattelit att fold är motiverat. Tycker inte det är givet att fi1 synar om jag gör det. Lägger han sig får han antingen en ticket (om jag vinner) eller så har han ~tre gånger så mycket chips som jag (om jag förlorar). Citera
Skumdum Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Hade folk lagt sig mot miniraisar annars? Annars är det som alltid ett bedrövligt spel och jag hatar det., i alla fall med så här pass låga blinds mot stackstorlekarna. Vad gäller floppen så har du ju tur att du får ett såpass gynnsamt läge att folda på eftersom Fi1 går och såsar bakom dig så det tycker jag du ska ta. Citera
Appel Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Jag tycker att du skall vika dig i det här läget. Om du synar kan inte fi1 syna (om han nu inte sitter med typ triss) eftersom han har mins marker in i potten och skulle då åka på bubblan om han inte vinner potten mot er båda. Om du lägger dig måste ju fi1 nästan autosyna (inte en självklarhet, men nästan) eftersom han "bara" kommer bli sittande med 1500 i marker kvar. Detta gör att om fi2 vinner har du en plats. Om fi1 vinner har fi2 typ 1500 i marker. Om fi1 lägger sig har han 1500 i marker. Detta ger dig ändå dubbelt så mkt som minsta stacken. Citera
PsychicIor Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Iom att det är bubblan i en satellit hade jag vikt... Men jag hade aldrig kommit i det läget då jag hade vikt handen pre redan....kanske sett billig flopp, MEN jag hade aldrig gjort en miniraise pre där...förbjudet Citera
Ängeln17 Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Tycker inte det är givet att fi1 synar om jag gör det. Lägger han sig får han antingen en ticket (om jag vinner) eller så har han ~tre gånger så mycket chips som jag (om jag förlorar). Det sa jag inte heller. Sa tvärt om. Om DU viker är h*n nästan tvingad att syn. Däremot om du synar så viker troligen h*n annars vore det megadumt. Citera
Vrakman Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Jag förundras mest av både fi1 och fi2:s spel här...vad har fi1 liksom??? Var hittar han synen på floppen för en tredjedel av stacken, utan att vilja isolera sig? Den gör man ju inte om man inte är säker på att man leder! Triss? I vad? Preflopspelet är ju ännu konstigare isf! Och vad ställer fi2 med? Finns ju bara AQ och AK. Varför återhöjer han inte pre isf? Jag gissar att du leder handen, men det är svårt att avgöra med deras tomtespel. Foldar nog antagligen trots det Citera
m4dh4tter Postad 28 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2007 Det sa jag inte heller. Sa tvärt om. Om DU viker är h*n nästan tvingad att syn. Däremot om du synar så viker troligen h*n annars vore det megadumt. ok Citera
m4dh4tter Postad 28 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2007 Jag förundras mest av både fi1 och fi2:s spel här...vad har fi1 liksom??? Var hittar han synen på floppen för en tredjedel av stacken, utan att vilja isolera sig? Den gör man ju inte om man inte är säker på att man leder! Triss? I vad? Preflopspelet är ju ännu konstigare isf! Och vad ställer fi2 med? Finns ju bara AQ och AK. Varför återhöjer han inte pre isf? Jag gissar att du leder handen, men det är svårt att avgöra med deras tomtespel. Foldar nog antagligen trots det hero: folds fi: calls 1520 and is all-in *** TURN *** [Ac Qd 9h] [Ts] *** RIVER *** [Ac Qd 9h Ts] [Td] *** SHOW DOWN *** fi1: shows [Jc Ks] (a straight, Ten to Ace) fi2: shows [Qc 9c] (two pair, Queens and Tens) TimoG222 collected 6190 from pot ja, jag ledde. fi1 klonkade hålstegen och spelet levde ett tag till... Citera
m4dh4tter Postad 28 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2007 jag hade aldrig gjort en miniraise pre där...förbjudet Nej, den var inte så begåvad Citera
Vrakman Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Nej, den var inte så begåvad Men det var väl å andra sidan få spel som var så begåvade i handen... Citera
Recommended Posts