Gå till innehåll

unik situation med AT


edsf

Recommended Posts

Jag sa till personen jag citerade att jag inte heller killen som gick all-in hade en "bluffhand", då han måste förstå att han inte har FE.

Det är unikt för att situationen uppkommer sällan.

 

 

"ett enkelt vik! Jämt! Oavsett hans range! "

 

nej, inte oavsett hans hd

 

 

"Du är ju som bäst antagligen 60-40 och varför ta ett sånt beslut i det läget? "

 

För att det är massivt EV+ givetvis? Jag borde anta att du pratar om att vi skulle vara 60-40 mot hans HD eftersom det är det enda relevanta, men förstår att du pratar om att vi skulle kunna vara 60-40 mot KQ-KJ, QJ händer. Det spelar givetvis ingen roll att vi är som bäst 60-40 (vilket vi heller inte är, hans HD kan vara 23o+). Om vi har liten chipEV+ på att spela handen i det läget ska vi ta beslutet att syna väldigt ofta.

 

 

 

"Sen har du ju grymt fel när du säger att det inte spelar någon roll hur stor del av stacken vi spelar för. Det är ju givetvis det mest intressanta! Har du jättelite marker kvar, blir det en ganska lätt syn, har du jättemycket marker är det också kanske en lätt syn. Har du normal average stack är det enkelt vik här, således betyder stackstorlek allt här!"

 

Det spelar inte alls särskilt stor roll hur stor del av stacken vi spelar för här, om vi bara har några procents chipEV+ i att spela i den här situationen gör vi det mestadels. Hur stor vår stack är har liten betydelse.

 

 

"Din Hd för syn skulle nog vara AA-QQ, möjligtvis AK. "

 

Jätte-jättefel, du förlorar jättemycket värde.

 

 

Intressant definition av unikt... :roll:

 

 

Hur skulle hans range se ut för att det ska vara Ev+? Hur långt ner tror du han ställer? ATC uppenbarligen av ditt resonemang att döma. Är det troligt? Antagligen inte va? Vilken range synar du med här under de förutsättningar du beskrivit?

 

 

För att göra det enkelt för dig så kan du ponera att du har 1500, 20 000 eller 1 500 000 marker kvar, har då inte detta betydelse för ditt beslut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du säger att han måste förstå att han har 0% FE så finns det ju inte en chans att du ska syna. Om det nu är så att han vet att han kommer bli synad så lär han väldigt sällan ställa med en sämre hand än AT.

 

Nu tror jag inte på att han skulle ha 0% FE, utan däremot ställer just för att han hoppas att alla lägger. Kan ju mycket väl hända att alla lägger i det här läget och jag tror det mycket väl kan vara därför han ställer.

 

Men med tanke på alla som ska agera bakom dig så hade jag absolut lagt i alla fall. Hade det däremot varit så att du limpat innan honom, han ställt och alla lagt sig fram till dig hade läget varit ett helt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fold

förstår inte hur du kan påstå att det är bra potodds?

 

hans allin är ju perfekt, massa limpare och i sen pos, man behöver inte mycket för att ställa här när man dessutom är ganska short, han har väl typ 13BB.

 

MEN en syn med AT? nej.

 

Han kan göra det med många händer? Skriv då upp en HD och kolla hur bra chipEV vi har, om vi har marginellt plus ska vi väldigt ofta syna.

 

förstår inte varför du vill riskera ca 9000 med i ett 50-50,40-60 läge?finns bättre tillfällen att få in pengarna.

 

Det finns verkligen inte bättre tillfällen att få in pengarna. Spelar du turneringar??

Om du får 40-60 mot en HD för 9k i potter på 16k har du antagligen större edge än någon turneringsspelare har.

 

Intressant definition av unikt... :roll:

 

 

Hur skulle hans range se ut för att det ska vara Ev+? Hur långt ner tror du han ställer? ATC uppenbarligen av ditt resonemang att döma. Är det troligt? Antagligen inte va? Vilken range synar du med här under de förutsättningar du beskrivit?

 

 

För att göra det enkelt för dig så kan du ponera att du har 1500, 20 000 eller 1 500 000 marker kvar, har då inte detta betydelse för ditt beslut?

 

Jag har inte sagt att det är troligt att hans range är så vid att det är EV+, jag trodde bara att det var närmre än vad ni trodde och ville därför diskutera den intressanta situationen som sällan uppstår.

Hur kan du tro att jag tror att han trycker ATC?

 

Jag synar nog med AQ+, 77+ beroende på killen. Om han är duktig kan man nog syna vidare. Sen får man ta den första limparen i beaktning också, och en liten procent av gångerna sitter andra limparen på någon riktigt stark hand, sen är dom andra inte farliga.

 

Om vi har 1500 så ändras ju situationen helt då vi behöver lägga in 700 för att vinna jättemycket. Bortsett från när vi har väldigt lite marker skulle det vara optimalt om vi skulle ha något mer marker än vad tryckaren har, säg 18BB, då kunde vi isolera ut alla bakom framgångsrikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

edsf, om vi ska diskutera marginella situationer i en MTT (som verkar vara vad du är intresserad av), så måste prisstegen anges. Du kan inte avfärda kritiken mot att du inte anger den med att det har inte speciellt stor betydelse. Att syna med halva sin stack kommer att ge mätbart utslag mellan cEV och $EV, om det är 2 eller fler priser.

 

Så gör din hemläxa och posta in prisstegen, så kanske du får ut mer av detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

edsf, om vi ska diskutera marginella situationer i en MTT (som verkar vara vad du är intresserad av), så måste prisstegen anges. Du kan inte avfärda kritiken mot att du inte anger den med att det har inte speciellt stor betydelse. Att syna med halva sin stack kommer att ge mätbart utslag mellan cEV och $EV, om det är 2 eller fler priser.

 

Så gör din hemläxa och posta in prisstegen, så kanske du får ut mer av detta.

 

Prisstrukturen är helt enkelt inte alls av speciellt stor betydelse om det inte är väldigt nära bubbla (tack vare att då trycker kortstacken tajtare, det skulle knappt spela någon roll om han skulle trycka med precis samma HD som han gör när det inte skulle vara bubbla) eller finalbord.

 

Det som dock kommer förändras när man synar för halva stacken är som kurtkatt säger att spelet ändras när man får fler eller färre marker i sin stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prisstrukturen är helt enkelt inte alls av speciellt stor betydelse om det inte är väldigt nära bubbla [...] eller finalbord.

 

Det som dock kommer förändras när man synar för halva stacken är som kurtkatt säger att spelet ändras när man får fler eller färre marker i sin stack.

 

Men för i %#&", du säger ju själv att prisstrukturen och antal spelare kvar till bubbla har betydelse. Vi andra har ju ingen aning om hur långt det är kvar till bubbla, om ni är ITM eller sitter på finalbord.

 

Säg hur många spelare (ungefär) det är kvar till ITM och hur många som får pris, så kanske vi kan få en uppfattning om huruvida det påverkar nämnvärt. Du kan bara säga "nej, det är jääättelångt från bubbla", så är vi rätt nöjda med det. Fattar inte varför du vägrar säga nåt sånt.

 

Och som sagt, om det är en marginell situation, vilket du verkar tycka, då ÄR det viktigt.

 

Sen tror jag att du generellt missar en hel del av prisstrukturens betydelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var faktiskt i den situationen i en turnering en gång och tog syn. Alla andra vek sig, fick syn av QQ och torskade och åkte. När jag tänkte efter så var det klockren fold. Men väl inne i turneringsruset var jag sugen på att vinna hela. så behövde dubbla för att ta mig uppåt. Gick ju tyvärr inte vägen. Så jag foldar den alltid i sådana lägen.

Så för mig, klockren fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...