Gå till innehåll

Hur spela mot raisenissar?


Tompa66

Recommended Posts

Ja,jag har stött på en del nissar som raisar PRECIS varenda hand med i princip vad som helst även händer som 7-2off (Boss media nätverket) och dom flesta är Ryssar eller Finnar,,,,någon som känner igen det?

 

så hur lägger man upp spelet mot dom,, speciellt när man själv inte träffar något på X antal händer,,sitta och vänta in eller köra motdrag,, men det känns lite osäkert för som sagt om man själv missat totalt så får ju oftast nissen in något jävla par ,,,

hur göra ,,,har blivit riktigt sne på några Tomtar på Boss media som sagt raisar med allt och naturligt vis träffar dom monster när man väl själv går med med typ AA KK AK!

Så man sitter ju bara och önskar träffa monster så man får trycka dit dom!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud jag ställer en nybörjar fråga i all välmening så skall 2 troligtvis finniga fjortisar hoppa på en med en gång, med antidonk snack!!

För helvete att ni ens orkar ge er in i denna tråd *suck*

lägg ner ta bort tråden eller vad fan som helst, vad sjutton e detta POKER FORUM TILL FÖR EGENTLIGEN???????

Finns det inga ödmjuka svar längre här i världen*skakar på huvudet*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns väl egentligen två vägar.

 

Väg ett är att du spelar snortight o bara går in med premiumhänder, rerejsar tillbaka o isolerar. Variansen minskar. Denna metod fungerar väl bäst på fullringsbord där blindsen återkommer mer sällan än SH.

 

På SH så rerejsar du mer frekvent med större HD. Variansen ökar men du leder oftast mot hans HD.

 

Det gemensamma i båda sätten är att du isolerar honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud jag ställer en nybörjar fråga i all välmening så skall 2 troligtvis finniga fjortisar hoppa på en med en gång, med antidonk snack!!

 

Donner = finnig fjortis. LOL

 

Till din fråga så vet jag inte riktigt vad du undrar över. Hur tror du själv att du ska spela? Om du bara lirar med AA/KK/AK så har du kommit till rätt weaktghta forum iaf. Som tidigare sagts i tråden så var glad att dom ger dig pengar och kan du inte lista ut hur du ska anpassa dig så kanske du ska byta till en annan sajt. Varians is a bitch, men du har ju hittat ett ställe med stort EV+.

 

En sak till: Att starta en sån här tråd och få två småspydiga svar på en dum fråga och sen hugga tillbaka är ju inte så bright.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak till: Att starta en sån här tråd och få två småspydiga svar på en dum fråga och sen hugga tillbaka är ju inte så bright.

 

För vem e det en dum fråga? för dig och dom andra pokerproffsen kanske, men tror du det bara finns sånna här på forumet?

 

Men det är väl som vanligt ni glömmer bort när ni själva var nybörjare och möjligtvis ställde lite frågor,, men ödmjukhet e en bortglömd dygd nu förtiden speciellt i pokerkretsar har jag märkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är väl som vanligt ni glömmer bort när ni själva var nybörjare och möjligtvis ställde lite frågor,, men ödmjukhet e en bortglömd dygd nu förtiden speciellt i pokerkretsar har jag märkt

 

Jag menade snarast att man får räkna med att få lite skit. Att världen inte är gulliga rosa moln. Och när du hugger tillbaka är det knappast nånting som gör att folk svarar bättre eller snällare nästa gång. Och vad är vitsen med ödmjukhet? Du kallar dom där ryssarna och finnarna för ryssar och givetvis träffar dom monster. Det låter som att dom spelar ut dig och du inte vill erkänna det. Ödmjukt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud jag ställer en nybörjar fråga i all välmening så skall 2 troligtvis finniga fjortisar hoppa på en med en gång, med antidonk snack!!

För helvete att ni ens orkar ge er in i denna tråd *suck*

lägg ner ta bort tråden eller vad fan som helst, vad sjutton e detta POKER FORUM TILL FÖR EGENTLIGEN???????

Finns det inga ödmjuka svar längre här i världen*skakar på huvudet*

Innan jag såg detta inlägget tänkte jag faktiskt svara på din första fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite citat från reglerna för den här delen.

* Inga frågor, där frågeställaren önskar lära sig något, är för banala.

 

* Alla sorters pokerrelaterade frågor är välkomna, oavsett ämne. Undantaget är ämnen som finns behandlade i samlingstrådar.

 

* Alla sarkastiska, elaka eller förminskande svar rensas bort undantagslöst.

 

Sådär tycker ni får ge killen lite creds, då han faktiskt har rätt och har all rätt att försvara sig. Detta är nybörjardelen och då får ni faktiskt stå ut med sådana här frågor om ni ska läsa här. Om ni vill vara dryga och nedvärderande får ni allt hitta en annan forumsdel att klaga i helt enkelt, även du kolli ;) Ni borde veta bättre...

 

On topic; Det supertequila skriver stämmer väldigt bra iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina tips:

 

Sätt notes på dem och försök i möjligaste mån sätta dig direkt till vänster.

 

Iakta hur de spelar postflop, speciellt bluffrekvens och var smärtgränsen går. Alltså, hitta ett spel där du kan plocka dem postflop. (Skänk dem en slant om så behövs.)

 

Var vaksam på övriga spelare som också så klart letar lägen att exploatera lagsen.

 

Ofta blir effekten (om det finns >2 lags vid bordet) att hela bordet blir väldigt löst preflop. Då blir fler händer spelbara pre (spela dock inte lika löst), men försök hålla potten låg om du inte sitter med premium i position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite citat från reglerna för den här delen.

* Inga frågor, där frågeställaren önskar lära sig något, är för banala.

 

* Alla sorters pokerrelaterade frågor är välkomna, oavsett ämne. Undantaget är ämnen som finns behandlade i samlingstrådar.

 

* Alla sarkastiska, elaka eller förminskande svar rensas bort undantagslöst.

 

Sådär tycker ni får ge killen lite creds, då han faktiskt har rätt och har all rätt att försvara sig. Detta är nybörjardelen och då får ni faktiskt stå ut med sådana här frågor om ni ska läsa här. Om ni vill vara dryga och nedvärderande får ni allt hitta en annan forumsdel att klaga i helt enkelt, även du kolli ;) Ni borde veta bättre...

 

On topic; Det supertequila skriver stämmer väldigt bra iaf.

De flesta klickar nog in och skriver av sig utan att ha kolla på vilken forumdel det är. Gäller iaf mig.;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

* Alla sarkastiska, elaka eller förminskande svar rensas bort undantagslöst.

 

 

det händer väl typ aldrig att ett sarkastiskt svar 'rensas bort'

 

ibland undrar man vad alla moderatorer gör... :roll:

 

jo de skriver nog egna förminskande svar

 

 

Roligaste är ju när en nybörjare postar en hand som han är stolt över. Genererar garanterat 10 sarkastiska och förminskande svar per minut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...