Gå till innehåll

Mustang VS Jaguar


ingensomvet

Mustang VS Jaguar  

62 medlemmar har röstat

  1. 1. Mustang VS Jaguar

    • Mustang
      35
    • Jaguar
      27


Recommended Posts

Då ska vi ge tråden ett försök även om du inte ville specifiera mer just vad för bil du va ute efter. Har försökt så gått jag kunnat att hitta bilar som är så nya som möjligt. När du säger att jaggan gått 18k mil så är det inget jag skulle vilja satsa på begagnat. Mustangen har som eloge38 säger redan för mycket hästkrafter, bara kolla in reviews på nya shelby versionen av mustangen den kan verkligen inte använda sina hästar rätt.

 

Så då ska jag försöka hitta lite sportiga bilar jag tycker du ska satsa på och försöka motivera varför.

 

Nissan 350z

http://www.blocket.se/vi/12437305.htm?ca=15_s

En ruggit snygg bil med en grym väghållning och körkänsla. De nackdelar jag kan se är att den är 2 sitsig och inte riktigt lika snabb som mustangen. Dock om du kan tänka dig en 2 sitsig så skulle jag välja den här före mustangen alla dagar då det är en bil i absoluta toppen i sin klass, går också göra snabbare än mustangen också med diverse moddar.

 

Honda S2000

http://www.blocket.se/vi/12122622.htm?ca=15_s

Som en redan tidigare har nämnt, också 2 sitsig och cabriolet vilket har sina för och nackdelar.

Finns nog ingen bättre sportbil med tanke på prestanda, kvalite, körglädje och väghållning i det här prissegmentet dock kanske inte riktigt lika snygg som 350z men inte ful för det en ruggit bra bil.

 

Annars om du är ute efter ren råprestanda och kanske inte bryr dig så mycket om designen så är Mitsubishi Lancer EVO kanske något, om du vill ha en bil som kan prestera mycket utan större konsekvenser med små uppgraderingar så är den given.

 

Andra intressanta bilar du bör ta en titt på är Mazda RX-8, Subaru Impreza och Audi TT vad alla dessa bilar har gemensamt är att de går att få i princip nyskick för din budget och är bra sportbilar =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars om du är ute efter ren råprestanda och kanske inte bryr dig så mycket om designen så är Mitsubishi Lancer EVO kanske något, om du vill ha en bil som kan prestera mycket utan större konsekvenser med små uppgraderingar så är den given.

 

 

om man bara är ute efter banprestanda så är väl nån typ av lotus given?

Det som är lite trist är ju att den knappt går att köra varken i stan om det är trafik eller på motorväg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om man bara är ute efter banprestanda så är väl nån typ av lotus given?

Det som är lite trist är ju att den knappt går att köra varken i stan om det är trafik eller på motorväg.

 

Jo absolut men de går också upp ganska bra i pris =) Fördelen med EVOn är att den fungerar jättebra som vanlig bil och när det nu krävs så får man sina bang for the buck. En moddad evo har extremt bra banprestanda och har och 4-5 säten vilket inte är fy skam i den prisklassen, lotus använder man sig inte av till vardagen precis =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo absolut men de går också upp ganska bra i pris =) Fördelen med EVOn är att den fungerar jättebra som vanlig bil och när det nu krävs så får man sina bang for the buck. En moddad evo har extremt bra banprestanda och har och 4-5 säten vilket inte är fy skam i den prisklassen, lotus använder man sig inte av till vardagen precis =)

 

jo, kanske det:-) Men jag skulle aldrig kunna vara så vettig om jag köpte en prestandabil:twisted: Skulle sluta med att jag gick över budgeten ett par hundra lax och slutade med en ferrari 355 utan garage att förvara den i8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...