criminology Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Kort om mig, är 21 år och spelat poker i 1-2 år lite halv slaskigt. Aldrig haft det som nån inkomst, dock har det ökat kassan något. Jobbar just nu, så blir mest spel på helger samt kvällar då jag orkar. (sitter framför datorn hela dagen på jobb) Ska hålla mig till SnG nu i början då jag ska försöka bygga lite bankrulle. Kommer köra på Ipoker som det ser ut nu, och det kommer mest bli SH NL och PLO. Valde Ipoker pga. att jag gillar klienten samt jag tycker det verkar som där e rätt mycket nybörjare fortfarande. Har aldrig haft någon "Bankrulle", detta ska jag nu börja med. Börjar med köra 10+1 $ SnG. Bankrullen är 300$ Krav - Ska inte gå upp i nivå förrän jag har minst 50 inköp till nästa nivå. - Jag ska gå ner i nivå när jag har under 30 inköp på respektive nivå. Mål - Kortsiktigt mål: Gå upp till 20+2 $ Nivån (Bankrulle på över 1k$) - Långsiktigt mål: Bli stabil på 100-200$ Nivån (En FETT Bankrulle) Resultat Juni: +50$ - Bankrullen är 350$ /Criminologyboi Citera
Klyka Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 GL. Posta HH's. Håll dig till BR-kraven. Tilta inte. Edit: Och välkommen till forumet! Citera
criminology Postad 26 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2007 Ska hålla benhårt på Bankrullen, och tilta tror jag kan undvika på SnG. (CG är en annan femma ) Någon ipoker sida som rekommenderas? Bonus eller RB? Tack Citera
Klyka Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Bonus eller RB? RB får vi inte tala om här på forumet, såvida det inte gäller allmän RB, dvs som erbjuds alla spelare på siten. Så det avstår jag från, men du kan säkert hitta nåt genom att leta runt själv. Ang bonusar i allmänhet o iPoker i synnerhet så har jag inte mkt att komma med. Själv spelar jag Full tilts signupbonus just nu (inte iPoker iofs), tror den är rätt bra även för SnG. Varför vill du spela just på iPoker? Citera
criminology Postad 26 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2007 Gillar klienten samt fått intrycket av rätt mycket dåliga spelare. Gillar deras Paystructe på SnG även. Om jag tar fördelar/nackdelar mot andra nätverk. OnGames, gillar inte paystructure. Annars helt ok. Boss Media, aldrig funkat för mig (ända nätverket jag inte plusat på) Prima, man börjar med alldelse för liten stack på deras normala SnG. Cryptonic, inte provat SnG men gillar inte utsende klient/beta.. svårt o beta med musen. SvS , samma som Boss Media. Mansion, bara fullring och laggar. Ipoker Fördelar? Hyfsat dåliga spelare Bra paystructure (stavning?!) Många spelare online, behöver oftast inte vänta länge för SnG. Stor Variation, Double Stack, Turbo, Extrem Turbo, PLO mm. Nackdelar? Jävligt seg utbetalning, iallafall på CDpoker ska inte spela där igen. Annars vet jag inget som jag stör mig direkt på, möjligtviss borden blir väldigt små om man har miniview. Har säkert spelat på flera nätverk men kommer inte på flera just nu. Har fastnat för Ipoker, ska försöka fixa en hyfsad deal på någon sida idag. Citera
Klyka Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Bra paystructure (stavning?!) Payout structure tror jag. Men vet inte. Hur är deras payout structure då? Citera
criminology Postad 27 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2007 Det är 42$, 18$ på 6 manna 10+1$, tycker det är bra då jag oftast blir 1-2a. Tror det blir Carlos poker. Fördelar: Hyfsat bra färger på klienten, 100% deposit bonus upp till 600$ (verkar inte ha någon tid man måste klara det på), även fixat så jag ska få RB (men det fick vi väl inte tala om) EU sida, från skillnad från Chillipoker som oxo hade rätt bra erbjudande, dock jobbiga färger. Ongames är 1-3 pris, blir rätt dåligt för 1an o 2an då... Citera
Klyka Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 70/30-struktur alltså. Jo, håller med om att det är en bra struktur. Generellt brukar det vara så att ju brantare struktur (ju mer till de högre positionerna) desto mer gynnar det de bättre spelarna, iom att de bättre spelarna oftare placerar sig högst. Extremfallet av en jämn (vad är motsatsen till brant?) struktur är när alla får inköpet minus rake tillbaks, och där går alla back (just pga raken). En struktur där 3 av 6 får pris är knappt värd att spela med, eftersom du får så liten edge relativt raken. Sen finns det siter som har annan struktur med 2 priser. Till exempel har jag för mig att SvS kör med 65/35, vilket inte heller är särskilt bra. Bäst borde egentligen vara winner takes all, men det vettefan om det finns nånstans.. Citera
criminology Postad 27 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2007 Det finns på iPoker, finns rätt många olika variationer. Någon som vet hur många iPoker konto man får ha? Ska försöka få lite tid o lira idag! Citera
criminology Postad 28 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2007 Blev aldrig något igår Däremot ladda jag på kontot iallafall, det blir carlos poker! Någon som spelat där? Citera
Klyka Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Menar att det finns winner takes all på iPoker? Jag har sjukt dålig koll på det nätverket. Vilka siter ingår? Citera
Vrakman Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Det är 42$, 18$ på 6 manna 10+1$, tycker det är bra då jag oftast blir 1-2a. Tror det blir Carlos poker. Fördelar: Hyfsat bra färger på klienten, 100% deposit bonus upp till 600$ (verkar inte ha någon tid man måste klara det på), även fixat så jag ska få RB (men det fick vi väl inte tala om) EU sida, från skillnad från Chillipoker som oxo hade rätt bra erbjudande, dock jobbiga färger. Ongames är 1-3 pris, blir rätt dåligt för 1an o 2an då... Ongames fullrings-SNG (10 pers) är det utbetalning ala 50-30-20. SH är det 70-30, men det är 5 pers som finns och inte 6. Sen kanske man inte diggar Ongame ändå... Citera
Burran Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Kommer följa. Lirar själv sng på Fulltilt just nu, kan rekommenderas. Citera
criminology Postad 28 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2007 Menar att det finns winner takes all på iPoker? Jag har sjukt dålig koll på det nätverket. Vilka siter ingår? Ja det finns, dock så är de inte så poplära som standard. Finns allt möjligt, turbo, extrem turbo, double stack, winners take all, regular mm. Ipoker=CDpoker,Nobel,NOIQ,Carlos Poker, Expekt mm fler. Citera
criminology Postad 28 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2007 Kommer följa. Lirar själv sng på Fulltilt just nu, kan rekommenderas. Det är eget nätverk eller? Antal bord, seg? Är det 70/30 paystructure på 6 manna oxo? Har ett svagt minne om jag lirat där förr Citera
criminology Postad 28 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2007 Ongames fullrings-SNG (10 pers) är det utbetalning ala 50-30-20. SH är det 70-30, men det är 5 pers som finns och inte 6. Sen kanske man inte diggar Ongame ändå... Ja så var det kanske, upplevde det var snålt med $, berode väl på det var 5 manna då. Får se hur det går på Ipoker, annars har jag Bestpoker i tankarna oxo. Citera
Burran Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Det är eget nätverk eller?Antal bord, seg? Är det 70/30 paystructure på 6 manna oxo? Har ett svagt minne om jag lirat där förr 65-35 på 6-manna. Spelar dock endast FR själv. Där är det vanliga 50-30-20. FR är för övrigt 9-manna. Eget nätverk. Väldigt bra drag när amerikanarna spelar, vilket är typ alltid. Något sämre på EM svensk tid. Jag kör enbart turbo och då höjs blindsen var 3e minut. Citera
criminology Postad 28 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2007 65-35 på 6-manna. Spelar dock endast FR själv. Där är det vanliga 50-30-20. FR är för övrigt 9-manna. Eget nätverk. Väldigt bra drag när amerikanarna spelar, vilket är typ alltid. Något sämre på EM svensk tid. Jag kör enbart turbo och då höjs blindsen var 3e minut. Ok, e inte så mycket för FR. Om jag inte trivs på Ipoker kanske jag kommer ditt, men just nu känns ipoker rätt.. Ska försöka hinna spela lite idag. Är sugen på spela men har ont om tid, jobbar häcken av mig... Citera
criminology Postad 29 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 29 Juni , 2007 Körde lite igår, slaksa bort en 150 dollar på CG på prima. Förlorar först 10 10 all in pre flop mot en lowstack. Han beta 3bb varje pot, så jag ställde in när han gjorde det för 7gg i rad. Tyvärr satt han på K K. Sen gambla jag med mitt mellan par + Ess färgdrag, gick ingen vidare de heller. Slaskigt spel av mig, får skylla mig själv, ska försöka undvika CG ett tag nu och försöka bygga på min nya Bankrulle. Blev dock inget på iPoker igår, idag blir det lite iallafall. Citera
criminology Postad 29 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 29 Juni , 2007 Var första passet avslutat, gick skit.. Låg minus 7 inköp ett tag, det fixa till sig och det slutade på + 7$. Varit trött hela dagen, sovit 5h tre dagar i streck.. blir o sova ut nu. Körde totalt 12 st SnG +7$ Bankrulle 307 $ Citera
criminology Postad 30 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 30 Juni , 2007 Blev en SH PLO SnG imorse, var verkligen dåliga spelare i den.. Gick bra iallafall och jag vann rätt överlägset, blir antaligen mera lir ikväll. Nu ska jag ut o shoppa lite sommar kläder. + 31$ Bankrulle 338$ Citera
criminology Postad 30 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 30 Juni , 2007 Vann tillbaka vad jag förlora sist på CG på Prima. Slaska ihopa lite på PLO CG Ska försöka spela mera PLO CG i stället för Hold Em NL, känns som det finns sjukt mycket fisk på PLO. Roligt när folk förlora ett inköp på Q hög färg och börjar svära i chatten. Citera
criminology Postad 30 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 30 Juni , 2007 Kommer posta lite händer när något intressant kommer upp, varit mest standard än så länge. Citera
criminology Postad 30 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 30 Juni , 2007 Förlorade 4 st NL, vet ej vad som har hänt med mitt spel... Tog tillbaka lite på PLO SnG iallafall. + 12$ Bankrulle 350$ Citera
Jackrabbit Slim Postad 1 Juli , 2007 Rapport Postad 1 Juli , 2007 Förlorade 4 st NL, vet ej vad som har hänt med mitt spel... Ett tips är väl att inte dra några större slutsatser av resultatet i 4 turneringar. Lycka till! Citera
Recommended Posts