hampulito Postad 17 September , 2007 Rapport Share Postad 17 September , 2007 Trovi99 är ju verkligen urusel spelade mot henne igår. på 120 händer häjde hon inte från knappen en enda gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zumsar Postad 17 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 17 September , 2007 Okej för den killen fick mig att lägga AK på K86 rainbow flopp. Riktigt vältajmat av honom (han hade öppen, sa han - jag trodde tvåpar/set). Det är allt jag kommer ihåg från vår match och vi har nog inte spelat sen dess! Japp, dig är det ju ganska onödigt att möta men vi skulle ju lira lite NL100 eller vad sa vi? lolaola tror jag inte att jag har mött, vet bara att han är EVPs största NL400HU grinder. Han är ALLTID där! Han sätter sig aldrig vid mina bord så jag tror vi vet att det är onödigt att möta varandra. Men ska väl prova nån gång! Rubyrunner spelar så aggro (pottar ju varje gata) och har klonkat så sjukt de 2-3 ggr jag har mött honom (och har två kompsiar som också har åkt på sjuka saker mot honom) så han spelar jag inte mot just nu. Fast han borde ju vara jättefnit väre..asthmakid och Hallaisen har jag aldrig sett ! BldZwtTrn är ju en hollänsk spelare som lever på poker så det är ju rätt onödigt att spela mot honom. trovi99 spelar jag gärna mot om jag inte minns fel! Jo, han spelar väldigt väl men med min lite aggressivare spelstil så åker såsen in med AK på Kxx om jag inte anar ugglor i mossen. Det vore riktigt roligt att bara sitta och smålira lite, inte pengarna som är viktiga men för att hålla seriös nivå kanske NL100 kan vara lagom. Ska dra till Cypern om ett par dagar så det kanske blir svårt att klämma in innan, men efter solsemestern kommer jag vara taggad kan jag lova! Om du skulle möta dem skulle du väl iaf whina om vilken dunderfisk jag är, skulle gärna få lite mindre väntetider när jag sitter och väntar på motstånd. Har egentligen knappt mött dem, det är bara att de verkar ha någon policy att inte möta mig, har exempelvis inte spelat fler än 100 händer mot någon av dem, utom CantBeatU då. Trovi99 är ju verkligen urusel spelade mot henne igår. på 120 händer häjde hon inte från knappen en enda gång. Urusel är kanske att ta i men han har som sagt en väldit öppen spelstil och i längden tror jag många kan nöta ner honom, dock ingen jag iaf plussar enorma mängder på kort tid mot. I någon tidigare post presenterade jag ett litet system som skulle göra att jag skulle få semiskotta NL1k vilket jag utnyttjade nyss. Lyckades till min glädje plussa två inköp, +$2.000 vilket ger dagsresultatet +$2.900 vilket jag tror är personligt dagsrekord på just cash game. Spelade ganska försiktig och säker poker men utsattes ändå för ett par knepiga situationer och åkte också på en JJ mot QQ all in pre mot en semishort. Lägger upp en hand jag gärna vill ha tankar omkring i nästa post, här är dock ett bevis på att en lysande framtid på NL1k spås. Seat 1: immortal8 ($1,868.50) Seat 2: pataya78 ($1,000.00) Seat 3: Dagi_Duck ($362.75) Seat 4: santantonino ($70.75) Seat 5: Espectral ($967.75) Seat 6: Kaffedopp ($1,888.75) Kaffedopp posts the small blind of $5.00 immortal8 posts the big blind of $10.00 The button is in seat #5 *** HOLE CARDS *** Dealt to Kaffedopp10 of Hearts pataya78 folds Dagi_Duck folds santantonino calls $10.00 Espectral folds Kaffedopp calls $5.00 immortal8 checks *** FLOP *** Kaffedopp bets $30.00 immortal8 folds santantonino raises to $60.75 and is all-in Kaffedopp calls $30.75 *** SHOW DOWN *** Kaffedopp shows santantonino shows *** TURN *** *** RIVER *** *** SUMMARY *** Board: Kaffedopp collects $148.50 1/9: -$1.000 2/9: +$200 3/9: +$350 4/9: - 5/9: +$200 6/9: +$700 7/9- 8/9: +$700 9/9: +$600 10/9: +$450 11/9: +$450 12/9: -$400 13/9: -$2.250 14/9: +$1.550 15/9: - 16/9: +$1.000 17/9: +$900 [+$2.000] Tot: +$5.450 [xxxx] = Semiskott på NL1k, rullen för detta ligger just nu på $3k efter dagens session. Ha det bra allihopa, god natt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 17 September , 2007 Rapport Share Postad 17 September , 2007 Grisigt att boosta resultaten med såna där skott hörru Skämt åsido! Kul att det rullar för dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zumsar Postad 17 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 17 September , 2007 Fösta gången jag spelar mot Fi och har absolut noll uppfattning om denne mer än att jag tror personen är stabil och vinnande (satt på fler än 3 bord iaf med fulla inköp eller mer). Han 3-betade mig pre en gång cirka 10-15 händer tidigare och jag foldade någon T9s eller liknande. Vad gör vi på turn? Övriga kommentarer kring handen uppskattas också. Seat 1: MMaverik ($366.00) Seat 2: neziard ($945.00) Seat 3: ludovic ($435.00) Seat 4: koendb ($1,103.00) Seat 5: Kaffedopp ($1,397.00) Seat 6: lozere ($381.62) Kaffedopp posts the small blind of $5.00 lozere posts the big blind of $10.00 The button is in seat #4 *** HOLE CARDS *** Dealt to KaffedoppQueen of Diamonds MMaverik calls $10.00 neziard folds ludovic folds koendb raises to $45.00 Kaffedopp raises to $140.00 lozere folds MMaverik folds koendb calls $95.00 *** FLOP *** Kaffedopp bets $240.00 koendb calls $240.00 *** TURN *** Kaffedopp ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dave^ Postad 17 September , 2007 Rapport Share Postad 17 September , 2007 Jag skulle C/F på turn. Kanske vekt, men jag kan inte se någon annan linje att ta. Annars gillar jag hur du spelat handen hittills. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 17 September , 2007 Rapport Share Postad 17 September , 2007 Läckert dagsresultat:-D Skönt när skotten går som de ska. Angående handen så c/f jag, Efter att det där turnkortet fallit så bör du ju inte leda över en enda hand givet hur handen utspelats. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XaaL Postad 18 September , 2007 Rapport Share Postad 18 September , 2007 Läckert dagsresultat:-D Skönt när skotten går som de ska. Angående handen så c/f jag, Efter att det där turnkortet fallit så bör du ju inte leda över en enda hand givet hur handen utspelats. Först tänkte jag lite, sen läste jag det här. Du leder ju verkligen inte över 1 enda hand! Så C/F Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zumsar Postad 18 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 18 September , 2007 Grisigt att boosta resultaten med såna där skott hörru Skämt åsido! Kul att det rullar för dig. Haha, tack så mycket, det värmer! Jag skulle C/F på turn. Kanske vekt, men jag kan inte se någon annan linje att ta. Annars gillar jag hur du spelat handen hittills. Tack för tankarna! Jag tyckte också att det kändes lite vekt men precis som punkrock_kid och Salan har påpekat finns det väl inte många händer som jag har slagen. Läckert dagsresultat:-D Skönt när skotten går som de ska. Angående handen så c/f jag, Efter att det där turnkortet fallit så bör du ju inte leda över en enda hand givet hur handen utspelats. Tack så mycket, ska försöka fortsätta med semiskottandet men under fortsatt kontrollerade former. Det viktigaste är väl att jag fortsätter vara noga med table selection. Tror jag bytte bord 5 gånger under de 40 minuterna jag skottade. Kul att du tittade in i dagboken btw, hoppas att du kan fortsätta kika in då och då och lägga någon kommentar eller analys på någon hand! Jag har funderat en hel del på handen såhär i efterhand och kommit fram till att det verkligen inte finns mycket värde i att avfyra på turn igen när det usla kortet faller. Dock i stridens hetta gick mer tankegången "ska jag bli den weaktighta spelaren som i mitt förra försök att kliva upp eller ska jag köra järnet och inte låta regularsen leka med mig". Först tänkte jag lite, sen läste jag det här. Du leder ju verkligen inte över 1 enda hand! Så C/F Ni har förmodligen rätt, de allra flesta händer har mig slagen. Dock är det väl två händer som jag faktiskt tror han skulle kunna sitta med, AQs och AKs även om jag är slagen den absoluta majoriteten av gångerna. Sedan är frågan, kan han folda slowad KK/AA där? Tack för alla kommentarer och tankar! Ni har övertygat mig om att c/f antagligen är bäst att välja som standardlinje men denna gång spelade jag på detta sätt: Seat 1: MMaverik ($366.00) Seat 2: neziard ($945.00) Seat 3: ludovic ($435.00) Seat 4: koendb ($1,103.00) Seat 5: Kaffedopp ($1,397.00) Seat 6: lozere ($381.62) Kaffedopp posts the small blind of $5.00 lozere posts the big blind of $10.00 The button is in seat #4 *** HOLE CARDS *** Dealt to KaffedoppQueen of Diamonds MMaverik calls $10.00 neziard folds ludovic folds koendb raises to $45.00 Kaffedopp raises to $140.00 lozere folds MMaverik folds koendb calls $95.00 *** FLOP *** Kaffedopp bets $240.00 koendb calls $240.00 *** TURN *** Kaffedopp bets $550.00 koendb folds Uncalled bet of $550.00 returned to Kaffedopp *** SHOW DOWN *** Kaffedopp mucks *** SUMMARY *** Board: ] Kaffedopp collects $777.00 Ska dra iväg på handbollsträning strax men det är inte helt omöjligt att jag slänger in lite grind efter träningen om inte klockan blir för mycket. En trevlig låt såhär på en tisdagkväll när höstmörkret börjar lägga sig: Iron Maiden - Fear Of The Dark (Live @ Rock In Rio 2001) http://youtube.com/watch?v=28GaKoCuobU Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 18 September , 2007 Rapport Share Postad 18 September , 2007 Hmm, skumt att han hade en hand han kunde folda:-) jag tror han kommer bomba AA/KK ganska hårt på flop ifall han slowar den pre så de händerna är nog inte JÄTTEtroliga iaf. Förmodligen en floatad AK eller liknande(möjligen nåt färgdrag), tror inte du får av honom en bättre hand särskilt ofta men men, du vann ju potten iaf;-) Yeahyeah, ska försöka komma in och hacka på hur du spelar lite mer:-D Var inte orolig... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hampulito Postad 18 September , 2007 Rapport Share Postad 18 September , 2007 Fösta gången jag spelar mot Fi och har absolut noll uppfattning om denne mer än att jag tror personen är stabil och vinnande (satt på fler än 3 bord iaf med fulla inköp eller mer). Han 3-betade mig pre en gång cirka 10-15 händer tidigare och jag foldade någon T9s eller liknande. Vad gör vi på turn? Övriga kommentarer kring handen uppskattas också. Seat 1: MMaverik ($366.00) Seat 2: neziard ($945.00) Seat 3: ludovic ($435.00) Seat 4: koendb ($1,103.00) Seat 5: Kaffedopp ($1,397.00) Seat 6: lozere ($381.62) Kaffedopp posts the small blind of $5.00 lozere posts the big blind of $10.00 The button is in seat #4 *** HOLE CARDS *** Dealt to KaffedoppQueen of Diamonds MMaverik calls $10.00 neziard folds ludovic folds koendb raises to $45.00 Kaffedopp raises to $140.00 lozere folds MMaverik folds koendb calls $95.00 *** FLOP *** Kaffedopp bets $240.00 koendb calls $240.00 *** TURN *** Kaffedopp ? Nu känns ju det är lite vinklat eftersom jag har sett resultet men jag tänkte det innan jag hade kommit ner till avslöjandet. Jag tycker det är helt rätt att beta. Set borde han nio gånger av tio slagit om med på floppen. Dom enda händerna han kan spela vidare med här är ju JJ och AA iofs utgör AA och JJ en ganska stor del av hans range men jag tycker nästan vi kan räkna med att han viker QQ,KK,AKs möjligheten finns ju även att han viker AA. WP Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 18 September , 2007 Rapport Share Postad 18 September , 2007 Nu känns ju det är lite vinklat eftersom jag har sett resultet men jag tänkte det innan jag hade kommit ner till avslöjandet. Jag tycker det är helt rätt att beta. Set borde han nio gånger av tio slagit om med på floppen. Dom enda händerna han kan spela vidare med här är ju JJ och AA iofs utgör AA och JJ en ganska stor del av hans range men jag tycker nästan vi kan räkna med att han viker QQ,KK,AKs möjligheten finns ju även att han viker AA. WP Hur ska han inte kunna slå om med QQ+ om du räknar med att han slår om med set? Plz. Tycker bet är dåligt turn, och instämmer med de andra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hampulito Postad 18 September , 2007 Rapport Share Postad 18 September , 2007 Hur ska han inte kunna slå om med QQ+ om du räknar med att han slår om med set? Plz. Tycker bet är dåligt turn, och instämmer med de andra. Tror verkligen inte fi har någon lust att slå om på floppen med qq-kk dom enda händerna som spelar vidar slår honom ju. Du tror alltså inte att han slår om med set på floppen, att inte göra det vore ju katastrof. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 18 September , 2007 Rapport Share Postad 18 September , 2007 Tror verkligen inte fi har någon lust att slå om på floppen med qq-kk dom enda händerna som spelar vidar slår honom ju.Du tror alltså inte att han slår om med set på floppen, att inte göra det vore ju katastrof. QQ är en väldigt liten del av hans range med tanke på att vi själva sitter på handen. KK och AA måste slå om när halva leken är scarecards turn. Utan färgdraget hade det varit annorlunda. Därför känns set lika troligt som dessa händer ungefär i min mening. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bifffeno Postad 19 September , 2007 Rapport Share Postad 19 September , 2007 äntlgen hitat man nöten dayboosk og the dayboosk... såja iaf vad ska vi rpart om nu nötenfyla och inget a brtt parata om tycer vi pratar om musik club musik......ja har mest koll på den sort musik...benny benasi castawy rikgr bra låt amrand van helden har åra bra och så finsn de massa bra till fråga mig om ni il ha bra vlubmusik all in på de gl kaffetsdopparen fiska inte poå nl1k ja sa äga dig på nl400 ok!! :DDD: kagfet btw hur går de ballen? bjöd du ut nn elr ? ballen ops balen:D:D:D: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ripperkof Postad 19 September , 2007 Rapport Share Postad 19 September , 2007 äntlgen hitat man nöten dayboosk og the dayboosk... såja iaf vad ska vi rpart om nu nötenfyla och inget a brtt parata om tycer vi pratar om musik club musik......ja har mest koll på den sort musik...benny benasi castawy rikgr bra låt amrand van helden har åra bra och så finsn de massa bra till fråga mig om ni il ha bra vlubmusik all in på de gl kaffetsdopparen fiska inte poå nl1k ja sa äga dig på nl400 ok!! :DDD: kagfet btw hur går de ballen? bjöd du ut nn elr ? ballen ops balen:D:D:D: Tisdag, referensdag att vara kanon på. GG! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bifffeno Postad 19 September , 2007 Rapport Share Postad 19 September , 2007 edre tisda fan vad najs tisda ojoj prison breka koom ju ida då blir de ju fylla gl med lajjet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zumsar Postad 19 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 19 September , 2007 Hmm, skumt att han hade en hand han kunde folda:-) jag tror han kommer bomba AA/KK ganska hårt på flop ifall han slowar den pre så de händerna är nog inte JÄTTEtroliga iaf. Förmodligen en floatad AK eller liknande(möjligen nåt färgdrag), tror inte du får av honom en bättre hand särskilt ofta men men, du vann ju potten iaf;-) Yeahyeah, ska försöka komma in och hacka på hur du spelar lite mer:-D Var inte orolig... Jo, jag kommer förmodligen sakta ner i liknande situationer i framtiden, utan att bli överkörd förstås. Härligt! Nu känns ju det är lite vinklat eftersom jag har sett resultet men jag tänkte det innan jag hade kommit ner till avslöjandet. Jag tycker det är helt rätt att beta. Set borde han nio gånger av tio slagit om med på floppen. Dom enda händerna han kan spela vidare med här är ju JJ och AA iofs utgör AA och JJ en ganska stor del av hans range men jag tycker nästan vi kan räkna med att han viker QQ,KK,AKs möjligheten finns ju även att han viker AA. WP Tack för den positiva kritiken! Dock börjar jag känna mig övertygad av de andras åsikter att mer eller mindre ge upp potten på turn eftersom det är inte mycket jag kan slå och det är ganska tydligt för motståndaren att jag oftare är svag på den turnen än det motsatta. Hur ska han inte kunna slå om med QQ+ om du räknar med att han slår om med set? Plz. Tycker bet är dåligt turn, och instämmer med de andra. Egentligen finns det en anledning till att beta turn, det är just det faktum att standard för i princip alla händer utom just färgdraget och kanske även JJ är att slå om på floppen. Dock håller jag fortfarande med dig, att beta på turn kommer jag antagligen förlora på i längden. Tror verkligen inte fi har någon lust att slå om på floppen med qq-kk dom enda händerna som spelar vidar slår honom ju.Du tror alltså inte att han slår om med set på floppen, att inte göra det vore ju katastrof. QQ är en väldigt liten del av hans range med tanke på att vi själva sitter på handen. KK och AA måste slå om när halva leken är scarecards turn. Utan färgdraget hade det varit annorlunda. Därför känns set lika troligt som dessa händer ungefär i min mening. Personligen tror jag att standardmotståndaren slår om med alla händer på floppen utom JJ eller Axs då brädan som sagt är otroligt dragig. äntlgen hitat man nöten dayboosk og the dayboosk... såja iaf vad ska vi rpart om nu nötenfyla och inget a brtt parata om tycer vi pratar om musik club musik......ja har mest koll på den sort musik...benny benasi castawy rikgr bra låt amrand van helden har åra bra och så finsn de massa bra till fråga mig om ni il ha bra vlubmusik all in på de gl kaffetsdopparen fiska inte poå nl1k ja sa äga dig på nl400 ok!! :DDD: kagfet btw hur går de ballen? bjöd du ut nn elr ? ballen ops balen:D:D:D: Haha, skönt att det finns en guru på clubmusik i dagboken, här har vi din nötlåt! Benny Benassi-Castaway Du måste vara redigt full för att tro att du skulle kunna äga mig ens i nyktert tillstånd, vi är ju jämnbra!! Ballen mår bra, sedan det där med balen så sa jag som det var typ i stil med "jag vet inte riktigt om jag ska gå, så jag kan inte ge besked ännu, varken om jag ska gå eller om jag kan gå med dig. För din egen skull kan du se dig efter någon annan, men annars kanske jag har bestämt mig senare, den som lever får se". Tisdag, referensdag att vara kanon på. GG! Tisdag är ju lillonsdag som är lillördag! edre tisda fan vad najs tisda ojoj prison breka koom ju ida då blir de ju fylla gl med lajjet Säsong 3!? Det blev inte mycket lir igår men några händer på NL1k som slutade +-0 efter att ha åkt på ett par utdragningar i semistora potter. Idag inledde jag med lite NL400 HU där jag lyckades backa ca -$1.000 efter två förlorade 50/50, den ena med TT mot AQs all in pre och den andra med QQ mot 78 på 679. Körde lite semiskott på NL1k där jag plussade $1.250 på ganska kort tid. Är nöjd med hur jag spelade även om jag var lite vek och passiv i ett par händer. Dagsresultatet är således +$250. Det största som skiljer mellan mitt spel på NL400 6-max och NL1k är att jag spelar lite trixigare vilket beror på att jag respekterar spelarnas tänkande mer, vilket också öppnar upp för "moves" i den här stilen. Seat 1: neziard ($980.00) Seat 2: Kaffedopp ($1,794.00) Seat 3: Fatima1956 ($1,127.00) Seat 4: gonzal63 ($1,031.00) Seat 5: Ernesto_777 ($1,553.65) Seat 6: djodjolyne ($758.75) Kaffedopp posts the small blind of $5.00 Fatima1956 posts the big blind of $10.00 The button is in seat #1 *** HOLE CARDS *** Dealt to KaffedoppAce of Spades gonzal63 folds Ernesto_777 folds djodjolyne folds neziard folds Kaffedopp raises to $30.00 Fatima1956 raises to $100.00 Kaffedopp raises to $280.00 Fatima1956 folds Uncalled bet of $180.00 returned to Kaffedopp *** SHOW DOWN *** Kaffedopp mucks *** SUMMARY *** Kaffedopp collects $200.00 1/9: -$1.000 2/9: +$200 3/9: +$350 4/9: - 5/9: +$200 6/9: +$700 7/9- 8/9: +$700 9/9: +$600 10/9: +$450 11/9: +$450 12/9: -$400 13/9: -$2.250 14/9: +$1.550 15/9: - 16/9: +$1.000 17/9: +$900 [+$2.000] 18/9: - 19/9: [+$250] Tot: +$5.700 Kanske trycker in ett par händer till innan kvällen är förbi, dock inte speciellt troligt. Ha det fint allihopa, en hand från dagens session jag känner mig osäker på kommer i nästa post! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zumsar Postad 19 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 19 September , 2007 Fatima1956 är så regular man bara kan bli på NL1k på Everest. Han har lirat där ganska mycket nu från och till i över 4 månader och plussar stadigt, dock har jag inga stats på honom men tror att han ligger omkring 25/18/2,5 och han gillar inte att spela speciellt fancy. Är det c/f som gäller på turn nu när vi har ett stackdjup på 200bb eller finns det någon annan linje ni gärna väljer? b/f kanske? Seat 1: Charlotte83 ($1,048.25) Seat 2: Kaffedopp ($2,315.25) Seat 4: Fatima1956 ($2,044.00) Seat 5: neziard ($1,257.00) Seat 6: ZAZATITOU ($391.80) Charlotte83 posts the small blind of $5.00 Kaffedopp posts the big blind of $10.00 The button is in seat #6 *** HOLE CARDS *** Dealt to Kaffedopp10 of Spades Fatima1956 raises to $35.00 neziard folds ZAZATITOU calls $35.00 Charlotte83 folds Kaffedopp raises to $145.00 Fatima1956 calls $110.00 ZAZATITOU folds *** FLOP *** Kaffedopp bets $240.00 Fatima1956 calls $240.00 *** TURN *** Kaffedopp checks ? Fatima1956 bets $450.00 Kaffedopp ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 19 September , 2007 Rapport Share Postad 19 September , 2007 Över huvud taget gillar jag inte trebetten ur poss pre. Med djupa stackar känns det lite som självmord så länge du inte floppar set, och en bra spelare kan ofta manövrera ut dig med tanke på stackdjupet och hans position. Hans UTG raise tyder också på en stark hand. Han har annars odds med så galet många händer och din hand är riktigt sårbar. Turn är bara check fold antar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
K_MaN Postad 19 September , 2007 Rapport Share Postad 19 September , 2007 Är det c/f som gäller på turn nu när vi har ett stackdjup på 200bb eller finns det någon annan linje ni gärna väljer? b/f kanske? Jag hade nog check/foldat i det läget mot honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eeken Postad 19 September , 2007 Rapport Share Postad 19 September , 2007 seriöst denna biffeno...är det någon som känner honom som kan typ tvångslägga in honom på ett alkishem? han är ju full VARJE dag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zumsar Postad 20 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 20 September , 2007 Över huvud taget gillar jag inte trebetten ur poss pre. Med djupa stackar känns det lite som självmord så länge du inte floppar set, och en bra spelare kan ofta manövrera ut dig med tanke på stackdjupet och hans position. Hans UTG raise tyder också på en stark hand. Han har annars odds med så galet många händer och din hand är riktigt sårbar. Turn är bara check fold antar jag. Jo, det är sant att jag blir väldigt sårbar men jag tänker väldigt ofta att jag inte vill bli för passiv och vek i mitt spelande. Det i kombination med att jag tror att Fatima1956 har ganska stor respekt för mina raises (läs: hon tycker nog jag är nit;-)) och att motståndaren som kallsynade Fatimas raise är jättefisk tyckte jag gjorde min 3-bet mer eller mindre obligatorisk. Kanske är fel och istället bättre att ta en billig flopp och försöka hitta set? Jag hade nog check/foldat i det läget mot honom. Skönt att det ni båda rekommenderar överensstämmer med hur jag spelade handen, nämligen c/f. Tack grabbar att ni delger era tankar, det är guld värt nu när jag precis klivit upp och känner mig osäker! Seat 1: Charlotte83 ($1,048.25) Seat 2: Kaffedopp ($2,315.25) Seat 4: Fatima1956 ($2,044.00) Seat 5: neziard ($1,257.00) Seat 6: ZAZATITOU ($391.80) Charlotte83 posts the small blind of $5.00 Kaffedopp posts the big blind of $10.00 The button is in seat #6 *** HOLE CARDS *** Dealt to Kaffedopp10 of Spades Fatima1956 raises to $35.00 neziard folds ZAZATITOU calls $35.00 Charlotte83 folds Kaffedopp raises to $145.00 Fatima1956 calls $110.00 ZAZATITOU folds *** FLOP *** Kaffedopp bets $240.00 Fatima1956 calls $240.00 *** TURN *** Kaffedopp checks Fatima1956 bets $450.00 Kaffedopp folds Uncalled bet of $450.00 returned to Fatima1956 *** SHOW DOWN *** Fatima1956 mucks *** SUMMARY *** Board: ] Fatima1956 collects $808.00 seriöst denna biffeno...är det någon som känner honom som kan typ tvångslägga in honom på ett alkishem? han är ju full VARJE dag http://www.youtube.com/watch?v=QAN7sf66X1k Tog en kort session på NL1k, 200 händer, när jag kom hem och hittade plusset på +$1.500 även om jag inledde med att tappa många mindre potter och låg kanske back $800-$900. Det känns rikitgt skönt att ha fått en bra start på NL1k, bara hoppas på att det fortsätter så. Just nu ligger NL1k-rullen på $5k vilket också är där jag tänker lägga gränsen. Allt över det kommer att återgå till standardrullen som är lämpad för NL400. Skulle jag tappa dessa $5k så fortsätter jag nöta NL400 tills jag har vunnit tillräckligt ($3k) för att jag ska få undanvara $1k till NL1k igen. 1/9: -$1.000 2/9: +$200 3/9: +$350 4/9: - 5/9: +$200 6/9: +$700 7/9- 8/9: +$700 9/9: +$600 10/9: +$450 11/9: +$450 12/9: -$400 13/9: -$2.250 14/9: +$1.550 15/9: - 16/9: +$1.000 17/9: +$900 [+$2.000] 18/9: - 19/9: [+$250] 20/9: [+$1.500] Tot: +$7.200 Inatt så drar jag iväg till Cypern i en vecka och kommer lägga exakt allt som har att göra med poker på hyllan under den veckan och bara njuta av sol, bad, dyk och fest. Jag ska dra iväg till flyget vid 3-tiden inatt så jag tror jag skippar sömn innan dess, får se om jag orkar trycka in lite grind. Lägger upp en hand där jag sätts i en knivig situation i nästa post. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 20 September , 2007 Rapport Share Postad 20 September , 2007 Kanske är fel och istället bättre att ta en billig flopp och försöka hitta set? I min mening finns det betydligt bättre tillfällen att väga upp sin aggressivitet än i den här handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zumsar Postad 20 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 20 September , 2007 Motståndaren, immortal8, har jag tidigare mött en del på NL400 men nu är han väldigt stabil på NL1k då han verkar sitta 24/7 och ofta med 2-4 inköp på varje bord. Vet inte speciellt mycket om hans spelstil men han är hyfsat aggressiv men jag har tyvärr inga färska stats på honom eftersom det var ett bra tag sedan vi möttes, han är helt klart en av de som vinner mest på NL1k. Synar vi? Seat 1: neziard ($980.00) Seat 2: Bullitos ($1,334.00) Seat 3: Kaffedopp ($1,483.00) Seat 4: immortal8 ($980.00) Seat 5: -orz- ($1,119.00) Seat 6: Memorax ($1,457.50) immortal8 posts the small blind of $5.00 -orz- posts the big blind of $10.00 The button is in seat #3 *** HOLE CARDS *** Dealt to KaffedoppAce of Diamonds Memorax folds neziard folds Bullitos folds Kaffedopp raises to $35.00 immortal8 calls $30.00 -orz- folds *** FLOP *** immortal8 checks Kaffedopp bets $50.00 immortal8 raises to $150.00 Kaffedopp calls $100.00 *** TURN *** immortal8 checks Kaffedopp checks *** RIVER *** immortal8 checks Kaffedopp bets $200.00 immortal8 raises to $795.00 and is all-in Kaffedopp ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XaaL Postad 20 September , 2007 Rapport Share Postad 20 September , 2007 Det går bra nu Kaffedopp! Vill också börja skotta NL1000 ! Hare så bra på Cypern så kan vi ju stångas på NL100 HU när du kommer hem! Knivig hand ovan.. vågar skäma ut mig så jag inväntar rooneys svar Du får posta resultatet om du callade! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts