Gå till innehåll

Kaffedopp softar Cypern!


Zumsar

Recommended Posts

Varför så brottom?

 

Fattar inte hur du orkar hänga i alla everest-trådar och klaga på hur dåligt det är där med mostånd osv när du inte ens lirar där..........

Enkelt, mitt konto är riggat åt fel håll. Dessutom så suger deras deals.

 

Varför så bråttom? Du säger ju att det är så lätta games på NL200. Varför vänta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 779
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

:lol:;-)

 

Haha, försök inte!:lol:

 

Mitt nät var tydligen totalsegt så någon grind verkar inte möjlig för tillfället, så om jag skulle vara fullt frisk skulle jag ha gott om tid att ta mig till träningen iaf.;-)

 

Dock börjar jag känna mig extremt träningssugen eftersom jag inte tränat på två dagar nu (om man räknar med idag:-P). Det får nog bli ett par armhävningar och lite hantlar för att inte dega ihop helt trots snuvan.:rolleyes:

 

Blir förmodligen grind senare ikväll om linan piggnar till.:-)

 

 

 

EDIT: Någon som kanske är sugen på att hänga med?:-D

 

http://pokerforum.nu/forum/off-topic/39942-sugen-pa-att-surf-pa-bali.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkelt, mitt konto är riggat åt fel håll. Dessutom så suger deras deals.

 

Varför så bråttom? Du säger ju att det är så lätta games på NL200. Varför vänta?

 

 

Missade skriva in att jag menar på min nuvarande nivå NL100, där tycker jag inte det är så stor skillnad mellan nätverken jag testat iaf. NL200 vet jag inte än....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag kunnat surfa så hade jag inte tvekat en sekund. Surfa på dagarna, trycka in lite grind imellan och festa på kvällarna!

 

Jag kan inte heller surfa, men det kan väl inte vara så svårt.:roll:;-) Nu verkar det dock som det satsas på efter plugget istället, dvs kring sommaren/hösten 08. Hoppas att det blir ett gäng som drar iväg då, bara bygga rulle och tvättbräda (inte en chans att jag hinner blir av med min kula:lol:) till dess. Hoppas att du kan hänga med då, man måste ju inte surfa, finns så mycket annat soft att göra!:-D

 

 

Det blev inte mer grind igår då linan var riktigt kass, kunde knappt ta mig in på pf. Blev lite grind när jag kom hem idag vilket resulterade i +$700, skönt att vara plus för månaden.:-) Var inte några speciellt svåra beslut och slapp undan coolers.

 

1/9: -$1.000

2/9: +$200

3/9: +$350

4/9: -

5/9: +$700

 

Tot: +$250

 

 

Nu ska jag göra lite annat, men det är möjligt att det blir mer grind senare.:-) Tyvärr går inte mitt månadsmål att sova minst 6 timmar per natt speciellt bra, blev bara 5 igår.:-(

 

Återkommer senare!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nah, sova är ändå överskattat...

Försöker inbilla mig det, men börjar få svårt att lyckas.;-)

Det tycker jag verkligen inte!

8h så lever du längre 8-)

Jag antar att du har rätt, ska försöka bättra mig men att lägga sig 22.15 på vardagkvällar blir ett svårt mål att nå med tanke på det liv jag lever.

Wow, jag är CP-trött i skolan dan därpå om om jag inte sovit minst 7-8h...

Jag brukar oftast känna mig utvilad efter 5-6h sömn i några dagar men då behöver jag en dag då jag får sova ut ordentligt, mellan 8-10h.

 

Igår hade jag svårt att komma in på pf igen, är det bara för mig det kan ta upp till 2 minuter att komma in på något här på pf? Oftast går det fläckfritt men ibland laggar det otroligt mycket.

 

Iaf så tappade jag cirka -$500 efter flera coolers och några tveksamma spel från min sida. Dock har jag tagit igen det backet på HU idag, +$500 just nu.:-) Har ungefär $3,5k innan jag får kliva upp på NL400 igen, då ska jag presentera ett "skottningssystem" som gör att jag kommer kunna känna på NL1k långt innan jag har $100k i rullen men samtidigt aldrig kommer att riskera att tappa direkt från rullen. Mer om detta när det börjar närma sig.:-)

 

1/9: -$1.000

2/9: +$200

3/9: +$350

4/9: -

5/9: +$200

6/9: +$500

 

Tot: +$250

 

Blir kanske mer grind senare men är ganska sjuk så blir nog ingen maratongrind.;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemkommen från säsongens första träningsmatch i handbollen, tyvärr fick jag bara titta på vid sidan av eftersom sjukdomen sitter i. Vi spelar i div3 och mötte ett nystartat div4-lag och vi vann utan större problem med 39-24.:-D Jag fick reda på att jag kommer att missa första seriematchen eftersom jag ska till Cypern då.:-(

 

Innan matchen klämde jag in en kort session HU som slutade +$200 vilket ger dagsresultatet +$700.:-)

 

 

Tänkte att jag drar upp två standardhänder i brist på intressanta diskussionshänder.

 

Hittar ni folden?

 

EverestPoker Game #2022338727: Table Suva-8 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 15:38:15 - 2007/09/02

Seat 1: Zopopop ($210.00)

Seat 2: Kaffedopp ($206.00)

Seat 3: PaoloPoker ($362.94)

Seat 4: Lacika80 ($111.05)

Seat 5: lemui ($177.25)

Seat 6: traverso68 ($74.85)

traverso68 posts the small blind of $1.00

Zopopop posts the big blind of $2.00

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to KaffedoppKing of Clubs King of Hearts

Kaffedopp raises to $7.00

PaoloPoker calls $7.00

Lacika80 folds

lemui folds

traverso68 folds

Zopopop folds

*** FLOP *** 6 of DiamondsJack of Clubs7 of Hearts

Kaffedopp bets $12.00

PaoloPoker calls $12.00

*** TURN *** 6 of DiamondsJack of Clubs7 of HeartsQueen of Hearts

Kaffedopp checks

PaoloPoker bets $34.00

Kaffedopp calls $34.00

*** RIVER *** 6 of DiamondsJack of Clubs7 of HeartsQueen of Hearts9 of Diamonds

Kaffedopp checks

PaoloPoker bets $71.00

Kaffedopp ?

 

 

Vad säger ni om floppchecken, solklar, urkass?

 

EverestPoker Game #2039060704: Table Suva-5 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 10:24:39 - 2007/09/06

Seat 1: Used_Rugs ($225.55)

Seat 2: sampie ($273.15)

Seat 3: assitting ($195.00)

Seat 4: ismaelpsx ($203.40)

Seat 5: Kaffedopp ($210.40)

Seat 6: hjordis ($362.25)

ismaelpsx posts the small blind of $1.00

Kaffedopp posts the big blind of $2.00

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to KaffedoppKing of Hearts Ace of Spades

hjordis folds

Used_Rugs folds

sampie folds

assitting raises to $4.00

ismaelpsx raises to $12.00

Kaffedopp raises to $36.00

assitting calls $32.00

ismaelpsx folds

*** FLOP *** King of Diamonds3 of DiamondsAce of Clubs

Kaffedopp checks

 

 

1/9: -$1.000

2/9: +$200

3/9: +$350

4/9: -

5/9: +$200

6/9: +$700

 

Tot: +$450

 

 

Morgondagen kommer förmodligen bli helt spelledig då jag först är i plugget och därefter bär det direkt av till Västerås för konsert med Sonic Syndicate och Dark Tranquility.:-)

 

 

Smakprov:

 

Sonic Syndicate - Denied

 

Dark Tranquility - Monochromatic Stains

http://youtube.com/watch?v=dWX5o4jxqYU

 

Nu har måste jag skynda mig om jag ska klara månadsmålet med minst 6 timmar per natt, ha det bra allihopa!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och den största fisgken på forumet öreds trumvivrerl-------.......trumvirvel.... el k.......affetdopp..nä sköämt och sidor de här e fan sjukt hur du kan vinna varenda dag hur gör du???

ja skulle vilja verta är du så mkt bätre än geemenmang??? en sak som e säker på bänken görs ingen stjrna! fgammalt osrdspråk. sorken we love u hopas du scora ida:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och den största fisgken på forumet öreds trumvivrerl-------.......trumvirvel.... el k.......affetdopp..nä sköämt och sidor de här e fan sjukt hur du kan vinna varenda dag hur gör du???

ja skulle vilja verta är du så mkt bätre än geemenmang??? en sak som e säker på bänken görs ingen stjrna! fgammalt osrdspråk. sorken we love u hopas du scora ida:-D

 

Haha, jag har sagt det förut och säger det igen. Jag är (var?) inne i en rush, förhoppningsvis kan den fortsätta när jag kliver upp på NL400.;-)

 

Nyvaken efter en riktigt fin gårdag, Sonic Syndicate och Dark Tranquility var allt annat än en besvikelse.:-D Det är en av de bättre konserter jag har varit på i mitt liv och att mina kära polare hade missuppfattat vilken tid den började (vi var där tre timmar innan allting drog igång, en timme innan insläpp:roll:) gjorde inte så mycket då jag fick hålla mig längst fram under hela konserten, träningsvärk idag.

 

Jag svettades sjuka mängder, drack två glas vatten direkt på plats efter konserten. När jag kom hem drack jag ett glas vatten, 3,5 glas päronjuice, 1,5 glas mjölk, 1 glas tropisk juice och 0,5 glas apelsinjuice men jag har fortfarande inte behövt gå på toaletten och känner mig lite torr om läpparna.:shock:

 

 

Nu ska jag ta mig något att äta och kanske dra igång lite grind efter det. Vill försöka hinna med att testa NL400 igen innan månaden är över.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gogogo! Mot nl400. =) Slipper man undvika dina bord på Everest. ;)

 

Tackar! Du får se till att komma upp till NL400 snabbt så jag måste kliva upp till NL1k.;-)

Tjena!

 

Lirar du NL10 eller Nl20 sh på prima också eller? Tyckte jag såg dig där för inte så länge sedan.

 

GL!

Tja, trevligt att du tittade in!:-)

 

Jag har aldrig lirat på prima, är det någon som har snott mitt nick där?:evil:

 

Tack, detsamma!:-D

Träningsvärk i nacken eller? Såååå standard för metaln00bs som hamnar längst fram för första gången :twisted: Fisk!

Haha, stämmer precis!:lol: Du verkar vara kunnig på området, måste betyda att detsamma händer för dig... FISK!;-)

 

 

Lirar lite HU nu, började med att backa $300 på 6-max men tog igen det på HU för att sedan tappa en $400-pott mot en regular när jag var 80/20. Därmed ligger jag kring $150-200 back men jag jobbar på det.:-)

 

Återkommer senare!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, trevligt att du tittade in!:-)

 

Jag har aldrig lirat på prima, är det någon som har snott mitt nick där?:evil:

 

Tack, detsamma!:-D

 

Japp, verkar onekligen så. Var helt säker på att det var du eftersom kaffedopp nog inte är något vanligt nick, sedan såg jag att du lirade högre.. då blev jag tveksam.

 

Förhoppningsvis kanske vis ses på något bord någon gång i framtiden. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gittes inte leta upp HHn från nu ikväll så säger bara hej här istället

 

Kul att du tittade in, hur går det med liret? Stabil på NL200 eller kanske till och med på väg upp till NL400?:-)

 

Japp, verkar onekligen så. Var helt säker på att det var du eftersom kaffedopp nog inte är något vanligt nick, sedan såg jag att du lirade högre.. då blev jag tveksam.

 

Förhoppningsvis kanske vis ses på något bord någon gång i framtiden. ;-)

Då får jag jag väl hitta på ett nytt nick till prima, hoppas att det bara är på prima det är upptaget.

 

Det får vi hoppas!:-D (alltså att du klättrar uppåt, inte att jag tappar ner till NL20;-))

 

 

Fortsatte att backa på HU och låg omkring $500-$600 back när jag bestämde mig för att inte lira mer HU idag. Istället gick jag över till trygga 6-max vilket resulterade i +$1200-$1300 vilker ger dagsplusset +$700. Åkte på någon AA mot QQ och några 50/50 men i stort sett klarade jag mig bra ifrån utdragningar.:-) Letar kanske upp någon intressant hand från sessionen imorgon.

 

 

1/9: -$1.000

2/9: +$200

3/9: +$350

4/9: -

5/9: +$200

6/9: +$700

7/9-

8/9: +$700

 

Tot: +$1150

 

 

Imorgon blir det en hel del pluggande hade jag tänkt, men ska försöka hinna trycka in lite grind på kvällskvisten samtidigt som 100k.

 

Sov gott allesammans!:-D

 

 

 

Dark Tranquility - There In

 

http://youtube.com/watch?v=WVk5OfJ_D_o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår mig verkligen inte på metall.

 

Hur citerar man flera gånger i samma inlägg.

 

Oj, fel!

 

I samma inlägg så för du som så att du tar bort "QUOTE"-ens som kommer medoch så får du markera det textstycket du vill Citera och trycka på QUOTE-knappen (den gula fyrkantiga pratbubblan) och göra så på de du vill citera.

 

Mvh, KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...