Gå till innehåll

Kaffedopp softar Cypern!

Zumsar

Recommended Posts

Slozz har fan en halvskum stil. Har 1,8k händer NL200 på honom. Plussat $1,2k dolls med 32/14:shock: Han brukar vara flitig på att syna ner mina trebarrel bluffar :mrgreen:

Förmodligen kommer verkligheten ikapp honom, iaf om han fortsätter spela som han gjorde under gårdagens session.;-) (Lagt ner eran dagbok?:-()

Har tappat stor del av dagsplusset efter många förlorade händer såsom AA mot QQ, KK mot JJ men som ni alla vet vid det här laget så rör inte detta mig ryggen i cg. Tror jag ligger kring +$200 just nu, och då är inköpet till 100k inräknat.

En sak som jag däremot börjar bli lite besviken på är mitt turneringsflyt, satt med strax över snittstacken men åker med AA mot KK all in pre. Snart vänder det nog!:-)

Blir förmodligen mer grind senare men nu ska jag trycka i mig lite vattenmelon och ta ett träningspass.:-D

Var ett tag sedan jag bjöd på musik, här är en gammal klassiker.

Supertramp - Logical Song

http://youtube.com/watch?v=NEDT2RDIf1E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 779
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tänkte bara lite över det här med ptbb/100.

Hoppas ni förstår hur jag tänker:

Är inte 10ptbb/100 = 10bigbets/100?

Och 10bigbets/100 = 20bigblinds/100?

Eller har jag fel :??

Du har givetvis helt rätt, tack för att du rättade till min groda!:oops::-D

Jag måste lära mig att sluta försöka agera pokerteoretiker...;-)

Länk till kommentar

Var ett tag sedan jag bjöd på musik, här är en gammal klassiker.

Supertramp - Logical Song

http://youtube.com/watch?v=NEDT2RDIf1E

Mycket bra låt:-)! Jag skulle vilja slå ett slag för en annan gammal sköning.

Alphaville - Forever Young

http://youtube.com/watch?v=n7CuJ8cR9sg

Sen vill jag önska lycka till under september och hoppas på en lika bra månad som augusti, vore sjukt bra:-D!!! Bara fortsätta nöta på turneringarna, klonken ligger bakom hörnet;-).

Länk till kommentar

el raaaaaaaaaaaaaaaaz my man born in rasied in glendon my man " om sag huri heleve an man lluss 14k sjutr cp bir väl öve ren mille på et år!?++ venm van hu matevb flrteeb mellan el ramuito oh el dumilto+++ DE VIL JA VETA KANSKE ORDE LÖSA DE PÅ FÖRA SIFAN ELR? llrtis caps ps ds sååååja nu e voi på g va ska vi snakca om nu aj jus de de ja hah kan j sncka om möandsmlen sjukt stekigt atthan klara all a hopap påen fisn spetemerp oh hoppas de blir nl400 nu tror de blri bar aplsus dör med ruuush is the shitt och om dawwe sa that dont kill ju ka onl ymake u stroger nu sa ja berskera på alal dbs over and oau td wp gl iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiish

Det finns något som heter antabus du borde testa det:mrgreen: :mrgreen:

Länk till kommentar

bb/100 är hälften av BB/100 eller som man också kan kalla det, ptbb/100.

Låt säga att man har en bb/100 = 10, då är ens BB/100 = 20 och ditt ptbb/100 = 20. BB/100 härstammar från fixed limits BB.:-)

Haha, klyftigt!:lol:

När vi hade spelat över två timmar (drygt 550 händer) så bestämde vi oss för att avbryta matchen och förklara den som oavgjord.

Jag måste ännu en gång säga att jag gillar dina fylleinlägg, du blir så brutalt ärlig och öppenhjärtad!:-D

Med tanke på hur ofta Biffen är på flaskan har han nog fler ITM än de flesta, även om hans ROI kanske inte är lika hög.;-)

Tack b0bb4n!:-D

Haha, försökte också analysera hans tänk i handen men det blev för djupt, det måste varit "han vet att jag vet att han vet att jag vet...":roll: ;-)

Han är verkligen sjuk, och svensk.:-P Det som jag tycker är snäppet sjukare är att han kör flera bord, hade honom nötandes på fyra av mina bord ett tag.

slozzz3211, om du läser det här så hoppas jag att du förstår att allting jag har sagt är med glimten i ögat. Du har en vinnande spelstil, fortsätt jobba på samma sätt så kommer du garanterat klättra i stakes, ses vid borden!;-):roll:

Det blev bara 5 timmars sömn inatt, ingen bra start av september men kunde inte somna om efter att en polare hade ringt och väckt mig vid 10.30. Blir nog en del grind idag och planerar att spela 100k, drar igång en session nu om borden ser bra ut.:-)

Har surfat runt lite på morgonen och läst några pokerartiklar, här är en artikel som visserligen är basic men ändå tar upp något jag behöver öva mer på.

http://www.pokerpages.com/articles/archives/hilger13.htm

Förstår ändå inte skillnaden BB/100 betyder väll hur många bigbinds man vinner på 100 händer så vad är skillnaden med bb/100 och BB/100? Hoppas ingen idiotförklarar mig eller lägger några dryga kommentarer:twisted: :twisted:

Länk till kommentar

Förstår ändå inte skillnaden BB/100 betyder väll hur många bigbinds man vinner på 100 händer så vad är skillnaden med bb/100 och BB/100? Hoppas ingen idiotförklarar mig eller lägger några dryga kommentarer:twisted: :twisted:
Dom menar big bets vilket är 2x big blind. Kommer väl från fixed där man räknar ens winrate i big bets istället för big blinds
Länk till kommentar

Hehe, vi gör alla misstag. Det gäller bara att hamna på rätt sida av misstag striden - då är mycket vunnet ;)

Precis, våga erkänna sina misstag och hela det där paketet.;-)

Mycket bra låt:-)! Jag skulle vilja slå ett slag för en annan gammal sköning.

Alphaville - Forever Young

http://youtube.com/watch?v=n7CuJ8cR9sg

Sen vill jag önska lycka till under september och hoppas på en lika bra månad som augusti, vore sjukt bra:-D!!! Bara fortsätta nöta på turneringarna, klonken ligger bakom hörnet;-).

En tidlös klassiker, helt klart!:-D

Tack så mycket, ska göra så gott jag kan men det kommer förmodligen inte bli lika mycket lir i september då skolan börjar dra igång på allvar plus att jag ska till Cypern en vecka i slutet av månaden.:-)

Blev nästan tvungen att uppdatera sidan när jag såg ett rött resultat, men jag antar att vi alla är mänskliga trots allt! :P

Tänkte göra med dig om du spelar MTT's eller är det bara cashgame? Du råkar inte ha någon länk till strategier och tips gällande MTT-spel etc?

Haha, du skulle inte vilja se hur många sura utdragningar jag drabbades av, men tänker inte klaga över sådant den närmaste tiden med tanke på förra månaden.;-)

Jag spelar så många MTT's jag kan, men tyvärr har inte Everest det bästa utbudet men ska söka nya jaktmarker så fort jag orkar verifiera mitt konto. Dock har inte mitt turneringsflyt varit lika fint som i cg, tror jag har hamnat utanför prispengarna de senaste 15-30 turneringarna.

En artikel som öppnade ett par nya portar i mitt pokertänk kring MTT's är denna artikel, rekommenderar den starkt för både nybörjare och lite mer avancerade spelare.

http://www.tightpoker.com/tournaments/advanced_strategy.html

jao den har väl som dött ut. får se om vi återupptar skrivandet sen. jag och rallykalle drar iväg och reser nov-jan. möjligt att vi startar en ny då :-) kan bli kul.

Låter härligt, både resandet och ny dagbok!:-D

Måste dock erkänna att jag blir bra avundsjuk på alla som reser runt och njuter av livet genom att sola, bada, festa, grinda osv utomlands. Jag får helt enkelt hålla mig till sommaren 2008 och försöka grinda ihop en så stabil rulle som möjligt till dess.:-)

Det finns något som heter antabus du borde testa det:mrgreen: :mrgreen:

:lol:

Tog reda på mer om läkemedlet och upptäckte till min besvikelse att Biffen inte kan använda sig av det.

"Man ska inte använda Antabus om man har någon allvarlig hjärtsjukdom, psykisk sjukdom, hjärnskada, leversjukdom eller leverskada."

http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=24391

;-)

Här idiotförklaras ingen!

"Det är bättre att fråga och vara dum i fem minuter än att aldrig fråga och vara dum hela livet"

Mycket bra ordspråk imo!;-)

Dom menar big bets vilket är 2x big blind. Kommer väl från fixed där man räknar ens winrate i big bets istället för big blinds

Tack ännu en gång b0bb4n (svårt namn att skriva:-P), klarnar det nu ManOuchi?:-)

CALLINGSTATION betta bara när du vet du har den bästa handen annars ge upp8-)

Fisk, du vet väl att det inte finns något ljuvligare än att bluffa bort en callingstation vid ett pokerbord.8-):-P

Har precis kommit hem och funderar nu starkt på att dra igång en liten session, ingen träning ikväll då jag känner mig lite semisjuk.

Återkommer senare!:-D

Länk till kommentar

Haha, du skulle inte vilja se hur många sura utdragningar jag drabbades av, men tänker inte klaga över sådant den närmaste tiden med tanke på förra månaden.;-)

Jag spelar så många MTT's jag kan, men tyvärr har inte Everest det bästa utbudet men ska söka nya jaktmarker så fort jag orkar verifiera mitt konto. Dock har inte mitt turneringsflyt varit lika fint som i cg, tror jag har hamnat utanför prispengarna de senaste 15-30 turneringarna.

En artikel som öppnade ett par nya portar i mitt pokertänk kring MTT's är denna artikel, rekommenderar den starkt för både nybörjare och lite mer avancerade spelare.

http://www.tightpoker.com/tournaments/advanced_strategy.html

Tack, tack! :-D

Väldigt bra och givande text. Skulle du stöta ihop med flera länkar så är jag intresserad eftersom jag verkligen vill utveckla mitt MTT-spel.

Länk till kommentar

Tack, tack! :-D

Väldigt bra och givande text. Skulle du stöta ihop med flera länkar så är jag intresserad eftersom jag verkligen vill utveckla mitt MTT-spel.

Inga problem, det ska jag göra!:-)

Du får gärna göra detsamma, även alla andra som läser får gärna länka någon bra artikel som ni har kännt utvecklat erat spel eller som ni tror skulle kunna utveckla mitt.;-) Skadar aldrig att läsa lite pokerteori! Det skulle kanske till och med kunna uppstå lite pokerteoretiska diskussioner vilket skulle vara lite som att få en royal på alla 8 borden samtidigt, jag menar givetvis inte sannolikhetsmässigt utan känslomässigt.:-D

Det blev ett pass på NL200 6-max som resulterade i +$275 men sedan kom det en liten bonus från Everest på $75 tack vare någon SP-tävling de hade där jag slutade någonstans 6-10. Plusset för sessionen blev således +$350. Det var ett par händer som jag är missnöjd över och sedan blev jag faktiskt utspelad i en hand också, den följer här.

Jag kan till mitt försvar säga att det där är hans standardlinje för drag, jag tänkte mig 89 eller färgdraget men lyckades förtränga 45.

Seat 1: Kaffedopp ($191.00)

Seat 2: flouka ($204.35)

Seat 3: lococifu ($203.00)

Seat 4: donmilio ($205.30)

Seat 5: Castertroy ($321.35)

Castertroy posts the small blind of $1.00

Kaffedopp posts the big blind of $2.00

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to KaffedoppKing of Clubs King of Hearts

flouka folds

lococifu folds

donmilio folds

Castertroy calls $1.00

Kaffedopp raises to $6.00

Castertroy calls $4.00

*** FLOP *** Jack of Spades6 of Spades7 of Hearts

Castertroy bets $8.00

Kaffedopp raises to $24.00

Castertroy calls $16.00

*** TURN *** Jack of Spades6 of Spades7 of Hearts8 of Diamonds

Castertroy bets $30.00

Kaffedopp raises to $85.00

Castertroy raises to $291.35 and is all-in

Kaffedopp calls $76.00 and is all-in

Uncalled bet of $130.35 returned to Castertroy

*** SHOW DOWN ***

Castertroy shows 5 of Clubs4 of Clubs

Kaffedopp shows King of ClubsKing of Hearts

*** RIVER *** Jack of Spades6 of Spades7 of Hearts8 of Diamonds2 of Clubs

*** SUMMARY ***

Board: Jack of Spades6 of Spades7 of Hearts8 of Diamonds2 of Clubs

Castertroy collects $380.00

1/9: -$1.000

2/9: +$200

3/9: +$350

Tot: -$450

Kan nog bli mer grind senare ikväll men nu tänkte jag göra lite annat.:-)

Länk till kommentar

Yepp nu förstår jag skillnaden mellan bb/100 och BB/100. Forsätt med dagboken och lägg upp fler MTT länkar:-D :-D

Härligt, kommer länka så fort jag kommer över något matnyttigt.;-) Angående dagboken så har jag inga planer på nedläggning, speciellt inte med alla trevliga forumiter som håller liv i dagboken tillsammans med mig.:-D

Blev inte mer spel idag då jag inte riktigt fick tid till det, dagen slutar således +$350.

Här är en hand som kanske skulle kunna finnas lite att diskutera omkring. Egentligen tycker jag handen i sin helhet är ganska intressant men det är främst turnbeslutet jag skulle vilja ha lite tankar kring, även om analys av hela handen uppskattas varmt.

Ingen read på motståndaren men vi vet att han är hyfsat stabil och helt klart vinnande på NL200.

Seat 1: condor020 ($178.25)

Seat 3: flouka ($225.80)

Seat 4: Kaffedopp ($258.75)

Seat 5: King-Haile ($225.25)

Seat 6: hampolito ($270.65)

Kaffedopp posts the small blind of $1.00

King-Haile posts the big blind of $2.00

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to KaffedoppAce of Spades Queen of Spades

hampolito folds

condor020 folds

flouka folds

Kaffedopp raises to $6.00

King-Haile raises to $18.00

Kaffedopp calls $12.00

*** FLOP *** 3 of HeartsQueen of Hearts2 of Clubs

Kaffedopp checks

King-Haile bets $27.00

Kaffedopp calls $27.00

*** TURN *** 3 of HeartsQueen of Hearts2 of ClubsAce of Hearts

Kaffedopp ?

Igår lyckades jag sova hela 6 timmar men börjar få riktigt stressigt nu om jag ska hinna sova så mycket inatt.

1/9: 5h

2/9: 6h

3/9: ?

:-P

Länk till kommentar

lol everest plz. Man behöver inte vara bra för att vinna där. Räcker att ha riggen med sig. =(

mmmm plz säg nåt stort nätverk där man behöver vara "bra" för att vinna på dessa nivåer då?

Endast valt Everest för att upplägget på deras klient är bäst för mej, annars hade jag också lirat på nån rakeback-site!

Länk till kommentar

10h

Va? En gissning på antalet timmar sömn inatt?:-)

Ac

Nej nu e de nog dax att sova, GL !

VA?:oops:

Vaaaaaaaaa är King-Haile vinnande på NL200? då kanske jag kan flytta upp direkt ändå......

Ska jag vara ärlig har jag ingen koll på hur bra King-Haile är, men eftersom det inte blir någon värdefull diskussion om man påstår att motståndaren är råfisk beslutade jag mig för en vit lögn (detta verkade dock inte hjälpa:-P).;-)

lol everest plz. Man behöver inte vara bra för att vinna där. Räcker att ha riggen med sig. =(

"Med riggen i ryggen är allt möjligt", har inte Churchill sagt det, eller var det Lenin?:mrgreen:

Är tyvärr fortfarande lite småsjuk så jag avstår från kvällens handbollsträning och laddar inför torsdagens träningsmatch istället.:-) Drar förmodligen igång dagens första grind vilken sekund som helst.

Länk till kommentar