Gå till innehåll

Video: DocLame spelar SnG


DocLame

Recommended Posts

Min första film: http://www.megaupload.com/se/?d=EA4H7BOF

 

Jag spelar 2 SnG på Prima. Ljudkvalitén är vad datorns inbyggda mic levererar, alltså inte direkt Dolby Surround 5.1 :oops: men man hör ändå hyfsat väl vad jag säger om man höjer volymen lite. Filmen är strax under 30 minuter lång och ca 30 MB stor. Videocodec är XviD Mpeg 4.

 

Det är en småintressant hand direkt i början, sedan är det bara fold från min sida fram till 8 minuter in i filmen - bra att veta om man vill spara in lite tid.

 

Framför allt de senare delarna av spelet vore trevligt att få lite synpunkter på, men alla kommentarer är naturligtvis välkomna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite tankar kring filmen:

 

1.45 Tycker du ska betta river med stegen. Nånstans kring 1/2-2/3 pot.

 

9.00 Möjligtvis betta vidare med AK på turn som du är inne på. Tycker inte du ska höja mer pre som du snackar om efteråt.

 

15.50 A3 i sb där viker jag.

 

17.30 J9 i bb. Skulle inte spelat så själv men helt klart ett intresant spel. Jag hade foldat men pushen är nog bättre.

 

18.20 89 viker jag nog där.

 

22.30 Tror 24 pushen är korrekt.

 

24.00 A5 hade jag vikt där.

 

Vid ett antal tillfällen i slutskedet av turrarna slår du upp till 4xbb med t.ex. AQ, KK och AK, jag tycker det är för mycket. Med några andra händer höjer du iställer 2.5bb och den summan tycker jag du ska hålla dig till hela tiden. Det blir i stort sett samma effekt och du riskerar bara nästan hälften så mycket marker, vid ett eventuellt vik på flopp.

 

Tycker annars att du spela mycket bra och dina resonemang liknar mycket mina. Lycka till i fortsättningen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade bettat ut stegen i första handen. Nötstegen (AT) ser du sällan eftersom du sitter på TT. Det enda som slår dig är en floppad färg, och det floppar man 118:1. Värdebetta är min melodi.

 

En god tanke. Jag sa det inte på filmen, men anledningen till att jag checkade "automatiskt" på floppen var inte att jag var särskilt rädd för flushen utan att jag hade tänkt checkraisa. (Folk tar inte alltför ofta sitt gratiskort med högt flushdrag på den aktuella nivån enligt min erfarenhet - de semibluffar betydligt oftare.)

 

Bra eller anus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite tankar kring filmen:

 

1.45 Tycker du ska betta river med stegen. Nånstans kring 1/2-2/3 pot.

 

9.00 Möjligtvis betta vidare med AK på turn som du är inne på. Tycker inte du ska höja mer pre som du snackar om efteråt.

 

15.50 A3 i sb där viker jag.

 

17.30 J9 i bb. Skulle inte spelat så själv men helt klart ett intresant spel. Jag hade foldat men pushen är nog bättre.

 

18.20 89 viker jag nog där.

 

22.30 Tror 24 pushen är korrekt.

 

24.00 A5 hade jag vikt där.

 

Vid ett antal tillfällen i slutskedet av turrarna slår du upp till 4xbb med t.ex. AQ, KK och AK, jag tycker det är för mycket. Med några andra händer höjer du iställer 2.5bb och den summan tycker jag du ska hålla dig till hela tiden. Det blir i stort sett samma effekt och du riskerar bara nästan hälften så mycket marker, vid ett eventuellt vik på flopp.

 

Tycker annars att du spela mycket bra och dina resonemang liknar mycket mina. Lycka till i fortsättningen :)

 

 

1.45 Som spelet hade gått kändes det som om han inte kunde ha så många händer som jag slog och som han ändå synade med, men det är klart, kanske KQ eller ett slowspelat set...

 

9.00 Jo, jag har kanske 30% bet och 70% c/f i det läget. I ett CG hade jag betat mycket oftare där.

 

15.50 Jag också, i eftertankens kranka blekhet. Om jag nu ändå spelar den borde jag kanske istället höjt för isolering?

 

17.30 Ja, det är bara storstacken jag egentligen är rädd för. Övriga har för lite chips för att kunna syna om de inte har slowspelat ett högt par pre, men vi hade ju inte sett något sådant tidigare på bordet. Tycker det är ett OK move med hänsyn till avkastning/risk i det aktuella läget.

 

18.20 Det gör jag nog oftast också, men undantagsvis kan man kanske vara lite spekulativ även i en SnG när oddsen är fina. Helst med position dock, förstås.

 

22.30 Skönt att höra. ;-)

 

24.00 Normalt hade jag nog det också, men just här hade jag två tighta mellanstackar efter mig, en relativt vek SB och en utsittande BB. Kändes motiverat, men fold är helt OK också.

 

Och du har helt rätt i att man ska vara mer konsekvent med höjningarna. Jag antar att min logik är att jag höjer relativt sett mer när mörkarna är lägre, eftersom det kostar "för lite" av fi:s stack att syna där annars. Ska fundera på det.

 

Tack för synpunkterna. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan ni tycka att 24s pushen är OK? Det är ungefär den 3:e sämsta handen man kan få Heads Up? Pushar ni den pushar ni alltså ALLA händer i SB?? Du har ca 7-8 BB förvisso, men jag lägger och väntar på bättre läge.

 

Väl ITM på en STT med något sånär lika stackar och så pass korta stackar som här så pushar jag normalt som först in på SB med ATC om jag inte har klar read på BB som "försvarare", ja. Känns som ganska standard numera faktiskt, men tidigare brukade jag ofta folda här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väl ITM på en STT med något sånär lika stackar och så pass korta stackar som här så pushar jag normalt som först in på SB med ATC om jag inte har klar read på BB som "försvarare", ja. Känns som ganska standard numera faktiskt, men tidigare brukade jag ofta folda här.

 

Vad tycker resten av gänget? Jag foldar här om jag inte har en extremt bra read på FI att han rädd för att trycka på all in knappen.

 

En annan fördel med att folda är att i nästa hand kanske FI brakar ihop med varandra, och du slutar som minst 2:a. Visst köper jag ditt resonemang att man ska satsa på förstaplatsen, men inte med 24s. Jag foldar fortfarande.

 

Vore intressant att höra fler åsikter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag vill gärna ha fler åsikter också. Jag tycker läget är ganska beroende av eventuell read på BB.

 

Jag köper givetvis ditt argument, särskilt eftersom jag tidigare i min "karriär" troligtvis hade foldat, men numera ser det hela som så att jag har mellan 30% och 40% (normalt närmare 40 än 30 dessutom) equity i handen i sig förutsatt att fi inte har ett par, vilket innebär att det inte behövs mycket fold equity för att push med ATC på SB ska vara rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...