Gå till innehåll

Skitdyr sit'n'go - A9 utg


Recommended Posts

En hand jag funderat lite över. Leder sit'n'go turren hyfsat stort. Inköp 1 + 0.10 euro :shock: :shock: :shock:

Vi är fyra pers kvar, 2 pers får pengar (4 euro till vinnaren, 2 euro till tvåan). Plockar upp A9off UTG. Efter mig sitter shortien med 3xBB. Han måste ju ställa när som helst. Funderar lite på vad jag ska göra här. Det finns ju några alternativ:

 

1. Folda.

2. Höja. Varför vet jag inte riktigt?

3. Syna. Hoppas på att shortien ställer, för att sen syna ner honom.

4. All in. Går fetbort.

 

Vet inte riktigt. Nu när jag tänker efter har jag mitt val klart. VIll bara kolla vad ni har för ideer?

 

Game # 594671725 - Texas Hold'em No Limit 75,00/150,00 - Table "EUR 1+0.10 Turbo Sit & Go 2967579 1"

Game ended 2007-06-25 19:38:49 GMT+01:00

 

Players:

MRCHAMP (447,00 in seat 2)

mara80 (2 296,00 in seat 3)

hitriy (2 047,00 in seat 5)

kaustii (4 210,00 in seat 6)

 

Dealer: MRCHAMP

Small Blind: mara80 (75,00)

Big Blind: hitriy (150,00)

 

kaustii was dealt: :Ad: - :9s:

 

kaustii ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2. Höja.

 

Blir ju inte bättre än så här, för bra hand för att folda när du är chip på semibubblan och en spelare har 3BB. Även om han synar så har du en bra chans att vinna mot han och vinner han så gör det inte så mycket.

 

Det är i just sånna här läge man ska sno blinds, jag brukar ibland höja nästan any 2 här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åfan. Jag som lade denna :oops: :oops: Iofs spelar man ju på 1-eurosnivån också. Alldeless för tajt är man :oops:

 

Kan ju posta resten av handen iaf. Nu ska det sägas att resultatet var inte det jag ville ha kommentarer på, utan om jag skulle folda/höja/syna.

 

Är dock lite nyfiken. Låt säga att jag raisade till 500, och sen ställer MRCHAMP, och också mara80 ställer. Vad gör man då? Reads saknas.

 

kaustii Fold

MRCHAMP All-In (447,00)

mara80 All-In (2 221,00)

hitriy Fold

mara80 Payback (1 849,00)

 

Flop :2c: - :4h: - :Qh:

Turn :2c: - :4h: - :Qh: - :Ts:

River :2c: - :4h: - :Qh: - :Ts: - :Ks:

 

mara80 shows: :Kc: - :Kd: (three of a kind, kings)

MRCHAMP shows: :Ah: - :3c: (high card ace)

 

mara80 wins: 1 044,00 (with three of a kind, kings)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åfan. Jag som lade denna :oops: :oops: Iofs spelar man ju på 1-eurosnivån också. Alldeless för tajt är man :oops:

 

Kan ju posta resten av handen iaf. Nu ska det sägas att resultatet var inte det jag ville ha kommentarer på, utan om jag skulle folda/höja/syna.

 

Är dock lite nyfiken. Låt säga att jag raisade till 500, och sen ställer MRCHAMP, och också mara80 ställer. Vad gör man då? Reads saknas.

 

kaustii Fold

MRCHAMP All-In (447,00)

mara80 All-In (2 221,00)

hitriy Fold

mara80 Payback (1 849,00)

 

Flop :2c: - :4h: - :Qh:

Turn :2c: - :4h: - :Qh: - :Ts:

River :2c: - :4h: - :Qh: - :Ts: - :Ks:

 

mara80 shows: :Kc: - :Kd: (three of a kind, kings)

MRCHAMP shows: :Ah: - :3c: (high card ace)

 

mara80 wins: 1 044,00 (with three of a kind, kings)

 

 

Denna gången var det rätt att folda :-D . Men normalt är det bara att smälla in en höjning med ca 400 , för att sen lägga sig mot omslag av nån av de andra som har hyfsat med marker. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hade ju smällt all-in rakt av på en sån tomtenivå då de kan syna med i princip any2 för att få se floppen, vilket gör en höjning ganska dålig. Med A9 har du fint showdownvärde så då tycker jag att pushen blir bättre.

 

Å andra sidan kanske inte fiskarna fattar att de ska folda halvdanna händer när det är bubblan och en kille nästan är ute, men det borde de göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...