Gå till innehåll

Kommentera min spelstil, snälla!


MORR_o.O

Recommended Posts

Såhär spelar jag ungefär. Vill ha kommentarer och förslag på förbättring :). Jag spelar shortstacked 5-manna bord i vanliga fall och detta gäller generellt:

 

Spelar alla kort i samma färg i bra position förutsatt att åtminstone 1 limpat in i potten.

 

Spelar nästan alltid QJ, KQ, KJ, KT, AT om inte action är för stor. Höjer alltid med dessa om jag är först in i potten.

 

Spelar alla pocket par vid oraisad pott. Om potten är raisad och många är med brukar jag också spela dem. Implicita oddsen är fina.

 

Spelar alla "suited connectors" från 34s/45s oavsett position om potten ej är raisad.

 

Spelar Axs oavsett position om potten ej är raisad.

 

Om jag kommer på något annat redigerar jag inlägget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du överspelar händer i samma färg,

''spelar alla händer i samma färg om åtminstånde 1 limpat in i potten'' Innebär detta att du alltid spelar 72 suited osv? Om du gör det har du en stor läcka i spelet. Sen är det mkt svårt att kommentera spelet bara efter att ha läst detta.. Det är ju dessutom bara preflopspelet som går att kommentera.. Posta hand historys istället så kommer du få bättre respons

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst ska du bli man nog att spela med fullt inköp!

 

Kan det inte vara bra att i början av sin "pokerkarriär" spela shortstack, då man inte har så stor bankrulle eller erfarenhet av poker. Ja menar hellre förlora mindre när man lär sig att spela. Plus att det blir mindre svåra beslut med liten stack.

 

eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du överspelar händer i samma färg,

''spelar alla händer i samma färg om åtminstånde 1 limpat in i potten'' Innebär detta att du alltid spelar 72 suited osv? Om du gör det har du en stor läcka i spelet. Sen är det mkt svårt att kommentera spelet bara efter att ha läst detta.. Det är ju dessutom bara preflopspelet som går att kommentera.. Posta hand historys istället så kommer du få bättre respons

Du har rätt, det gör jag inte. Det måste finnas någon form av möjlighet att bilda en stege.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det inte vara bra att i början av sin "pokerkarriär" spela shortstack, då man inte har så stor bankrulle eller erfarenhet av poker. Ja menar hellre förlora mindre när man lär sig att spela. Plus att det blir mindre svåra beslut med liten stack.

 

eller?

 

Nej, gå ner i nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja fundera lite mer på hur dina motspelare spelar istället. Huruvida man skall höja med 45s eller till och med 46s är inte lika viktigt som att veta vilken spelstil dina motspelare har. Mot visst motstånd spelar jag helst inte suited connectors eftersom de inte lönar sig, mot andra är de bättre. Att suited connectors "skulle vara guld" som man ibland stöter på tycker jag man skall vara lite försiktig med att hävda. Det krävs rätt lägen och rätt motstånd. Att SC's kan vara bra starthänder innebär inte att man skall köra stenhårt så fort man plockar upp dem. De är kanonhänder att variera sitt spel med, och det är skillnad.

 

Strunta helt i Axs. Synar någon annan med ett ess blir man oftast outkickad och flushdrag får man alldeles för sällan. När man väl får det har man ju inte något extremt EV+ läge heller. Har fi ett par ligger man ju efter, och att ha esset som överkort kan man inte alltid anta heller.

 

Spelar du för många marginella starthänder inser de flesta snart att du spelar många marginella händer och då har de ingen respekt för dina bets längre. PÅ lägre nivåer behöver man inte satsa på att spela speciellt avancerat. Satsa det mesta krutet på bra starthänder och TPTK, och variera med SC's ibland.

 

Varför spela QJ överhuvudtaget? Den är ju nästan lika bra som KJ, som nästan är lika bra som KQ,som närmar sig AQ eller AJ, som ju nästan är lika bra som AK??? Släng skiten istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja fundera lite mer på hur dina motspelare spelar istället. Huruvida man skall höja med 45s eller till och med 46s är inte lika viktigt som att veta vilken spelstil dina motspelare har. Mot visst motstånd spelar jag helst inte suited connectors eftersom de inte lönar sig, mot andra är de bättre. Att suited connectors "skulle vara guld" som man ibland stöter på tycker jag man skall vara lite försiktig med att hävda. Det krävs rätt lägen och rätt motstånd. Att SC's kan vara bra starthänder innebär inte att man skall köra stenhårt så fort man plockar upp dem. De är kanonhänder att variera sitt spel med, och det är skillnad.

 

Strunta helt i Axs. Synar någon annan med ett ess blir man oftast outkickad och flushdrag får man alldeles för sällan. När man väl får det har man ju inte något extremt EV+ läge heller. Har fi ett par ligger man ju efter, och att ha esset som överkort kan man inte alltid anta heller.

 

Spelar du för många marginella starthänder inser de flesta snart att du spelar många marginella händer och då har de ingen respekt för dina bets längre. PÅ lägre nivåer behöver man inte satsa på att spela speciellt avancerat. Satsa det mesta krutet på bra starthänder och TPTK, och variera med SC's ibland.

 

Varför spela QJ överhuvudtaget? Den är ju nästan lika bra som KJ, som nästan är lika bra som KQ,som närmar sig AQ eller AJ, som ju nästan är lika bra som AK??? Släng skiten istället.

 

Tack för tipsen =).

 

Vad betyder TPTK?

 

Sam Farha spelar QJ 24/7 :D. Den har steg- och topparspotential!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen =).

 

Vad betyder TPTK?

 

Sam Farha spelar QJ 24/7 :D. Den har steg- och topparspotential!

 

1. TPTK = Top pair top kicker

 

2. Du är ju ganska långt ifrån Sam Farha så du kan nog lägga den utan att må dåligt.. Stegchans har ju nästan alla händer och toppar kan nästa alla händer också bli...:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar alla kort i samma färg i bra position förutsatt att åtminstone 1 limpat in i potten.

 

Detta låter ju extremt aggreivt om du raisar alla och extremt vekt om du synar med alla. IAF extremt löst. Fråga dig själv varför du spelar any suited two.

 

Spelar nästan alltid QJ, KQ, KJ, KT, AT om inte action är för stor. Höjer alltid med dessa om jag är först in i potten.

 

tänk på position också. Du borde inte höja utg med KJ KT och QJ varje gång.

 

Spelar alla pocket par vid oraisad pott. Om potten är raisad och många är med brukar jag också spela dem. Implicita oddsen är fina.

 

Det här låter vettigt. Set value är vanligtvis mycket bra på låga nivåer. dvs lätt att få betalt när man settar

 

Spelar alla "suited connectors" från 34s/45s oavsett position om potten ej är raisad.

 

Tycker det låter helt galet att spela 34 utg bara för att den är suited. Men vänta du sa ju att du spelar any suited two så det här va ju upprepning... Varför just 34 - vad är den stora skillnaden från 23? Du verkar överskatta suited value väldigt mycket. Framförallt microsuites är imho rätt värdelösa. Träffar man är man ändå slagen för ofta. Det blir ju den där gamla tråkiga situationen där du antingen vinner en liten pott eller förlorar en stor.

 

Spelar Axs oavsett position om potten ej är raisad.

 

Gör inte det. Mixa up ditt spel lite. Limpar du alltid med A rag blir du ju sönderläst och överkörd. Raisar du alltid i 1a o 2a pos med A rag så blir du också lätt överkörd. Ha inte så hårda regler. Folda A rag ibland, raisa ibland och släng in en syn 1 gång av 10.

 

Dessutom vet jag från dina tidigare inlägg att du har extremt liten bankrulle. Så viktigaste rådet är: gå NER I NIVÅ!

 

Svårt att ge mer än generella råd när du beskriver så generellt. Lägg upp en film så får du säkert råd som är mer träffsäkra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det inte vara bra att i början av sin "pokerkarriär" spela shortstack, då man inte har så stor bankrulle eller erfarenhet av poker. Ja menar hellre förlora mindre när man lär sig att spela. Plus att det blir mindre svåra beslut med liten stack.

 

eller?

 

svar NEJ. då spelar man på en lägre nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det låter helt galet att spela 34 utg bara för att den är suited. Men vänta du sa ju att du spelar any suited two så det här va ju upprepning...

 

Nej, spelar alla suited two vid position, står det. Tänkte dock över saken och ändrade mig till att jag spelar alla suited two som har hygglig stegchans.

 

En anledning till varför jag spelar så löst är för att de implicita oddsen är väldigt fina på låga nivåer. Synstationerna och guldfiskarna finns det en hel del av på Svenska Spel! =D

 

Självklart varierar mitt spel på motstånd och position osv, men detta gäller generellt.

 

Borde kanske överväga att slänga lite fler kort av samma färg, har nog blivit för kär i dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...