Gå till innehåll

Att flyga till Vegas?


Kwejk

Recommended Posts

Tjenix!

Jag är ingen van resare, specielt inte med flyg ;-)

och jag tänkte i dagarna boka flyg till Vegas. Jag ska vara där den 3e juli var det tänkt. Så det börjar dra ihop sig.

 

Eftersom det är många på PF som åkt till Vegas tidigare tänkte jag fråga hur ni går tillväga med att boka resan.. vad ska man tänka på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju inget bolag som flyger direkt Swe - Vegas, men försök ta ett bolag som bara har en mellanlandning. Försök boka så snart som möjligt också, biljetterna börjar ta slut och då måste man ta en dyrare bokningsklass. Blir värre för varje dag som går nu nästan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök undvika mellanlandning i USA för det tar massor med tid då du måste checka ut och in bagaget + gå igenom säkerhetskontroller. Bättre att mellanlanda i Europa och flyga in direkt. KOlla Lufthansa och Air france

 

Hej, jag aker till vegas snart och mitt plan landar 17.10 i new york, och 19.00 startar planet till vegas(samma flygbolag). De sager att aven om man av nagon anledning inte skulle hinna kl 19, sa ar det deras skyldighet att ta oss till vegas med nasta plan typ. min fraga ar om man hinner egenltigen, eftersom du sager att det tar massa tid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det JFK så skulle jag inte vara helt lugn för där kan det bli mycket terminalbyte och långa köer i tullen. Men är det La Guardia (tror inte de flyger dit från sverige) eller Newark (NJ) så skulle jag vara lugnare för de flygplatserna är lite mer anpassade för dagens säkerhetsapparat.

 

Detta kommer hända.

 

När du går av planet i New York så SKA du skynda dig och springa i korridorerna för alla 400 ska gå genom samma kontroll (dock uppdelat på US och foreigners). KOmmer du sist fram kan du förlora en halvtimme i värdefull tid. När de tagit foto och fingeravtryck på dig så ska du ta dig till baggage claim (gå inte till ny gate!!). Därefter måste du gå och checka in och därefter gå till nya gaten. Pga att du kan få lov att köa ett bra tag vid nya incheckningen så kan jag inte rekommendera byta i US, men det är lite sent nu :). Angående vad som händer om du inte kommer med så kan jag inte svara på det. Jag vet att United (när jag flög Tokyo->LA och skulle vidare till San Francisco) sa att det var mitt eget fel att jag inte han med eftersom jag bokat en biljett med enbart 1.47 mellan flighterna. Men jag tycker du skickar iväg ett email till customer service i staterna. Inte deras svenska puckon till återförsäljare... för det är trots allt de i USA som kommer bestämma vad sm händer med dig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...