Gå till innehåll

Las Vegas post WSOP: när åka?


Sotomayor

Recommended Posts

  • 1 month later...

Tjena,, vi är några som ska till Las Vegas för andra gången och nu behöver verkligen hjälp från er. Vet att ni är trötta på Vegas frågor men hittar ej det vi söker. Senast vi åkte tog det oss 20 timmar komma till Vegas från Göteborg och det vill man undvika nu. Vi åkte med stop i Frankfurt,Denver och LA. EJ rädd för flyget men är det ngt man ogillar är det just alla dessa mellanlandningar. Alltså vi vill åka direkt till Vegas från London,Frankfurt eller Amsterdam och komma typ på 12 timmar dit , 2 timmars flyg från GBG till London och sen ytterligare 10 timmar till Vegas samma retur resa, åker i oktober med hemresan i december. Priset oxå viktigt då vi har budget för resan, 8000:- för tor ska gå. Ren poker resa så om ni har flera tips är de välkomna. Tack på förhand..

 

regards

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

doctor: tror det blir svårt för er att komma under 8k för resan, men kika in på travelstart.se och sök. Vet att det finns direktflyg till Vegas från Frankfurt och London, men problemet med den London alternativet är Göteborg - London landar Heathrow och planet till Vegas går från Gatwick, vilket gör att det kan bli lite snålt om tid och trixit att hinna byta flygplats.

 

Direkt linjen från Frankfurt - Las Vegas var dock rätt dyr, iallafall var den det i sommras (runt 12.000 ToR)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EJ rädd för flyget men är det ngt man ogillar är det just alla dessa mellanlandningar. ... Priset oxå viktigt då vi har budget för resan, 8000:- för tor ska gå. Ren poker resa så om ni har flera tips är de välkomna.

Göteborg verkar lite knepigt.

 

Jag lyckades hitta ToR för kring 8000 i fjol. Det var Köpenhamn-Atlanta-Las Vegas i Economy Class med Delta och jag var ganska tidigt ute med bokning. Cirka 14 timmar flygtid, sen ska man vara vid första check-in två timmar innan, och lite väntetid i Atlanta.

 

Diverse res-sajter, t ex Aftonbladet Resa eller reseguiden.se direkt (Aftonbladet använder Reseguiden), har en sökfunktion för flygresor, där man kan mata in avreseort, destination och datum . Trixar lite där, Köpenhamn-LV med mellanlandning i Atlanta ligger runt 7500-8500. Göteborg-LV med två mellanlandningar (t ex Amsterdam, Minneapolis) kring 9000 och uppåt.

 

flyprice.se och travelstart.se brukar man få många träffar på.

 

Delta via Kastrup och Atlanta verkar vara den mest direkta, alla andra är det minst två mellanlandningar på. Vill du åka Öresundsbron? :lol:

 

Hemresa tidigt på morgonen från Vegas om man tar ToR, det löser man (eller i alla fall jag) genom att inte gå och lägga sig utan spela hela natten tills det är dags att åka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med Continental airlines Stockholm->Newark (New Jersey)->Las Vegas har vi åkt de senaste två åren och det funkar fint. Bra priser också.

 

Bäst läge per dollar tycker jag man får på Imperial palace. Då bor man mitt i smeten till ett pris om ligger under alla hotell i samma område. Inte riktigt samma klass, men helt OK.

 

Vill man bo ännu billigare och ha ett kanonpokerrum i huset, så skulle jag rekommendera Orleans, men då är man inte på strippen längre.

 

Downtown är väl priserna lägre också och där finns ju en del klassiska pokerrum, men downtown är lite mer "sunkig estlandsfärja"-feeling.

 

Många hotell har "poker rates", där man får ett bättre pris om man spelar ett antal timmar per dag i deras pokerrum. Jag tror man måste ringa direkt till pokerrummet för att boka sånt. MGM Grand har det, vet jag. Men vill man vara bunden att spela sex-åtta timmar per dag på samma ställe?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta rekommenderas inte. De tappade bort vårt bagage, muppade sig så att vi fick stanna 24 timmar extra i Atlanta, fick stå i kö i 2 timmar på ditresan osv osv. Flög med Virgin direkt från London förra året och det har varit överlägset bäst av mina fyra resor till LV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen men som ni ser sjukt svårt hitta rätt flyg. Hörde att det går åka Göteborg-London-Las Vegas på 12 timmar till ca 8 000 :-och GBG-Munchen-Las Vegas ungefär samma flyg tid inga mellanlandningar alltså till samma pris. Tror det var med united airlines och ngt mer flygbolag men hittar ej det trots jag kollat runt alla sajter. Kanske åka via stop nånstans i USA om man ej måste åka direkt vidare till Las Vegas, passa på se Philadephia eller ngt om stopover ingår i priset. Ska fortsätta leta, vi betalar gärna lite högre pris för att ta oss smidigt till Las Vegas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kommer åka förmodligen GBG-London med Sas 06.40 på morgonen, sen London-Los Angeles med Virgin 11.40. Flyg tider GBG-London 2 timmar och London-LA 9.40 min.. Pris London-LA 4760:- TOR och GBG-lONDON 560 :- enkel biljett...Ca 5300:-. Helt klart bästa variant vi hittat, sen från LA kan man ta sig till Vegas enkelt, hyra bil,buss,inrikes, stanna några dagar i LA och bila sen route 66 är aldrig dumt. Har ni tips på boende så man har ngt att gå på när man kommer dit. Nån bra hotell med pokerrate, det vi behöver är att hotellet ska ha wireless internet, gym och ej ligga så långt bort från all poker action. Typ 80 dollar per rum, vi ska stanna 2 månader och är 4 st alltså 2 rum ska vi ta. Regards

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ngn som åkt med Condor, är de säkra? Hittat detta:

 

Outward: Frankfurt International (FRA) - Las Vegas (LAS)

Departure /

Arrival Airline

Flight

Number Scheduled

Aircraft Route Local

Time Flight

Duration Time

Difference Length

of Travel

Tu 02/OCT 07

Tu 02/OCT 07 Condor DE 2082 Boeing 767 dep. Frankfurt International

arr. Las Vegas 10:25

12:50 11h25m - 9h 11h25m

Return: Las Vegas (LAS) - Frankfurt International (FRA)

Departure /

Arrival Airline

Flight

Number Scheduled

Aircraft Route Local

Time Flight

Duration Time

Difference Length

of Travel

Su 02/DEC 07

Mo 03/DEC 07 Condor DE 7083 Boeing 767 dep. Las Vegas

arr. Frankfurt International 16:50

13:05 11h15m + 9h 11h15m

 

 

490 Euro TOR..... Ngn som vet om man får komma in i USA med enkelt biljett, hörde från några polare att man måste ha TOR biljett till USA efter 11 september händelsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...