Gå till innehåll

NLT100 SH KJo floppar triss möter CR


Recommended Posts

Fi har inte gjort något större väsen av sig. Han sitter med drygt fullt inköp, jag täcker.

 

Plockar upp :Kc::Jh:

 

Fi calls 1$

Hero raises to 5$

Button folds

sb folds

bb folds

Fi calls 4$

 

pot 11,5$

 

flop :9d::Jd::Jc:

 

Fi checks

Hero bets 10$

Fi raises to 20$

 

Vad göra? Tycker liknande situationer dyker upp lite då och då..Kanske standard men jag vill höra vad andra tycker, och gärna varför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I det här läget, då jag inte heller vet ngt om Fi så sätter jag hans raise som:

1. kontrollhöjning (han vill helt enkelt se om du har ngt, eller om du är ute och bluffar)

2. höga ruter

3. högt par (i detta fallet damer, eftersom han inte kontrahöjde dig preflop)

 

Jag tar nog och, för säkerhets skull re-reraisar. För det finns allt för många kort som kan komma som jag tyvärr blir rädd för. Har fi AJ får man ta den förlusten. Har fi 99 finns det utköp. Synar han med sämre hand än du själv har håller vi tummarna att hans drag inte sitter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter i pos. så CRAI blir svårt. Sen tror jag att det finns allt för många händer han checkar turn med för att ja ska kunna känna mig säker på att han commitar sig. Dessutom ger jag honom i praktiken gratiskort till alla färgdrag och stegdragen. Syn tycker jag därför inte är något bra alternativ.

 

Om 3bet, till ca 60 eller smälla på AI direkt? Det blir ju ändå inte ens en halvpotbet på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...