Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Varför öppningsbetar du inte om du är först in i tidig eller mittenposition? Och varför vill du hålla potten nere om du träffar?

Om du tänker lite så är det rätt enkelt att förstå. Prova det nästa gång.

Jag gillar att bygga upp en galen image medans det är billigt. ofta spelar alla tight och lägger sig mot hårt tryck i början. det gör inget om nån synar mig för jag får igen det senare med monstret på 3dje nivån =)

Nej det optimala är ju att ha en lös image och få syn av Ax när man pushar ATC på push/fold blinds. Smart.

Postad

Hijackar den här tråden lite.

Conspiracy, visst har du pratat om att du anser att reraisar för info är överskattat/inte bra vid SnG´s? Exempel: FI betar pre varpå Hero synar. På floppen betar FI ut och här skulle det alltså inte vara bra att reraisa? Kan du utveckla lite? Jag har min åsikt/fundering men skulle vilja höra mer från dig om detta.

Postad
Hijackar den här tråden lite.

Conspiracy, visst har du pratat om att du anser att reraisar för info är överskattat/inte bra vid SnG´s? Exempel: FI betar pre varpå Hero synar. På floppen betar FI ut och här skulle det alltså inte vara bra att reraisa? Kan du utveckla lite? Jag har min åsikt/fundering men skulle vilja höra mer från dig om detta.

Att raisa för info är inte bra nånstans oavsett och särskilt inte i SnGs med grunda stackar.

I ditt exempel så vet vi ju inget om korten så då blir det ju lite knepigt :)

Rent logiskt så vill vi ju inte raisa om vi bara får syn av bättre händer medan sämre viker.

Postad
Att raisa för info är inte bra nånstans oavsett och särskilt inte i SnGs med grunda stackar.

I ditt exempel så vet vi ju inget om korten så då blir det ju lite knepigt :)

Rent logiskt så vill vi ju inte raisa om vi bara får syn av bättre händer medan sämre viker.

Fortsätter diskussionen i min dagbok. Tack för lånet av tråden... ;-)