Gå till innehåll

KlonkBerra kastar dagboken i mucken


el_kryddo

Vad kommer KlonkBerras rulle ligga på vid bokslutet 1:a januari?  

36 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad kommer KlonkBerras rulle ligga på vid bokslutet 1:a januari?

    • Gul "Snart sviker riggen den där fisken och tilten tar vid"
      5
    • 1-30.000 kr "Mest positiv varians hittills, kommer backa"
      3
    • 30.001-60.000 kr "Kommer landa ungefär där han är nu"
      2
    • 60.001-90.000 kr "Nära målet på 100K men inte riktigt"
      3
    • 90.001-120.000 kr "Han grejar nog detta"
      7
    • 120.001-150.000 kr "Klarar målet med råge, stabil spelare"
      7
    • 150.000+ "Det här kan bära riktigt långt!"
      9


Recommended Posts

Tjena klonkberra! Kul att pokern går bra. Bra dagbok. Måste ta upp liret jag med nån gång. Kommer upp till Stockholm imorrn och tänkte vi skulle ses på bgs och kolla bajen förresten!

 

Låter som en bra plan, hörs av imorrn!

 

(Nu hamnade detta inlägg på en ny sida efter min förra post. Ni får gärna hoppa tillbaka en sida och kolla in HH:n där)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 197
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

33$ MTT, 465 startande, 200 spelare kvar, snittstack 6500. Vad göra nu på turn? Har jag spelat fel tidigare i handen?

 

PokerStars Game #12352958144: Tournament #61826010, $30+$3 Hold'em No Limit - Level VI (100/200) - 2007/09/30 - 06:24:57 (ET)

Table '61826010 15' 9-max Seat #8 is the button

Seat 1: Rudgarin (6493 in chips)

Seat 2: Pip_1978 (4320 in chips)

Seat 3: el_kryddo (4500 in chips)

Seat 4: pockets 5 (3862 in chips)

Seat 5: TEAM SkiBoTs (3073 in chips) is sitting out

Seat 6: Babooyah (11633 in chips)

Seat 7: hAAdooken (9899 in chips)

Seat 8: monkeyrock (6017 in chips)

Seat 9: 8MOFF8 (8820 in chips)

8MOFF8: posts small blind 100

Rudgarin: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to el_kryddo Jack of ClubsJack of Spades

Pip_1978: folds

el_kryddo: raises 600 to 800

pockets 5s: calls 800

TEAM SkiBoTs: folds

Babooyah: folds

hAAdooken: folds

monkeyrock: calls 800

8MOFF8: folds

Rudgarin: folds

*** FLOP *** 7 of ClubsQueen of Hearts9 of Clubs

el_kryddo: checks

pockets 5s: bets 800

monkeyrock: calls 800

el_kryddo: calls 800

*** TURN *** 7 of ClubsQueen of Hearts9 of Clubs7 of Spades

el_kryddo: checks

pockets 5s: bets 2262 and is all-in

monkeyrock: calls 2262

el_kryddo: ?

 

jättefold?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jättefold?

 

Kändes ju så. Å andra sidan är det löjligt bra pottodds. Jag foldade till slut, tänkte att "du kan för fan inte kvidsyna dig allin här din fisk". Här är upplösningen, så man mår illa... Åkte förövrigt nyss med KK mot A3, dagen har börjat totalt iskallt.

 

PokerStars Game #12352958144: Tournament #61826010, $30+$3 Hold'em No Limit - Level VI (100/200) - 2007/09/30 - 06:24:57 (ET)

Table '61826010 15' 9-max Seat #8 is the button

Seat 1: Rudgarin (6493 in chips)

Seat 2: Pip_1978 (4320 in chips)

Seat 3: el_kryddo (4500 in chips)

Seat 4: pockets 5 (3862 in chips)

Seat 5: TEAM SkiBoTs (3073 in chips) is sitting out

Seat 6: Babooyah (11633 in chips)

Seat 7: hAAdooken (9899 in chips)

Seat 8: monkeyrock (6017 in chips)

Seat 9: 8MOFF8 (8820 in chips)

8MOFF8: posts small blind 100

Rudgarin: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to el_kryddo Jack of ClubsJack of Spades

Pip_1978: folds

el_kryddo: raises 600 to 800

pockets 5s: calls 800

TEAM SkiBoTs: folds

Babooyah: folds

hAAdooken: folds

monkeyrock: calls 800

8MOFF8: folds

Rudgarin: folds

*** FLOP *** 7 of ClubsQueen of Hearts9 of Clubs

el_kryddo: checks

pockets 5s: bets 800

monkeyrock: calls 800

el_kryddo: calls 800

*** TURN *** 7 of ClubsQueen of Hearts9 of Clubs7 of Spades

el_kryddo: checks

pockets 5s: bets 2262 and is all-in

monkeyrock: calls 2262

el_kryddo: folds

*** RIVER *** 7 of ClubsQueen of Hearts9 of Clubs7 of Spades3 of Spades

*** SHOW DOWN ***

pockets 5s: shows 6 of Diamonds6 of Hearts (two pair, Sevens and Sixes)

monkeyrock: shows 10 of Clubs10 of Hearts (two pair, Tens and Sevens)

monkeyrock collected 9624 from pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fint väder iaf idag, när jag var ute i två minuter och hämtade en pizza

Älskar verkligen det här spelet, så underbart roligt hela tiden. Mumsfilibaba, smaskens. Gottar mig.

 

KK vs A3, JJ vs A7, AQ vs KT, AK vs AQ, AJ vs 68 osv osv...

Och knappt nån vunnen coinflip whatsoever.

 

Känner mig typ så här trött på poker...

Sleepy_Head.jpg

 

Har lirat en del turrar och lite satelliter och har inte cashat nånting. Plussade typ 120$ på NL200 på Ongame, vilket iaf hjälper upp lite.

 

Tror inte det blir någon Sunday WarmUp heller. Så om nån vill köpa 215 T$ med rabatt på Stars så är det bara att PM:a mig. Annars får jag väl ett ryck nån minut innan och lirar ändå, får se.

 

Bankrulle

Svenska Spel: 21819 kr (vid start: 5000 kr)

Pokerstars: 2897 dollar (vid start: 700 dollar)

Eurobet: 3414 dollar (vid start: 700 dollar)

Pokerroom: 301 dollar (vid start: 0 dollar)

 

Totalt: 66.780 kr (vid start: 14.500 kr)

 

Edit: Säljer inte så lite T$, det går ju ändå åt. Lite dålig koll på Stars, är ju rätt ny där. Räknar in det i rullen istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilt management

Tjejen har varit iväg och kollat på lokal till sitt företag, så idag vart det till att ordna middag själv. I vanliga fall lagar hon all mat och jag sköter disken efter. Jag har nog inte lagat mat sen KG Bergström drog på smilbanden sist. Hursomhelst gör jag som brukligt är på hemvägen, jag handlar färdiglagad mat. Denna gång på Gullmars Grill där det beställs en 150-gramsmeny, utan senap. Gillar inte senap och beställer alltid utan, dock är oddsen på att få utan senap inte mycket bättre än kombinerat steg- och färgdrag. Hursomhelst slöar dom som fan med att laga till grejerna och bussen jag tar för givet att hinna med drar dessutom lite för tidigt. Jag missar bussen med en hårsmån och döms att vänta fem minuter till nästa buss, ett öde värre än döden för en storstadsmänniska med kallnande hämtmat i handen.

 

Bussen står så klart på plats men chauffören i vägrar köra fram förräns det nästan är dags att åka. Kön är längre än John Holmes dase och bussen blir försenad. Till slut stänger chauffören dörrarna och åker utan att bussen är full. Snygg logik; "Måste åka nu, vi är försenade för att jag inte körde fram bussen i tid". Sedan kör han nästan på en cyklist för att han stressar så.

 

Väl hemma svär jag över min kalla mat, buss 160:s alltjämt inkompetenta busschaufförer och den förbannade men inte oväntade senapen på hamburgaren... Direkt börjar jag överväga att ringa och klaga hos typ SL på busschaufförerna och att smyga till Gullmars Grill och klottra "INGEN SENAP, TACK!" på fasadhelvetet. Bara lathet som håller mig borta egentligen...

 

Vart vill jag då komma med mina ointressanta I-landsproblem? Helt enkelt att jag har dålig tilt management irl. Har tack och lov blivit bra mycket bättre på det vid pokerborden men ute i den skitiga, äckliga rännstenen man kallar liv så är det en annan femma. Framförallt är det företag och statliga institutioner som inte sköter sig som går mig på nerverna. Typ telefonköer, långsam betjäning osv får mig att gå upp i limningen.

 

I våras... Hade problem med ena örat, öroninflammation och grejer. Var hos vårdcentralen och fick remiss till öronläkare. Det skulle ta max en månad. Två månader senare ringer jag och undrar varför inget händer. Svar: En läkare som inte jobbar kvar har skrivit remiss till en mottagning som flyttat. Följd: Jag skäller loss som en rabiessmittad hund i telefonen, helt tiltad resten av dagen.

 

Det här blev mest planlöst dravel. Ta´t med en gnutta salt också;-) Men ser ni nån gång en man med bombbälte runt magen på nyheterna, fastkedjad vid riksdagen, som kräver att få prata med finansministern, så kan ni se det som en coinflip att det är jag som fått vänta en vecka för länge på skatteåterbäringen.

 

Och pokern då? Jorå, satte ett färgdrag i lördags.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort inflikande

Har varit helt iskallt senaste dagarna. Har noll flyt med korten och spelat lite forcerat, halvt tiltat. Blev att jag i sista stund bestämde mig för att lira Warmupen på Stars i söndags. Bytte procent med Kraclob här på pf, men vi rosade inte direkt marknaden någon av oss. Känner mig lite oinspirerad och blir inte så himla mycket spel nu i veckan. Men i helgen kommer det bli en hel del grind då tjejen åker till sin familj (jag lyckades få frirulle därifrån:lol:). Kommer nog inte skriva nåt innan lördag typ, men ska försöka smaska på med lite HH:s osv i helgen. Ev kan det bli livepoker också. Hoppade mest in nu för att räkna ihop rullen för min egen skull. Har ramlat ner några K sen förra veckans all-time-high, får se om man kan börja klättra uppåt igen till helgen.

 

Förövrigt var Bajen jävligt bra mot Göteborg i måndags...

 

Ha det gott!

 

Bankrulle

Svenska Spel: 21342 kr (vid start: 5000 kr)

Pokerstars: 2668 dollar (vid start: 700 dollar)

Eurobet: 3414 dollar (vid start: 700 dollar)

Pokerroom: 268 dollar (vid start: 0 dollar)

 

Totalt: 64.522 kr (vid start: 14.500 kr)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort inflikandeMen i helgen kommer det bli en hel del grind då tjejen åker till sin familj (jag lyckades få frirulle därifrån:lol:). Förövrigt var Bajen jävligt bra mot Göteborg i måndags...

 

där ser man, hur lyckades du med rollen?!

instämmer ang. bajen, vilken toppenmatch... nåja... gl med spelet i helgen särskilt nu då. 10k händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

där ser man, hur lyckades du med rollen?!

instämmer ang. bajen, vilken toppenmatch... nåja... gl med spelet i helgen särskilt nu då. 10k händer?

 

Rollen? Frirullen alltså? Äsch, ser till att va lite extra trevlig vid alla högtider så behöver man inte ses stup i kvarten.

10K händer vette tusan, minst 10 händer iaf:lol: Är inte inspirerande att lira när det går som alldeles nyss, ute ur 300+30kr på SvS med KK mot KQ, allin på flopen Q66.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ser btw att du bor i Årsta. kikat förbi Klubb Parti ngn gång? :)

 

Nej, jag ringde till nån av arrangörerna när det var rätt nystartat, blev uppsatt på maillistan och tänkte väl dra dit. Men sen vart det inte av och tänker som så att jag redan lirar en del på Sviten, blir bara splittrat att lira på två klubbar när jag lirar live så sällan. Förövrigt tar det i princip samma tid för mig till partihallarna som till Sviten. Förmodar att du är där ibland eller? Är det schysst där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turneringslördag

Kom till finalbord både torsdag och fredag. Litet plus men framförallt bra för självförtroendet att få några ITM:s igen. Inte så mycket annat att förtälja så slänger in en rapport över dagens turrar så här långt.

 

11:00, 50+4$ Aussie Daily, Ongame, 124/124

Skön start på helgens spel. KK mot AA i andra handen.

 

11:00, 30+3$, Stars, 278/482

 

11:30, 200+20kr, SvS, 25/42

 

12:00, 30+3$, Stars, 5/171, 372$ tillbaka

Första 18 minuterna: Floppar set med pockettreor och får bra betalt, floppar stege med 57s och får en killes stack med TPNK, får rejält betalt med AA och KK osv. Får inte betalt med QQ - bad beat:lol:. Sjuk start på turre, uppe i 8300 från startstacken på 1500 på drygt en blindsperiod.

 

Får sedan inte så mycket händer och kommer fel i några potter. Tappar en del men jobbar upp mig till 8K då läget är detta. 33 spelare kvar, 18 priser, jag är typ 10:a i chips. Tänker att får jag syn är det av shortstacken i tidig pos, och överlever en förlust mot honom, även om det är troligt med en coinflip eller liknande med döda pengar i potten. Dock är det big stacken som synar (snyggt trap-spel förövrigt) och jag förbannar min överskattning av AQ ännu en gång. Skön river dock...

 

Table '62647853 1' 9-max Seat #5 is the button

Seat 1: andru67 (7440 in chips)

Seat 2: BarnettLP (3932 in chips)

Seat 3: Jas85 (23283 in chips)

Seat 4: nassplif (13519 in chips)

Seat 5: Dr No (6740 in chips)

Seat 6: el_kryddo (8270 in chips)

Seat 7: gotyomoneee (9197 in chips)

Seat 8: hasan1970 (9794 in chips)

Seat 9: bondjamesbnd (3369 in chips)

Everyone: posts the ante 25

el_kryddo: posts small blind 150

gotyomoneee: posts big blind 300

*** HOLE CARDS ***

Dealt to el_kryddo Ace of ClubsQueen of Clubs

hasan1970: folds

bondjamesbnd: raises 600 to 900

andru67: folds

BarnettLP: folds

Jas85: folds

nassplif: calls 900

Dr No: folds

el_kryddo: raises 7345 to 8245 and is all-in

gotyomoneee: folds

bondjamesbnd: folds

nassplif: calls 7345

*** FLOP *** 2 of Clubs4 of HeartsQueen of Hearts

*** TURN *** 2 of Clubs4 of HeartsQueen of Hearts9 of Diamonds

*** RIVER *** 2 of Clubs4 of HeartsQueen of Hearts9 of DiamondsQueen of Spades

*** SHOW DOWN ***

el_kryddo: shows Ace of ClubsQueen of Clubs (three of a kind, Queens)

nassplif: shows King of DiamondsKing of Clubs (two pair, Kings and Queens)

el_kryddo collected 17915 from pot

 

På finalbordet spelar jag sedan rätt så solid poker utan större moves. Åker till sist på AK vs 88 när blindsen inte tillät annat än att allt åker in pre med såna händer.

 

13:00, 50+4$ Chinese Daily, Ongame, 12/136, 108$ tillbaka

Denna turre hamnade lite i skymundan av Starsturren. Spelade rätt enkel tight poker och var väldigt nära finalbordet. Var nära på att få ihop en bra stack med typ 15 pers kvar, men mina AA kunde inte få mer än split mot AK på floppen A43 rainbow...

 

Nu måste jag söka mig ut för ett mål mat illa kvickt. Vart lite sugen på Svitens turre ikväll, men kommer nog grinda på hemma. Skönt å ta det riktigt lugnt en helg och grinda en hel del. Har kvalat in (lol, jag vet) till Veckopottsatelliten vid 18:15, så tänkte lira den bl.a. Är sugen på att verkligen ge mig själv chansen att bygga rulle denna helg, har ju iaf blivit en ok start. Bye for now!

 

Bankrulle

Svenska Spel: 21272 kr (vid start: 5000 kr)

Pokerstars: 2970 dollar (vid start: 700 dollar)

Eurobet: 3467 dollar (vid start: 700 dollar)

Pokerroom: 284 dollar (vid start: 0 dollar)

 

Totalt: 66.974 kr (vid start: 14.500 kr)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Update

Nu får det räcka med grind för idag. Lite matt efter att länge ha gått bra i en turre på Stars som det står om nedan. Nu blir det nåt å käka, lite tv och sen sova ut inför en söndag med mycket poker. Ska försöka kvala in till nån mer veckoturnering imorrn. Detta har jag lirat sen förra rapporten hursomhelst.

 

18:10, 50+4$, Ongame, 85/125

Åker med färgdrag + hålpipa, ingen hjälp av turn eller river mot TPTK.

 

18:15, 400kr (kvalat in så 50kr för mig), SvS, Satellit till Veckopotten, 14/91

Vann entré värd 2170kr till söndagens Veckopott. Ska bli kul att lira den, tror inte jag gjort det förut faktiskt.

 

19:00, 100+9$, Stars, 25/430, 215$ tillbaka

Åkte på en coinflip till slut. Så sjukt frustrerande med så stora MTT:s. Man tycker att det går bra, men kommer man inte till finalbordet blir det bara en spottstyver tillbaka iaf. Låg riktigt bra till länge, pendlade mellan plats 6-12 med 100 spelare kvar. Tog en syn på BB när SB pushade, jag AT, han AK. Högst tvivelaktig syn. Åkte då ner från 35K till 24K. Till slut vart det push-fold spel och hamnade allin med A8 mot 77, fi setar på floppen och turren var över för min del.

 

20:30, 300+30kr, SvS, 8/32

Åkte på AQ mot KJ, trist med fem priser då jag låg helt ok till.

 

Bankrulle

Svenska Spel: 20942 kr (vid start: 5000 kr) (+ticket till Veckopotten)

Pokerstars: 3082 dollar (vid start: 700 dollar)

Eurobet: 3413 dollar (vid start: 700 dollar)

Pokerroom: 284 dollar (vid start: 0 dollar)

 

Totalt: 67.039 kr (vid start: 14.500 kr)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11:00, 50+4$, Ongame, 88/119

Tappade 1/3 av stacken tidigt på setad turn men fi klonkade färg på river. Får sen in stacken med KK mot AJ, utköpt av stege till slut.

 

11:15, 36+3$, Satellit till Warmup, Stars, 31/41

Knappen är shortstack och pushar 430 med en limper innan på blindsen 15/30. Jag tittar ner i AQ på SB och pushar mina 1800 för isolation men får instasyn av BB som precis täcker mig. Han har QQ som får stå. Inte mycket att göra åt, tycker jag gör standardspelet i det läget.

 

12:00, 30+3$, Stars, 120/162

Spelade dåligt. Kaffe, Ben&Jerry-glass och paus nu, bort med frustrationen.

 

Om någon vill byta procent med mig i Sunday Warmup eller Veckopotten på SvS så är jag öppen för förslag. Ev försöker jag kvala in till Big Deal på Ongame också. Köper även gärna T$ på Stars. Runt 1000T$ för 95%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Everyday is like sunday...

...för att tolka en löjligt bra låt av Morrisey. Men har gått helt ok i veckan, efter att ha varit smått tiltad i söndags. Veckopotten slutade med en push på 3200 med 66 när en big stack höjt till 450 i tidig pos. Hade nog slutat väl om inte två andra spelare hade 99 och QQ.

 

Har i veckan fått lite rb på Eurobet och har nött lite HU SNG:s på Pokerroom. Tänkte cleara en 200$-bonus där och sen troligtvis tacka för mig. Har inte spelat så mycket och motivationen är inte på topp just nu. Kommer relativt ofta ITM, men var länge sen jag hade någon riktigt framskjuten placering. Well well, ska inte misströsta för mycket. Lätt att stirra sig blind på hur bra det gick i början av projektet men det var ju framförallt två riktiga turreklonkar. Och förövrigt skrev jag ju att jag skulle vara nöjd om jag slutar över 50K efter halvåret, en målsättning som iofs givetvis uppgraderas när man får en bra start.

 

Förövrigt har hjärnan varit upptagen av annat, börjar se fram emot Thailandsresan i december och spånat lite löst för mig själv om en ev jorden runt-resa i framtiden. I måndags kollade jag Bajen-Helsingborg på krogen, med tillhörande irish coffe och fem bira... Vart väl lite längre än planerat, mest för att en polare blivit farsa å inte träffat han på ett tag.

 

I helgen lär det dock bli en del grindande, även om det blir utgång med jobbet imorron fredag. En grossist bjuder på middag med tillhörande supande och även boulespel (tredje boulekvällen för mig i år, snart är man semiproffs).

 

Bankrulle

Svenska Spel: 20328 kr (vid start: 5000 kr)

Pokerstars: 3002 dollar (vid start: 700 dollar)

Eurobet: 3353 dollar (vid start: 700 dollar)

Pokerroom: 407 dollar (vid start: 0 dollar)

 

Totalt: 66.309 kr (vid start: 14.500 kr)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Ligg" funktionen är lite intressant.

 

Den kommer fram när man floppat nötterna och verkligen kan knulla motståndaren. Dock lite tam översättning från "Fuck" av Pokerroom i den svenska klienten jag spelar med. Får ta och maila supporten.

 

Nä, stänger av datorn för kvällen innan man spårar ur i nån tråd och åker på en ban eller nåt. Slutade 37:a av 209 i den turboturren btw, utköpt på river, annars hade jag legat top 3 iaf. Kom sjua i en 200+20kr på SvS och fick 700 eller nåt tillbaka. Även där utköpt, AI pre med AT mot QT. Well well, lillplusset idag iaf. Over and out!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här va´re livat, här va´re glatt!

Tunt med uppdateringar här, och kommer så vara tills jag hittar nån lucka i den jämntjocka motriggsdimman som råder just nu. Bara tråkigt att whina stup i kvarten. Inte lirat så mycket i veckan, vart utgång med tillhörande baksmälla i fredags. Idag har jag dock lirat ett gäng turrar, har knappt vunnit en endaste coinflip AI preflop. 6 av 6 pushade AK har förlorat, fem var coinflips. Nu åkte jag nyss ur en 300+30 krs på SvS med AJ mot A7 AI pre med 13 spelare kvar. Ingen mening att lira mer idag och orkar inte räkna ihop rullehelvetet, ger ju bara mer ångest. Tröstar mig med en bild på Lotta Engberg istället...

 

Lotta%20Engberg1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatering :?:

 

 

När kommer den?

 

När jag hittar fler bilder på Lotta Engberg. Närå, har lirat lite i veckan och börjar väl återfå lite självförtroende, spelglädje och lust att skriva (efter en skön minushelg). Så borde bli lite grind och uppdateringar i helgen om inte annat.

 

Har haft rätt mycket annat för mig än poker och ibland måste man få ta "ledigt". Även funderat lite över andra ställen att lägga dagboken då man måste va inloggad här på pf för att läsa dagboken, lagom svårt att få folk man känner att gå in och läsa då. Även fnulat på ett nytt projekt efter detta som isåfall skulle ha lite bredare feeling/inriktning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

300px-

 

eller...

En kall fisk har ordet

Har ju som ni kanske sett varit tunt med uppdateringar här på sistone. Förklaringarna är väl flera antar jag. Har varit riktigt kallt på pokerfronten i nån månad nu, och man känner sig rätt tråkig om man bara ska whina av sig hela tiden. Dessutom har det varit en del utgångar med jobbet osv. Har även malt igenom en 990-sidors biografi över tre böcker om Ulf Lundell, efter att inte ha läst annat än pokerböcker senaste åren... Kommer även kommande månaden ha rätt mycket för mig, grejer med jobbet, agera flytthjälp, styra upp saker inför Thailandsresan osv, men ska iaf försöka ta tag i spelet och vill verkligen få upp rullen en bit, speciellt som jag var uppe nära 70K ett tag.

 

Spelet då?

MTT-grindandet har gått riktigt trögt senaste månaden. Får ofta ihop en duglig stack och ligger bra med. Men har inga framskjutna placeringar alls i profitabla turrar, antingen åker jag strax innan finalbordet om jag ligger bra till eller bland de första på finalbordet. I takt med MTT-frustrationen har det blivit ganska mycket SNG:s på sistone, framförallt HU. Där går det lite mer stabilt vilket är skönt för nerverna om inte annat.

 

Varnad

Fick en varning här på PF för några dar sen. Förstår att jag säkert bröt mot nån regel, men i varningen stod det mest att en person ville livstidsbanna mig för att jag dumpade en sån sexistisk länk. Har förklarat att det var ett skämt och inte att jag medvetet gjorde pr för nån jäkla porrsida, och kan förtydliga det här också. Så här såg det ut i en helt okänd dagbok;-)

 

Person 1: -Grindar så jag inte har tid å porrsurfa. Kör ett rakerace på en site.

Person 2: -Spelar du bara 3-4 bord kan du porrsurfa.

Person 3: -Mindre porrsurfning är ett högt pris att betala. Vilken site är det?

Jag: http://www.typdenstörstakändaporrsidan.com

 

Dvs jag skojade lite med att Person 3 skulle ha frågat efter vilken porrsida det gäller. Är ju säkert mot forumets regler, men svarets bitskhet tycker jag fick var lite i den andan jag tycker att moderatorerna i allmänhet styr denna affe-skuta. Ville bara förtydliga att jag inte gjorde något medvetet snett, däremot har jag inga problem med att jag fick en varning. Förövrigt tycker jag porr är rätt ointressant numera.

 

Move från en tiltad grinder / Det gäller att bygga pott i tid

Får väl slänga in en HH här också. Nästan pinsamt att träffa på rivern efter att enbart ha spelat frustrerad move-o-rama poker. Tänkte förövrigt donka rivern hursomhelst. Blev iaf straffad senare då jag bustade med AK mot AT på rivern.

 

PokerStars Game #12734812153: Tournament #63957696, $30+$3 Hold'em No Limit - Level III (25/50) - 2007/10/20 - 05:30:55 (ET)

Table '63957696 1' 9-max Seat #3 is the button

Seat 1: KNtheKid (6440 in chips)

Seat 2: LAVA CLUB (4508 in chips)

Seat 3: dndgeek (8455 in chips)

Seat 4: HangDealer (4157 in chips)

Seat 5: kutkorners (2435 in chips)

Seat 6: stachel (4980 in chips)

Seat 7: kojak49 (2835 in chips)

Seat 8: sherholmes (2810 in chips)

Seat 9: el_kryddo (5055 in chips)

HangDealer: posts small blind 25

kutkorners: posts big blind 50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to el_kryddo Queen of HeartsKing of Diamonds

stachel: folds

kojak49: folds

sherholmes: folds

el_kryddo: raises 100 to 150

KNtheKid: folds

LAVA CLUB: folds

dndgeek: calls 150

HangDealer: folds

kutkorners: folds

*** FLOP *** Ace of Clubs10 of Spades6 of Hearts

el_kryddo: checks

dndgeek: bets 200

el_kryddo: calls 200

*** TURN *** Ace of Clubs10 of Spades6 of Hearts3 of Clubs

el_kryddo: checks

dndgeek: bets 200

el_kryddo: raises 500 to 700

dndgeek: calls 500

*** RIVER *** Ace of Clubs10 of Spades6 of Hearts3 of ClubsJack of Diamonds

el_kryddo: bets 1050

dndgeek: calls 1050

*** SHOW DOWN ***

el_kryddo: shows Queen of HeartsKing of Diamonds (a straight, Ten to Ace)

dndgeek: mucks hand

el_kryddo collected 4275 from pot

 

Rullen och framöver

Har gått fyra månader av halvårsprojektet nu. Orkar inte kolla tillbaka men denna månad vart i princip plus minus noll. Får in 200$ i bonus från Pokerroom anyday iaf. Segt med en sån månad men samtidigt är det ibland skönt att man är så jävla scared money och överrullad, så det blir aldrig nåra större hål i rullen:lol:

 

Nu ska jag snart iväg till Sviten för en 500krs rebuy-turre. Ska bli kul, var ett tag sen jag var där. Är förvisad hemifrån då tjejen får besök av två kompisar hon inte träffat på länge. Dom får ha sin tjejkväll ifred tänkte jag.

 

Tills vidare, ha´re förjävla gött gott folk!

 

Bankrulle

Svenska Spel: 19370 kr (vid start: 5000 kr)

Pokerstars: 2797 dollar (vid start: 700 dollar)

Eurobet: 3266 dollar (vid start: 700 dollar)

Pokerroom: 351 dollar (vid start: 0 dollar)

 

Totalt: 62.985 kr (vid start: 14.500 kr)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liverapport

Då min sambo skulle ha tjejkväll igår med några barndomskompisar långväga ifrån så tänkte jag att det var ett ypperligt tillfälle att få till lite livepoker. Efter nobben av "ankor", "nolllor" mfl så drog jag dit själv för att lira en 500krs-turre med en rebuy och en addon.

 

Blev bara typ 17-18 startande eller nåt så kommer inte dra någon episk rapport över den turren. Var iaf en skön avslappnad stämning med skönt surr vid bordet. Roligare när det är så än tyst hård stämning a´la casinot. Först korttorka under två varv då jag mer skaffar mig en känsla för mina motspelare. Sedan kommer denna hand.

 

Tidig limp för 100

Jag synar på knappen med AJ (och tänker att Mackan, duktig regular, på SB pushar rätt brett i detta läge som shortstack)

SB pushar med 1300

Synstation i BB synar efter lite stek

Jag pushar bakom med ~3700 för att isolera mig mot shortstacken

Stationen synar sen med KT (nh sir)

Mackan i SB har också AJ och BB träffar en kung för att busta oss båda.

 

Gör sen min rebuy och hittar JJ i mittpos på 75/150. Spelaren innan min pushar efter tidig limp. Lite hugget som stucket vad jag ska göra här, pushar hursomhelst. Sedan synar även BB tror jag, med KJ, spelaren innan mig har AQ.

 

Floppen kommer med A men tre hjärter, på turn köper jag in färgen med min hjärter knekt och tripplar upp.

 

Sedan hittar jag KK handen efter och får en motståndare med till floppen. Vi båda checkar floppen med A på och på turn kommer en skön kung som vi hamnar all-in med. Handen står och jag är topp-3 rätt länge. Hittar många bra starthänder, får lite bra floppar och allt ser riktigt bra ut. Sen kommer denna hand med kanske 11 spelare kvar.

 

Jag på knappen med AQ höjer till 1300 på 200/400. Mackan i SB synar.

 

Flopp: J94

SB checkar och jag checkar bakom då jag får känslan att jag kommer få en redig reraise emot mig vid bet. Jag har plockat blinds från knappen många gånger och känner att här ska det statueras exempel.

 

Turn: Q. SB checkar. Jag betar 2100 in i potten på 3000 varpå SB pushar med 7K tot. Jag synar rätt omgående och han har QT, dvs topparet med sämre kicker men öppet stegdrag därtill. En tia på rivern gör att jag halkar under average istället för att vara chippie. Well well, han hade 14 outs så inte mycket att jämra sig över.

 

Hamnar sedan helt fel i någon pott och är riktigt short under finalbordet. Dubblar med AK mot T9 och har average. Hittar sen KK i tidig pos och höjer till 5000 på 1000/2000. Synstationen från tidigare hänger på och synar, likaså BB. Floppen kommer A84 typ och BB checkar. Jag ställer mina sista 9K in i 16K-potten, och tyvärr har BB AQ och synar. Inga mirakel och jag är ute på femte plats.

 

Fick många bra starthänder men inte det riktiga flytet. Trevlig kväll på Sviten dock så ser det som nöjespengar. Var lagpokern innan och under kvällen också, verkade riktigt kul. Får se om man kanske drar ihop ett gäng tills det är dags nästa gång. Kvällen slutade med att jag drog hem till tjejkvällen och tröståt kladdkaka och hällde i mig rödvin:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...