Gå till innehåll

KlonkBerra kastar dagboken i mucken


el_kryddo

Vad kommer KlonkBerras rulle ligga på vid bokslutet 1:a januari?  

36 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad kommer KlonkBerras rulle ligga på vid bokslutet 1:a januari?

    • Gul "Snart sviker riggen den där fisken och tilten tar vid"
      5
    • 1-30.000 kr "Mest positiv varians hittills, kommer backa"
      3
    • 30.001-60.000 kr "Kommer landa ungefär där han är nu"
      2
    • 60.001-90.000 kr "Nära målet på 100K men inte riktigt"
      3
    • 90.001-120.000 kr "Han grejar nog detta"
      7
    • 120.001-150.000 kr "Klarar målet med råge, stabil spelare"
      7
    • 150.000+ "Det här kan bära riktigt långt!"
      9


Recommended Posts

  • Svars 197
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sunday bloody sunday

amagadd> Kul att du tycker det, tack tack!

Igår lirade jag bara en kort stund men spelade tiltat från första stund, vet inte om jag var less eller bara alldeles för jäkla varm i solen. Är det nåt jag märkt är att det är värdelöst och sitta helt överhettad och försöka hålla huvudet kallt... Rann iväg en tusing illa kvickt. Well well, imorrn åker jag och tjejen på en liten Tallintripp med hotell i två nätter, kommer hem fredag morron. Känner att jag kan behöva ett litet break från pokern, inte spelat mitt A-game senaste veckan.

 

Idag tänkte jag dock sitta och nöta turneringar. Kommer jag inte på framåtskjutna pengaplaceringar är det en sak, men jag ska fan spela fokuserat och bra hela tiden. Tänkte lira dessa turrar, plus minus några... Kanske blir några satelliter till kvällsturrar också. Lirar på Bestpoker då motriggen på Heypoker är för jobbig just nu8-) Närå, men väntar fortfarande på utbetalning från Stars så har inte fyllt på alla pengar på Hey ännu.

 

11:30, 200+20 kr Snabbis, SvS

 

12:00, 20+2$, Bestpoker

 

12:20, 20+2$, Shorthanded, Bestpoker

 

12:50, 10+1$, Satellit till 100$, Bestpoker

 

14:30, 300+30kr, Helgbrunch, SvS

 

16:30, 300+30kr, SvS

 

Som sagt, kanske blir färre, kanske fler. Får se om det blir någon rapport idag eller först imorrn innan vi kliver på färjan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står och stampar...

...runt 45-47K nu. Men det känns iaf stabilt att rullen inte rasar trots att det känns ganska kallt just nu. Har lirat dessa turneringar idag, var någon som utgick och några som tillkom. Ev blir det nåt spel ikväll också, så man har byggt upp en buffert för att hålla abstinensen nere under Tallin-vistelsen:lol:

 

11:30, 200+20 kr, Snabbis, SvS, 10/28

Ställde utg med 89off med mina 2K när blindsen var 250/500, fick syn av QJ som vann. Hade inte mycket till händer, nån oträffad AK.

 

12:00, 20+2$, Bestpoker, 6/107, 139$ tillbaka

Skönt att komma ITM på Ongame igen. Ledde turren rätt så länge, fick sen korttorka och få lägen. Kom iaf till finalbordet med näst minst i marker och jobbade mig kvar ett tag.

 

12:50, 10+1$, Satellit till 100$, Bestpoker, 81/85

Åkte andra handen, tjohej...

 

14:30, 300+30kr, Helgbrunch, SvS, 12/26

Ganska kall turnering. Fick inte syn på mina bra händer och fick för mycket syn på mina marginella händer... Pengarna åkte in med nötfärgdrag mot set, ingen hjälp av turn och river.

 

15:10, 200+0kr, Veckopotten satellit, SvS, 14/29

Fick in degen med AJ mot bordets fisk som såklart synar med A9 och köper ut. Hade legat helt ok till annars.

 

16:30, 300+30kr, SvS, 23/33

Fick in stacken med QQ mot KT på floppen 22T, sen att det är utköpsfest idag kan jag inte göra nåt åt.

 

50+5$, enbordssatellit till 300+20$, Bestpoker, 2/10, 126$ tillbaka

Var sugen på att kvala in till The Big Deal på Ongame så lirade en kval-SnG. Kom tvåa iaf och fick 126 dollar i tröstpris. Låg lika inför HU men jag lyckades inte få bra action på mina starka händer och till slut hamnade vi allin med A2 mot 88 när jag var short, hans åttor stod.

 

Här är några händer från denna enbordssatellit...

 

Hand 620,342,864, startade 2007-07-22 17:29 (GMT+2)

Bord 'Arica': 300-300 No-limit HE (TournamentChips)

Plats 0: micky d10 (4*890 i marker)

Plats 5: RFluid (5*155 i marker) (på knappen)

Plats 7: KlonkBerra (4*955 i marker)

*** Blind bet-omgång *** :

KlonkBerra : Lägger mörk (150)

micky d10 : Lägger mörk (300)

Gav till KlonkBerra: Ek

Gav till KlonkBerra: Eh

*** Pre-flopp *** :

RFluid : Ligger

KlonkBerra : Synar (150) Limpar bara för å ge han möjlighet att försöka beta bort mig. Jag har tidigare inte varit så aggro från SB så vill inte skrämma bort honom direkt.

micky d10 : Satsar (500)

KlonkBerra : Synar (500)Vill inte avslöja styrkan på min hand.

*** Flopp *** : 8s 6h 3s

KlonkBerra : Passar Ger honom ytterligare en möjlighet att beta bort mig

micky d10 : Satsar (1*000)

KlonkBerra : Höjer (4*155) Lika bra att gå allin. Har han något kanske han synar då han kanske tror att jag bara tröttnat på att hunsas.

KlonkBerra : All-in (4*155)

micky d10 : Ligger

*** SAMMANFATTNING ***

Pott: 6*755 | Rake: 0

Bord: [ 8s 6h 3s ]

micky d10 förlorade 1*800

RFluid förlorade 0

KlonkBerra satsade 4*955, vann 6*755, netto 1*800

 

Hand 620,352,431, startade 2007-07-22 17:31 (GMT+2)

Bord 'Arica': 300-300 No-limit HE (TournamentChips)

Plats 0: micky d10 (7*380 i marker) (på knappen)

Plats 5: RFluid (1*765 i marker)

Plats 7: KlonkBerra (5*855 i marker)

*** Blind bet-omgång *** :

RFluid : Lägger mörk (150)

KlonkBerra : Lägger mörk (300)

Gav till KlonkBerra: Es

Gav till KlonkBerra: 7h

*** Pre-flopp *** :

Gav till RFluid: 3k

Gav till RFluid: Ks

Gav till KlonkBerra: Es

Gav till KlonkBerra: 7h

micky d10 : Ligger

RFluid : Satsar (1*615)

RFluid : All-in (1*765)

KlonkBerra : Synar (1*465)

*** Flopp *** : Knh Ds 6h

*** Turn *** : [ Knh Ds 6h ] 3h Suck, jag har sån sjuuuuuk otur

*** River *** : [ Knh Ds 6h 3h ] 4k

Gav till RFluid: 3k

Gav till RFluid: Ks

Gav till RFluid: 3k

Gav till RFluid: Ks

Gav till KlonkBerra: Es

Gav till KlonkBerra: 7h

RFluid : Visa kort

KlonkBerra : Visa kort

*** SAMMANFATTNING ***

Pott: 3*530 | Rake: 0

Bord: [ Knh Ds 6h 3h 4k ]

micky d10 förlorade 0

RFluid satsade 1*765, vann 3*530, netto 1*765 Visar [ 3k Ks ] (ett par i treor)

KlonkBerra förlorade 1*765 Visar [ Es 7h ] (Ess high)

 

Hand 620,357,121, startade 2007-07-22 17:32 (GMT+2)

Bord 'Arica': 300-300 No-limit HE (TournamentChips)

Plats 0: micky d10 (7*680 i marker) (på knappen)

Plats 5: RFluid (3*380 i marker)

Plats 7: KlonkBerra (3*940 i marker)

*** Blind bet-omgång *** :

RFluid : Lägger mörk (150)

KlonkBerra : Lägger mörk (300)

Gav till KlonkBerra: Ek

Gav till KlonkBerra: 2s

*** Pre-flopp *** :

Gav till RFluid: Kh

Gav till RFluid: Kk

Gav till KlonkBerra: Ek

Gav till KlonkBerra: 2s

micky d10 : Ligger

RFluid : Satsar (500)

KlonkBerra : Höjer (3*640)

KlonkBerra : All-in (3*940)

RFluid : Synar (2*730)

RFluid : All-in (3*380)

*** Flopp *** : 4h 3k 5s Öhum, kanske inte är helt otursförföljd ändå:oops:

*** Turn *** : [ 4h 3k 5s ] 9s

*** River *** : [ 4h 3k 5s 9s ] 9h

Gav till RFluid: Kh

Gav till RFluid: Kk

Gav till KlonkBerra: Ek

Gav till KlonkBerra: 2s

KlonkBerra : Visa kort

RFluid : Visa kort

*** SAMMANFATTNING ***

Pott: 7*320 | Rake: 0

Bord: [ 4h 3k 5s 9s 9h ]

micky d10 förlorade 0

RFluid förlorade 3*380 Visar [ Kh Kk ] (två par, kungar och nior)

KlonkBerra satsade 3*940, vann 7*320, netto 3*380 Visar [ Ek 2s ] (en stege, fem i topp)

 

Har försökt ta bort undersökningen på sidan då det känns som de flesta som läser denna dagbok borde ha röstat, men hittar inte hur jag ska ta bort den. Ola på forumet hittade inte heller det, så han låste den bara. Har ju sparat den som bild så den kommer ju ändå finnas kvar. Well, får se om jag orkar engagera mig mer i det.

 

Bankrulle

Svenska Spel: 21063 kr (vid start: 5000 kr)

Bestpoker: 3154 dollar (vid start: 700 dollar)

Heypoker: 558 dollar (vid start: 700 dollar)

 

Totalt: 46.304 kr (vid start: 14.500 kr)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger 2/11 i en 20$ shorthanded på Ongame nu med 139 startande. Tjejen tittar irriterat på mig, vi ska röra oss snart för å växla pengar på Forex och sen till terminalen. Well well, strax fem minuters paus, då hinner jag ju packa iaf. Får hoppas på en redig klonk så man tar sig ur den här lilla svackan jag varit i:-)

 

Freudrich> Klart det blir Bogsten nåt i sommar, men den här badkrukan väntar tills det är fisljummet i vattnet:lol: Lycka till själv å ha det bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka på hemmaplan

Kom tillbaka tidigare idag från Tallinvistelsen. Det var skönt att komma iväg på en liten båtresa och två nätter på hotell... även om bufféerna stod en upp i halsen till slut:shock: Tallin var väl en fin stad, och vi hade hyfsat tur med vädret så man fick lite uteserveringsbehov tillgodosett också. Men jag vet inte hur mycket man får ut av att knalla omkring i gamla gränder egentligen. Tar ungefär 10 sekunder att konstatera att "här var det gammalt och gemytligt". Efter att sen ha knatat omkring nåra kilometer på kullerstenar och sett fyrtioelva likadana uteserveringar, löjliga mängder souvenirshopar och en miljard stånd som säljer supervarma koftor mitt i sommarn så känns det som...ja, man kan stan helt enkelt.

 

Var iaf högre standard i stan än vad jag trodde. Är väl engelskan som slaskar lite på sina håll. När flickvännen beställde en "vegetarian hamburger" på ett snabbmatställe så fick hon två bröd med lite ketchup och senap mellan, mums;-)

 

Nåja, är iaf tillbaka i stan, rätt så utvilad, otiltad och med både rebuy och addon till barskåpet. Lirade ju en turre i måndags precis innan vi skulle åka, slutade till slut fyra i den efter lite motrigg vid finalbordet (se hand nedan) och lite stressat spel då det skulle kännas rätt kallt att missa båten. Vart iaf drygt 250 dollar tror jag och rullen hoppade upp ett litet snäpp, men jag jobbar för tillfället hårt på att skicka den neråt... Närå, men har lirat några turrar nu under dan utan att komma ITM.

 

13:00, 20+2$, Heypoker, 30/91

Allin preflop med QQ mot KJ, tyvärr var det bordets chippie och då står det aldrig...

 

14:10, 20+2$ satellit till 150$, Bestpoker, 14/19

Korttorka och hamnade till slut allin med 99 mot JJ, ingen hjälp av brädan.

 

14:40, 50kr satellit till 500 kl 22.00, Svenska Spel, 21/72

Allin med färgdrag mot toppar, ingen hjälp av turn eller river.

 

14:50, 20+2$ Shorthanded, Bestpoker, 38/82

Lyckades bygga stack ett tag och låg helt ok till. Men efter ett tag fick jag sjuka mothugg i varje pott jag gav mig in i och tappade mark. Blev lite tiltad när jag märkte hur dåliga några var och belönade mig själv med att syna mig allin på ett riktigt kasst sätt.

 

Från finalbordet i måndags...

 

Hand 623,973,674, startade 2007-07-23 15:18 (GMT+2)

Bord 'Suez': 2*000-2*000 No-limit HE (TournamentChips)

Plats 2: Fedteroven (26*512 i marker) (på knappen)

Plats 5: KlonkBerra (70*272 i marker)

Plats 8: belleunit (46*518 i marker)

Plats 9: gentle Rick (65*198 i marker)

*** Blind bet-omgång *** :

KlonkBerra : Lägger mörk (1*000)

belleunit : Lägger mörk (2*000)

Gav till KlonkBerra: 9h

Gav till KlonkBerra: Ks

*** Pre-flopp *** :

gentle Rick : Synar (2*000)

Fedteroven : Synar (2*000)

KlonkBerra : Synar (1*000)

belleunit : Passar

*** Flopp *** : 3s Kk 10r

Gav till Fedteroven: Kns

Gav till Fedteroven: 10h

Gav till KlonkBerra: 9h

Gav till KlonkBerra: Ks

KlonkBerra : Satsar (5*000) - Kollar var jag står, borde leda

belleunit : Ligger

gentle Rick : Ligger

Fedteroven : Höjer (24*512)

Fedteroven : All-in (24*512) - Han har spelat helt galet och kan ha liten träff, drag eller absolut ingenting. Spelar mest trotsigt och fiskigt.

KlonkBerra : Synar (19*512) - Följdaktligen blixtsynar jag...

*** Turn *** : [ 3s Kk 10r ] 10k ...och blir såklart straffad för det.

*** River *** : [ 3s Kk 10r 10k ] Knk

Gav till Fedteroven: Kns

Gav till Fedteroven: 10h

Gav till Fedteroven: Kns

Gav till Fedteroven: 10h

Gav till KlonkBerra: 9h

Gav till KlonkBerra: Ks

Fedteroven : Visa kort

KlonkBerra : Visa kort

*** SAMMANFATTNING ***

Pott: 57*024 | Rake: 0

Bord: [ 3s Kk 10r 10k Knk ]

Fedteroven satsade 26*512, vann 57*024, netto 30*512 Visar [ Kns 10h ] (en kåk, tre tior och två knektar)

KlonkBerra förlorade 26*512 Visar [ 9h Ks ] (två par, kungar och tior)

belleunit förlorade 2*000

gentle Rick förlorade 2*000

 

Någon hand senare åkte jag ut mot samme spelare, när jag höjde upp rejält efter hans limp med AT, han synar och träffar flop med sin J9off. Jag C-betar in i honom så jag blir pot-committed, så vart det en fjärdeplats istället för å ligga riktigt bra till för att vinna. Rullen fick iaf ett välbehövligt tillskott, nedan är statusen som vanligt.

 

Bankrulle

Svenska Spel: 20726 kr (vid start: 5000 kr)

Bestpoker: 3264 dollar (vid start: 700 dollar)

Heypoker: 536 dollar (vid start: 700 dollar)

 

Totalt: 46.566 kr (vid start: 14.500 kr)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast mark på Heypoker

Kom tvåa igår i en 20$ shorthanded-turre på Heypoker, vart runt 300$ tillbaka på det. Kom på femteplats i en turre på Svenska Spel, nåra hundringar extra där men kom sen utanför pengarna i lite annat på SS också. På Heypoker har jag kört en del HU SnG:s också, ganska effektivt sätt att beta av en bonus på. Lite upp, lite ner, men totalt sett lite plus på dom HU-matcherna. På Bestpoker lirade jag några turrar och gått stabilt i alla, men inga pengar. Den klassiska turneringsfrustrationen där alltså, det spelar ingen roll hur stabil du är, bara hur många topp-placeringar du når.

 

Har inte sparat några intressanta händer från turrarna jag kom ITM i, utan klistrar in en HH från Bestpoker, en 30$ jag låg bra till länge i. Borde jag kunna slinka här? Om jag vet att motståndet är kompetent och tex i en liveturre så är det inte så svårt. Men i en liten 30$-turnering på fiskiga Ongame så är det lätt att man själv blir synfisken, eftersom man blir paranoid och tror att alla ställer tomma stup i kvarten. Och vad tycker man om markpithams flatsyn preflop? Han maskerar handen totalt, men är i stor risk att få se en flopp med tre motståndare. Jag vet inte, you tell me folks. Intressant å höra vad ni tycker...

 

Hand 641,673,447, startade 2007-07-27 17:23 (GMT+2)

Bord 'Addis Abeba': 50-50 No-limit HE (TournamentChips)

Plats 0: issa_nissa1 (3*015 i marker)

Plats 1: LABRUTE1 (3*130 i marker)

Plats 2: haamis (1*110 i marker)

Plats 3: hamselvkar (5*266 i marker)

Plats 4: elnico11 (3*065 i marker)

Plats 5: Rickard2000 (4*100 i marker) (på knappen)

Plats 6: markpitham (3*490 i marker)

Plats 7: Tinke20 (2*500 i marker)

Plats 8: MIKI3333 (2*746 i marker)

Plats 9: KlonkBerra (4*058 i marker)

*** Blind bet-omgång *** :

markpitham : Lägger mörk (25)

Tinke20 : Lägger mörk (50)

Gav till KlonkBerra: 10h

Gav till KlonkBerra: 10k

*** Pre-flopp *** :

MIKI3333 : Synar (50)

KlonkBerra : Satsar (300)

issa_nissa1 : Ligger

LABRUTE1 : Ligger

haamis : Ligger

hamselvkar : Synar (300)

elnico11 : Ligger

Rickard2000 : Ligger

markpitham : Synar (275)

Tinke20 : Ligger

MIKI3333 : Ligger

*** Flopp *** : 6k 4h 4k

Gav till markpitham: Eh

Gav till markpitham: Ek

Gav till KlonkBerra: 10h

Gav till KlonkBerra: 10k

markpitham : Passar

KlonkBerra : Satsar (800)

hamselvkar : Synar (800)

markpitham : Höjer (3*190)

markpitham : All-in (3*190)

KlonkBerra : Höjer (2*958)

KlonkBerra : All-in (3*758)

hamselvkar : Ligger

*** Turn *** : [ 6k 4h 4k ] 9h

*** River *** : [ 6k 4h 4k 9h ] 8k

Gav till markpitham: Eh

Gav till markpitham: Ek

Gav till KlonkBerra: 10h

Gav till KlonkBerra: 10k

KlonkBerra : Visa kort

markpitham : Visa kort

*** SAMMANFATTNING ***

Pott: 8*748 | Rake: 0

Bord: [ 6k 4h 4k 9h 8k ]

issa_nissa1 förlorade 0

LABRUTE1 förlorade 0

haamis förlorade 0

hamselvkar förlorade 1*100

elnico11 förlorade 0

Rickard2000 förlorade 0

markpitham satsade 3*490, vann 8*180, netto 4*690 Visar [ Eh Ek ] (två par, Ess och fyror)

Tinke20 förlorade 50

MIKI3333 förlorade 50

KlonkBerra satsade 4*058, vann 568, netto -3*490 Visar [ 10h 10k ] (två par, tior och fyror)

 

I övrigt...

- Varför kan man inte se prisstrukten i turneringar hos Heypoker:?:

- Varför kan man lira en turre med 80 pers och 15 priser i på Ongame, och sen en turre med 198 pers och 10 priser i:?:

- Varför ska det regna hela jävla tiden, speciellt när man ska gå på Gröndal-Västerås på IP:?:

- Och varför kan det inte göras fler säsonger av detta mästerverk till tv-serie:?:

Governor%20Soprano.jpg

 

 

Bankrulle

Svenska Spel: 20204 kr (vid start: 5000 kr)

Bestpoker: 3145 dollar (vid start: 700 dollar)

Heypoker: 857 dollar (vid start: 700 dollar)

 

Totalt: 47.418 kr (vid start: 14.500 kr)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Klonk-Berra. Jag har botaniserat lite i din dagbok och har några frågor.

 

Jag är som du, fast tvärtom. Jag trivs bäst i cashgames, men skulle egentligen vilja spela mer turneringar. Men jag blir helt galen av allt klonkande som man råkar ut för. Vill bara höra lite hur det är att spela turneringar och få det att funka.

 

Hur många procent av alla dina multi table-turneringar cashar du i?

 

Hur ofta blir du utklonkad i turneringar (all in med en hand som är minst 60% favorit, men fi vinner och du åker)? Jag bokför all mina turneringar och noterar vad jag åker ut med. I mina 36 senaste turneringar har jag åkt på klonk i 29... Ofta all in med överpar mot underpar eller hålstege eller in med AK mot A8 och dom klonkar en av sina 2-4 outs. Det borde gå att spöa en motståndare som är potcommittad så fort han har synat en preflop-raise, men för min del tycks det helt omöjligt. Jag har för övrigt läst Harringtons böcker sönder och samman i min jakt på turneringsframgångar, men det finns inget kapitel om hur man kontrar bingopoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Weedobooty>Hej, kul att du läser min dagbok. Var inne å kikade igenom din också, ser stabilt ut, trots whinet om MTT:s;-) Ska försöka ge min syn på att mest spela turneringar.

 

Kollade på min statistik på Ongame, där har jag en ROI på 11% vilket är lite väl lågt. På SvS så ligger jag nog runt 25-30%, men där är det många turneringar med väldigt få deltagare och klart mer än 10% som får pengar. Och jag föredrar turneringar med ett inte alltför stort deltagarantal, vilket minskar variansen. Dessutom har jag lättare att fokusera om resan inte är alltför lång fram till ett ev finalbord.

 

Har ingen statistik på hur ofta det är jag åker ut som favorit, men visst känns det som att jag oftast är inne med bästa handen när jag åker, kanske 70% av gångerna. Å andra sidan ska man inte glömma dom gånger man ställer med en halvkass hand när man har ett lågt M och klonkar. Och har man överlevt två 60/40-situationer så ska man inte whina över att torska den tredje heller.

 

Hursomhelst behöver man lite flyt på vägen om man ska gå långt i en MTT, eller iaf inte för mycket motrigg. Det ultimata är ju att få ihop en stor stack tidigt så man har råd att bli utköpt. Men du spelar ju rätt mycket som jag, supertajt i början och plockar man sen upp en hand med inte alltför stor stack så står ju allt hopp till den handen.

 

Det positiva med att spela MTT:s är ju att det inte kostar lika mycket när det går dåligt som när en CG-spelare tiltar loss. Men att ha en rejäl rulle är att rekommendera, så att man inte känner paniken av att hamna OTM tio turneringar i rad.

 

Blev långt och lite luddigt det här kanske men lite tips kan väl vara:

:s: Rejält tilltagen rulle så att man inte får panik/tiltar/gular.

:s: Spela tajt i början, öppna upp och ösa på mot slutet. (Låter numera som en klyscha)

:s: Ha koll på spelarna runt dig, i kriget om blindsen är det värt att ha en öppnare approach och utnyttja motståndarnas ev svagheter även tidigt i en MTT.

:s: Höj upp REJÄLT med bra händer om du vill minska variansen.

:s: Spela MTT:s med mindre startfält för att minska variansen. Blir inte lika många allin-situationer på vägen.

:s: Variera med SnG:s. Där får man ju oftast jämnare resultat och det kan va skönt efter 2-3 turneringar utan pengar att grinda ett gäng SnG:s och ev hämta in lite av backet. Dessutom tror jag inte det är någon bra idé att precis efter att ha åkt på bubblan börja lira en ny turre med 300 pers i, då gamblar man lätt för mycket i början.

:s: När det går tungt, fokusera på att det är så här turneringsspel är. EN stor klonk betalar igen många buy-ins...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, min mening var egentligen inte att gnälla. Hoppas det framgick. Men frustrerad måste jag erkänna att jag är.

 

Jag tror mitt största problem är att hantera alla dessa spelare som överhuvudtaget inte kan spela. De här spelarna har inte en chans i ett cash game. Dom limpar in UTG med Q3 offsuit och tar en raise till 6bb utan att blinka. Är dom flera i potten, så sitter ju klonken där som amen i kyrkan. Jag föreställer mig att jag inte är helt borta på turneringspoker. Jag var med i Cardrunners international league här i våras och kom tvåa efter ha spelat tre av fyra turneringar med sviten etta-tvåa-etta, så med hyfsade spelare funkar det.

 

Samtidigt vill man ju vara med tidigt och plocka upp lite dead money i början. Att sitta på händerna och göra ingenting i 90 minuter och sen bli tvungen att ställa med första bästa för att blindsen kommer och tar en är ju så grått. Jag kanske kör ett litet turneringsprojekt och blottar mina nyckelhänder för kritik i min dagbok.

 

Jag håller med dig om att lite mindre turneringar är roligare. 150-200 pers känns rätt lagom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stabilt var ordet

Har lirat en del turneringar och spelet sitter rätt så stabilt. Känner att jag har bra fokus, timing och inte för mycket oflyt, dock uteblir den rejäla klonken för tillfället. Igårkväll spelade jag bla en 30$ turre på Heypoker som det vart finalbord i, väl där fick jag nöja mig med en niondeplats då min AJ sprang rätt in i AA. Spelade även Sverigerankningen och fick en sjuk start med två välbetalda fyrtal första kvarten:shock: och chiplead. Sedan hamnade jag lite fel i några potter, slarvade lite och åkte innan pengarna.

 

Idag har jag lirat två turrar på Heypoker, åkte alldeles nyss ur Chinese Daily, 50+5$ på 41:a plats av 135 med AQ mot AT, med riverklonk för fi på river. Surt men thats poker, som klyschan lyder... Kom iaf tvåa i 200+20kr kl 11:30 på SvS så rullen där fick ett välbehövligt återhämtande. Jobbade även upp rullen där lite igårkväll med några SnG:s...

 

Har inte orkat engagera mig i HH:s så mycket på sistone, dels kanske för att jag inte får nån feedback här, men också allmän slöhet. Lär bli en del lir i veckan, då tjejen börjat jobba igen, så lär väl försöka hitta lite intressanta händer.

 

Weedobooty> Du låter som en kompetent spelare, menade inte heller att alla råden var just till dig. Tänkte att du frågade lite om min syn på att mest lira MTT:s så jag körde lite allmänna tips från min horisont. Kikar in å följer sen ifall du startar nåt turneringsprojekt, GL!

 

Nu bär det av in till stan för lite jeans-inköp bla. Gillar att köpa kläder men tycker det är måttligt roande att ränna ut och in ur provhytter och prova skiten, tiltande om något.

 

Auf Wiederhören! /der Klonker

 

Bankrulle

Svenska Spel: 21089 kr (vid start: 5000 kr)

Bestpoker: 3145 dollar (vid start: 700 dollar)

Heypoker: 894 dollar (vid start: 700 dollar)

 

Totalt: 48.544 kr (vid start: 14.500 kr)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är han här igen!

ron-jeremy.jpg

Använder liknelsen jag skrev tidigare när jag var tiltad, det känns som Ron Jeremy bankar på för glatta livet där bak. Kanske inte är riktigt där än men en rejäl backdag hursomhelst. Får inga kort, inte betalt när jag väl får händer och i skrivande stund så torskade jag nästan allt med AQ mot QJ, tjohej. Inga placeringar ITM i turrar.

 

11:00, 50+5$ Aussie Daily, Heypoker, 62/140

Höjde upp med 88 och synade sedan en allin. Var en dålig syn helt enkelt, var ingen vild spelare som ställde, och han visade upp JJ som stod. Låg under snittstacken och var väl lite för sugen på att gambla.

 

11:30, 200+20kr Snabbis, SvS, 30/35

I tredje perioden lirar jag min första hand, väldigt kalla kort. Synar en raise från tidig pos med QJs (tvivelaktigt spel) och får sona mitt lösa spel med att träffa toppar och möta bättre kicker, AQ.

 

19:30, 20+2$ Turbo, Bestpoker, 74/202

Kalla kort, till slut vart det ett move utan framgång.

 

19:30, 300+30kr, SvS, 19/41

Tajt som en mus sitter man förutom någon liten move-o-rama. Till slut hamnar dock i en hand med T9 mot JT och floppen kommer tia hög, givetvis åker "keramiken" in som Glimne skulle sagt:roll:

 

20:15, 30+3$ Shorthanded, Bestpoker, 213/233

Frustrationspoker på högsta (läs: lägsta) nivå efter så sjukt kalla kort och noll medrigg idag.

 

20:30, 240+10kr Sverigerankingen, SvS, 229/243

Lirar denna nu, dubblade precis upp min stympade lilla stack så att jag kan sitta kvar ett tag iaf och bli förnedrad. Nähäpp, där åkte jag precis med KJ mot JT, otippat...

 

Klistrar in en hand där BB var away, och därför var nog ursprungsraisaren bara ute efter blinds. Kanske ett vågat move, men var i behov av marker.

 

Hand 657,525,510, startade 2007-07-31 12:12 (GMT+2)

Bord 'Leningrad': 150-150 No-limit HE (TournamentChips)

Plats 0: malcie (2*564 i marker)

Plats 1: 0-Eric-0 (2*928 i marker)

Plats 2: iks84 (7*200 i marker)

Plats 3: Kingraam (3*020 i marker)

Plats 4: tafffqaz (3*730 i marker) (på knappen)

Plats 5: BerraKlonk (2*210 i marker)

Plats 7: wartburg1 (900 i marker)

Plats 8: king nutt (1*621 i marker)

Plats 9: al_lo (5*105 i marker)

*** Blind bet-omgång *** :

BerraKlonk : Lägger mörk (75)

wartburg1 : Lägger mörk (150)

Gav till BerraKlonk: Es

Gav till BerraKlonk: 2r

*** Pre-flopp *** :

king nutt : Ligger

al_lo : Ligger

malcie : Ligger

0-Eric-0 : Ligger

iks84 : Satsar (300)

Kingraam : Synar (300)

tafffqaz : Ligger

BerraKlonk : Höjer (2*135)

BerraKlonk : All-in (2*210)

wartburg1 : Ligger

iks84 : Ligger

Kingraam : Ligger

*** SAMMANFATTNING ***

Pott: 2*960 | Rake: 0

Bord: [ ]

malcie förlorade 0

0-Eric-0 förlorade 0

iks84 förlorade 300

Kingraam förlorade 300

tafffqaz förlorade 0

BerraKlonk satsade 2*210, vann 2*960, netto 750

wartburg1 förlorade 150

king nutt förlorade 0

al_lo förlorade 0

 

I övrigt har jag varit i Farsta Centrum idag och handlat lite kläder. Fan va jag hatar att prova kläder i en liten stekhet provhytt, med spotlights som sitter på en tumlängs avstånd från det allt ruffsigare håret när man drar av och på tröjor. Högröd och mosig i ansiktet konstaterar man att man knappt får av sig en skjorta man precis dragit på sig då butikssäljaren tittar förbi och undrar om man hittar något snyggt. Nästan så jag skulle kunna byta såna bestyr mot att genomlida en hel Tomas Ledin-konsert med 45-åriga gubbs som spelar luftgitarr och spiller folköl över en, men bara nästan. Ungefär så här känner jag mig när jag står och njuter i den tortyrkammaren...

fight_night_sweaty.jpg

Nåja, vart iaf ett par snygga byxor och en skjorta från MQ. Lite boxershorts, strumpor och t-shirts från HM, man får inte glömma sitt money management;-)

 

Och jag som trodde jag lite schnyggt och schmidigt skulle glida över 50K närsomhelst...

 

Bankrulle

Svenska Spel: 19629 kr (vid start: 5000 kr)

Bestpoker: 3090 dollar (vid start: 700 dollar)

Heypoker: 815 dollar (vid start: 700 dollar)

 

Totalt: 46.183 kr (vid start: 14.500 kr)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen i oflytklubben! ;-)

 

Du är superstabil. Bara vänta och se vad som komma skall i augusti. :-D

 

Men jag har fortfarande inte fattat hur du lyckas visa dina bilder som inklistrade objekt i rutan. Mina blir omdirigerade till en bildlink och just där försvinner helhetsintrycket som blir skapat mellan text och bild.

 

Help me please. :-D

 

And btw. Jag frilansar med något som väcker tankarna till det vackra. Så det är väldigt viktigt för mig att klipp och klistra funkar i min dagbok. hehe

 

Hjälp mig och jag sänder ett PM med något gott och blandat

 

hilsen Ninja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sebas> Glömde svara dig i mitt förra inlägg. Om du menar allmän turneringsstatistik så kan du kolla på http://www.officialpokerrankings.com. Om du vill se dina egna HH:s osv så finns det högst upp under fliken "Statistik", iaf i Heypokers och Bestpokers klienter.

 

Ninja> Bara att klicka på den lilla rutan som ser ut som en tavla eller nåt, är väl berg och grejer i bilden. Då kommer en ruta upp där du lägger in internetadressen till den bilden du vill ha med. Om det inte funkar kanske det är nån inställning du har som är fel, nere under tilläggsalternativ. Får du inte till det så fråga nån moderator på forumet.

 

Turneringar funkar inte idag, HU SnG:s fungerar inte. Nu blir det ett sista försök med 500+50 kr kl 22 på SvS, sen får det va slut med poker för idag. Får fokusera på att en bonus på Heypoker blir avklarad i veckan, blir 220$ där, och nån beställning från shopen. Over and out från en kanelbulls-tröstätande KlonkBerra. Tjejen bakade lite i söndags, och dom här bullarna är nöten:smile:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt? Tredje HU-matchen mot denne spelare i rad. Jag hade vunnit dom två innan, varav den senaste trots att jag var nere på 120 i chips.

 

 

Hand 663,200,269, startade 2007-08-01 18:32 (GMT+2)

Bord 'Salinas': 20-20 No-limit HE (TournamentChips)

Plats 3: cheka99966 (1*600 i marker) (på knappen)

Plats 5: BerraKlonk (1*400 i marker)

*** Blind bet-omgång *** :

cheka99966 : Lägger mörk (10)

BerraKlonk : Lägger mörk (20)

Gav till BerraKlonk: :5c::6s:

*** Pre-flopp *** :

cheka99966 : Synar (10)

BerraKlonk : Passar

 

*** Flopp *** : :4s::Qd::Ah:

BerraKlonk : Satsar (40) - Jag vet att du inte har något ess när du limpade preflop.

cheka99966 : Höjer (80) - Jag vet att du vet det, men du har inte heller nåt.

BerraKlonk : Höjer (200) - Jo, ett svagt ess eller en dam som sämst.

cheka99966 : Synar (160) - Nåja, vi får väl se.

 

***Turn *** : :Td:

BerraKlonk : Satsar (400) - Lägg dig, du är tom.

cheka99966 : Synar (400) - Inte mer tom än dig.

 

*** River *** : :8s:

BerraKlonk : Passar - Hm, känns marginellt att värdebeta här...

cheka99966 : Passar - Öhum, låter bra.

BerraKlonk : Visa kort

cheka99966 : Ligger

*** SAMMANFATTNING ***

Pott: 1*320 | Rake: 0

Bord: :4s::Qd::Ah::Td::8s:

cheka99966 förlorade 660

BerraKlonk satsade 660, vann 1*320, netto 660 Visar :5c::6s: (Ess high)

 

Han måste dragit mot den låga stegen, no guts no glory. Har lirat lite HU SnG:s under dan för å beta av Heybonusen, har väl gått ok iaf. Nu drar jag för å kolla på Hammarby-MFF, Forza Bajen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ut att gå bra klonkberra, har du planer att spela SOMMAR som är på söndag nu på svenskaspel kanske?

 

Som jag spelade handen ovanför, tycker du att jag hör hemma i en sån turnering?;-) Hehe, nämen köper inte in mig med en drygt 45K-rulle i en 5K-turre, det vore ingen bra bankroll management. Isåfall ska det vara någon rolig liveturnering.

 

Kikade förövrigt förbi Sviten ikväll efter att ha varit med nåra polare å kollat Bajenmatchen på krogen. Plockade ut 1500 och var redo att donera men var ett sorgligt gäng där och inget cash game igång ännu för kvällen. Får bli lite nätlir innan sänghalmen istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det nå vilt på läktaren? ;-)

 

Väldigt -EV att kasta in grejer mot domarn när det återstår 30 min och det egna laget leder, så att matchen är nära på att blåsas av. Hög tiltfaktor.

 

Ännu högre tiltfaktor på att åka ur 200+20kr kl 23:30 nyss på SvS, med QQ mot A3 på bubblan, när jag låg chipfyra av de 16 som var kvar. Ibland mår man inte bra av poker:evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får gratulera till segern om du nu är bajare förstås? Tyvärr håller inte mitt kära MFF för fem öre. De pressade mycket i andra halvlek möjligtvis, men tyckte kommentatorerna överdrev. MFF skapade inte mycket och bajen backade smart hem, eftersom dem inte orka mycket annat. MFF har mycket att jobba med om det överhuvudtaget ska bli en topp fyra placering.

 

Jävla pucko som slänger in grejer också:evil: Förstör för så många.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nöter lite heads up

Har mest suttit och nött 20$ och 30$ HU SnG:s, då jag känt att jag inte haft ro och lugn för turneringars fold-fold-fold. Blir en löjlig rake då man bara kan vinna pengar från en spelare men ändå rejkar 10% av buy-in. Vet att en del sidor har lägre rake för HU SnG:s iofs. Men ganska smidigt sätt att beta av en bonus utan några större swings. Ska beta av Heybonusen, sen kanske det blir någon annan bonus eller ev rb-deal. Sitter och kollar runt lite på nätet och gled förbi Unibets sida. Kul att dom informerar så bra om möjligheterna med cash game och hur fort man kan bygga rulle, om man gillar att skotta lite lätt dvs... Sen är dom schyssta att påpeka att det är hela tio procent av spelarna i turneringar som blir utan pengar, stackars satar.

 

Saxat från Unibet.com

Utveckla dig som pokerspelare, testa Cash Games!

 

Cash Games är utan tvivel det mest spännande sättet att spela poker på. Du spelar med riktiga pengar och kan på en hand dubbla upp din ”bankrulle”! Jämfört med turneringar där det kan ta lång tid bara för att dubbla din insats i turneringen.

 

Cash Games ger till skillnad mot turneringar dig chansen att vinna pengar i varje hand. Jämför med turneringar där det bara är ungefär 90% av spelarna som ”hamnar i pengarna”.

 

Får se om det blir mer turneringsspel på nätet idag/ikväll, eller kanske rentav en liveturre. Ska sondera terrängen med lite polare.

 

Pumans> Jorå, jag är bajare. Tycker Bajen spelade stabilt även om MFF pressade på bra sista halvtimmen. Men Hammarbys största styrka i år är nog försvarsspelet. Och ja, riktiga ljushuven som kastar in grejer på plan. Iofs har det blivit betydligt bättre jämfört med 90-talet när det verkade snudd på ok att ösa grejer över den som ska slå en hörna tex.

 

Bankrulle

Svenska Spel: 18924 kr (vid start: 5000 kr)

Bestpoker: 3090 dollar (vid start: 700 dollar)

Heypoker: 812 dollar (vid start: 700 dollar)

 

Totalt: 45.457 kr (vid start: 14.500 kr)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter å grindar hemma hos polarn i Skanstull som lever på poker sen två år. Sitter just nu och njuter av äran och av att se den stackars saten tillintetgjord vid datorn här bredvid, slog honom i SnG HU-matcher med 2-18-) Saxar in en hand från förnedringen.

 

Hand 668,985,785, startade 2007-08-02 23:23 (GMT+2)

Bord 'Jerewan': 50-50 No-limit HE (TournamentChips)

Plats 3: KlonkBerra (1,625 i marker)

Plats 9: anajalejt (1,375 i marker) (på knappen)

*** Blind bet-omgång *** :

anajalejt : Lägger mörk (25)

KlonkBerra : Lägger mörk (50)

Gav till KlonkBerra: 4r

Gav till KlonkBerra: 2k

*** Pre-flopp *** :

anajalejt : Satsar (75)

KlonkBerra : Höjer (300)

anajalejt : Synar (250)

*** Flopp *** : 6h 9k 5k

KlonkBerra : Satsar (700)

anajalejt : Ligger

*** SAMMANFATTNING ***

Pott: 1,400 | Rake: 0

Bord: [ 6h 9k 5k ]

KlonkBerra satsade 1,050, vann 1,400, netto 350

anajalejt förlorade 350

 

Förutom dom tre matcherna har jag vunnit tio RAKA SnG HU-matcher nu på Ongame, helt sinnes! Kändes som jag behövde det efter att ha åkt ur två turrar strax innan pengarna med bra stack i båda, 99 mot QJ och AK mot A2. Vet knappt om jag vågar lira mer, känns som det bara kan vända neråt nu:rolleyes:

 

Well well, borde väl snart röra mig hemåt, bara liiite till:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag spelade handen ovanför, tycker du att jag hör hemma i en sån turnering?;-) Hehe, nämen köper inte in mig med en drygt 45K-rulle i en 5K-turre, det vore ingen bra bankroll management. Isåfall ska det vara någon rolig liveturnering..

 

Men det finns ju satelit bärrrrrrra Iofs är det nog mer ev+ om jag slipper dig. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varians is a bitch

De avslutande händerna i mina tre sista HU:s, skojigt. Nåja, ingen fara på loftet, men lite irriterande att bli utdragen gång på gång. Sista handen jag klistrat in var även den första handen i den HU-matchen... Kändes som att den handen sa: "Gå ifrån datorn och gör nåt annat. Lär dig spela fiol, plocka lite svamp, måla en akvarell. Gör vad som helst, men spela inte poker".

 

Hand 671,348,248, startade 2007-08-03 16:06 (GMT+2)

Bord 'Cottbus': 20-20 No-limit HE (TournamentChips)

Plats 6: oi888 (2*080 i marker) (på knappen)

Plats 8: BerraKlonk (920 i marker)

*** Blind bet-omgång *** :

oi888 : Lägger mörk (10)

BerraKlonk : Lägger mörk (20)

Gav till BerraKlonk: 6s

Gav till BerraKlonk: 6k

*** Pre-flopp *** :

oi888 : Satsar (90)

BerraKlonk : Synar (80)

*** Flopp *** : Es Eh 7h

Gav till oi888: Kk

Gav till oi888: 10k

Gav till BerraKlonk: 6s

Gav till BerraKlonk: 6k

BerraKlonk : Passar

oi888 : Satsar (1*980)

oi888 : All-in (1*980)

BerraKlonk : Synar (820) - Jag VET att du är tom, tom, tom.

BerraKlonk : All-in (820)

*** Turn *** : [ Es Eh 7h ] 4s

*** River *** : [ Es Eh 7h 4s ] Kr

Gav till oi888: Kk

Gav till oi888: 10k

Gav till BerraKlonk: 6s

Gav till BerraKlonk: 6k

oi888 : Visa kort

BerraKlonk : Visa kort

*** SAMMANFATTNING ***

Pott: 3*000 | Rake: 0

Bord: [ Es Eh 7h 4s Kr ]

oi888 satsade 2*080, vann 3*000, netto 920 Visar [ Kk 10k ] (två par, Ess och kungar)

BerraKlonk förlorade 920 Visar [ 6s 6k ] (två par, Ess och sexor)

 

:blank:

 

Hand 671,427,073, startade 2007-08-03 16:26 (GMT+2)

Bord 'San Jose': 30-30 No-limit HE (TournamentChips)

Plats 3: password_is2 (1*830 i marker)

Plats 4: BerraKlonk (1*170 i marker) (på knappen)

*** Blind bet-omgång *** :

BerraKlonk : Lägger mörk (15)

password_is2 : Lägger mörk (30)

Gav till BerraKlonk: Ds

Gav till BerraKlonk: 9s

*** Pre-flopp *** :

BerraKlonk : Synar (15)

password_is2 : Satsar (70)

BerraKlonk : Synar (70)

*** Flopp *** : 9r 7h 5k

Gav till password_is2: 6k

Gav till password_is2: Eh

Gav till BerraKlonk: Ds

Gav till BerraKlonk: 9s

password_is2 : Satsar (1*730)

password_is2 : All-in (1*730)

BerraKlonk : Synar (1*070) - Jag VET att du är tom, tom, tom.

BerraKlonk : All-in (1*070)

*** Turn *** : [ 9r 7h 5k ] Ek

*** River *** : [ 9r 7h 5k Ek ] 10r

Gav till password_is2: 6k

Gav till password_is2: Eh

Gav till BerraKlonk: Ds

Gav till BerraKlonk: 9s

password_is2 : Visa kort

BerraKlonk : Visa kort

*** SAMMANFATTNING ***

Pott: 3*000 | Rake: 0

Bord: [ 9r 7h 5k Ek 10r ]

password_is2 satsade 1*830, vann 3*000, netto 1*170 Visar [ 6k Eh ] (ett par i Ess)

BerraKlonk förlorade 1*170 Visar [ Ds 9s ] (ett par i nior)

 

:blank:

 

Hand 671,432,409, startade 2007-08-03 16:28 (GMT+2)

Bord 'Oxnard': 20-20 No-limit HE (TournamentChips)

Plats 2: BerraKlonk (1*500 i marker)

Plats 8: aquilanera (1*500 i marker) (på knappen)

*** Blind bet-omgång *** :

aquilanera : Lägger mörk (10)

BerraKlonk : Lägger mörk (20)

Gav till BerraKlonk: Ek

Gav till BerraKlonk: Ds

*** Pre-flopp *** :

aquilanera : Satsar (80)

BerraKlonk : Höjer (300)

aquilanera : Synar (230)

*** Flopp *** : 10k 5r Dk

Gav till BerraKlonk: Ek

Gav till BerraKlonk: Ds

Gav till aquilanera: Er

Gav till aquilanera: 10r

BerraKlonk : Passar

aquilanera : Satsar (1*180)

aquilanera : All-in (1*180)

BerraKlonk : Synar (1*180) - Synar såklart med bästa handen.

BerraKlonk : All-in (1*180)

*** Turn *** : [ 10k 5r Dk ] 7r

*** River *** : [ 10k 5r Dk 7r ] 10s

Gav till BerraKlonk: Ek

Gav till BerraKlonk: Ds

Gav till aquilanera: Er

Gav till aquilanera: 10r

Gav till aquilanera: Er

Gav till aquilanera: 10r

aquilanera : Visa kort

BerraKlonk : Visa kort

*** SAMMANFATTNING ***

Pott: 3*000 | Rake: 0

Bord: [ 10k 5r Dk 7r 10s ]

BerraKlonk förlorade 1*500 Visar [ Ek Ds ] (två par, damer och tior)

aquilanera satsade 1*500, vann 3*000, netto 1*500 Visar [ Er 10r ] (tre tior)

 

Kände bara för att whina av mig lite så jag kan ta tag i fredagkvällen med lite ro i kroppen här. Ska beta av det sista på bonusen så jag får ett litet tillskott i rullen, sen blir det nog en del spel på Eurobet framöver faktiskt.

 

don sebbe>Jo, klart det finns satelliter. Men SvS lägger dom ju alltid på lördagkvällar, vilket känns ruskigt -EV livskvalitetsmässigt och sambopoängsmässigt:roll:

 

Bankrulle

Svenska Spel: 18539 kr (vid start: 5000 kr)

Bestpoker: 3252 dollar (vid start: 700 dollar)

Heypoker: 732 dollar (vid start: 700 dollar)

 

Totalt: 45.630 kr (vid start: 14.500 kr)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...