Gå till innehåll

När bannas amerikanerna från t.ex FT, pokerstars mm


Fredrik123

Recommended Posts

Vilken lag tänker du på? Om du menar safe port act, så påverkar den inte dirrekt spelaren som jag uppfattat det. Den förbjuder endast transaktionerna till och från gamblingsiter, således är det alltså inte förbjudet att spela poker, även om transaktionen har varit olaglig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo men vissa bolag som t.ex FT sket i den lagen tills den träder i kraft, andra som party stängde av amerikanarna. Min fråga e när de måste stänga av amerikanarna.

 

Någon som har koll på om lagen gäller alla? Dvs om en amerikan skulle ha en bank i europa med ett visakort där, är det då olagligt för en europeisk bank att tillåta överföringen? Och är det olagligt för en amerikansk bank att tillåta en överföring till en sida från en svensk medborgare som befinner sig i USA under t.ex. WSOP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo men vissa bolag som t.ex FT sket i den lagen tills den träder i kraft, andra som party stängde av amerikanarna. Min fråga e när de måste stänga av amerikanarna.

 

 

De måste inte stänga av jänkarna. De bolag som stängt av jänkare är de börsnoterade bolagen (som kan bli stämda av sina aktieägare) och de som tillåter jänkare är de privatägda bolagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

antigua har ju wto på sin sida, så kan bli en dyr process för usa nu när eu börjar kräva kompensation för utebliven inkomst pga amerikanarna.

 

http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=10861125&an=0&page=0&gonew=1#UNREAD

http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=10849121&an=0&page=0&gonew=1#UNREAD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...