Gå till innehåll

Spärrat konto


TheoneXXL

Recommended Posts

Min kompis konto har blivit spärrat pga att han har låtit sin minderåriga kusin spela på hans konto och SS har märkt det på något sätt och han är lite orolig och undrar vad som kan hända...Jag vet inte riktigt vad jag ska säga till honom. Kan dom skicka vidare fallet till polisen? Eller spärrar dom bara kontot

 

Mvh/En bekymrad vänn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är kört. Pengarna på kontot kan du möjligtvis få tillbaka efter åklagarbeslut, men det kommer ta tid. När Svenska Spel uppmärksammar lagbrott stänger de först kontot, gör en utredning och lämnar sedan över ärendet till polisen. I ditt fall skulle jag tro att processen är mellan steg 2 och 3 just nu.

 

Lyckligtvis är den svenska lagstiftningen för olovligt låglimitspel inte särskilt hård. Varken din kompis, eller hans kusin riskerar fängelse. Beroende på om kusinen är straffmyndig eller ej kan han dömas till böter. Din kompis, som är myndig och därmed också straffmyndig kommer antagligen dömas till böter. Om han inte redan har körkort kommer han få vänta 1 till 3 år med att ta det.

 

 

Jag hoppas det löser sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tusan fick SS reda på att kontot var utlånat till en minderårig?

 

Kanske riktigt förbannade föräldrar. Inte så otänkbart. Föräldrarna ser att ungen spelar poker. Kontaktar polis och svs. Kollar vems konto det är osv.

 

Trist att vissa människor ska överreagera. Hoppas det löser sig. GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, sorry, men det finns fortfarande inget sätt att se om det är en annan person som lirat på hans konto.

Han skriver att ss har märkt det på något sätt, vilket är 100% omöjligt.

 

SvS har kanske anställt pokerspelare som går på "känslan"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar

 

 

Det var så här att som jag förstog det så ringde hans kusins mamma till SS och berättade att hennes minderåriga spelar där. Och då kollade dom ip adress och sedan spärrade dom kontot och gör nu en utredning. Men kan sånt här verkligen gå till domstol ? Det låter riktigt allvarligt isåfall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...