Gå till innehåll

NL25 Floppar Nötkåk med AK


Recommended Posts

Alltså. Jag går fortfarande i "skolan" när det gäller NoLimit så behöver lite feedback på denna. Mest för att lära hur jag ska få ut mest värde.

 

Bakgrund:

Har haft rivermotflyt i CG på Paradise och blivit utdragen med tre floppade set mot högre set på rivern. Har i de händerna lett utt på flopp med floppat set vilket de senare kunnat konstatera vid showdown. På ett halvggresivt bord där det senaste potterna höjts och återhöjts preflopp händer så detta.

 

tonidon1 är klart synbenägen och är en av de som tidigare dragit ut mig på river. Anatoli_K har varit en av de aggresiva prehöjarna.

 

 

0.12/0.25 Texas Hold'em (No Limit ) - den 19 juni 2007 22:55:34

TH Mini 31 (Real /Cash Game )

Seat 1: NoelF (23.44)

Seat 2: Roy_Cash (26.13)

Seat 3: miyonety (21.90)

Seat 4: Elinza (25.50)

Seat 5: *Phoenix* (33.23)

Seat 7: skiline25 (19.42)

Seat 8: Anatoli_K (21.02)

Seat 9: tonidon1 (17.10)

Seat 10: Ängeln17 (35.85)

skiline25 post SB 0.12

Anatoli_K post BB 0.25

** Deal **

 

Ängeln17 [:Ks::Ah: ]

 

*** Bet Round 1 ***

tonidon1 Call 0.25

Ängeln17 Call 0.25 Anledningen att jag inte höjde var att det i tidigare potter höjts och återhöjts så det stått härliga till.

NoelF Fold

Roy_Cash Fold

miyonety Fold

Elinza Fold

*Phoenix* Call 0.25

skiline25 Call 0.25

Anatoli_K Raise to 0.50

tonidon1 Call 0.50

Ängeln17 Raise to 1.50 Här tänkte jag att jag skyfflar väl in lite till å ser om de menar allvar

*Phoenix* Fold

skiline25 Fold

Anatoli_K Call 1.50

tonidon1 Call 1.50

*** Flop(Board): *** : [:Ad::As::Kc: ] Upps, hur ska jag få betalt

*** Bet Round 2 ***

Anatoli_K Check

tonidon1 Check

Ängeln17 Bet 1.00 Mesbetar lite får vi se

Anatoli_K Raise to 2.00 ojdå :lol:

tonidon1 Raise to 3.00 dubbel ojdå :lol: :lol:

Ängeln17 Call 3.00 synar väl bara och ser vad som händer

Anatoli_K Raise to 4.00 :shock: ja men se en till :lol:

tonidon1 Call 4.00 okey

Ängeln17 ???? Här undrar jag vad jag gör? Synar alternativ pushar jag för bästa värde?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ha sett fel, det var limit du körde va?

 

Iaf, tror inte det spelar så stor roll hur du lirar lol, dom verkar ju ha bestämt sig :P Skulle nog faktiskt bara syna dock, inga direkta scarekort för någon (om nu inte en till kung uppenbarar sig men då lär det inte ha spelat nån roll (split med nån med ess))

 

Potten stor redan så utan scarekort å endast syn å pos på turn så kommer de nog dega in ska du se :P

 

Ditt preflop spel är dock allt annat än önskvärt :( Nån annan får gnälla dock

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt konstig hand, ser ju ut som limit. Varför miniraisar alla?

 

Jag skulle nog fortsätta beta och höja hela vägen och aldrig nöja mig med att bara syna. En av dem har ju garanterat det sista esset och den andra kan ju mycket väl ha KK med tanke på att det inte finns fler ess kvar i leken. Om någon fortfarande är kvar i potten med en ensam kung eller nåt annat skit så är ju bordet sjukt fiskigt. Känns som att pengarna åker in hur som helst men jag skulle so sagt fortsätta höja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ha sett fel, det var limit du körde va?

 

Iaf, tror inte det spelar så stor roll hur du lirar lol, dom verkar ju ha bestämt sig :P Skulle nog faktiskt bara syna dock, inga direkta scarekort för någon (om nu inte en till kung uppenbarar sig men då lär det inte ha spelat nån roll (split med nån med ess))

 

Potten stor redan så utan scarekort å endast syn å pos på turn så kommer de nog dega in ska du se :P

 

Ditt preflop spel är dock allt annat än önskvärt :( Nån annan får gnälla dock

 

Nä, vill gärna höra kritiken. Det är därför jag postar HHn här. För att lära mig och utvecklas som NL-spelare.

 

Har för mig at jag läst nånstans att man ibland, på ett halvaggresivt bord, faktiskt i tidig pos kan bara syna med AA/KK/AK för att sen reraisa. Men jag kan mkt väl ha fel oxå. Så slit gärna mitt spel i stycken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj alltid AK no matter position. Iaf på så här låga nivåer skulle jag vilja säga. Sen så på flop hade jag nog bettat 3-4 så får du ju mer värde när det ändå är så många mer i potten och som du beskriver så är det ett aggresivt bord.

 

Som spelat så kan det väl inte vara så svårt att få in pengarna. Syna/Raise lär väl båda ge dig pengar. Hade själv tryckt upp det för att sedan pusha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL!

Varför hamnar jag aldrig i den sitsen...

 

Jag hade nog höjt upp till $10 och pushat på turn. Det verkar ju som om alla pengar åker in hur som helst. Det finns väl inte så många kort på turn som kan skrämma bort FI om de nu är så sugna på att bygga pott.

 

Jag tror heller inte du behöver oroa dig för att bli sönderläst av FI på den här nivån och fullbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen av dem tänker ju vika mot den andre, så jag synar bara för att maximera sannolikheten att stacka av båda samtidigt. Varför panga på när man har absoluta nötterna mot två aggressiva spelare?

 

Limp-reraise pre med AK gör jag personligen dock väldigt sällan, och definitivt inte i low limit CG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

humpf, okej, då klagar ja väl på preflop spelet, standard spel (minst detta på låga nivåer, gärna mer) är raise med 4xbb + 1bb för varje limpare preflop. OM du nu limpar med så ska du alltså höja upp det till något motsvarande här :P Måste höja pot iaf, så istället för höja till 1.50 säg upp till 4?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns ju som någon sitter på ett A, vilket betyder att du får betalt hur du än gör.

 

(konstigt dock att du lagt upp handen i sånna fall, eftersom anledningen till att du lagt upp den borde vara att du just inte fick betalt)

 

måsste även klaga på preflop spelet, HÖJ! du säger att det har höjts hej vilt tidigare. bra! för du har nog bästa handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Perfekt flopp att slowspela och fånga bägge. Endast en K som kan ge delning. Trycker du så kommer du bara få syn från den ena som bäst.

 

O du tror att han stackar båda, typ hur ofta?

 

Har dem Ax + KK åker pengarna in om du slår upp igen, det finns scarecards för de bägge sen som kan ta död på viss action. Och har dem inte precis dem två händerna finns det inte en chans på jorden att han stackar båda.. så in med re-raisen. Aldrig fel, och väldigt ofta det rätta att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

O du tror att han stackar båda, typ hur ofta?

 

Har dem Ax + KK åker pengarna in om du slår upp igen, det finns scarecards för de bägge sen som kan ta död på viss action. Och har dem inte precis dem två händerna finns det inte en chans på jorden att han stackar båda.. så in med re-raisen. Aldrig fel, och väldigt ofta det rätta att göra.

 

Den ena har säkert ett ess, men en av dom sitter och bluffar (Kanske tom bägge två). Det är honom vi vill lura med.

Möter vi händer som Ax och KK så finns det ingen brådska alls. Dom drar helt dött. Har absolut noll outs så det speler ingen roll om vi raisar nu, på turn eller på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån skulle ju kunna sitta med :As::Ad: med tanke på hur den kortleken verkar se ut :-)

 

LOL, där ser man vad det gör när HHn inte går att köra i en konverter utan man själv ska byta ut Ks, Ah osv till symboler för att göra det lättare för er att se handen.

 

Men du är den förste att se det. Har dock rättat till det nu.

 

Läser alla inlägg med största intresse. Kommer att posta upplösningen ikväll när jag kommer hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(konstigt dock att du lagt upp handen i sånna fall, eftersom anledningen till att du lagt upp den borde vara att du just inte fick betalt)

.

 

 

Om jag fick betalt eller ej är inte anledningen till att jag posta handen, det är att jag är ny på NL CG och är lite osäker på hur jag ska spela i vissa lägen.

 

Om jag inte fått betalt så kanske jag kunde gjort på annat sätt, eller inte.

 

Om jag fått betalt innebär det ju inte att jag spelade rätt bara att jag fick betalt i just den här potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, har förstått att det va en "dödssynd" att inte höja i första läget och även att inte reraisa mer preflopp. Sen lite delade meningar om - syna, låt dem göra jobbet, och höj rejält och dega in på turn om jag fattat det rätt.

Lovar att aldrig slowspela AK igen preflopp. Sen hade jag ju turen och fick en hyffsad flopp och så här slutade handen, och vi vill varna känsliga tittare för en del av inslaget.

 

Ängeln17 All-in 34.35 nu trycker jag och ser vad som händer

Anatoli_K All-in 19.52 :lol:

tonidon1 All-in 15.60 :lol:

*** Turn(Board): *** : [:Ad::As::Kc::5h:]

*** River(Board): *** : [:Ad::As::Kc::5h::9c:]

*** Showdown *** : Rake: 2.95 Total Pot: 56.69

NoelF Fold Win: 0.00

Roy_Cash Fold Win: 0.00

miyonety Fold Win: 0.00

Elinza Fold Win: 0.00

*Phoenix* Fold Win: 0.00

skiline25 Fold Win: 0.00

Anatoli_K [:Qh::Ac: ] Three of a kind, aces Win: 0.00

tonidon1 [:4c::Kh: ] Two pair aces and kings Win: 0.00 :shock: :shock: :shock:

Ängeln17 [:Ks::Ah: ] Full house Win: 56.69

 

Man kan ju undra lite stilla vad K4 gjorde i potten :lol:.

 

Tack för er medverkan, case closed.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...