Gå till innehåll

NL200 - fegt spelade QQ?


Recommended Posts

Båda den första och andra som höjer är såkallade LAG, dom har höjt ganska ofta men det är första gången jag ser en reraise på en halvtimme. Känns som att man ofta är uppe mot AA / KK här, hade förmodligen gått all in på floppen om det hade varit utan A eller K.

Hur borde jag spelat?

 

PokerStars Hold'em No Limit ($1/$2)

 

Table 'Pels' 6-max Seat #6 is the button

Seat 1: Woepf ($96.25 in chips)

Seat 2: pot_hunter11 ($387.40 in chips)

Seat 3: gman311 ($107.50 in chips)

Seat 4: moneyymakerr ($205.75 in chips)

Seat 5: sputnik3000 ($221.15 in chips)

Seat 6: HERO ($179.55 in chips)

Woepf: posts small blind $1

pot_hunter11: posts big blind $2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Queen of DiamondsQueen of Hearts

gman311: folds

moneyymakerr: raises $6 to $8

sputnik3000: raises $18 to $26

HERO: calls $26 synpunkter???

Woepf: folds

pot_hunter11: folds

moneyymakerr: calls $18

*** FLOP *** 4 of Clubs5 of DiamondsKing of Hearts

moneyymakerr: bets $2

sputnik3000: raises $48 to $50

HERO: ?????

HERO: folds

moneyymakerr: folds

sputnik3000 collected $82 from pot

sputnik3000: doesn't show hand

*** SUMMARY ***

Total pot $85 | Rake $3

Board 4 of Clubs5 of DiamondsKing of Hearts

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara lite nyfiken, vad annars folk om att folda den pre (om du nu har readet att sputnik är ganska tight)? Känns ju snarare som negativa implicita odds än positiva :P

 

Som nu är det ju bara att folda, du kanske har bästa handen men lär inte direkt va EV+ å ställa :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara lite nyfiken, vad annars folk om att folda den pre (om du nu har readet att sputnik är ganska tight)? Känns ju snarare som negativa implicita odds än positiva :P

 

Som nu är det ju bara att folda, du kanske har bästa handen men lär inte direkt va EV+ å ställa :P

 

Det står i OP att båda är s k LAG, men två LAG varav ingen har 3-betat på en halvtimme vet jag inte om jag skulle kalla LAG.

 

Jag hade 4-betat. Som spelat på den floppen: Fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att du spelade handen ok.

Men du måste även tänka på din egen image när du blir 3 bettad, jag 3 bettar väldigt mycket men mot dig så gör jag det inte eftersom du spelar alldeles för tight, och speciellt inte när du öppnar utg.

Flytta ned en nivå och försök att lära dig spela fler händer annars kommer du få väldigt svårt med motståndet på Stars 1-2.

 

Poker Stars - No Limit Hold'em Cash Game - $1/$2 Blinds - 6 Players - (LegoPoker HH Converter)

 

Woepf: $96.25

pot_hunter11: $387.40

gman311: $107.50

moneyymakerr: $205.75

Hero: $221.15

Stormen_Per: $179.55

 

Preflop: Hero is dealt A:diamond: A:heart: (6 Players)

gman311 folds, [color:red]moneyymakerr raises to $8.00[/color], [color:red]Hero raises to $26.00[/color], Stormen_Per calls $26.00, 2 folds, moneyymakerr calls $18.00

 

Flop: ($81) 4:club: 5:diamond: K:heart: (3 Players)

[color:red]moneyymakerr bets $2.00[/color], [color:red]Hero raises to $50.00[/color], 2 folds

 

Pot Size: $133.00 ($3 Rake)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes! Äntligen ett ypperligt tillfälle att fråga!

 

Har så länge undrat!

 

Varför och varför bettar folk ut som just DU gör i den här handen ett MINIBET i en stor pott?!

 

Potten är på dryga 50$ och du slänger in ett bett på 2$(?!)

 

Vad vill du uppnå med detta? Ser så otroligt många spelare som gör så här på dom lägre nivåerna men har aldrig förstått var dom fått det ifrån.

 

Mvh

Tottyville

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes! Äntligen ett ypperligt tillfälle att fråga!

 

Har så länge undrat!

 

Varför och varför bettar folk ut som just DU gör i den här handen ett MINIBET i en stor pott?!

 

Potten är på dryga 50$ och du slänger in ett bett på 2$(?!)

 

Vad vill du uppnå med detta? Ser så otroligt många spelare som gör så här på dom lägre nivåerna men har aldrig förstått var dom fått det ifrån.

 

Mvh

Tottyville

 

Inte Sputnik....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes! Äntligen ett ypperligt tillfälle att fråga!

 

Har så länge undrat!

 

Varför och varför bettar folk ut som just DU gör i den här handen ett MINIBET i en stor pott?!

 

Potten är på dryga 50$ och du slänger in ett bett på 2$(?!)

 

Vad vill du uppnå med detta? Ser så otroligt många spelare som gör så här på dom lägre nivåerna men har aldrig förstått var dom fått det ifrån.

 

Mvh

Tottyville

 

Tottyville undrar varför Sputnik minbetar på floppen.

 

Inte Sputnik....

 

doope förklarar att det inte var Sputnik som gjorde det.

 

?

 

Tottyville blir förvirrad.

 

Varför inte?

 

Även Sputnik själv blir förvirrad.

 

Om inte ovanstående stämmer så är det jag som är förvirrad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrattar högt åt ovanstående post.

 

Jag förstod även att han trodde att jag trodde att det var sputnik som bettade medan jag i själva verket aldrig ens antytt det och var helt på det klara vem som bettade.

 

Jag är inte förvirrad och tror inte du är förvirrad heller Kollikock. Men om jag är förvirrad då är du också förvirrad och det betyder att doope som framstår som förvirrad inte alls är förvirrad utan är helt rätt ute.

 

Och om doope är rätt ute då är jag så sjukt förvirrad att jag gör en knut på mig själv

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sputnik du svarar på hans förvirrade inlägg men inte på mitt. Snälla svara skulle verkligen vilja veta hur du tänker när du minibettar. Som sagt undrat väldigt länge.

 

Jag med....

Vill man ge bort 2$ kanske, eller hoppas man på att FI av misstag har markerat autofold när han eventuellt sträckte sej efter kaffekoppen?!?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fortfarande inte jag som minbetar utan OP.

 

Läs om min original post så ser ni snart att det INTE är jag som minibetar så tyvärr kan jag inte svara på den ytterst intressanta frågan.

 

Angående om att jag borde lära mig spela mer händer och gå ner i nivå så... hmm vad ska man säga? Du hade AA och jag QQ och jag la mig och du tyckte att jag spelade dåligt? :)

 

Och jag snor faktiskt ganska många potter men jag gör det så skickligt att det inte syns ;) gick ju faktiskt +$120 på det bordet, gick in med $100.

 

Tack Kollikock för ditt roliga sammanfattande av tråden :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs om min original post så ser ni snart att det INTE är jag som minibetar så tyvärr kan jag inte svara på den ytterst intressanta frågan.

 

Angående om att jag borde lära mig spela mer händer och gå ner i nivå så... hmm vad ska man säga? Du hade AA och jag QQ och jag la mig och du tyckte att jag spelade dåligt? :)

 

Och jag snor faktiskt ganska många potter men jag gör det så skickligt att det inte syns ;) gick ju faktiskt +$120 på det bordet, gick in med $100.

 

Tack Kollikock för ditt roliga sammanfattande av tråden :D

 

Wow.

 

Sorry missade helt på den där. Trodde du va moneyymakerr. Roligt dock att du tyckte att han va Lag när hans stats var 11/6. Han inte spela så mycket med dig så jag kan inte uttala mig om ditt spel direkt men under den lilla tid vi spelade så hade jag dig som ganska passiv.

 

Om jag ska analysera handen där så hamnar du i en väldigt svår situation när utg höjer och jag 3 bettar för om du synar och någon av oss vill spela för stackar så är du väldigt ofta slagen eftersom din syn på min 3 bet skriker qq eller a,k från en passiv spelare så jag skulle faktiskt rekomendera fold/syn/4 bet i den ordningen som den bästa linjen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad stod det om mig på Pokertracker / Pokeroffice eller vad det nu är du har? :)

 

Borde kanske skaffa det o sen satsa på en CG karriär, finns mycket mer pengar än i turneringar känns det som.

 

Som jag sa spelade jag inte så länge med dig men dina stats var 28/13/1.6.

 

Om du vill bli seriös med spelandet så är pokertracker/pokeroffice ett väldigt bra hjälpmedel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tottyville undrar varför Sputnik minbetar på floppen.

 

 

 

doope förklarar att det inte var Sputnik som gjorde det.

 

 

 

Tottyville blir förvirrad.

 

 

 

Även Sputnik själv blir förvirrad.

 

Om inte ovanstående stämmer så är det jag som är förvirrad.

 

hahahah klockrent, alla är förvirrade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...