Gå till innehåll

VISA ung?


mitmy

Recommended Posts

Jag är 18 år och har alltid haft Maestro men nu när jag blev 18 ville jag börja spela lite poker och då gick jag ner till min bank ( swedbank ) och frågade vad för kort jag skulle ha om det skulle funka på internet. Så frågade han om jag hade fast inkomst och då sa jag nej eftersom jag är student och då säger han du ska ha VISA ung.

 

Idag har jag fått kortet och det visade sig att det inte funkade på internet. Vad för alternativ ska jag välja ? Finns det något för mig? Jag är 18 utan fast inkomst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man behöver väl inte ha fast inkomst för att få ett VISA?

 

jag har tom fått ett kort med kredit på 15 000 kr utan någon fast inkomst..

 

säg annars att du vill ha ett kort utan kredit som bara är kopplat till ditt bankkonto

Nej, det behöver man inte. Jag fixade två nya Visa nyligen och då fick jag ett Visa Ung och ett vanligt Visa (tomma bankkonton).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forex Global Cash kan vem som helst få.

 

Man laddar pengar på den i förväg med minst 100$/€ åt gången.

Finns i $ & €.

De tar 2$/2€ avgift för bankomatuttag & 1,95% vid insättning till kortet.

 

Är det här möjligen världens sämsta bankkort?

 

Jag rekommenderar Handelsbanken. Dom har ett allkort som har en del riktigt trevliga förmåner och jag kunde få det utan att ha lön eller studiemedel. (Till skillnad från Swedbank och Nordea som vägrade ge mig nåt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag ett VISA, utgivet från handelsbanken, ingen inkomst var inget problem..

Kan rekomendera om du har ditt Maestro kort kvar via swedbank, så anslut det till ett såkallat "ekort" via internetbanken lr bankkontoret..

Polarn gjorde det igår..Inga problem för han, började spela direkt.

det ända sm behövdes var att ladda ner ett litet program.

 

Hoppas de löser sig :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man behöver väl inte ha fast inkomst för att få ett VISA?

 

jag har tom fått ett kort med kredit på 15 000 kr utan någon fast inkomst..

 

säg annars att du vill ha ett kort utan kredit som bara är kopplat till ditt bankkonto

 

 

Swedbank?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det här möjligen världens sämsta bankkort?

 

Den är långt ifrån dålig.

Inga månadsavgifter, kreditupplysningar eller några som helst andra krav för att få kortet. Man kanske behöver vara 18år, orkar inte kolla.

 

Vill man plocka ut en hundring eller två från bankomaten ibland så är det här ingenting för en.

 

Om man däremot skyfflar fram och tillbaka pengar mellan pokersajter så är den hur smidig som helst.

Går också att betala med i alla affärer som tar vanlig Visa.

 

Tog själv kortet först & främst att ha som (dubbel) backup när jag reser.

Då har jag alltid den som backup om jag skulle bli rånad och/eller slarva bort mina pengar & 2 andra kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag skaffade vanliga VISA på Swedbank sa dom att dom hade som policy att inte ge ut VISA-kort till de som inte har en fast inkomst. Dock fick jag berättat för mig att de ger ut VISA-korten till 99.9999% av alla som vill ha det.

 

Ta dig i kragen, gå till banken, och säg att du vill ha ett RIKTIGT VISA-kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men suck..

 

Skillnaden på VISA Ung och vanligt VISA är priserna. VISA Ung är gratis att använda. Man har 12 avgiftsfria uttag i automat varje år sen får man betala typ 5kr per uttag tror jag. Tanken är att man ska använda kortet till att betala med och inte hålla på och springa till minuten varje gång.

 

Jag har som sagt ett VISA Ung, vilket fungerar utmärkt till mina transaktioner på nätet.

 

OP får gå och prata med sin bank.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man däremot skyfflar fram och tillbaka pengar mellan pokersajter så är den hur smidig som helst.

Går också att betala med i alla affärer som tar vanlig Visa.

 

Kostar det inte dig 1,95% varje "insättning" som kommer från en pokersajt då? Eller det räknas inte som insättning på det sättet? Fast det är iofs jämförbart med de vanliga kortens valutaavgift.

 

Men ska man skyffla fram och tillbaka i bonushorande så är t ex NETeller överlägset ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kostar det inte dig 1,95% varje "insättning" som kommer från en pokersajt då? Eller det räknas inte som insättning på det sättet? Fast det är iofs jämförbart med de vanliga kortens valutaavgift.

 

Men ska man skyffla fram och tillbaka i bonushorande så är t ex NETeller överlägset ändå.

 

Det är bara om man sätter in mera pengar till kortet på Forex.

De har valutapåslag på 2% om man använder annan valuta än det på kortet.

 

NETeller är klart bättre och snabbare på vid bonushoreri men uttagen går lite snabbare om man vill plocka ut lite smågrus som ligger på Visa-kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men suck..

 

Skillnaden på VISA Ung och vanligt VISA är priserna. VISA Ung är gratis att använda. Man har 12 avgiftsfria uttag i automat varje år sen får man betala typ 5kr per uttag tror jag. Tanken är att man ska använda kortet till att betala med och inte hålla på och springa till minuten varje gång.

 

Jag har som sagt ett VISA Ung, vilket fungerar utmärkt till mina transaktioner på nätet.

 

OP får gå och prata med sin bank.

 

Bankkort Visa Ung innehåller och ger tillgång till en rad praktiska funktioner, bland annat e-kort för säkra köp på internet om du har internetbanken med dosa.

 

 

Så står det på deras hemsida? Har du en sådan dosa ? och på mitt kort står det "Only Electronical Use". Har du sånt?

 

Jag ringde ner och frågade och de sa att det inte funkade på internet ! endå sa jag när jag kom ner att jag ville ha ett kort som funkade på internet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är 18 år och har alltid haft Maestro men nu när jag blev 18 ville jag börja spela lite poker och då gick jag ner till min bank ( swedbank ) och frågade vad för kort jag skulle ha om det skulle funka på internet. Så frågade han om jag hade fast inkomst och då sa jag nej eftersom jag är student och då säger han du ska ha VISA ung.

 

Idag har jag fått kortet och det visade sig att det inte funkade på internet. Vad för alternativ ska jag välja ? Finns det något för mig? Jag är 18 utan fast inkomst!

 

Studenter med CSN-insättning på sitt Swedbank-konto får gratis Internetbank, VISA, e-kort m.m.

http://www.swedbank.se/sst/inf/out/infOutWww1/0,,160142,00.html

 

Jag ordnade detta direkt när jag blev student (3 år sen) och det har fungerat utmärkt. Inga krav på inkomst eller dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...