Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Villain är ca 12/3 (6max :S) över 150 händer ca, Aggression på ca 0.70 totalt.

Party Poker

Limit Holdem Ring game

Limit: $3/$6

6 players

Converter

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with J:diamond: T:club:

UTG folds, UTG+1 calls, CO calls, Button calls, SB calls, Hero checks.

Flop: T:heart: 4:diamond: 9:heart: (5SB, 5 players)

SB bets, Hero raises, UTG+1 folds, CO calls, 2 folds.

Turn: 6:diamond: (5BB, 2 players)

Hero checks, CO checks.

Här visste jag inte riktigt vad han höll på med. Sån tight spelare med låg AF, limpar preflop och cold synar 2 på floppen? Set, elr en bättre tia möjligtvist. Planerar att syna ner.

River: J:heart: (5BB, 2 players)

Hero bets, CO raises, Hero folds.

Uncalled bets: 1BB returned to CO.

Nu slår jag iaf AT tex, tänkte värdebeta, men när han raisar med låg AF så är väl folden klar? Vad slår jag egentligen?

Results:

Final pot: 7BB

Postad

Jag förstå inte varför du inte fortsätter beta på turner. Om fi är på drag så ger du honom möjlighet till gratiskort eller värdebeta/semibluffa, men du vet fortfarande inte var du står. Det bli ju lätt att du får checksyna ner rivern också. Bluffade fi turner så vinner du kanske inte extra på rivern..

På river kan man inte checkh-syna där?

Postad

Preflop bra

Flop bra

Beta turn

Betsyn river

Det är en dragig bräda, därför kan han kallsyna med lite allt möjligt.

Det är inte så smart att ge gratiskort på turn när både ett av de vanligaste stegdragen och ett färgdrag ligger ute.

River är inget favoritkort, men du har ändå en hand värd att värdebeta, han kan syna med mycket som du slår. Jag tycker inte att du ska lägga top 2 för 1 bet på river i detta läget, så himla farlig är inte brädan.

Postad

Jag skulle spela som du men

beta turn

beta river

så som du spelade turn måste du sen check-syna river. Skriker ju drag och frikort om han på turn som sedan sitter.

Syna river. Finns liten chans att han sitter på t.ex. lägre tvåparet, J9 etc.

• 1 month later...
Postad

Du måste definitivt beta turn.

Folk som synar två kallt på floppen skriker draghand.

Hade han haft topp par med bättre kicker hade han troligtvis trebetat. Likaså om han har en starkare hand (typ ett set). Visst eftersom han är passiv finns det väl en viss chans att han bara synar. Men du kan inte vara rädd för monster under sängen. Eftersom han är passiv finns även chansen att han är en så dålig spelare att han till och med synar din höjning med mellanpar!

På turn får vi mer information. Nu när du checkar och han checkar efter så måste vi sätta honom på en draghand. Troligtvis har han färgdrag eller öppet stegdrag.

På rivern kan du ju inte beta (efter att ha checkat turn). Nu när du sätter honom på drag och flera av dragen är framme på rivern. Efter hans höjning på rivern skulle jag sätta honom på färdig färg. En liten chans att han satte en stege med en hand som KQ varav en hjärter. (vilket skulle motivera hans syn på floppen!) Men å andra sidan kanske han skulle höjt pre flop med en sån hand i 6-max?

Jag skulle ha betat turn och bet/folda river mot en sån passiv spelare. Check/syna mot en regelbunden river bluffare. Kanske bet/syna mot en riktig maniac. Vilket val jag gör på rivern beror inte bara på hur jag uppfattar honom utan även hur jag tror att han uppfattar mig.

Negothian... Skulle villain verkligen höja river med tvåpar? Jag menar efter vår check på turn måste han ju sätta oss på en draghand och därför befara att rivern gav oss färg eller stege. Men du kanske menade om vi hade betat turn i vilket fall han skulle ha värdehöjt tvåpar.

Själv spelar jag bara fullring så om mina råd eller tankar inte stämmer in på 6-max så får ni gärna rätta mig. (då jag är intresserad av att lära mig mer 6-max)

Postad
Du måste definitivt beta turn.

Folk som synar två kallt på floppen skriker draghand.

Hade han haft topp par med bättre kicker hade han troligtvis trebetat. Likaså om han har en starkare hand (typ ett set). Visst eftersom han är passiv finns det väl en viss chans att han bara synar. Men du kan inte vara rädd för monster under sängen. Eftersom han är passiv finns även chansen att han är en så dålig spelare att han till och med synar din höjning med mellanpar!

På turn får vi mer information. Nu när du checkar och han checkar efter så måste vi sätta honom på en draghand. Troligtvis har han färgdrag eller öppet stegdrag.

På rivern kan du ju inte beta (efter att ha checkat turn). Nu när du sätter honom på drag och flera av dragen är framme på rivern. Efter hans höjning på rivern skulle jag sätta honom på färdig färg. En liten chans att han satte en stege med en hand som KQ varav en hjärter. (vilket skulle motivera hans syn på floppen!) Men å andra sidan kanske han skulle höjt pre flop med en sån hand i 6-max?

Jag skulle ha betat turn och bet/folda river mot en sån passiv spelare. Check/syna mot en regelbunden river bluffare. Kanske bet/syna mot en riktig maniac. Vilket val jag gör på rivern beror inte bara på hur jag uppfattar honom utan även hur jag tror att han uppfattar mig.

Negothian... Skulle villain verkligen höja river med tvåpar? Jag menar efter vår check på turn måste han ju sätta oss på en draghand och därför befara att rivern gav oss färg eller stege. Men du kanske menade om vi hade betat turn i vilket fall han skulle ha värdehöjt tvåpar.

Själv spelar jag bara fullring så om mina råd eller tankar inte stämmer in på 6-max så får ni gärna rätta mig. (då jag är intresserad av att lära mig mer 6-max)

'

Hej jag menar att eftersom hero här representerar en svag hand så kan raisen på turn göras med tvåpar och överpar. hero kan också spela låga par eller AK t.ex. på det här sättet. Inte ovanligt att man checkar turn och sedan försöker bluffa hem potten. På den här nivån tänker nog inte folk så överdrivet mycket vad vi representerar (hero satt inte på draghand f ö) utan jag tror att många raisar allt som är bättre än tvåpar utan att kolla på brädan. Jag tycker inte att fold på river är katastrofal, men jag tror att det är lite +EV att syna river när man blir raisad där.

• 1 month later...
Postad

Varför betar du och foldar för en re-raise på river? det kommer kosta dig lika många big bets om du check-synar, då har du en chans att vinna potten samt att du ger honom utrymme att bluffa = du vinner extra bet. Verkar helt orimligt det du gjorde på rivern. Stort misstag som kostar mycket pengar.

Postad
Varför betar du och foldar för en re-raise på river? det kommer kosta dig lika många big bets om du check-synar, då har du en chans att vinna potten samt att du ger honom utrymme att bluffa = du vinner extra bet. Verkar helt orimligt det du gjorde på rivern. Stort misstag som kostar mycket pengar.

Mot en passiv spelare kan betfold på river mycket väl vara bra. De bluffar sällan, och betalar gärna av. Hur man spelar just här har jag däremot ingen aning om, eftersom jag suger på limit.

EDIT: öh, kanske inte borde skriva i limittrådar alls iofs.

• 2 weeks later...