Gå till innehåll

EV+ att spela tokbakis?


pellepackad

Recommended Posts

Man hör ju ofta hur katastrofalt det är att lira när man kommer hem från krogen, och det är ju inte så konstigt. Många äro dem som gulat pga fylleskottande. Men hur är det egentligen med att lira dagen efter när man fått bara några timmars sömn & huvudet känns tungt som en 30-kilos hantel samt att man är på gränsen att spy galla. Detta medför ju att man inte får i sig den sedavnliga portionen gröt till frukost. utan endast sörplar i sig en mjäkig tallrik mjölk med flingor. Det borde göra att man tappar kontroll & fokus avsevärt.

 

Jag som har poker som yrke för tillfället vill ju helst inte gå miste om en dags grindning, (speciellt inte när vädret är katastrofalt som idag), endast för att man festade lite hårt igår.

 

Tidigare har jag tyckt att mitt spel tenderar att bli ganska ganska mycket "vildare" då jag varit bakis. Dock måste jag säga att jag nog inte fått ett så mkt sämre resultat jämfört med de andra dagarna då jag varit helt sober.

 

Jag tänkte jag skulle spela ett pass med lite bakisgrindning & sedan följa upp hur det gick. Har ni några egna erfarenheter/funderingar över det här med "bakislir" får ni gärna slaska lite i den här tråden, då jag tror att det är ett ganska vanligt fenomen det här med bakisgrindning bland både yrkesspelare & nöjesspelare.

 

skit fiske! :-)

 

/pellebakis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upplever att man blir mycket mer passive, och kränger nötter när man är bakis. Jag orkar inte med några beslut typ, så jag lirar TOP 6 händer. TT-AA, samt AK. Detta genererar iaf i fin vinst där jag lirar. Sjukt tråkigt och nästan lite pinsamt dock!

 

Bäst gör du i att skotta ihop lite pengar dagen innan då du kommer hem från krogen. Det ger alltid ett fint possitivt EV!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se dig själv som arbetsgivare. Om du då hade en anställd som skulle lira åt dig skulle du vilja att han var tokbakis? Vill du då att du själv är det?

 

Sen, hur svårt är det att sova 2-3 timmar extra vilket borde göra en del positivt för bakfyllan. Det är ju inte hela dagen precis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir fruktansvärt aggresiv och tokdålig om jag druckit dagen innan så efter ett antal hundra förlorade dollar på bakfyllan har jag lärt mig att jag spelar inte om jag druckit dagen innan, blir jag sugen på att spela så spelar jag 1/2 cent PLO på pokerstars och spelar alla händer funkar hur bra som helst. För min del spelar det ingen roll om jag mår helt ok eller om jag har spytt på morgonen jag rör inte nivåer som påminner om pengar om jag har druckit dagen innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upplever att man blir mycket mer passive, och kränger nötter när man är bakis. Jag orkar inte med några beslut typ, så jag lirar TOP 6 händer. TT-AA, samt AK. Detta genererar iaf i fin vinst där jag lirar. Sjukt tråkigt och nästan lite pinsamt dock!

 

Bäst gör du i att skotta ihop lite pengar dagen innan då du kommer hem från krogen. Det ger alltid ett fint possitivt EV!

 

Jag antar att du spelar fullring om du har så strikta handkrav, då du är bakis vill säga. eller går det hem på 5-6-mannabord? Jag lirar ju shorthanded mest så jag ser inte att jag har utrymme att vänta på händer. Så jag blir mer slaskig stället. Det där med krogen vet jag inte hur mkt seriositet det ligger i det statementet =)..har väl kört full nån gång...gick nog inte så pjåkigt då vad jag minns iofs ;)

 

Jag orkar aldrig folda i stora potter när jag spelar bakis så det är ingen höjdare för min del.

 

Detta stämmer med 100% in på mig. Det var skrämmande att se mig själv syna ett 3/4 inköp pre med knecktarna mot en regular. Dock drog jag ut hans KK. Han lackade till i chatten & sa att han minsann aldrig gjort sådär me AK under alla händer vi lirat, (hur han nu kunde komma ihåg det), och tyckte det var jävligt dumt av mig att syna. Jag ursäktade mig med att jag var bakis, han verkade förstående! Dock är det hyfsat svårt att få en tell på sarkasm i chatten. :D

 

Se dig själv som arbetsgivare. Om du då hade en anställd som skulle lira åt dig skulle du vilja att han var tokbakis? Vill du då att du själv är det?

Intressant tankegång! Det är ju dock så att jag inte har samma urval som en arbetsgivare har vad gäller arbetskraft. tror inte brorsan är så sugen på grinda åt mig när jag är bakis bara för att jag ska betala hyran, (han är en soffpotatis så det skulle aldrig gå, även om han faktiskt har lir). Så frågan är ju egentligen om jag verkligen tjänar pengar när jag spelar Bakfull, eller ska jag "sjukskriva" mig såfort jag gör stan kvällen innan, för att det är mest bekvämt/säkert alternativ? Skulle vara intressant att se om man kan utveckla sitt bakis-lir om man vet var man gör fel under ett bakispass.

 

Sen, hur svårt är det att sova 2-3 timmar extra vilket borde göra en del positivt för bakfyllan. Det är ju inte hela dagen precis.

 

Ja, det stämmer verkligen. Jag har dock ett problem & det är min sömn. Har ofta svårt att sova och när jag lägger mig vanliga arbetsdagar. Lägger jag mig 2-3 somnar jag inte förrän 6-7 på morgonen oftast, sjukt irriterande. Kanske borde införskaffa sömnpiller..hmmm finns ju piller mot bafylla oxå, någon som kan rekomendera nått preparat? However lägger jag mig full vaknar jag ofta efter ett par h oförmögen att somna om. Detta leder i en 12 H sömn natten efter, någon annan som har detta problem?

 

 

Nu pallar jag inte lira mer 1 h blev det. Klonkar potten med JJ räddade upp mig från minus, jag landade på ett 1/2 inköp plus. Verkligen inget imponerande spel från min sida. Jag får nog ta mig en funderare på om det ska bli mer spel idag & i fortsättningen på bakfyllan. Sorry om jag flummar ut, men jag är ju trotsallt sjuuukt bakis....satan vad huvudet värker :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iom med att man är allmänt slö när man är bakis så blir spelet ungefär där efter.

 

Jag brukar tappa fokus ganska snabbt. Man kollar hellre på vattenglaset än på skärmen. Man fingrar lite på treoröret som är slut.

 

att multitabla brukar vara skit.. Iofs håller man fokus på 1 bord men resten missar man typ allt på...

 

Dock tycker jag det fungerar att spela någon Multiturnering med bra struktur. Bara att spela tight då man inte orkar delta så mycket...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att man lever på poker så behöver man ju inte spela 24/7. Jag själv spelar nog nästan mindre poker nu när jag har det som helttidssyssla jämfört med när jag pluggade. Däremot så är kvalitén på spelet mycket högre eftersom jag alltid försöker vara utvilad, pigg och alert när jag väl spelar.

 

Att sitta och grinda dagarna ut är (enligt mig) inte heller särskilt roligt.

 

Så mitt råd är att ta "ledigt" dagen efter utgång och ladda upp inför nästa dag istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir fruktansvärt aggresiv och tokdålig om jag druckit dagen innan så efter ett antal hundra förlorade dollar på bakfyllan har jag lärt mig att jag spelar inte om jag druckit dagen innan, blir jag sugen på att spela så spelar jag 1/2 cent PLO på pokerstars och spelar alla händer funkar hur bra som helst. För min del spelar det ingen roll om jag mår helt ok eller om jag har spytt på morgonen jag rör inte nivåer som påminner om pengar om jag har druckit dagen innan.

 

Intressant inlägg! Beundrar att du kan sätta upp de reglerna för dig själv! Själv tror jag inte att jag skulle ha lätt att lägga band på mig så, genom att införa regler för mig själv. Verkar ju sjukt bra om man har kraft som du att klara det. Jag är nog för spelberoende för att detta ska vara ett alternativ tyvärr. Tackar för tippset dock!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iom med att man är allmänt slö när man är bakis så blir spelet ungefär där efter.

 

Jag brukar tappa fokus ganska snabbt. Man kollar hellre på vattenglaset än på skärmen. Man fingrar lite på treoröret som är slut.

 

att multitabla brukar vara skit.. Iofs håller man fokus på 1 bord men resten missar man typ allt på...

 

Dock tycker jag det fungerar att spela någon Multiturnering med bra struktur. Bara att spela tight då man inte orkar delta så mycket...

 

Haha kul att höra att fler blir kan lika ofokuserade. Det du skriver känner jag igen mig i som fan. Men det där med att lira en multiturnering låter riktigt intressant! Kanske prövar ikväll. Kan vara bakisnöten!

 

Bara för att man lever på poker så behöver man ju inte spela 24/7. Jag själv spelar nog nästan mindre poker nu när jag har det som helttidssyssla jämfört med när jag pluggade. Däremot så är kvalitén på spelet mycket högre eftersom jag alltid försöker vara utvilad, pigg och alert när jag väl spelar.

 

Att sitta och grinda dagarna ut är (enligt mig) inte heller särskilt roligt.

 

Så mitt råd är att ta "ledigt" dagen efter utgång och ladda upp inför nästa dag istället.

 

Visa ord! Ska försöka ta till mig av dem. Grejen är den att jag får ångest om jag inte spelar, särskilt när jag är bakis faktiskt. Jag menar klarar jag att vinna på bakfyllan så är det ju ingen kvalitetstid man förlorar då man kanske inte har lust att dra ut & fiska, träffa polarna, spela boll etc när man är bakis. Det blir ju oftast så att man lägger sig i soffan & halvslummrar till nån ointressant bottenmatch i allsvenskan på säsongskortet. Snart är det BP-Örebro BTW. Micke Nilsson for the win!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resorb funkar fint, återställer vätske och mineralbristen man får av rejält krökande.

 

Finns på apoteket;

Här

 

Tack som fan! Hur har jag klarat mig utan det alla dessa år!? Mår man prima efter man tagit pillret lr? :) Biverkningar? Vilken av dem tycker du mest om?

 

Tror jag införskaffar mig ett par/tre st!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bara smakat apelsin tror jag, den funkar fint :) Ta en när du kommer hem och är på väg att sova. Man känner sig mindre tung i huvudet men kan inte garantera att du mår som en gud ändå ;)

 

Har aldrig varit med om biverkningar...

 

En egen special jag brukar köra är att halsa en liter A-fil följt av 1 liter vatten. Brukar funka bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bara smakat apelsin tror jag, den funkar fint :) Ta en när du kommer hem och är på väg att sova. Man känner sig mindre tung i huvudet men kan inte garantera att du mår som en gud ändå ;)

 

Har aldrig varit med om biverkningar...

 

En egen special jag brukar köra är att halsa en liter A-fil följt av 1 liter vatten. Brukar funka bra :)

 

 

haha tippsen flödar! Kul som fan att ta del av hjälpsamma mäniskors råd! Låter finfint det där. Lite nyfiken på hur du lyckas trycka ned 2 liter flytande sådär tvärt efter att du sänkt 8-9 stora stark ;-) ...Eller du kanske kör mirakelmedicinen på morgonen dan efter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visa ord! Ska försöka ta till mig av dem. Grejen är den att jag får ångest om jag inte spelar, särskilt när jag är bakis faktiskt. Jag menar klarar jag att vinna på bakfyllan så är det ju ingen kvalitetstid man förlorar då man kanske inte har lust att dra ut & fiska, träffa polarna, spela boll etc när man är bakis. Det blir ju oftast så att man lägger sig i soffan & halvslummrar till nån ointressant bottenmatch i allsvenskan på säsongskortet. Snart är det BP-Örebro BTW. Micke Nilsson for the win!:-D

 

Jag håller med dig. Jag får själv lite småpanik ibland när jag bara driver omkring i lägenheten utan att göra nåt vettigt (när man egentligen borde spela istället). men jag har lärt mig att jag suger så sjukt mkt när jag är lat/seg och enbart spelar för att jag "måste" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...